Stránka 2 z 69

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2005 09:51
od Caesar
wazari napísal:
Caesar napísal:Napríklad vyjadrujem domnienku, že keďže mešká výkup pozemkov, finančné prostriedky určené na tento úsek (PO-Svinia) sa presunuli inam (aj keď to bola pôžička z EIB) a teraz sa zase "hľadajú" ... :roll:


Malo to byt aj z EU fondov.


Wazari, v tomto už je medzi nami rozdiel, ja už napríklad považujem fondy aj banky, ktoré súvisia priamo s EÚ za fondy, aj keď je to iné, pre mňa už je to jedno, pretože EIB financuje len aktivity v EÚ a len rozvojové programy, aj keď s úrokom, ale s malým. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2005 14:10
od arison
Caesar , podla mna by mali byt fondy EU , kohezneho fondu a pod. ucelovo viazane na tu ktoru stavbu a termin, a presuvat by sa nemali. Ak niekto nesplni vopred dohodnute podmienky tak nech peniazky pekne vrati a za nesplnený termin nesie zodpovetnost konkretna osba . Alebo som velmi detinsky?

PO-Svinia

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2005 16:22
od Caesar
arison napísal:Caesar , podla mna by mali byt fondy EU , kohezneho fondu a pod. ucelovo viazane na tu ktoru stavbu a termin, a presuvat by sa nemali. Ak niekto nesplni vopred dohodnute podmienky tak nech peniazky pekne vrati a za nesplnený termin nesie zodpovetnost konkretna osba . Alebo som velmi detinsky?


Nie si detinský, malo by to tak fungovať, ale nefunguje, takže potom to možno vyzerá tak, že si príliš "spravodlivý optimista".

Tento štát má obrovské finančné problémy pri výstavbe diaľničnej siete a ak mu jedna stavba mešká, tak sa dá predĺžiť termín (v prípade tomto), ale ja mám informácie, že termín sa síce predlžuje, no financie na tento úsek už sa stihli presunúť na iné úseky s tým, že sa zase budú "hľadať" až sa bude môcť začať stavať na úseku PO-Svinia.

Keď tento úsek je celý problematický a vláda "zaspala" a nevie sa prebudiť do reality. Tento úsek sa mal pôvodne stavať ako posledný a až na nátlak (argumentov, ...) sa presadilo, že sa bude D1 stavať aj od východu, len prípravy sa nestíhajú realizovať ani za niekoľko rokov.

Všetko by to bolo v poriadku s tými peniazmi, pokiaľ by boli priamo len zo štátneho rozpočtu, no oni sú aj z EÚ a tá má svoje pravidlá pre prideľovanie finančných prostriedkov a SR ich buď "porušuje (PO-Svinia?)" alebo tieto možnosti ani nechce využiť (Mengusovce-Jánovce, ...), čo je ešte horšie. 8)

Občanom Malého Šariša doručia vyvlastňovacie rozhodnutia

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2005 21:40
od bystrik
Občanom Malého Šariša doručia vyvlastňovacie rozhodnutia

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3163#3163

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2005 23:55
od aquila
zakreslenie useku

sirsie vztahy:

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=70

ortofotomapa:
(kvoli prehladnosti a zachovanie detailov rozdelene na dve casti)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=71
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=72

tu je ortofotomapa vcelku a vo vacsom rozliseni (obrazok ma asi 1,5 MB)

http://www.dialnice.info/images/big/svinia.jpg

podakovat sa treba jonathanovi :) ja som to len vybral to podstne

Re: Občanom Malého Šariša doručia vyvlastňovacie rozhodnutia

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 17:24
od Caesar
bystrik napísal:Občanom Malého Šariša doručia vyvlastňovacie rozhodnutia

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3163#3163


Ja si osobne myslím, že takýto zákon už tu mal byť dávno a úsek PO-Svinia už mohol byť na 30% rozostavaný. A nielen ten. O nejakej PB by ani počuť nebolo. 8)

ortofotomapa

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 21:07
od bystrik
aquila napísal:podakovat sa treba jonathanovi :) ja som to len vybral to podstatne


jonathan/aquila, neexistuje taketo graficke spracovanie s ortofotomapou pre kazdy rozostavany ci planovany usek? kde by sa to dalo zohnat?

Re: ortofotomapa

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 21:25
od aquila
bystrik napísal:
aquila napísal:podakovat sa treba jonathanovi :) ja som to len vybral to podstatne


jonathan/aquila, neexistuje taketo graficke spracovanie s ortofotomapou pre kazdy rozostavany ci planovany usek? kde by sa to dalo zohnat?

existuje to podla mna aj pre celu dialnicu a myslim, ze aj RC.

kazdopadne tento material co je oscanovany z relativne volne dostupnych brozuriek/letakov. maju ich na SSC. ja som uz podony videl asi tak 2-3 roky dozadu na mengusovce - janovce, ale vtedy som si ten poskladany papier nezobral. teraz to nasiel jonathan. ako pisal, ma to z NDS resp tej vystavky/prezentacky co je pri sitinach

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 14:16
od wazari
Caesar napísal:Wazari, v tomto už je medzi nami rozdiel, ja už napríklad považujem fondy aj banky, ktoré súvisia priamo s EÚ za fondy, aj keď je to iné, pre mňa už je to jedno, pretože EIB financuje len aktivity v EÚ a len rozvojové programy, aj keď s úrokom, ale s malým. 8)


OK. Doplnam, ze EIB financuje aj aktivity mimo EU. Peniaze EIB treba vratit, do fondov EU ich vracat netreba (vacsinou, kym nie su dake kiksy :wink: )

Priebežné správy

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2005 16:08
od Caesar
Tento úsek by sa mal reálne začať stavať ešte v tomto roku, t.j. v r. 2005, aby bol splnený plán výstavby diaľnic aj na východnom Slovensku. Tento plán sa dá naplniť jedine tak, že výstavba na diaľnici D1 sa bude realizovať aj od východu na západ, teda (okrem iného) od PO-Sviniu. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:08
od Dialniciar
No a tento úsek je absolútnym krachom vlády. Toto dokáže asi každý:

Keď nie sú peniaze, tak zaklameme verejnosti, že sú problémy s pozemkami, aj keď sú to často umelo živené problémy:

1. D1 Svinia - Prešov. Koľkokrát sa posúval začiatok výstavby? Prečo? Pozemky? Ale hlavne, že cukrár je múdry ...

2. Tu je jeho múdrosť. R4 KE-Milhosť. Koľkokrát sa vyčleňovali financie na štúdie? Koľkokrát sa posúval začiatok stavby? Ale hlavne, že sa realizuje plán ako okolo Svidníka postaviť obchvat a R4 severnú vetvu pretrasovať cez Stropkov! Aj keď každý, normálny človek, predsa vie, že by to malo byť naopak.

3. Mám pokračovať? Asi nie. Ja som len poukázal na to, že ako sa buduje na východe. Branisko a Prešovská-Sečovská. To je všetko.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 10:06
od Caesar
Dy napísal:3. Mám pokračovať? Asi nie. Ja som len poukázal na to, že ako sa buduje na východe. Branisko a Prešovská-Sečovská. To je všetko.


Tu by som rád zdôraznil, že Branisko je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a tak je to pomerne veľké gesto, že leží práve ne východe SR.

Jeho význam je v tom, že motoristi prestali jazdiť cez Krompachy do KE a už sa "neboja" ísť aj cez tento úsek, keďže sa "vyhnú" horskému priechodu.

Chybou je len to, že Branisko nie je 2-rúrový tunel, pretože keď sa stane dopravná nehoda či potrebujú spraviť nejaké kontroly alebo opravy v ňom, tak sa celý tunel zatvorí na niekoľko hodín až dní. 8)

Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:59
od Alexander Velky
Tento úsek je pre mňa sklamaním. Tu je zahodená celá snaha niektorých ľudí, ktorí dosiahli to, aby sa D1 stavala viacej aj od východu a teraz sa reálne ani nevie začať a zase sú problémom pozemky.

Čo na tej NDS robia? :lol:

Re: Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:22
od mel
Alexander Velky napísal:Tento úsek je pre mňa sklamaním. Tu je zahodená celá snaha niektorých ľudí, ktorí dosiahli to, aby sa D1 stavala viacej aj od východu a teraz sa reálne ani nevie začať a zase sú problémom pozemky.

Čo na tej NDS robia? :lol:


toto nie je len otazka tohto useku ... ticho je aj okolo zapadneho obchvatu presova (tunel) aj useku svinia - fricovce ... minimalne priprava a na pozemkoch by sa malo zacat robit ...

Re: Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:30
od Alexander Velky
mel napísal:
Alexander Velky napísal:Tento úsek je pre mňa sklamaním. Tu je zahodená celá snaha niektorých ľudí, ktorí dosiahli to, aby sa D1 stavala viacej aj od východu a teraz sa reálne ani nevie začať a zase sú problémom pozemky.

Čo na tej NDS robia? :lol:


toto nie je len otazka tohto useku ... ticho je aj okolo zapadneho obchvatu presova (tunel) aj useku svinia - fricovce ... minimalne priprava a na pozemkoch by sa malo zacat robit ...


Ano, veď to je práve to nešťastie, o tom ako spoplatniť diaľnice, o tom dokážu všetci "básniť", ale ako stavať rýchlejšie to už nie. :lol:

Re: Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 18:27
od mel
Alexander Velky napísal:
Ano, veď to je práve to nešťastie, o tom ako spoplatniť diaľnice, o tom dokážu všetci "básniť", ale ako stavať rýchlejšie to už nie. :lol:


Pisal som to aj v teme o vyske mytneho ... pokym nebude D1 komplet 4pruhy BA - KE ako motorista sa im na myto zvysoka vykadim :)

useky, ktore som menoval su asi najkritickejsie, od Janoviec okolo Levoce po Branisko netusim co sa deje uz vobec ... privadzac na Spisku Novu Ves tiez nic ... asponze sa to rozhybalo smerom na RK od ZA... takto ked budu stavat, tak to vidim na rok 2017 BA-KE ... najhorsie je, ze sa nepoucili a neriesia pripravu na usekoch, ktore su v plane o 3-4 roky ... najvyssi cas!!!

Re: Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 18:32
od Alexander Velky
mel napísal:useky, ktore som menoval su asi najkritickejsie, od Janoviec okolo Levoce po Branisko netusim co sa deje uz vobec ... privadzac na Spisku Novu Ves tiez nic ... asponze sa to rozhybalo smerom na RK od ZA... takto ked budu stavat, tak to vidim na rok 2017 BA-KE ... najhorsie je, ze sa nepoucili a neriesia pripravu na usekoch, ktore su v plane o 3-4 roky ... najvyssi cas!!!


PPP už sa rok pripravuje. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:07
od expwy
K tomuto useku pridam jednu zaujimavost:

V miestach kde je prudke stupanie/klesanie nebudu klasicke pruhy pre pomale vozidla, tak ako sme u nas zvyknuti, ale bude tam vybudovany trojpruh. A to takym sposobom, ze treti pruh sa bude vyclenovat z laveho pruhu (predbiehacieho), tak aby kamion jazdiaci v pravom pruhu ani nezaregistroval ze tam ma dialnica tri pruhy a zostal v tom pruhu kde sa nachadza. Takto je to bezne napr. v Rakusku, lebo vodici kamionov dost casto ignoruju pruhy pre pomale vozidla, resp. niektori zahranicni vobec nepoznaju co to znamena.

Takto budovane pruhy pre pomale vozidla by mali byt uz na vsetkych novych usekoch.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:45
od aquila
tento usek fakt mohol nastartovat aj D1 smerom z vychodu, ale kde nic tu nic. a myslim ze aj v presove by sa juznemu obchvatu potesili.

inak MH, hento je velmi chytry krok co sa planovania tyka. lebo toto je casto velky problem pri zamarovciach kde kamionu zvyknut odignorovat pruh pre pomale vozidla

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:47
od Alexander Velky
MH napísal:V miestach kde je prudke stupanie/klesanie nebudu klasicke pruhy pre pomale vozidla, tak ako sme u nas zvyknuti, ale bude tam vybudovany trojpruh. A to takym sposobom, ze treti pruh sa bude vyclenovat z laveho pruhu (predbiehacieho), tak aby kamion jazdiaci v pravom pruhu ani nezaregistroval ze tam ma dialnica tri pruhy a zostal v tom pruhu kde sa nachadza.


MH,

toto je zaujímavé riešenie. :lol:

Re: Sklamanie

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2005 18:43
od Caesar
Alexander Velky napísal:Tento úsek je pre mňa sklamaním. Tu je zahodená celá snaha niektorých ľudí, ktorí dosiahli to, aby sa D1 stavala viacej aj od východu a teraz sa reálne ani nevie začať a zase sú problémom pozemky.


A to nie je všetko, pretože pribúdajú ďalšie sľuby, ako sa plánuje stavať na východnom Slovensku diaľničná sieť a ako sa má rozvíjať, ... sľubuje sa a je rok pred voľbami, ale je jasné, že ak sa nejaké úseky začnú stavať aj teraz, tak sa otvárať budú až po r. 2006:

1. D1 - Mengusovce-Jánovce
2. D1 - PO-Svinia
3. R4 - KE-Milhosť
4. diaľničný privádzač D1 - PP-KK
5. obchvat Svidníka, snáď súčasťou R4
6. zrýchlenie výstavby D1 - KE-MI

Nevšimol som si v prvých 5. bodoch žiadnu výraznú stavebnú aktivitu a v bode 6. neviem posúdiť, čo sa myslí termínom "zrýchlenie" ... 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 14:53
od wazari
MH napísal:K tomuto useku pridam jednu zaujimavost:

V miestach kde je prudke stupanie/klesanie nebudu klasicke pruhy pre pomale vozidla, tak ako sme u nas zvyknuti, ale bude tam vybudovany trojpruh. A to takym sposobom, ze treti pruh sa bude vyclenovat z laveho pruhu (predbiehacieho), tak aby kamion jazdiaci v pravom pruhu ani nezaregistroval ze tam ma dialnica tri pruhy a zostal v tom pruhu kde sa nachadza. Takto je to bezne napr. v Rakusku, lebo vodici kamionov dost casto ignoruju pruhy pre pomale vozidla, resp. niektori zahranicni vobec nepoznaju co to znamena.

Takto budovane pruhy pre pomale vozidla by mali byt uz na vsetkych novych usekoch.


Videl som to v Cechach. Celkom zaujimave riesenie.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:46
od Caesar
MH napísal:K tomuto useku pridam jednu zaujimavost:

V miestach kde je prudke stupanie/klesanie nebudu klasicke pruhy pre pomale vozidla, tak ako sme u nas zvyknuti, ale bude tam vybudovany trojpruh. A to takym sposobom, ze treti pruh sa bude vyclenovat z laveho pruhu (predbiehacieho), tak aby kamion jazdiaci v pravom pruhu ani nezaregistroval ze tam ma dialnica tri pruhy a zostal v tom pruhu kde sa nachadza. Takto je to bezne napr. v Rakusku, lebo vodici kamionov dost casto ignoruju pruhy pre pomale vozidla, resp. niektori zahranicni vobec nepoznaju co to znamena.

Takto budovane pruhy pre pomale vozidla by mali byt uz na vsetkych novych usekoch.


MH,

o tomto som niečo počul a na vlastné oči som to aj videl v okolitých krajinách, podľa mňa je to dobrý nápad. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 11:28
od Branco
Takže začiatku výstavby by už nič nemalo brániť:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=6451#6451

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 16:40
od Alexander Velky
Branco napísal:Takže začiatku výstavby by už nič nemalo brániť:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=6451#6451


Branco,

zase treba byť realista.

Peniaze tu boli aj predtým. :lol: