Stránka 60 z 101

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 05:40
od ProZahorak
Celá stavba je celý privádzač smerom na Žilinu a aj smerom na Rajec. Smer Rajec skončí v poli ??? Súčasťou tejto časti diaľnice (LL - DS) je aj privádzač, lenže tu tomu tak nebude. Aký je dôvod, neukončiť tento úsek kompletne vrátane privádzača ??? Ako môže Slovensko žiadať o eurofondy, pokiaľ stavba nie je dokončená ? Aký je dôvod na to, aby súčasťou dokončenia diaľnice LL - DS bolo aj dokončenie privádzača, alebo súbežne vyhlásená súťaž aj na dokončenie privádzača ?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 07:17
od ProZahorak
Vidno, že si tu nový. Pravdepodobne si sa pred pár dňami vyliahol :wink:
Aké EÚ pravidlo stanovuje realizovať prvú etapu privádzača/preložky I/64? ÚVO môže pozastaviť súťaž, ktorá nerieši celú stavbu? Prosím definuj čo je celá stavba, nakoľko napr. diaľnica D1 ide od Bratislavy po Nemecké a súťaží a stavia sa po úsekoch. Prosím, "trochu" porozmýšlať.[/quote]
Na tomto fóre som nový, ale pripravujem podklady o výstavbe Hričov – DS pre známeho (Deutsche Welle). Prejavil záujem o reportáž a zatiaľ mám foto a video dokumentáciu:
1998 Prieskumná štôlňa Višňové
1998 Prieskumná štôlňa Ovčiarsko
úsek D1 Hričov – LL (pole)
výstavba D1 LL – DS
súvisla kolóna (záber z dronu) Rondel – Lietavská Lúčka
súvisla kolóna (záber z dronu) Lietavská Lúčka – križovatka Metro (mliekareň)
výjazd z dialnice Vrútky havárie, kolóny
výjazd z dialnice Strážov havárie, kolóny
prejazd Strážov – Tesco – Šibeničky
havárie Bytčica, Lietavská Lúčka, Porúbka, križovatka Metro (mliekareň)

pol privádzač Žilina – D1 – pole, namiesto Žilina – D1 – smer Rajec bude čerešnička na torte.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 07:24
od Maxx787
Ved ale na tie polprivadzace sme si uz aj zvykli nie? Ved Levoca - D1 - SNV... pockat, vlastne len Levoca - D1...
Tu je druhy taky. Kto vie kedy ich budu oba dorabat z tej druhej chybajucej strany.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 07:25
od pristy27
ProZahorak napísal:Celá stavba je celý privádzač smerom na Žilinu a aj smerom na Rajec. Smer Rajec skončí v poli ??? Súčasťou tejto časti diaľnice (LL - DS) je aj privádzač, lenže tu tomu tak nebude. Aký je dôvod, neukončiť tento úsek kompletne vrátane privádzača ??? Ako môže Slovensko žiadať o eurofondy, pokiaľ stavba nie je dokončená ? Aký je dôvod na to, aby súčasťou dokončenia diaľnice LL - DS bolo aj dokončenie privádzača, alebo súbežne vyhlásená súťaž aj na dokončenie privádzača ?


No vidno, ze si tu novy a ze si si nestihol prelistovat minimalne par stran tohto fora. Privadzac nie je sucastou ani LL-DS a ani sucastou useku Hricovske podhradie - Lietavska Lucka. Je to samostatna stavba a pokial viem, tak dokonca ani nie je stavana z eurofondov.
Ak ti tu uz niekto dost trefne napisal cela stavba je cela D1 od Bratislavy az po Nemecke ale aj tak sa stavia po castiach. Stavitel si moze rozfazovat jednotlive casti ako to jemu vyhovuje a na co ma peniaze. Neexistuje ziadne pravidlo, zakon alebo nariadenie podla ktoreho by sa toto delenie dalo nejako napadnut.
A kedze si lenivy preklikat toto forum tak ti to tu zhrniem, preco je situacia aka je:
1, Hricovske podhradie - Lietavska Lucka je po krizovatku Lietavska Lucka (je mozne ho Vahostavom vo velmi dohladnej dobe dokoncit) ale neobsahuje krizovatku LL
2, Krizovatka LL a nasledny usek po Dubnu skalu stavalo uzasne konzorcium DUHA-Saliny a ty momentalne vyprtavaju a vykonavaju invertizaciu vykonanych prac, co komplikuje dost vyrazne otvorenie predchadzajuceho useku, nakolko krizovatka je dost malo rozostavana
3, Privadzac LL - kde sa stavia iba jeho cast od krizovatky LL po Zilinu nakolko bez tohto useku nedokazu otvorit ani usek HP-LL. Stavia sa zo statneho rozpoctu a stavia ho ak sa nemylim Doprastav. Blbe je ze aj ked tento usek dostavaju krizovatka LL nie je zase jeho sucastou.
Stavia sa pre otvorenie dialnice najpotrebnejsia cast privadzaca nakolko dialnica najblizsie roky bude koncit tu a vacsina aut bude smerovat odtialto na Strecno ak sa nerozhodnu pouzit aktualnu trasu.
Takze stavba HP-LL aj ked s vyraznym omeskanim dokaze byt dokoncena asi aj toto leto ale nemozu ho otvorit kedze konci pred rozostavanou krizovatkou.
Poprosim ta teda nemylit si dojmy z pojmami a pred tym nez napises taketo blbosti prelistovat par stran dozadu aj v tomto vlakne.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 07:28
od pristy27
ProZahorak napísal: Vidno, že si tu nový. Pravdepodobne si sa pred pár dňami vyliahol :wink:
Aké EÚ pravidlo stanovuje realizovať prvú etapu privádzača/preložky I/64? ÚVO môže pozastaviť súťaž, ktorá nerieši celú stavbu? Prosím definuj čo je celá stavba, nakoľko napr. diaľnica D1 ide od Bratislavy po Nemecké a súťaží a stavia sa po úsekoch. Prosím, "trochu" porozmýšlať.
Na tomto fóre som nový, ale pripravujem podklady o výstavbe Hričov – DS pre známeho (Deutsche Welle). Prejavil záujem o reportáž a zatiaľ mám foto a video dokumentáciu:
1998 Prieskumná štôlňa Višňové
1998 Prieskumná štôlňa Ovčiarsko
úsek D1 Hričov – LL (pole)
výstavba D1 LL – DS
súvisla kolóna (záber z dronu) Rondel – Lietavská Lúčka
súvisla kolóna (záber z dronu) Lietavská Lúčka – križovatka Metro (mliekareň)
výjazd z dialnice Vrútky havárie, kolóny
výjazd z dialnice Strážov havárie, kolóny
prejazd Strážov – Tesco – Šibeničky
havárie Bytčica, Lietavská Lúčka, Porúbka, križovatka Metro (mliekareň)

pol privádzač Žilina – D1 – pole, namiesto Žilina – D1 – smer Rajec bude čerešnička na torte.


Radsej nerob hanbu ani sebe a ani Slovensku tym, ze budes sirit taketo voloviny este do mimojazycnych medii, nakolko evidentne ani nemas paru o co sa tu jedna. I ked to je v nasich mediach vlastne aj bezne :)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 08:11
od ProZahorak
nemusíš mať strach. Som iba pozorovateľom fotím, natáčam a odosielam to, o čo je záujem a už nebudem na tomto fóre aktívny.
Áno máš pravdu, to čo predvádza Slovensko od roku 1998 je hanba (ale nie moja).

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 09:07
od ProZahorak
Veď časť úseku Autobahn D1 otvárala Claudia Schiffer a ... už naozaj dosť nemám o tom páru a nechám to na odborníkov zo Slovenska.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 09:55
od Vlados
len pozorovateľ nie si, lebo robíš foto a video dokumentáciu, a k tomu dávaš aj také komentáre. ako si sa tu stihol vyjadriť, tak z komára robíš somára. privádzač sa buduje len preto, aby bol sprevádzkovateľný takmer dokončený úsek D1. otvorenie úseku HP-LL Žiline NIJAKO nepomôže nakoľko privedie tranzitné vozidlá na Nemocničnú. privádzač bude prínosom pre Žilinu až po dostavaní LL-DS.

Claudia je odborníčka, no žiaľ nie na diaľnice.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 10:08
od pristy27
ProZahorak napísal:nemusíš mať strach. Som iba pozorovateľom fotím, natáčam a odosielam to, o čo je záujem a už nebudem na tomto fóre aktívny.
Áno máš pravdu, to čo predvádza Slovensko od roku 1998 je hanba (ale nie moja).


Ok, povedzme, ze nie vsetko ide tak ako ma a rozhodne to aj stoji nasobne viacej ako to ma.
Na druhu stranu ti uvediem priklad Bavorskej A94 kde asi 9km obchvat obce Ampfing stavali cca 5 rokov a momentalne stavaju asi od roku 2011 pokracovanie na Mnichov v dlzke asi 30 km. a na tvoje prekvapenie to nebude hotoce ani tento rok.
Urcite moze niekto sem doplnit aj predpokladany termin ukoncenia stavby.
Ano aj tato dialnica mala kopec problemov ako s ekologiou tak aj s aktivistami, ktori sa odvolavali az na Europsky sud. Cele to trvalo od 70-tych rokov minuleho storocia a stavba sa realizuje az teraz! A to je Nemecko a ver tomu, ze oni to mali pripravene o dost lepsie ako my!
Nestavaju to samozrejme z EU fondov a sposob vystavby a jej tempo sa s nasimi stavbami porovnavat urcite neda, mozno robia niektore veci "preciznejsie" :D
Ale rozhodne im to trva este viacej ako nam. Na druhu stranu budu mat po dokonceni tohto useku dost velku cast z A94 uz hotovu.

A kludne bud aktivny, o tom forum je, ale nie pisat nezmysly.
Za cely uzol LL nesie hlavnu vinu byvale vedenie min. dopravy, lebo hlupo rozdelilo jednotlive stavebne objekty do danych usekov (ak si teda odmyslime uv vyber vitaza useku LL-DS). Krizovatka mala byt bud sucastou HP-LL alebo privadzaca, aj na tomto fore to bolo v minulosti kritizovane a teraz sa im to vratilo ako bumerang.
A aj ked dokoncia HP-LL tak s nim nemozu nic robit, preto to tam vobec nikto netlaci, lebo nie je na to dovod, konci na stavbe.
Kolko km sa od roku 1998 sa na Slovensku postavilo sa da zistit na peknej stranke tu: https://www.historiadialnic.sk/ :

1993: Diaľnice:197,434 km, Rýchlostné cesty:55,003 km z toho 7,638 km iba polovičný profil
1998: Diaľnice:288,575 km z toho 59,841 km iba polovičný profil, Rýchlostné cesty: 69,87 km z toho 4,47 km iba polovičný profil
2019: Diaľnice:483,684 km z toho 30,558 km iba polovičný profil, Rýchlostné cesty:262,361 km z toho 56,862 km iba polovičný profil

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 10:43
od Sentilj

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 11:52
od ProZahorak
je úplne jedno čo robilo Ministerstvo dopravy, ale máme sa "čím pochváliť".
Krásna diaľnica Praha – Brno – Trenčín – Žilina – Prešov – Košice

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 19:26
od DrX
"od Vlados » 25. Apr 2019 18:44

tunely by sa mali stavať až vtedy ak povrchová cesta dosiahne naplnenie kapacity a už ju nie je možné/vhodné rozširovať. bezpečné jednorúrové tunely nie sú vôbec podstatne lacnejšie ako dvojrúrové, preto buď žiadny tunel alebo hneď dvojrúrový."

S tymto sa da v kontexte Visnoveho, kde je vela priestoru na rozsirovanie povrchovej cesty, len suhlasit :-)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 19:26
od relix
Privádzač - od soboty 27.4. bude realizovaná pokládka nosníkov pre most SO 217 pri Metre. Vo štvrtok 2.5. predpokladáme koniec. Momentálne prebiehajú aj práce na priepuste na začiatku trasy, odkopy a prekládky VN. :wink:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 19:32
od jolu
DrX píše že pod Strečnom je veľa priestoru na rozšírenie 1/18 no cha-cha . Ináč to patrí do L.L.- D.Skala

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2019 06:48
od ondrejko_t
DrX ten citat vytiahol z useku Bidovce - Dargov, pouzil ako priklad pre usek LL - DS a vlozil ho sem.
to staci ako odpoved :)
o rozsirovani pod strecnom je skoda vobec rozpravat...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2019 07:26
od EmBe

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2019 18:37
od EmBe
Privádzač 26.4.19:
Nove foto dolava:
gallery/image_page.php?album_id=84&image_id=41824
SO 214 a 217
214 ma navrtane piloty opory na bytcickej strane a aj piloty podpery.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2019 22:01
od EmBe
Video z dneška:
https://www.youtube.com/watch?v=OHk1EGIPpYE
Pri spracovaní videa som si uvedomil, že to skôr bude vŕtanie pilót pre krajné opory.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2019 17:07
od EmBe
Video z dnešnej pokládky nosníkov na SO 217 privádzača na Solinkách:
https://www.youtube.com/watch?v=tHQKduzn07I

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2019 17:08
od Jakub
Takže pokládku nosníkov dodáva a realizuje Doprastav, ak som to správne zachytil...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2019 18:55
od relix
EmBe napísal:Video z dneška:
https://www.youtube.com/watch?v=OHk1EGIPpYE
Pri spracovaní videa som si uvedomil, že to skôr bude vŕtanie pilót pre krajné opory.

Pre 214 sú navŕtané len skúšobné pilóty opôr. :wink:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 22:46
od EmBe
Bude sa stavať aj most SO 210 na poľnej ceste nad privádzačom a preložka poľnej cesty SO 136? Práve na SO 136 bola na prerokovaní EIA námietka, že už je zbytočná. Ako to dopadlo? V projekte z ÚVO oba SO sú. Aj pozemky v katastri vykúpené sú.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2019 10:04
od relix
Tieto objekty sú vypustené. :)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2019 17:04
od Xisco
Miestami sú už protihlukové steny, na mostoch sú tiež už sklá, pribudajú konštrukcie pre značky. Vidno kus robotheje hotovej. Do konca roku sa detaily dorobia, ale čo potom.

Zatiaľ to slúži ako najnovšia cyklotrasa :)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 12:25
od MeteoR@j
Zatiaľ sa o tej cyklotrase D1 verejne nehovorí, lebo po zverejnení by diaľnica taký nápor cyklistov asi neuniesla.
Už pred 2 týždňami som si D1 vyskúšal na vlastnej koži. V jednom z klesaní mi to dalo slušných 60km/h. Viac sa nedalo, kedže ľudí tam bolo viac než dosť. Trocha ma sklamal nerovný (zvlnený) povrch, ktorý bolo cítiť na niektorých úsekoch aj v spomínanej 50-60km/h rýchlosti. Čo by som na novej diaľnici určite nečakal.
Inak roboty je tam stále dosť. Pri aktuálnom tempe prác, by to do konca roka mohli stuhnúť. Veď niet sa kam ponáhľať, že? :wink:
41856