Tých verzií bolo viacero.
Najprv tu máme niekdajšieho ministra Počiatka, ktorý v júni roku 2015 tvrdil, že Višňové otvoria "o štyri roky".
https://komentare.hnonline.sk/dnes-pise ... styri-rokyV marci 2019 vtedajší minister Ersék vyhlásil: "Čo najrýchlejšie potrebujeme toto dielo oživiť, to znamená vypratať starého zhotoviteľa a nájsť nového," a k tomu vtedajší riaditeľ NDS dodal, že: "Našou absolútnou prioritou je v čo najkratšom termíne toto dostavať tak, aby sme to v roku 2023 mohli sprejazdniť, aby to mohlo byť platené z eurofondov" a doplnil, že súťaž bude vyhlásená v priebehu "niekoľkých mesiacov".
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/19 ... -roku-2023V júli 2019, NDS vydala správu kde tvrdila, že v auguste 2019 vyhlási súťaž na dokončenie úseku. "Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a. s., v auguste vypíše súťaž na zhotoviteľa hlavnej trasy úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala s tunelom Višňové."
https://www.teraz.sk/spravy/nds-v-augus ... lanok.htmlNásledne v januári 2020 vtedajší minister Ersék vyhlásil, že: "Myslím si, že do konca januára bude súťaž vyhlásená,".
https://www.teraz.sk/ekonomika/ersek-do ... lanok.htmlSúťaž bola skutočne vyhlásená 31.1.2020:
https://www.trend.sk/spravy/dialniciari ... -roku-2023.
Potom prišiel minister Doležal a jeho vedenie NDS. V auguste 2020 NDS vyhlásila že: "Konzorcium proti vylúčeniu námietku nepodalo. NDS chce ukončiť súťaž a podpísať zmluvu s víťazom do konca tohto roka."
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... ionov-eur/Ten istý minister Doležal už v novembri 2020 už ale hovoril iba o výbere nového dodávateľa a nie o podpise zmluvy, ale zase bol o tom presvedčený: "https://ekonomika.sme.sk/c/22527863/nrsr-a-dolezal-je-presvedcenyze-v-tuneli-visnove-sa-zacne-stavat-v-novom-roku.html"
No a dnes minister Doležal tvrdí, že do konca roka nebude vybratý žiadny dodávateľ ale budú iba ponuky od troch uchádzačov. Ak si to zhrnieme, za "tlačiteľa" Erséka vzniklo oproti prvotne deklarovaným termínom meškanie 5 až 7 mesiacov, (asi zle tlačil...?) za Doležala vzniklo ďalšie meškanie v dnes ešte neznámej dĺžke, minimálne však 3 až 4 mesiace (zle tlačil...!), ak uvažujeme že nebudú žiadne námietky či odvolania. Višňové tak mešká oproti prvotným plánom z marca 2019 zhruba jeden celý rok. I keď možno je nesprávne hovoriť o meškaní, a správnejšie by bolo hovoriť o nerealistických plánoch, ktoré boli prezentované verejnosti z čisto politických príčin. Ak k tomu pridáme ešte prípadné opravné prostriedky, bude veľký úspech ak podpis zmluvy a prevzatie staveniska prebehne do konca tohto roku.