Stránka 66 z 69

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2016 15:50
od Tomas PO
co ja viem uz je vyvlastneny na tomto mieste, ako aj v telese buducej D1 smer tunel

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 12:17
od caki
viewtopic.php?f=35&t=21799

NDS uzavrela zmluvu o dielo so spoločnosťou Skanska SK.
harmonogram počíta so začiatkom prác 20. septembra 2016 a s ukončením 5. októbra 2017.
Stavba na dobudovanie križovatky je rozdelená na štyri etapy, pričom prvá je plánovaná do 28. septembra, druhá do 7. marca, tretia do 28. augusta a záverečná do 4. októbra

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 13:01
od aquila
co ma prekvapuje, ze to ide nad povodnu cenu .. kazdopadne dalsi dobry krok k znormalneniu situacie v presove

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 17:17
od Vlados
máme informáciu čo všetko sa bude robiť?

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 18:17
od i15
úspora času vykompenzuje stratu na nezmyselných 60-tkach na D1 PO-KE

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 08:28
od svaco
Konečne sa to ide robiť. 6 rokov po funuse ale aspon nie 10. Rok sa mi zdá dlha doba, ale v Prešove sme si uz zvykli aj na dlhšie presahy, takže vďaka aj za to. Dobudovanie križovatky bude mať jden pozitívny a jeden negatívny výsledok.
Pozitívny je ten, že výjazd áut z PO na D1 sa urýchli a tým pádom sa nebudú tvoriť kolóny po poslednej križovatke na sídl.3.
Negatívum bude pre autá prichádzajúce z D1 a síce, že autá z cesty I18 už nebudú brzdené križovatkou a teda pre autá z D1 bude na danej križovatke pri Lidli väčšie spomalenie a zrejme sa budú tvoriť kolóny na vstupe do PO, ktoré v exponovaných časoch budú siahať zrejme až na výjazdovú vetvu z D1 a možno až do telesa dialnice a toto zrejme vyrieši až nový úsek D1, ktorý sa ešte nezačal.

Predpokladám, že doprava bude už len stúpať na intenzitách a v rokoch 2020, keď sa to má dokončiť (ak Boh dá) to bude na križovatke pri Lidli dosť brutal, keďže už bude dokončená aj NK a pre intenzity to zrejme pôjde len hore. Po dokončení NK sa stane ďalším kritickým miestom pre tranzit PP-KE a spať úsek ulíc OM-Levočská, kde na dvoch križovatkách pri Kauflande a Lidli vzniknú šialené zápchy, keďže to bude lievik, ktorý zabrzdí obe smery.

Daj Boh aby košičania nezačali jazdiť do BA cez Prešov, lebo situácia sa ešte viac zhorší. Možno je aj "dobre" pre Prešov, že úsek Hub-Iva sa posúva na 2020, lebo inak by tranzit cez PO z KE bol asi ešte väčší. Pred 2020 by nemal byt ani obchvat Žiliny, ale ak sa spustia úseky, ktoré som vymenoval a v danom čase nebude obchvat PO, potom bude PO v totálnych sračkách.

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 09:54
od mike75
Svaco, máš úplnú pravdu, zdôraznil by som však že to negatívum niekoľkonásobne zatieni to pozitívum, to som si uvedomil až po tvojom príspevku, doteraz som iba pár krát mesačne ponadával na semafor na výjazde na diaľnicu. Teraz by som bol radšej keby sa semafor odstránil až po odovzdaní JZO PO...

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 11:53
od Zipso
Mozno by len stacilo zakazat vozidla s SPZ SB prejazd z Velkeho Sarisa do Maleho Sarisa a v exponovanych casoch by problem nebol :). Ale vazne, pokial nebude v PO upravena svetelna signalizacia pri Lidli vidim to dost biedne.

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 12:14
od svaco
mike75 napísal:Svaco, máš úplnú pravdu, zdôraznil by som však že to negatívum niekoľkonásobne zatieni to pozitívum, to som si uvedomil až po tvojom príspevku, doteraz som iba pár krát mesačne ponadával na semafor na výjazde na diaľnicu. Teraz by som bol radšej keby sa semafor odstránil až po odovzdaní JZO PO...


Ťažko je povedať, čo by bolo lepšie. Osobne si myslím, že odstránenie semafora je dobrá vec, nesmie sa však riešiť izolovane. Ak sa to urobí, mala by sa nejakým spôsobom riešiť aj zelená vlna smerom na VT aj KE od krizovatky pri Lidli. T.j. ďalšia križovatka pri Kauflande by mala byť zosúladená s križovatkou pri Lidli, aby autá idúce od PP nasledujúcou križovatkou len prešli a zbytočne nestáli, lebo ako som už písal, tam začne vznikať brutálny lievik, hlavne zo smeru od KE. Smer od PP na KE, by mal byť poriešený, ak sa zosúladí aj následná križovatka zo semaforrom na Obrancov mieru, ktorá je od krizovatky pri Kauflande vzdialená asi len 200m. Tzn. Krizovatky Lidl, Kauf. a OM je treba zosúladiť a smer do KE od PP by mal byť OK.

Horšie to bude na smer VT/BJ/SK, kde to celé komplikuje úrovňové križenie so železnicou, kde to bude potrebné tiež nejako riešiť a zapracovať do synchronizácie semaforov, pretože ak ide Vlak nemá zmysel púšťať smery na VT a radšej púšťať ostatné smery a potom to vykompenzovať dlhšímu intervalmi na smer VT.

Dúfam len, že o tomto už niekto kompetentný aspoň rozmýšľa a plánuje to riešiť. Nie som dopravný analytik, ale myslím si, že adaptívnym nastavením semaforov pri zahrnutí informácie od železnice je možné docieliť priepustnosť aspoň o 10percent lepšiu ako keď sa to nechá len tak a nezohľadní sa nič.

Ak ide napr. vlak, tak by som uprednostnil smer KE-PP a KE-sidl.3 nech idú celý čas + opačný smer PP-KE a ostatné smery nech vtedy stoja, lebo aj tak je vtedy cesta pred železnicou už plná + (občas ešte niektorí zúfalci zvyknú vojsťť do križovatky a blokujú ešte aj smery, ktoré sú ináč OK).

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 12:45
od Zipso
Pekne zhrnute, este by som dodal ze krizovatka pri kauflande ma iba jeden pruh na KE pritom sirkovo tam vojdu aj dve auta, niekolko krat som to tam zazil nazivo :). Chcelo by tam nejaku jednoducu upravu a priepustnost by sa zvecsila aspon na smer KE. Lievikom by bol uz len zjazd na konci NK kde ak si dobre spominam by ostal oba jeden pruh na MUK KE

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 16:08
od granite01
svaco napísal:Predpokladám, že doprava bude už len stúpať na intenzitách a v rokoch 2020, keď sa to má dokončiť (ak Boh dá) to bude na križovatke pri Lidli dosť brutal, keďže už bude dokončená aj NK a pre intenzity to zrejme pôjde len hore. Po dokončení NK sa stane ďalším kritickým miestom pre tranzit PP-KE a spať úsek ulíc OM-Levočská, kde na dvoch križovatkách pri Kauflande a Lidli vzniknú šialené zápchy, keďže to bude lievik, ktorý zabrzdí obe smery.

Daj Boh aby košičania nezačali jazdiť do BA cez Prešov, lebo situácia sa ešte viac zhorší. Možno je aj "dobre" pre Prešov, že úsek Hub-Iva sa posúva na 2020, lebo inak by tranzit cez PO z KE bol asi ešte väčší. Pred 2020 by nemal byt ani obchvat Žiliny, ale ak sa spustia úseky, ktoré som vymenoval a v danom čase nebude obchvat PO, potom bude PO v totálnych sračkách.


No netreba to preháňať s katastrofickými scenármi. Keďže sa momentálne ekonomike darí a celá Slovač sa rozhodla jazdiť autami, cenou za to budú zápchy a zápchy a zápchy. Treba si zvykať! Chceli sme mať západňarské problémy! Tak ich budeme mať! Aj na západe prešli týmto vývojom - niekedy v 60-70-tych rokoch 20.storočia :)

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2016 21:22
od Tomas PO
treba si uvedomit, ze krizovatka pri LIDLi pusta smer od druhe najvacsieho sidliska v PO - sidliska 3. predlzenie zeleneho signalu od PP, ci od VT by znamenalo predlzenie cakania 20 000 sidliska. a teraz je otazka, co je dolezitejsie - tranzit, cielova doprava ala cezpolni, alebo lokalni?

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2016 09:42
od atlan
Premenliva dlzka intervalu....

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2016 13:39
od topfield
Tomas PO napísal:treba si uvedomit, ze krizovatka pri LIDLi pusta smer od druhe najvacsieho sidliska v PO - sidliska 3. predlzenie zeleneho signalu od PP, ci od VT by znamenalo predlzenie cakania 20 000 sidliska. a teraz je otazka, co je dolezitejsie - tranzit, cielova doprava ala cezpolni, alebo lokalni?


Ale križovatka pri lidl predsa nieje jediným výjazdom zo sídliska...

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2016 08:18
od ondrejko_t
Tomas PO napísal:treba si uvedomit, ze krizovatka pri LIDLi pusta smer od druhe najvacsieho sidliska v PO - sidliska 3. predlzenie zeleneho signalu od PP, ci od VT by znamenalo predlzenie cakania 20 000 sidliska. a teraz je otazka, co je dolezitejsie - tranzit, cielova doprava ala cezpolni, alebo lokalni?


az tak nesuhlasim, lebo zo sidliska 3 chodia viac ludia viac na krizovatku pri kaufe ako pri lidli, resp. hore na sabinovsku. mal som moznost aj dnes rano v spicke to otestovat. z Volgogradskej vacsina vodicov tocila na Clementisku (Kaufland), nie na Lidl. a podla mna je krizovatka pri Lidli s taktovacimi casmi dost dobre. skor by som sa priklonil k tomu co sa uz pisalo, zmenit taktovacie casy pri Kaufe a hlavne smer PP-KE zmenit z jedneho na dva pruhy, kedze aj vyjazd z krizovatky na KE ma dva pruhy. dokonca by som sa priklonil pri lepsich taktoch mozno aj k moznosti dat tam len oranzove blikajuce svetlo, ale to by som asi chcel vela pri kvalite slovenskych soferov...

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 19:25
od Marek89
Vidno uz na tom zjazde nejake zmeny ci este nic ?

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 19:30
od Vlados
Zjazd je hotový. Dokončuje sa cesta I. triedy :)

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2016 14:20
od kolemjedouci
Dnes som isiel okolo tohto useku. Vidno tam uz nejake bagre v casti pri dialnici, kde je neslavne znamy semafor. Pokial som dobre videl, prebiehaju tam hlavne upravy svahov/terenu. Skanska si tam osadila znacky, aby jej ludia ospravedlnili pripadne obmedzenia na tomto useku. Inak zatial nic specialne sa tam nedeje.

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 08:12
od Driver
Ano začali pracovať robi sa uprava potoka Vydumanec a uprava terenu na napojenie na štvorprudovku pod mostom ma Skanska stavebný dvor

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2017 21:58
od Jaro
Publikoval som pár obrázkov z pokojnej zimnej atmosféry na výstavbe zjazdu z D1. Je to rozbehnuté a pri vhodnom počasí to odhadujem na dva mesiace. Začiatok tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=86&image_id=35882. Ešte pôvodný stav http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=86&image_id=8460.

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 18:44
od Peťo_PO
Tento týždeň sa konečne podarilo spojiť nový násyp s tým nedokončením v približne požadovanej výške.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=86&image_id=36304
Práce sa teraz zrejme presunú na druhú stranu, kde sa násyp zužuje a privádzač sa plynulo napojí na E18.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=86&image_id=36306
Veci okolo, ako regulácia potoka a budovanie chodníka, sú zatiaľ v takom štádiu ako na jeseň.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=86&image_id=36305

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2017 14:38
od Matt

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 21:23
od Peťo_PO
V utorok by mali začať s asfaltovaním privádzača. Aktuálne vyzerá takto: https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=36907

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2017 17:44
od Marek89
Privadzac ? Nie skor zjazd z dialnice ?

Re: D1 Svinia - Prešov západ

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2017 18:05
od medima
Veru tak, to je zjazd. Ibaže by sa jazdilo vľavo ako v Anglicku. No aj nezaujatý musí vidieť, že toto je zjazd, nakoľko sa dívame, ako autá jazdiace napravo vstupujú na diaľnicu.
A mimochodom ešte, toto je nielen zjazd z diaľnice, ale aj vjazd do Prešova pre ľudí idúcich zo starej cesty do mesta, ..ktorí doteraz museli križovať cestu vozidlám vchádzajúcim na diaľnicu