Stránka 34 z 38

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 19:01
od konstrukt
Sergej napísal:
konstrukt napísal:Bude aj party v Poprade.

Stavitela ci kockacov?
Stavitelia, kockari ma nezaujimaju, ty nemaju čo oslavovať, oni nič nepostavili, iba sa promenádovali na stavbe a narúšali pracovnú činnosť. :?

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2008 11:23
od i15

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2008 17:08
od sergej
Statna TASR vydala spravu, kde sa to prezentuje ako uplne novy usek a media to veselo preberaju. Aj takto sa nahanaju politicke bodiky...

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 19:42
od sergej
Ta znizena rychlost pred kazdym mostom je co za vymysel? To uz nevieme nic poriadne postavit?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 19:53
od patriot
Sergej napísal:Ta znizena rychlost pred kazdym mostom je co za vymysel? To uz nevieme nic poriadne postavit?


:x ... ak, tak naprojektovať 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:02
od sergej
Takže projektant si povedal toto? :)
"Na tomto úseku sú pekné výhľady na Tatry, musíme nejako vodičov spomaliť, nech sa pokochajú. Dajme teda vozovku mostov na inú úroveň ako zvyšok cesty a na každom znížime rýchlosť..." :evil:

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:11
od patriot
Sergej napísal:Takže projektant si povedal toto? :)
"Na tomto úseku sú pekné výhľady na Tatry, musíme nejako vodičov spomaliť, nech sa pokochajú. Dajme teda vozovku mostov na inú úroveň ako zvyšok cesty a na každom znížime rýchlosť..." :evil:


A čo vám vlastne vadí? Išli ste už istotne aj po D1 Ladce-Sverepec, tam je to podobné ... to je tak, keď sa stavajú pompézne štadióny pre obce, ktoré na nich nemajú ani na osvetlenie, keď staviame preložky poľných ciest na úroveň, akú nemajú mnohé cesty III. triedy, keď staviame motokrosové areály atď. a pritom nepridáme pár des. mil. Sk na poriadne parametre.

Čokoľvek sa Vám nepáči - obráťte sa s tým na tých, čo majú na starosť normy (a tie patria na SR k najtvrdším na svete), ...

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:40
od sergej
Vtipálek, že čo mi vadí. Podľa teba je to v poriadku? Robte poriadne a nič mi nebude vadiť. A nevykaj mi.

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:47
od devil
Ta znizena rychlost pred kazdym mostom ....


na kolko km/h ?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:54
od patriot
Sergej napísal:Vtipálek, že čo mi vadí. Podľa teba je to v poriadku? Robte poriadne a nič mi nebude vadiť. A nevykaj mi.


Z hľadiska stavebného sa dodržal projekt ... ja si udržujem odstup od mnohých tu ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 20:57
od joe1024
Moze mi niekto vysvetlit, ze aky ma suvis znizena rychlost s mostom ?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 21:12
od konstrukt
joe1024 napísal:Moze mi niekto vysvetlit, ze aky ma suvis znizena rychlost s mostom ?
To je jednoduché, most je výšková stavba a tam treba dodržiavať isté pravidlá, aby bola dodržaná bezpečnosť premávky aj samotného vodiča.

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 21:14
od Tomas PO
patriot napísal:
Sergej napísal:Vtipálek, že čo mi vadí. Podľa teba je to v poriadku? Robte poriadne a nič mi nebude vadiť. A nevykaj mi.


Z hľadiska stavebného sa dodržal projekt ... ja si udržujem odstup od mnohých tu ... :idea:

Ved Sergej kritizuje vyslednu podobu stavby, a nie niekoho konkretneho. Ak je pred kazdym mostom 100-ka, tak skutocne je to na neuverenie...
Podobne v Presove na jednej novo zrekonstruovanej krizovatke, kde sa pretinaju dve cesty, je obrovsky skok. Taky, ze auto iduce 60-kou zachyti vozovku podvozkom. Odovodnenie: vyspadovanie je zamerne kvoli odtekaniu vody. No comment...

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 21:21
od konstrukt
Tomas PO napísal:
patriot napísal:
Sergej napísal:Vtipálek, že čo mi vadí. Podľa teba je to v poriadku? Robte poriadne a nič mi nebude vadiť. A nevykaj mi.


Z hľadiska stavebného sa dodržal projekt ... ja si udržujem odstup od mnohých tu ... :idea:

Ved Sergej kritizuje vyslednu podobu stavby, a nie niekoho konkretneho. Ak je pred kazdym mostom 100-ka, tak skutocne je to na neuverenie...
Podobne v Presove na jednej novo zrekonstruovanej krizovatke, kde sa pretinaju dve cesty, je obrovsky skok. Taky, ze auto iduce 60-kou zachyti vozovku podvozkom. Odovodnenie: vyspadovanie je zamerne kvoli odtekaniu vody. No comment...
To musi byť poriadne vyspádované, keď to tak nadhadzuje autá :lol: aby odtekala voda, stačí 5 % sklon vozovky. ten čo to navrhoval bol chuj :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 21:25
od joe1024
konstrukt napísal:
joe1024 napísal:Moze mi niekto vysvetlit, ze aky ma suvis znizena rychlost s mostom ?
To je jednoduché, most je výšková stavba a tam treba dodržiavať isté pravidlá, aby bola dodržaná bezpečnosť premávky aj samotného vodiča.
Nuz, pre mna ako tazkeho laika to jasne nie je. Mozes mi to vysvetlit po lopate ? Ja to beriem tak, ze ak je rovnaka sirka pruhov na ceste pred mostom a aj na moste a je aj rovnaky sklon (teda ziaden kopcek/dolina na moste), tak vobec netusim, preco by tam mala byt znizena rychlost. Mozno je tam kopec na moste ?

Ohladom bezpecnosti - nie je jedno ci clovek spadne z mosta do doliny pri 100 alebo 130km rychlosti ? Alebo to ma nieco spolocne s pevnostou/nosnostou mosta, resp. vyssimi vibraciami pri vyssej rychlosti, ktore by hypoteticky mohli mat za nasledok jeho dezintegraciu ?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 21:54
od konstrukt
joe1024 napísal:
konstrukt napísal:
joe1024 napísal:Moze mi niekto vysvetlit, ze aky ma suvis znizena rychlost s mostom ?
To je jednoduché, most je výšková stavba a tam treba dodržiavať isté pravidlá, aby bola dodržaná bezpečnosť premávky aj samotného vodiča.
Nuz, pre mna ako tazkeho laika to jasne nie je. Mozes mi to vysvetlit po lopate ? Ja to beriem tak, ze ak je rovnaka sirka pruhov na ceste pred mostom a aj na moste a je aj rovnaky sklon (teda ziaden kopcek/dolina na moste), tak vobec netusim, preco by tam mala byt znizena rychlost. Mozno je tam kopec na moste ?

Ohladom bezpecnosti - nie je jedno ci clovek spadne z mosta do doliny pri 100 alebo 130km rychlosti ? Alebo to ma nieco spolocne s pevnostou/nosnostou mosta, resp. vyssimi vibraciami pri vyssej rychlosti, ktore by hypoteticky mohli mat za nasledok jeho dezintegraciu ?
Je rozdiel vyletieť v plnej rýchlost z mosta a z násypu 2 m, napr.: šmyk. V zime zvykne byť vozovka na mostoch zamrznuta, ak preteká pod mostom potok. Jedno nie je, ak vyletíš 100 km a 130 km, tých 30 km ti môže zachrániť život. A s nostnosťou mosta to nemá nič spoločné, pred uvedením do prevádzky sa každý most podrobí zaťažkávacej skúške, zaťažkávacia skúška sa vykonáva na ďaleko väčšiu hodnotu, ako bude mať po uvedení do prevádzky.

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 22:08
od joe1024
Ako som na toto mohol zabudnut - v zime je to jasne, s tym mrznutim.
Tych 30 km ( rozdiel ) - by bola dobra debata na ine vlakno - tu je to OT - podla mna je pri moste fuk, ci padas 50 m dole v rychlosti 100 alebo 130. Pri nasype to moze byt ale velky rozdiel, to je fakt.

Mimochodom - ked uz sa bavime o nosnosti / zivotnosti - aku ma vlastne taky most obvykle projektovanu zivotnost ?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 22:31
od konstrukt
joe1024 napísal:Ako som na toto mohol zabudnut - v zime je to jasne, s tym mrznutim.
Tych 30 km ( rozdiel ) - by bola dobra debata na ine vlakno - tu je to OT - podla mna je pri moste fuk, ci padas 50 m dole v rychlosti 100 alebo 130. Pri nasype to moze byt ale velky rozdiel, to je fakt.

Mimochodom - ked uz sa bavime o nosnosti / zivotnosti - aku ma vlastne taky most obvykle projektovanu zivotnost ?
životnosť veľmi závisí od kvality prác. Počas svojej životnosti sa musí udržovať zvonku aj vznútra, taktiež životnosť závisí aj na údržbe. Mosty Važec a Štrba majú životnosť min. 35 rokov bez väčšej opravy.

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 18:01
od i15
takze aka je na mostoch rychlost a preco?

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 18:38
od patriot
Tomas PO napísal:Ved Sergej kritizuje vyslednu podobu stavby, a nie niekoho konkretneho. Ak je pred kazdym mostom 100-ka, tak skutocne je to na neuverenie...


Ak je to tak myslené, tak fajn, ale ja som si prečítal niečo iné:

"To uz nevieme nic poriadne postavit?"

A je mi to ľúto. dokonca aj ten postoj Sergeja chápem, ale pri slove postaviť je jasné, že kritika padá na stavbára, akurát žiaľ: zhotoviteľ neovplyvňuje jazdné parametre. Zhotoviteľ stavia podľa projektovej dokumentácie. A to ako sa jazdí, to je ovplyvnené zákonmi. :idea:

Rozlišujme teda pojmy, ak nechceme konfliktné situácie. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 18:42
od patriot
konstrukt napísal:aby odtekala voda, stačí 5 % sklon vozovky. ten čo to navrhoval bol chuj :wink:


toto už len doplním: stačí 4,7% :wink: (dokonca tunely sa stavajú na 4,2-4,5%, len tam je pravdaže istá ochrana pred silnými búrkami :idea:

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 18:53
od patriot
joe1024 napísal:Ako som na toto mohol zabudnut - v zime je to jasne, s tym mrznutim.
Tych 30 km ( rozdiel ) - by bola dobra debata na ine vlakno - tu je to OT - podla mna je pri moste fuk, ci padas 50 m dole v rychlosti 100 alebo 130. Pri nasype to moze byt ale velky rozdiel, to je fakt.

Mimochodom - ked uz sa bavime o nosnosti / zivotnosti - aku ma vlastne taky most obvykle projektovanu zivotnost ?


Je rozdiel medzi 100 a 130 km/h napr. pri to, aby si nevyletel z mosta. Samotný pád to samozrejme neovplyvňuje, lebo auto sa môže všelijako otočiť. Ochranné bariéry na moste práve pre oveľa silnejší vplyv počasia nie sú niekedy stavané tak, aby vydržali tlak osobného auta do 3,5t v 130 km/h v horšom počasí. Nie všade sa tak stavia, ale niekde je to jedno vzhľadom na terén a počasie. Čo sa týka zimy, zimné obdobie sa dá riešiť aj dočasným zvislým značením o úprave rýchlosti a nemusí to platiť celý rok. Zas na druhú stranu: ide zima.

Tá životnosť je 30-40 rokov bez väčšej opravy, teda bez GO (generálna oprava). Samozrejme, náterové práce železných častí by sa vykonať mali. Podobne posudok na statiku každých 10 rokov. Vplyv vibrácií každých 8 rokov. Vizuálne zhliadnutie pilierov, stavu vozovky, mostovky každý rok-dva. Mosty sú oproti diaľnici nákladnejšie na údržbu asi o 30%. Ale zase bez nich je buď horší komfort cestovania alebo enormné náklady na výstavbu. Po základnej dobe životnosti je nevyhnutné spraviť GO. Podľa typu konštrukcie, podľa toho, ako sa vykonávala údržba a opravy sa dajú spraviť aj 2 GO, čo dokáže predĺžiť životnosť mostu na 80 rokov úplne bez problémov, bez toho, aby boli ovplyvnené pôvodné parametre (nosnosť, únosnosť, stabilita, odolnosť voči vplyvom počasia, odklon vozovky atď.). Na slovenských (ale aj českých atď.) mostoch sa najčastejšie vykonáva obnova dilatačných prechodov, zvodov vody (nesmierne dôležitá súčasť mostov), povrchov. Nevykonáva sa to však podľa skutočných potrieb, pretože nie je dosť financií a vplyvom preťažených kamiónov sa mosty ničia rýchlejšie, než sa stačia obnovovať. To zvyšuje nároky na údržbu a obnovu a znižuje celkovú životnosť mostov. Na Slovensku sú hlavne mosty na diaľniciach D1 a D2 v stave 80-90% svojej životnosti a čakajú na GO.

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 20:26
od joe1024
Priznam sa, pocujem prvykrat, ze by zabrany mali vydrzat viac ako 100 km. Doteraz som bol v tom, ze na dialnici vydrzia naraz do 65 a na mostoch o cca 20 viac, ale pokial to za normalnych okolnosti vydrzi naraz aj pri 100-130, tak to je skvele. Kde vsade su tak vystuzene zabrany u nas ? Alebo je to zalezitost len poslednych rokov ?

Este k tej GO - co sa vlastne vtedy meni ? Mostovka alebo sa nieco riesi aj s pylonmi / piliermi ?

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2008 20:58
od patriot
joe1024 napísal:Este k tej GO - co sa vlastne vtedy meni ? Mostovka alebo sa nieco riesi aj s pylonmi / piliermi ?


Záleží, o aký typ mostu ide a ako bol postavený. :arrow:

1. komplexná prehliadka mostu, komplexný zápis stavu mostu
2. minimálne sa uskutočňuje výmena vrchnej vrstvy vozovky na moste, obnovujú sa dilatačné prechody, menia sa zvody vody, prebehne príp. výmena lán, vymenia sa rozvody vedúce k osvetleniu, spravia sa nátery všetkého kovového, často sa pristúpi k povrchovej generálnej úprave betónových povrchov atď.
3. Po uskutočnení takejto rozsiahlej GO sa spravia testy materiálu a zaťažkávacia skúška na stanovený limit záťaže, zmerajú sa vibrácie atď.

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2008 10:08
od Jan Strba
i15 napísal:party by mala byt skor v Sosne, v Poprade si este na obchvat pockaju


Sosna moze akurat tak smutit, kto sa tam pojde najest, ked prefrci popri Strbe?

Jest sa bude mozno o dva roky, ked nemenovany starosta blizkej obce postavi novy motel na odpocivadle nad Strbou.

Inak ak by som ponukol statu lacnejsi variant useku Va- Me (menej mostov a vrypávok terenu) a presvedcil "kohosi" tak mi daju zapravdu a zmenia trasovanie? Alebo je to urcene dopredu bez ohladu na garnituru a kopaci s betonarmi revu hociktorej pri moci vlade do uska "daj peniaze!!!"

Vy ste skusenejsi, poradte...