Stránka 1 z 20

D1 - Bratislava Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2005 01:16
od aquila
neviete ako je to presne s normami, ze ci je na moste nutne mat odstavne pruhy ? respektive ze ci NDS neplanuje rozsirit pristavny most pocas rekonstrukcie na trojprudovy ?

inak ta cena rekonstrukcie sa mi moc nezda => 22 milionov korun, vsak za to pomaly ani nenatru nanovo zabradlie :roll: resp pocitam ze cela rekonstrukcia bude len o tom ze tam daju tkz. remix asfalt ...

vid. http://dialnice.info/viewtopic.php?t=474

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2005 16:35
od MK
Podla mna ak to Prisatvny most staticky umoznuje tak by sa tam mali vybudovat (vyznacit) 3 pruhy to najneskor ked sa dokonci dialnica v petrzke. A mohlo by sa to este aj tak skombinovat ze by bol jeden priebezny pruh (ten najblizsie ku stredu) potom stredny ktory by sluzil na zmiesnau dopravu aj ako "preradovanie"ak ide niekto z mesta na dialnicu reps naopak, z tohto by sa dalo ist rovno po dialnici alebo odbocit z nej, a jeden v podstate cisto mestsky na kraji. (toto samozrejme kazdym smerom) nie som odbronik ale myslim ze 3 pruhy by doprave sakramentsky pomohli.

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2005 17:29
od aquila
MK napísal:Podla mna ak to Prisatvny most staticky umoznuje tak by sa tam mali vybudovat (vyznacit) 3 pruhy to najneskor ked sa dokonci dialnica v petrzke. A mohlo by sa to este aj tak skombinovat ze by bol jeden priebezny pruh (ten najblizsie ku stredu) potom stredny ktory by sluzil na zmiesnau dopravu aj ako "preradovanie"ak ide niekto z mesta na dialnicu reps naopak, z tohto by sa dalo ist rovno po dialnici alebo odbocit z nej, a jeden v podstate cisto mestsky na kraji. (toto samozrejme kazdym smerom) nie som odbronik ale myslim ze 3 pruhy by doprave sakramentsky pomohli.

konstrukcne by to mal zvladnut. lebo je to konstuovane aby to vydrzalo aj tanky (v tomto je do extremu dotiahnuty lafranconiho). je to skor o voli kompetentnych ...

a ten napad s jednym len ciste "dialnicnym" jednym "mestskym" nie je zly.. len bohie ako to nakoniec dopadne. pocitam ze len obtihanu stary nater bielou a je to :roll:

Treti pruh

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 11:01
od puff dady
Niekde som cital, ze na mostoch a v tuneloch nemusi byt odstavny pruh, takze teoreticky je to mozne aby tam boli tri pruhy. Otazka vsak je ci kompetentni budu mat zaujem ten treti pruh aj urobit.
Okrem toho mam dojem, ze Pristavny most nepatri mestu (nie som si vsak uplne isty).

A tych 22 mil. sa mi zda tiez malo (pisali ze novy povrch)...

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 12:18
od pjj
AD aquila - biela farba

keby ta biela farba aspon stala za nieco. neviem ale vzdy mam pocit ze tie farby co pouzivaju maju z kufrika na vytvarnu vychovu. v obciach je ta farba po polroku fuc. len tak na porovnanie vo viedni je na niektorych miestach este vidiet staru vrstvu zltej co predtym pouzivali a to uz presiel nejaky ten rok.

Pruhy vo Viedni

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 13:15
od B;
Trosku off topic, ale navazuje.

Vo Viedni totiz pruhy nemaluju, ale odlievaju do formy.
Pridu chlapici, polozia vzory, zaleju hustou farbou, uhladia kelnou a hotovo.
Ciary su tak niekedy az do 1 cm hrube.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 13:28
od pjj
no to som si vsimol ze su take hrubsie. a teraz konecne viem ze preco. diky.
pouziva sa takyto postup aj niekde u nas?
je to o moc drahsie ako malovanie ci striekanie ci ako to tu robia?

Re: Treti pruh

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 15:53
od aquila
puff dady napísal:Niekde som cital, ze na mostoch a v tuneloch nemusi byt odstavny pruh, takze teoreticky je to mozne aby tam boli tri pruhy. Otazka vsak je ci kompetentni budu mat zaujem ten treti pruh aj urobit.
Okrem toho mam dojem, ze Pristavny most nepatri mestu (nie som si vsak uplne isty).

A tych 22 mil. sa mi zda tiez malo (pisali ze novy povrch)...

tiez sa mi zda ta cena nejaka mala, za to ani nepozalepuju diery a nanamaluju to nanovo.

a hej podla noriem pre D v tuneloch a na mostoch nemusia byt odstavne pruhy.

ano most patri NDS, lebo je to dialnicny most, tak isto ako lafranconiho. preto aj opravu financuje NDS. resp pristavny si delia so ZSR

pjj napísal:no to som si vsimol ze su take hrubsie. a teraz konecne viem ze preco. diky.
pouziva sa takyto postup aj niekde u nas?
je to o moc drahsie ako malovanie ci striekanie ci ako to tu robia?

je to docela drahsie. ber to tak ze pri striekani sa da len jemna vrstva, ked prezeniem tak 0,1cm farby. kym pri tom co robia rakusaci das 1cm farby a a j to takej specialnejsej. cize minimalne 10x taka spotreba.

ale rakusanom to stoji za to, lebo vedia ze z dlhodobeho hladiska sa im to oplati. vid napriklad aj betonove zvodidla v strede dialnic => lepsie pri buducich opraach (flexibilne mozu posunut dialnicu), usetri sa pri uprave krikov a vymene zeleznych zvodidiel, navyse taketo zvodidlo nepresvietia auta a tiez je mala sanca ze to aj kamion prerazi a prejde do protismeru

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 16:01
od devil
tiez sa mi zda ta cena nejaka mala, za to ani nepozalepuju diery a nanamaluju to nanovo.


ale zase netreba prehanat, na opravu povrchu by to malo stacit.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2005 17:14
od aquila
devil napísal:
tiez sa mi zda ta cena nejaka mala, za to ani nepozalepuju diery a nanamaluju to nanovo.


ale zase netreba prehanat, na opravu povrchu by to malo stacit.

viem :) trosku som to prehnal :wink: ale aj tak mohli na to vycelnic viac ak by sa dalo urobit tych 3+3. vsak na petrzalskej strane to tak ci tak bude 3+3 usitit do 2+2 na moste .. :roll:

Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 09:15
od Tomas
Boli by ste za to aby bol pristavny most spristupneny ako 3-pruh?

Re: Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:17
od Caesar
Tomas napísal:Boli by ste za to aby bol pristavny most spristupneny ako 3-pruh?


Sprístupnený by mal byť ako 6-prúdový a bude to aj nevyhnutné za niekoľko rokov rokov spraviť. 8)

sorry

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:21
od Tomas
myslel som 3 pruh v jednom smere,
cize 6 - pruh

Re: Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:21
od Andrej
Caesar napísal:Sprístupnený by mal byť ako 6-prúdový a bude to aj nevyhnutné za niekoľko rokov rokov spraviť. 8)


Prečo za niekoľko rokov? Musia sa spraviť aj nejaké ďalšie úpravy ako vyznačiť 6 pruhov? Alebo tým myslíš rozšírenie vozovky?

hmmm

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:24
od Tomas
preco vlastne to nieje urobene uz teraz ? kazdy den sa trepem 20 minut domov po moste, ked chodievam z bajkalskej do petrzky :roll:

Re: hmmm

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:28
od Caesar
Tomas,

ak je raz most spravený na 4-prúdy, tak spraviť 6-prúdov nie je len "kozmetická úrava" v rámci dopravného značenia.

Už by to tam dávno tak bolo. 8)

Re: hmmm

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:28
od Čavo
Tomas napísal:preco vlastne to nieje urobene uz teraz ? kazdy den sa trepem 20 minut domov po moste, ked chodievam z bajkalskej do petrzky :roll:

Na konci mosta to tak, či tak pokračuje dvoma pruhmi. Takže by sa tým nič nezískalo. Keď sa spojazdní D1 na Einsteinovej, tak to už možno význam bude mať. Bude záležať od situácie, kde budú úzke a kolízne miesta.

Re: hmmm

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 11:38
od Tomas
Caesar napísal:Tomas,

ak je raz most spravený na 4-prúdy, tak spraviť 6-prúdov nie je len "kozmetická úrava" v rámci dopravného značenia.

Už by to tam dávno tak bolo. 8)


hmm, ale niekde v zahranici sa to takouto "kozmetickou upravou riesilo" , alebo sa milim? ale aj tak je to jedno lebo som zabudol ze pri vyjazde na einsteinovu je tam dvojpruh, ale ked bude pokracovat dialnica dalej fakt by sa to nedalo len upravou znacenia? a znizenim rychlosti ?,

aku upravu si mal namysli? staticku, alebo nebodaj rozsirenie mostovky ?

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 13:58
od expwy
Po dokonceni useku D1 Viedenska cesta - Pristavny most by mal byt otvoreny ako 3+3. Ked si vsimnete uz teraz je zvisle dopravne znacenie v smere ZA prisposobene na 3+3 pruhy. Konkretne je to DZ 500m pred krizovatkou na Bajkalsku v smere ZA. Su tam dve rovne sipky na priamy smer a nad terajsim odstavnym pasom je polosikma sipka.

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:00
od aquila
MH: tak toto je super info. tak ze by predsalen niekto v NDS rozmyslal ? :) konecne!

takze moj tip ked som pisal v inom prispevku ze sa bude pristavny most rekonstruovat, a ze snad ked niekomu zapne bude 3+3 vysiel!

hip hip hura!

ono je to stale v meste, takze aj rychlost 80kmh dovoluje dat kusok uzsie pruhy .. mno kazdopadne uz bolo nacase!

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:05
od expwy
No, predcasne by som sa netesil. Nie je to o tom ci v NDS niekto rozmysla, samozrejme ze vedia o tejto problematike, ale problem moze nastat v statickych posudkoch. Problem je ze nedopadli najlepsie a malokto v NDS je ochotny sa pod ne podpisat a zobrat si to na triko.

Ta rekonstrukcia, ktoru si spomenul bude len oprava vozovky!!! V ziadnom pripade po jej oprave este nevznikne 3+3!

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:19
od aquila
aha, takze tesil som sa zbytocne co ? :)

tie statisticke posudky mozu byt. faktmo je ze ten most sa plus minus nerekonstruoval nejako hlbkovejsie (ci uz cestna, alebo zeleznicna cast) v podstate od kedy bol spusteny ('83/'85).

btw. ono ten treti pruh sa tam aj tak vytvara, a len to sposobuej chaos a casto aj nehody. mozno keby sa to spriebeznilo a zoficialnilo tym prebudovanim na 3+3. vsak kazdy kto taje chodi vie svoje .. a zipsovy princip tiez neni zrovna oblubeny v tej oblasti :)

taky lafranconi by aj tych 3+3 zniesol :D

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:35
od expwy
Nielen lafranconi, ale cely obchvat Bratislavy by bolo vhodne nakonfigurovat na minimalne 3+3. Inak mam info ze usek Viedanska-Pristavy most sa bude dat podla potreby casom rozsirit na 3+3. Stredny deliaci bude oddeleny nie klasickymi ocelovymi zvodidlami ale budu tam betonove "New Jersey" a odhlucneny drenazny koberec. Takze pri tomto useku sa uz ratalo aj s jeho rozsirovanim do buducna, co v pripade Mierovej-Seneckej nemozno tvrdit :(

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:40
od aquila
MH napísal:Nielen lafranconi, ale cely obchvat Bratislavy by bolo vhodne nakonfigurovat na minimalne 3+3. Inak mam info ze usek Viedanska-Pristavy most sa bude dat podla potreby casom rozsirit na 3+3. Stredny deliaci bude oddeleny nie klasickymi ocelovymi zvodidlami ale budu tam betonove "New Jersey" a odhlucneny drenazny koberec. Takze pri tomto useku sa uz ratalo aj s jeho rozsirovanim do buducna, co v pripade Mierovej-Seneckej nemozno tvrdit :(

inak napadlo ma to, ale nejako sa mi nezdalo mojim odhadom ze sa tam narve 3+3 auta vedla seba, ale mozno mam len zly odhad. kazdoapdne to ez a betonuje cely povrch a KONECNE su tam aj betonove zvodila je pokrok.

a tiez suhlasim ze cely okruh BA by bolo dobre mat 3+3. a prave ta senecka by si to ziadala tym duplom

p.s. zmergoval som dva topicy co sa venovali tejto istej teme a presunul do seckie dialnice kam to patri ;)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 14:57
od expwy
Este pred samotnou stavbou useku Mierova - Senecka a pocas nej sa vedelo, ze 2+2 na tomto useku nebude stacit. Ale penniaze od EU uz boli vybavene na konkretny projekt a zaroven to bola politicka prestiz postavit tento usek co najrychlejsie, tak sa to nehalo tak. Uz sa nikto nechcel pustat do novych projektov lebo by sa realizacia stavby posunula minimalne o 5 rokov. Skoda ze sa na to nemyslelo skor, teraz uz darmo plakat nad rozliatym mliekom :)