D1 Svinia - Prešov západ

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 24. Máj 2006 16:39

tento usek bol zacaty aj v ramci trendu stavania D1 aj na vychode, co povazujem za dobre, aj ked samozrejme mozno to nie je najoptimalnejsie riesenie. ale tento usek bol plus minus exponovany, potom zrejme bude cakat usek fricovce - svinia aj ked len v polprofile.

proste systemom puzzle ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 24. Máj 2006 16:57

neviem ci to ma zmysel stavat v 1/2 profile (fircovce-svina :)) )... na jednej strane full a na druhej strane full ... obe useky maju 1,5km (to je obrazne) a medzi nimi bude 15km 1/2profilu ... no to by bolo dost divne .. ne tak? ... keby presov zapad - juh bol v 1/2 koli tunelu tak je to pochopitelne ale toto je hlupost .. a intenzita na to tam je aby to chcelo full profil
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Jarda » 24. Máj 2006 18:12

Intenzita tam na to zatím podle mého není. Uvádí se, že plný profil je rentabilní od intenzity 14 tis. vozidel denně a nutný (aby se netvořily ve špičkách pravidelně kolony) od intenzity 18 - 20 tis. vozidel denně.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 24. Máj 2006 21:25

Preto som vravel o polprofile. Ak si pamatam su v tom useku intenzity tak 8tisic.

Aj ked by som samozrejme tiez len uvital plny profil, ale vychadzam zo slovenskych realii.

I ked do roku 2009-2010, kedy sa snad zacne vystavba je este daleko a kopu veci sa moze zmenit.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 24. Máj 2006 22:22

random napísal:neviem ci to ma zmysel stavat v 1/2 profile (fircovce-svina :)) )... na jednej strane full a na druhej strane full ... obe useky maju 1,5km (to je obrazne) a medzi nimi bude 15km 1/2profilu ... no to by bolo dost divne .. ne tak? ... keby presov zapad - juh bol v 1/2 koli tunelu tak je to pochopitelne ale toto je hlupost .. a intenzita na to tam je aby to chcelo full profil


Práveže intenzita tam na to ešte nie je. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jaro » 25. Máj 2006 07:23

Dy napísal:
random napísal:neviem ci to ma zmysel stavat v 1/2 profile (fircovce-svina :)) )... na jednej strane full a na druhej strane full ... obe useky maju 1,5km (to je obrazne) a medzi nimi bude 15km 1/2profilu ... no to by bolo dost divne .. ne tak? ... keby presov zapad - juh bol v 1/2 koli tunelu tak je to pochopitelne ale toto je hlupost .. a intenzita na to tam je aby to chcelo full profil


Práveže intenzita tam na to ešte nie je. :lol:


S tou intenzitou to nie je celkom pravda. Nie je možné brať za bernú mincu intenzitu z roku 2000. Ked to porovnavam s usekmi kde uz vysledky merania za rok 2005 boli zverejnene, myslim ze sucasna intezita sa pohybuje okolo 13 000 a v dobe dokoncenia bude 14 000 prekracovat.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2006 10:22

Jaro napísal:S tou intenzitou to nie je celkom pravda. Nie je možné brať za bernú mincu intenzitu z roku 2000. Ked to porovnavam s usekmi kde uz vysledky merania za rok 2005 boli zverejnene, myslim ze sucasna intezita sa pohybuje okolo 13 000 a v dobe dokoncenia bude 14 000 prekracovat.


Ale aj tak sa treba prispôsobiť slovenským stavebno-ekonomickým podmienkam a jednoducho kdekoľvek od PP do PO alebo od ZV po KE nemá dnes význam stavať plný profil, pretože dnes tam na to nie sú intenzity.

Jediná výnimka v celej histórii SR bol a je a bude úsek D1 BA-TT, pretože tento je spoločný pre 2 trasy v SR a len tu sa malo stavať tak ako to bolo vtedy odbornou verejnosťou z Cestnej federácie odporúčané. :lol: :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 25. Máj 2006 10:53

Ale aj tak sa treba prispôsobiť slovenským stavebno-ekonomickým podmienkam a jednoducho kdekoľvek od PP do PO alebo od ZV po KE nemá dnes význam stavať plný profil, pretože dnes tam na to nie sú intenzity.


Ake intenzity su potrebne. 13.000-14.000 v/24 h. v r. 2005 staci (?), s tym ze pri uvedeni do prevadzky o par rokov to uz bude samozrejme viac.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Nevedko » 25. Máj 2006 11:43

Pacho napísal:Devil, asi nieco na tom bude, (hypoteticky) neviem si fakt predstavit, keby sa z dialnice rovno zbehlo na tento usek, tak co sa tyka nehodovosti urcite by to bolo este horsie.


No vidis, aj si si sam odpovedal. Ale dalsi dovod vidim aj v tom, ze hoci aj mame mnohe useky, ktore by bolo treba postavit ovela skor, vzikaju pri priprave ich vystavby rozne komplikacie a zdrzania. Pritom priciny mozu byt rozne (vid. Povazska Bystrica, obchvat Presova, Zarnovica-Ziar n. Hronom, Mengusovce-Janovce atd.). Takze sa jednoducho stavia tam, kde sa podari zacat.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod sezbrzni » 25. Máj 2006 11:51

vychod je vychod, ale v okoli "velkomiest" ako PO a KE je doprava znacna. v nasledujucom obdobi v predovsetkym tychto mestach budu vznikat nove pracovne prilezitosti (vyroba ci obchod) a tym sa zvysi migracia ludi a aj doprava zhustne.

pokial je od fricoviec plny profil, je hlupost stavat na polovicny. tunel PO zapad a PO juh by tiez mal byt rovno na plny.
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod devil » 25. Máj 2006 11:54

Takze sa jednoducho stavia tam, kde sa podari zacat.


asi tak. Svinia-PO je dnes uz spravne robit 2x2 pruhy. npr. usek Vazec-Mengusovce -2x2 pruhy- zacali robit v case ked boli zname intenzity z roku 1995, vtedy tam jazdilo denne 6-7.000 aut.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lenny » 25. Máj 2006 12:05

Úsek se staví také proto, že na něj přispěla EIB.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 25. Máj 2006 13:55

devil napísal:
Takze sa jednoducho stavia tam, kde sa podari zacat.


asi tak. Svinia-PO je dnes uz spravne robit 2x2 pruhy. npr. usek Vazec-Mengusovce -2x2 pruhy- zacali robit v case ked boli zname intenzity z roku 1995, vtedy tam jazdilo denne 6-7.000 aut.


o tom myslim, ze nikto nepochybuje. taktiez ani o vystavbe juhozapadneho obchvatu presova vratane tunela v plnom profile, ako aj usek fricovce - svinia.

aj ked na slovensku je mozne vsetko :roll: ja len dufam, ze niekeho nenapadne juhuzapadny obchvat presova stavat v polovicnom profile ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 25. Máj 2006 14:53

prave tam by som si bol menej isty...kolko % premavky pojde do mesta a kolko ho chce obist.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 25. Máj 2006 15:16

ja mysim, ze tam by mal byt aj tak plny profil. tunel je tusim ak si dobre pamatam 1500 az 2000 m. ano je to dost, ale treba mysliet vyhladovo. a myslim, ze tunak by tie intenzity aj boli
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2006 21:51

aquila napísal:ja mysim, ze tam by mal byt aj tak plny profil. tunel je tusim ak si dobre pamatam 1500 az 2000 m. ano je to dost, ale treba mysliet vyhladovo. a myslim, ze tunak by tie intenzity aj boli


2-rúrový tunel sa zatiaľ staval len v BA (ešte sa stavia) a tak súdim, že v PO sa začne len na jednu rúru ... tak ako Branisko, Horelica atď. (plán pre sev. obchvat NR). Výhľadovosť to je niečo, čo v SR neplatí, tu sa stavia zásadne (!) až keď už je neskoro. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2006 00:03

ja som optimista a po tom ako sa rozhodli stavat v plnom profile borik, tak dufam, ze sa budu skor stavat plnoprofilove tunely ;)

aj ked borik ma len 1 km .. tento by mal 2km ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 26. Máj 2006 08:33

aquila napísal:ja mysim, ze tam by mal byt aj tak plny profil. tunel je tusim ak si dobre pamatam 1500 az 2000 m. ano je to dost, ale treba mysliet vyhladovo. a myslim, ze tunak by tie intenzity aj boli


ja tu ma poznacene 2 520 m - ale mozno e to iny variant
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Lubo » 26. Máj 2006 11:08

Ale aj tak sa treba prispôsobiť slovenským stavebno-ekonomickým podmienkam a jednoducho kdekoľvek od PP do PO alebo od ZV po KE nemá dnes význam stavať plný profil, pretože dnes tam na to nie sú intenzity.

Dy. prial by som Ti aby si isiel niekedy od Spisskeho stvrtka az do PP v spicke, potom by si vedel, ze od PP do PO ma zmysel stavat plny profil.
Pozri aj statistiky umrti...
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2006 11:15

Lubo napísal:Ale aj tak sa treba prispôsobiť slovenským stavebno-ekonomickým podmienkam a jednoducho kdekoľvek od PP do PO alebo od ZV po KE nemá dnes význam stavať plný profil, pretože dnes tam na to nie sú intenzity.

Dy. prial by som Ti aby si isiel niekedy od Spisskeho stvrtka az do PP v spicke, potom by si vedel, ze od PP do PO ma zmysel stavat plny profil.
Pozri aj statistiky umrti...


Už toľko ľudí mi praje toľko dobrého po tomto mojom výroku, že keby sa to malo splniť, tak už tu nie som. :lol:

Ale aj tak tvrdím, že 1/2 profil tu stačí. Sú aj horšie úseky na D1 a R1, ktoré dnes nestoja a je prioritné, aby stáli. A než stavať plný profil na týchto úsekoch medzi PP a PO, tak to radšej 1/2 profil tu a 1/2 profil na R2.

Rozpočet 20-25 mld. SKK na diaľnice nepustí. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lubo » 26. Máj 2006 11:45

Dy, v spomínanom príspevku si hovoril o tom, že na plny profil nie je intenzita. Ja tvrdím, že intenzita na plný profil medzi LE a PP je.
Čo sa týka peňazí, chápem, že sú obmedzené, ale aj tu Ti budem oponovať, radšej polprofil D1 a polprofil R1, nie R2. R2 bude chvíľu (po dostavaní obchvatov postačovať. :lol:
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod devil » 26. Máj 2006 12:15

Ludo,

odporucam toto:

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.ph ... ta_big.gif

udaje su z roku 2000, tie cisla su zle citatelne, ale na plnom profile obchvatu Siroke bola intenzita 3.949 v/24 h, oproti cca 7.000 na okolitych usekoch.

Aby na dialnici jazdilo min. 10.000 aut za den je potrebne mat uz viac ako 10.000 intenzitu, pretoze 1/4 az 1/3 premavky nebude vyuzivat dialnicu. soda ze este nie su podrobne vysledky scitania.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 26. Máj 2006 12:16

Lubo, sorry za preklep a komolenie mena. :oops:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2006 12:23

Lubo napísal:Dy, v spomínanom príspevku si hovoril o tom, že na plny profil nie je intenzita. Ja tvrdím, že intenzita na plný profil medzi LE a PP je.
Čo sa týka peňazí, chápem, že sú obmedzené, ale aj tu Ti budem oponovať, radšej polprofil D1 a polprofil R1, nie R2. R2 bude chvíľu (po dostavaní obchvatov postačovať. :lol:


Nie je tam intenzita z hľadiska toho, že sú aj horšie úseky z hľadiska intenzít, či zlej cestnej siete (juh SR ma oveľa horšiu cestnú sieť ako severná trasa) a teda z hľadiska stavebn-ekonomického v SR jednoducho medzi PP a PO nie je dôvod stavať plný profil a v tomto podporujem vládu, že tam zatiaľ bude stačiť 1/2 profil, teda tam, kde sa plánuje aj za účasti PPP 1/2 profil stavať.

Neviem, prečo sa snažíš prekrúcať moje príspevky.

A nepíš o 1/2 D1 a 1/2 R1, pretože zase až tak málo peňazí SR nemá a myslím si, že si porovnal neporovnateľné.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lubo » 26. Máj 2006 13:19

To devil & dy:
Som z VT a zijem v BA, mam skolopovinne dieta a tak som nuteny presuvat sa v spicke - v piatok poobede, nedela poobede. V zaujme skratenia casu cestovania sa podla okolnosti snazim vyuzivat trasu severnu aj juznu. Priepustnost juznej hlavnej cesty ZV-KE (siroka cesta, kde sa da jazdit 140, ked je viac aut daju sa bezpecne predbiehat) je ovela vacsia ako cesty prvej triedy PP-LE (uzsia cesta kde sa da jazdit 120, avsak moznosti na predbiehanie o polovicu menej). Juzna trasa zatial stale, co sa tyka casu vitazi. Je totiz rozdiel, ak sa na ceste prvej triedy da predbiehat (juh) a ked sa neda predbiehat (sever). A take kolony ako su na severe som este na juhu nezazil. Ak by som mal byt sebec, mne postavte bud R1, budem este rychlejsi, alebo komplet D1. R2 staci a este tri roky bude stacit taka aka je.

O juznej cestnej sieti neviem, vyuzivam len juzny hlavny tah BA-KE, ktorý je ale reálne daleko priepustnejsi ako severny hlavny tah PP-PO.

Co som prekrútil? Hovoril som o tom, ako vidím situáciu ja. Podľa mňa je vyhodnejšie v kritickom úseku PP-LE postavit D1 na pol, mozno aj plny profil a na polprofil stavat R1 NR- hr benadik, ako stavat polprofil R2. Ty by si radsej na PP-LE aj R2 postavil polprofil.

:lol:
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.