Stránka 59 z 101

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 10:00
od EmBe
bystrik napísal:-most 215/216 (?) patrí križovatke Okružná IV?
https://s7.postimg.cc/3qx3sj7mj/Capture1.jpg

Áno, je to presne v tom mieste. Ale v súťažných podkladoch z ÚVO ten most vôbec nie je. Preto aj číslo len odhadujem na 215/216. 214 a 217 poznáme, ktoré sú.
41674 41675

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 13:06
od Roman12
to je asi pripravený juhovýchodný obchvat Žiliny, výskumný ústav zo Žiliny ho bude asi veľmi obhajovať, že je potrebné ho urýchlene postaviť, lebo nastane ďalší kolaps dopravy v meste, jedno ďalšie koncepčné riešenie dopravy, to tu niektorých asi poriadne naštve

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 12:43
od oldmostar
Zeby: :shock:
Diaľničiari deklarujú stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka, do užívania ho majú odovzdať spolu s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina.
NDS súčasne podotkla, že samotné spustenie do prevádzky dopravného uzla Žilina a nadväzujúce stavebné úpravy požadované predstaviteľmi mesta Žilina a Dopravnou políciou SR môžu znamenať odsun sprevádzkovania celej sústavy stavieb do prvej polovice roku 2020. :D
VIAC:
http://www.teraz.sk/ekonomika/nds-zvazuje-ako-co-najrychlejsie-sp/390967-clanok.html

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 17:45
od Loe
Diaľničiari deklarujú... V prvom rade zmluvne má byť D1 HP-LL stavebne dokončený do 31.5.2019, čo je termín ktorý už bol oproti plánu posunutý o celých 16 mesiacov. Stav výstavby tomu v zásade odpovedá, lenže načo sa náhliť, keď je jasné že privádzač v lete určite nebude a do 31.12.2019 sa ho podarí dokončiť iba s božou pomocou. A znovu platí, načo sa náhliť na privádzači keď stojí výstavba križovatky LL. Prvá polovica 2020? Stavebne sa to dá stihnúť. Križovatka má dnes ale predovšetkým právny problém tak ako zvyšok úseku do Dubnej Skaly. Naplniť literu zákona a prejsť celým procesom znovunájdenia zhotoviteľa a súčasne tú križovatku dokončiť v prvej polovici 2020 nebude jednoduché.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2019 12:07
od ferguson
Aky pravny problem ma krizovatka? Pokial viem, tak to nie je sucastou LL-DS, ci to robi niekto z tej partie?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2019 13:25
od Loe
Križovatka Lietavská Lúčka je súčasťou úseku Lietavská Lúčka-Dubná Skala. Zhotoviteľom bolo združenie Dúha - Salini. Ak hovorím o právnom probléme mám na mysli predovšetkým proces inventarizácie stavby (prebieha) a nutnosť nájdenia nového zhotoviteľa v súlade s právnymi predpismi EÚ a SR a prípadne aj vylúčenia križovatky zo stavby LL-DS do samostatnej stavby v samostatnom režime (o čom sa síce uvažuje ale zatiaľ nerozhodlo).

Situácia je teda nasledujúca:

Úsek HP - LL (mimo) je aktuálne fakticky dokončený, zhotoviteľom je Doprastav, Váhostav, Metrostav, Strabag.
Križovatka LL, je stavba ktorá je (zatiaľ stále) súčasťou úseku LL - DS, aktuálne v procese inventarizácie stavby, nový zhotoviteľ neznámy, na začiatku Dúha, Salini
Privádzač LL, (II.etapa) je samostatná stavba, zhotoviteľom je Metrostav, prepojí križovatku LL s cestou I/64 tj. so Žilinou
Privádzač LL, (I.etapa), aktuálne iba v príprave a v rámci tejto debaty nepodstatná stavba.

Pre sprejazdnienie úseku HP-LL-Žilina, je nutné postaviť úsek HP-LL, križovatku LL a privádzač LL. Tieto tri stavby teda fungujú iba spoločne v rámci sústavy stavieb.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 19:34
od jarino
Čo budú robiť, ak sa Salini Impregilo prihlási do nového VO? :D
Nepíšem o scenári, žeby Taliani kúpili Doprastav.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 21:56
od Jano1
Loe napísal:Úsek HP - LL (mimo) je aktuálne fakticky dokončený, zhotoviteľom je Doprastav, Váhostav, Metrostav, Strabag.


Dokonceny usek vyzera uplne inak. Su tam viacere mosty, kde je iba holy beton este bez izolacie, protihlukove steny co este "nevyliezli" nad uroven terenu, niekde aj doplnit podkladove vrstvy, asfaltovat, zvodidla, zabradlia a samozrejme dopravne znacenie, oplotenie.


Z krizovatky Zilina,juh treba vynat vetvu ZA-BA a tychto cca 300 metrov zaradit do stavby privadzaca. Vetva je dvojpruhova a aj ked v smere BA-ZA by tam bola ostrejsia zatacka tesne za estakadou Lietavska Lucka na tuto vetvu, docasne na cca 1 rok by to nebol problem. Ked chceli zaradit stavbu privadzaca do stavby HP-LL, tak nemoze byt problem zaradit 300 metrov dvojpruhu bez akehokolvek mosta do stavby privadzaca, ale to by musela byt vola.


Zmluvny termin dokoncenia privadzaca je jun 2019, budu sankcie? Nebudu, tucna obalka to spravi.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 22:47
od paldo
Z krizovatky Zilina,juh treba vynat vetvu ZA-BA a tychto cca 300 metrov zaradit do stavby privadzaca. Vetva je dvojpruhova a aj ked v smere BA-ZA by tam bola ostrejsia zatacka tesne za estakadou Lietavska Lucka na tuto vetvu,

Toto mi nejak nevychádza....

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 09:43
od oldmostar
Jano1 napísal:
Loe napísal:Úsek HP - LL (mimo) je aktuálne fakticky dokončený, zhotoviteľom je Doprastav, Váhostav, Metrostav, Strabag.


Dokonceny usek vyzera uplne inak. Su tam viacere mosty, kde je iba holy beton este bez izolacie, protihlukove steny co este "nevyliezli" nad uroven terenu, niekde aj doplnit podkladove vrstvy, asfaltovat, zvodidla, zabradlia a samozrejme dopravne znacenie, oplotenie.


Z krizovatky Zilina,juh treba vynat vetvu ZA-BA a tychto cca 300 metrov zaradit do stavby privadzaca. Vetva je dvojpruhova a aj ked v smere BA-ZA by tam bola ostrejsia zatacka tesne za estakadou Lietavska Lucka na tuto vetvu, docasne na cca 1 rok by to nebol problem. Ked chceli zaradit stavbu privadzaca do stavby HP-LL, tak nemoze byt problem zaradit 300 metrov dvojpruhu bez akehokolvek mosta do stavby privadzaca, ale to by musela byt vola.


Zmluvny termin dokoncenia privadzaca je jun 2019, budu sankcie? Nebudu, tucna obalka to spravi.


Rozpravas o HP- LL alebo o privadzaci, alebo o oboch?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 10:35
od Loe
Jano1 napísal:
Loe napísal:Úsek HP - LL (mimo) je aktuálne fakticky dokončený, zhotoviteľom je Doprastav, Váhostav, Metrostav, Strabag.


Dokonceny usek vyzera uplne inak. Su tam viacere mosty, kde je iba holy beton este bez izolacie, protihlukove steny co este "nevyliezli" nad uroven terenu, niekde aj doplnit podkladove vrstvy, asfaltovat, zvodidla, zabradlia a samozrejme dopravne znacenie, oplotenie.



Veď ja ani nepíšem, že ten úsek je dokončený. Píšem že je fakticky dokončený, tj. áno miestami ešte chýba asfalt, oplotenie, dopravné značenie atď. ale hlavné, najťažšie položky (stavebne i časovo) sú dokončené. Dokončenie v odsunutom zmluvnom termíne je ešte asi aj v tomto čase možné, ale ako taktiež píšem nemá žiadny význam sa ponáhľať keďže máme problémy na križovatke a privádzači a tento úsek preto nebude možné uviesť do prevádzky v novom termíne jún 2019. Pokiaľ ide o vyňatie časti alebo aj celej križovatky LL, tu sa nejedná o stavebný alebo technický problém ale o právny problém. Viem že NDS o tom uvažuje resp. diskutuje ale pokiaľ viem definitívne rozhodnutie ešte nepadlo. Súhlasím ale s názorom, že je to riešenie na prvý pohľad najracionálnejšie.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 10:44
od Jano1
oldmostar napísal:
Jano1 napísal:
Loe napísal:Úsek HP - LL (mimo) je aktuálne fakticky dokončený, zhotoviteľom je Doprastav, Váhostav, Metrostav, Strabag.


Dokonceny usek vyzera uplne inak. Su tam viacere mosty, kde je iba holy beton este bez izolacie, protihlukove steny co este "nevyliezli" nad uroven terenu, niekde aj doplnit podkladove vrstvy, asfaltovat, zvodidla, zabradlia a samozrejme dopravne znacenie, oplotenie.


Z krizovatky Zilina,juh treba vynat vetvu ZA-BA a tychto cca 300 metrov zaradit do stavby privadzaca. Vetva je dvojpruhova a aj ked v smere BA-ZA by tam bola ostrejsia zatacka tesne za estakadou Lietavska Lucka na tuto vetvu, docasne na cca 1 rok by to nebol problem. Ked chceli zaradit stavbu privadzaca do stavby HP-LL, tak nemoze byt problem zaradit 300 metrov dvojpruhu bez akehokolvek mosta do stavby privadzaca, ale to by musela byt vola.


Zmluvny termin dokoncenia privadzaca je jun 2019, budu sankcie? Nebudu, tucna obalka to spravi.


Rozpravas o HP- LL alebo o privadzaci, alebo o oboch?



V prvom odstavci som reagoval na Loe, v druhom som pisal o krizovatke Zilina,juh, a v poslednom som spomenul privadzac, ktory riadne meska.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 10:52
od Jano1
paldo napísal:
Z krizovatky Zilina,juh treba vynat vetvu ZA-BA a tychto cca 300 metrov zaradit do stavby privadzaca. Vetva je dvojpruhova a aj ked v smere BA-ZA by tam bola ostrejsia zatacka tesne za estakadou Lietavska Lucka na tuto vetvu,

Toto mi nejak nevychádza....

Podla toho co konkretne Ti nevychadza. Ale upresnim lebo som sa nevyjadril presne, vetva 2 nebude cela 2-pruhova pri riadnom prevadzkovani krizovatky, ale sirkove usporiadanie dovoluje pri znizenej rychlosti viest tadial obojsmernu premavku.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 12:50
od paldo
@Jano1: normálne si ma donútil zapnúť počítač a otvoriť výkresy :D
S odretými ušami (a späťákmi :D ) si viem predstaviť, že by po vetve 2 jazdili obojsmerne. Ale problém vidím v tom napojení z mosta v smere BA->ZA. Osobáky by sa tam nejak vymotali ale nákladnými autami som si nie istý.
Ďalej, nestačilo by zobrať a postaviť iba vetvu V2. Ale bolo by nutné aj (časť) V8, časť V3, samozrejme by bolo nutné vybudovať začiatok SO 101, časť SO P102 (privádzač), plus musel by byť hotový aj most SO211, popod ktorý by sa malo jazdiť..... a toto všetko sú objekty zo stavby LL-VI-DS.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 17:30
od Jano1
@paldo: To je fajn, ze si si pozrel vykresy. A je to skoro tak ako pises.
Nacmaral som aj obrazok (nie pre teba, ale pre tych, ktori si nepozreli vykresy):

41736

Ale podla mna pre spustenie premavky po vetve 2, vetvu 8 realizovat netreba, resp. tu cast, ktora nie je spolocna s vetvou 2. To plati aj o moste na vetve 8 ponad privadzac. Stlpy tohto mosta zapadne od vetvy 2 su uz vybetonovane, stlpy v strede privadzaca sa daju vybudovat aj po spusteni premavky na vetve 2, to iste plati aj pre samotny most, tak ako roky boli vybudovane iba stlpy na zaciatku privadzaca v ZA a az teraz sa realizuje premostenie. A ano treba postavit aj maly kusok z D1 LL-DS, aby sa dalo z mosta(z estakady Lietavska Lucka) dostat na vetvu 2 a predtym som opomenul, ze privadzac konci cca 150 metrov od vetvy 2, teda tento 2-pruh privadzaca by bolo treba tiez vybudovat(to je tiez sucastou D1 LL-DS). V kazdom pripade ide o stovky metrov dvojpruhu (zvysujem na celkovych cca 450 metrov), bez nutnosti dokoncit akykolvek most, ktory je sucastou D1 LL-DS.
A ked by sa Ti este stale nezdalo vytacanie sa kamionov na vetvu 2 z praveho mosta (co podla mna sa celkom da), tak sa moze pouzit prejazd z praveho 2-pruhu do laveho dvojpruhu pri tuneli Zilina, teda estakada LL by bola docasne obojsmerna s pouzitim iba laveho(severneho) dvojpruhu.


A nerozumiem preco by bolo treba vybudovat cast vetvy 3?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 18:34
od paldo
Vetva 2 a vetva 3 majú niekoľko desiatok metrov spoločnej priekopy.... ale hej, to by sa dalo urobiť aj neskôr.
Z toho mosta 211 sú zabetónované len stredové piliere (aj to myslím, že nie na komplet) a ani s jednou oporou sa nič nerobilo (most je dvojpoľový: opora-pilier-opora).
K tej vetve 8. Keby sa spustila doprava na vetve 2 tak ako sa tu bavíme, časť vetvy 8, ktorá je západne od privádzača by ostala "odrezaná". Keďže je na násype, jediný prístup na ňu by ostal po už spomínanom moste 211.
Ale v princípe áno. Osobne si myslím, že takáto provizórna "úprava" dopravy by bola možná..... Len pri tom celom by nastalo veľa problémov s kúskovaním jednotlivých objektov či už stavebne alebo rozpočtovo atď....

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 19:19
od vladovav
ten usek asi ten rok nebude problem bude križovatka LL :lol:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 11:34
od ProZahorak
Tento privádzač je absolútna katastrofa pretože na druhé využitie niekto "asi úmyslne" pozabudol.
Mal nahradiť úsek cesty 64 vyriešiť problém. napojenie ulíc Antona Bielka (obytná časť), Dlhá - žel. priecestie, most pri záhradníctve, ulica na Stanicu (Bytča), Lietavskú Lúčku (žel. priecestie), nebezpečné napojenia ciest 2102 a 2104, Porúbku (zákruta, most – Hostinec pri Rajčanke) a ďalšie nebezpečné železničné priecestie na konci Porúbky.
Dajme tomu, že sa podarí napojiť diaľnicu D1 a privádzač a problém pri "piatkovej zátaži" nastane najmä pri Saleziánskej ulici, t. j. napojenie ciest 60 a 64 a následne blokovanie celej cesty až k Tescu. Samozrejme to ohrozí vjazd vozidiel ZS do areálu nemocnice, čiže vylúčenie nákladnej dopravy je skoro na 100 %. Čiže pri Hričove osobné automobily môžu pokračovať po D1 a nákladné automobily iba na D3. Staneme sa euro unikát na najdôležitejšej diaľnici Slovenska bude mať nákladná doprava stopku.
Na "skrátenie" privádzača, stav výstavby, verejné ohrozenie by sa mala pozrieť prokuratúra a začať konať. O tomto by sa malo diskutovať na súdoch a následne by sa zniesť spravodlivé potrestanie ...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 11:52
od 1mmortal2
Nakladna doprava by aj tak jazdila dalej po D3 - naco by si predlzovali cestu?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 12:24
od ProZahorak
V to dúfam, pretože napojenie ciest 60 a 64 pri Saleziánskej ulici by túto "záťaž nedala".
Tento privádzač a úsek LL – DS sa musí "prečistiť". Je nemožné aby dochádzalo k takému obstarávaniu a výstavbe, pričom sa ešte aj využívajú prostriedky EÚ. Slovensko je súčasťou EÚ a vzťahujú sa aj neho pravidlá obstarávania EÚ. Úrad pre verejné obstarávanie by mal okamžite pozastaviť vyhlásenú súťaž, ktorá nebude riešiť celú stavbu vrátane kompletného privádzača. Ak sa bude vyhlasovať nová súťaž na LL - DS, mala by obsahovať aj doriešenie privádzača na Porubku, alebo vyhlásenie dvoch súťaži na LL - DS a dobudovanie privádzača. Je nemožné, aby sa na Slovensku takto divoko obstarávalo. Ak toto obstarávanie nepozastaví Úrad pre verejné obstarávanie, dúfam, že ho pozastaví Európska komisia a prinúti nad výstavbou trochu porozmýšlať.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 13:04
od aquila
aj tak su SMERaci aj Erske neskutocny babraci. mohli v roku 2020 k volbam otvarat kompletny usek hricovske podhradia - lietavska lucka - dubna skala, cim by sa mohli chvalit, ze len SMER dokazal uspene dokoncit visnove po vyse 20tich rokoch. oni to ale tak dovrzali, ze ani tento teoreticky zolik pred volbami nebudu mat a naopak dufam, ze im to patricne otrepu o hlavu.

lebo takto to vyzera, ze do volieb temer isto nestihnu ani len privadzac LL a samozrejme tym padom nebudu moct otvorit ani jeden km okolo ziliny.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 13:39
od ProZahorak
Harmonogram prác
https://www.mindop.sk/media-5144/tlacov ... a-rok-2019
1.- 2. štvrťrok 2019 - Inventarizácia stavby (prebieha)
2. polrok 2019 - Vypísanie súťaže na nového Zhotoviteľa
a) súťaž vrátane kompletného privádzača LL – Ok.
b) podnet (námietka) na pozastavenie obstarávania: Úrad pre verejné obstarávanie a Európska komisia (Generálna prokuratúra)
2020 - Podpis zmluvy s novým Zhotoviteľom ???
2020 - Odštartovanie prác na stavbe ???
2023 - Sprejazdnenie úseku ???
Neriešte dovolenky a pripravte kompletné obstarávanie. Času máte dosť a už prestaňte stavať dom bez strechy.
Príklad: región Čičmany (UNESCO), cestovný ruch Rajecká dolina – podpora cestovného ruchu eurofondy, ... divoké obstarávanie v EÚ ???
Vyriešte to tak, aby ste si neurobili zlé meno.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 20:41
od Jano1
paldo napísal:Vetva 2 a vetva 3 majú niekoľko desiatok metrov spoločnej priekopy.... ale hej, to by sa dalo urobiť aj neskôr.
Z toho mosta 211 sú zabetónované len stredové piliere (aj to myslím, že nie na komplet) a ani s jednou oporou sa nič nerobilo (most je dvojpoľový: opora-pilier-opora).
K tej vetve 8. Keby sa spustila doprava na vetve 2 tak ako sa tu bavíme, časť vetvy 8, ktorá je západne od privádzača by ostala "odrezaná". Keďže je na násype, jediný prístup na ňu by ostal po už spomínanom moste 211.
Ale v princípe áno. Osobne si myslím, že takáto provizórna "úprava" dopravy by bola možná..... Len pri tom celom by nastalo veľa problémov s kúskovaním jednotlivých objektov či už stavebne alebo rozpočtovo atď....


Mam nejaky iny projekt (neviem naisto ci spravny), tam je most na vetve 8 (211-00)postaveny na 3 paroch stlpov + koncove opory. Ci je postavena zapadna dvojica stlpov nie som si isty (chcelo by to vhodnu fotografiu), ale tak mi to utkvelo v pamati. Pristup na "odrezanu cast" vetvy 8 by bol z novej cesty zapadne od privadzaca, ktora je sucastou stavby privadzaca, vedie tesne vedla vetvy 8 a cez most na polnej ceste ponad privadzac 210-00 (cca 100m severne od mosta na vetve 8 ), viem, ze vetva 8 je vyvysena, ale pre stavbu mosta by to bol vhodny pristup, kedze nasyp ani mur na vetve 8 nie je dokonceny a potom s pristupom po novom moste 211-00 na vetve 8 by sa dokoncil nasyp/mur na vetve 8.

Ale to je vsetko jedno, v NDS by museli pohnut prstom, to vsak neprichadza v uvahu, a tak sa to otvori az o rok, o dva, o tri, podla toho kolko bude trvat nova sutaz na usek LL-DS.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2019 16:08
od Jakub
Aktuálne na stavbe privádzača pri Metre sa rozkladá žeriav z AG Transport... Predpokladám, že v najbližšej dobe začne ukladanie nosníkov na moste...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2019 20:25
od Vlados
ProZahorak napísal:V to dúfam, pretože napojenie ciest 60 a 64 pri Saleziánskej ulici by túto "záťaž nedala".
Tento privádzač a úsek LL – DS sa musí "prečistiť". Je nemožné aby dochádzalo k takému obstarávaniu a výstavbe, pričom sa ešte aj využívajú prostriedky EÚ. Slovensko je súčasťou EÚ a vzťahujú sa aj neho pravidlá obstarávania EÚ. Úrad pre verejné obstarávanie by mal okamžite pozastaviť vyhlásenú súťaž, ktorá nebude riešiť celú stavbu vrátane kompletného privádzača. Ak sa bude vyhlasovať nová súťaž na LL - DS, mala by obsahovať aj doriešenie privádzača na Porubku, alebo vyhlásenie dvoch súťaži na LL - DS a dobudovanie privádzača. Je nemožné, aby sa na Slovensku takto divoko obstarávalo. Ak toto obstarávanie nepozastaví Úrad pre verejné obstarávanie, dúfam, že ho pozastaví Európska komisia a prinúti nad výstavbou trochu porozmýšlať.

Vidno, že si tu nový. Pravdepodobne si sa pred pár dňami vyliahol :wink:
Aké EÚ pravidlo stanovuje realizovať prvú etapu privádzača/preložky I/64? ÚVO môže pozastaviť súťaž, ktorá nerieši celú stavbu? Prosím definuj čo je celá stavba, nakoľko napr. diaľnica D1 ide od Bratislavy po Nemecké a súťaží a stavia sa po úsekoch. Prosím, "trochu" porozmýšlať.