Stránka 31 z 35

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 13:39
od perets
a autá ktoré nemôže/nechcú isť na dialnicu by išli kadial ?

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 13:46
od peterle
Po najstaršej ceste cez Podhradie.
Teraz tento úsek hodnotnej krajiny vyzerá dosť divoko.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 13:50
od Andrej
Napisem to inak. Urcite by nebolo vhodne, ak by sa postavil len 2. polprofil a stara cesta ostala len cez Sp.Podhradie. Ale ten paskvil, co tam naprojektovali a teraz sa stavia je zbytocne luxusny a drahy, obzvlast pri tych intenzitach a D1 mohla ist kludne ako dalsie 4 pruhy povedla I/18 a zaroven by neostal zbytocne nevyuzity priestor medzi I/18 a D1. Na mnohych usekoch, kde sa za kazdu cenu snazime ponechat parametre pôvodnej cesty I. triedy na to doplatime iba obrovskym predrazenim vystavby aj naslednej prevadky - vid. aj D3 pri Strazove, Oscadnici...

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 13:51
od milosD
prejdite sa po nej a potom porozmyslajte preco uz pred skoro 40 rokmi postavili obchvat

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 13:59
od peterle
Čakal som to a mám pripravenú odpoveď, že máloktoré mesto má dva obchvaty, jeden pre dialnicu schopných a druhý pre dialnicu neschopných :wink:

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 14:02
od Andrej
milosD, tu ani nikto netvrdi, ze by to tak bolo lepsie, ale faktom je, ze D1 sa mala stavat bud ako druhy polprofil terajsej I/18 - v tom pripade by sa napr. nemusel burat existujuci nadjazd (ale zaroven by sa musela stavat prelozka I/18 hned vedla sucasnej), alebo tak ako som pisal - D1 hned povedla dnesnej I/18. Obe riesenia by boli plne postacujuce a lacnejsie na vystavbu aj prevadzku. Ale dnes je uz o tom neskoro diskutovat.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 15:33
od i15
uz sa tesim na "komfortny" prejazd po dilatackach 130tkou gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=11814

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2012 16:13
od aquila
gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=11808

tusim opravuju aj staru cestu ..

kazdopadne, je tam vidno krasne, ze "most diletantov" ci ehm dilataciek vobec nemusel byt a bolo by radovo lepsie keby to urobili odtazenim materialu z toho zarezu a preusnutim do udolia a tam maximalne urobili nejake ekodukty, alebo mensie mosty ...

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2012 09:21
od milosD
Andrej napísal:milosD, tu ani nikto netvrdi, ze by to tak bolo lepsie, ale faktom je, ze D1 sa mala stavat bud ako druhy polprofil terajsej I/18 - v tom pripade by sa napr. nemusel burat existujuci nadjazd (ale zaroven by sa musela stavat prelozka I/18 hned vedla sucasnej), alebo tak ako som pisal - D1 hned povedla dnesnej I/18. Obe riesenia by boli plne postacujuce a lacnejsie na vystavbu aj prevadzku. Ale dnes je uz o tom neskoro diskutovat.


suhlasim, ze dobudovanie druheho pruhu k I/18 by bolo najelegantnejsie riesenie ( ved usek bol stavany ako polprofil buducej dialnice ), ale kde by si umiestnil prelozku I/18 ?
Ak severne, musel by si 2x krizovat D1 = +2 mosty
Ak juzne, musis poriesit zastavane uzemie medzi pumpou a Podhradim a nadjazd = +1 most

Sucasna ( nova D1 ) ide vedla I/18, takze nie celkom chapem kde inde, ak juzne od I/18 opat by si musel riesit krizovania ?

uznavam, ze usek vyzera dost cudne, ale je to vysledok dlhej doby od postavenia I/18

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2012 11:04
od vettriano
http://eia.enviroportal.sk/detail/dialnica-d1-jablonov-beharovce-cesta-i-18-v-k-u-spisske-podhradie


tu je povodna sprava, ktora odporucala variant 4. t.j. viest prelozku cesty 18 juzne od D1 ktorej juzny pas by tvorila dnesna cesta I/18.
IMHO sa to vdaka bohu realizovalo tak ako to je dnes. Usetrilo by sa totiz len velmi malo ak vobec nieco. Hovorime totiz o useku 2400 metrov. Nie je pravda, ze by sa nemusel burat (vyznamne upravovat nadjazd, viac v popise variantu 4) plus nehovorim o dalsich vyvolanych investiciach, ktore by vyplynuli z toho, ze cesta by prechadzala v jednom useku bezprostredne okolo ludskych obydli.(protihlukove steny) a pumpy. Na prelozke by museli byt vykonane takisto rozsiahle zemne prace (MU krizovanie s cestou do Jablonova a vyskove zosuladenie s D1, problem s mostom ponad cestu do Jablonova-nutna sanacia, k tomu KK Studenec). Na terajsej ceste 18 by muselo dojst k vymene zivicneho povrchu ,zvodidiel a dopravneho znacenia. Som si isty ze sucasne riesenie je najschodnejsim kompromisom aj preto, ze to nestaviame ani tak pre seba ako pre deti a nerad by som, aby nas mohli obvinovat zo slendrianstva.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2012 11:10
od vettriano
aquila napísal:http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=11808

tusim opravuju aj staru cestu ..


neopravuju, su to zaklady protihlukovej steny. (na juznom okraji cesty I/18 v casti kde je na obrazku vidno docasne vodorovne znacenie)

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2012 16:58
od Tomas PO
tak aspon PHS bude logicky az za 1/18, nie ako pre Ziari, kde je za R1 a este za nou je zeleznica.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 11:40
od Tomas PO
D1 od konca MUK Beharovce az po MUK Nemesany obojstranne uzavreta, pravdepodobne kvoli dokoncovaniu MUK Nemesany. Aj ked smer LE-PO nema dovod byt uzavrety...
Stavebne aktivity ale nebolo badat ziadne, hlavne sa dokoncuju diletacky a osadzuju zvodidla. Veeelmi pozvolne.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 12:17
od i15
je to kvoli oprave vozovky a uzavierka potrva az do 25.augusta http://natankuj.sme.sk/c/6482242/tri-ty ... vrety.html

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 14:23
od aquila
desna kvalita, ked to pocas dvoch rokov kompletne opravuju

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 14:58
od Eross
Hlavne, že to stihli otvoriť pred voľbami...

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 16:24
od Tomas PO
tak zeby opatovna oprava diletaciek?

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 20:26
od vettriano
Mozem potvrdit. Oprava dilataciek. Fucking ficobridge is being repaired once again.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 07:33
od Pista
Aby sa nehanil len zmienený pán (akokoľvek ho nemám rád), povedal by som som, že treba viniť aj tých expertov, ktorí tam ten most navrhli a schválili. Podľa mňa vôbec nemal byť postavený.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 08:41
od Andrej
Nebol nahodou most navrhnuty samotnym konzorciom (DPS + VHS + IS), ktore stavia tento usek cez zlty FIDIC aj s vypracovanim projektovej dokumentacie?

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 10:13
od Kanky
Kto tadialto jazdi, tak vie, ze tie dilatacne skary su naozaj velmi nekomfortne, tak nech len to poriadne opravia...

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 11:10
od granite01
Ten most nikdy nebude v poriadku. Logicky keď tam je každých 20 m dilatačka, tak to sa bude kaziť a kaziť. . . problém je v tom, že kvôli nejakej estetike vymysleli atypický most, ktorý nie je nič moc. Predpokladám, že to bolo už v projekte.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 11:19
od Tomas PO
uvidime ako bude urobeny druhy jazdny pas

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 21:35
od perets
Asi pred týždnom som sa vrátil z Čiech, a v snahe obísť ten dobre známy betónový úsek Brno - Hupolec sme išli po cestách PRVEJ triedy, a stálo to za to pretože to bol proste zážitok, úplne rovný asvalt žiadne to známe nadtriasanie, hlavne mosty, tie dilatačky bolo málokedy počuť nieto ešte cítit ta, sú najmenej 10 rokov pred nami. Ten most nieje dokonalý ale keby sa urobil poriadne tak ani nevieme.

Re: D1 Jablonov - Studenec

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 14:45
od granite01
Síce nie som stavebným inžinierom, ale tento most je na celej D1 úplne atypickým . . . je vlastne celý z ocele a aspoň ja som to pochopil tak, že každý oblúk mosta je akoby osobitým úsekom s diletačkou . . . neviem prečo to tak robili . . . samozrejme chápem, že tie oblúky sa zmršťujú a rozťahujú, ale prečo je most dilatačkami rozdelený na toľko úsekov? To by bolo pekné, ak by nám niekto povolaný vysvetlil.
Aj v Čechách stavajú veľa oceľových mostov, napr.cez Labe, ale určite tam nie je potrebné mať toľko dilatačných zariadení ako na tomto moste :(

Aby sme citovali z prospektu Doprastavu: "Most 205 bude výnimočný. Je to 700 metrov dlhý most, ktorý bude architektonicky riešený ako oblúkový most, ktorý bude pripomínať gotické pamiatky tohto kraja"
Takže kvôli pripomienke sa musel postaviť atypický, oceľový most, pričom všetci vedia, že náklady na oceľový most sú vyššie ako na železobetónový predpätý most, pretože oceľ je drahší stavebný materiál.