D1 Važec - Mengusovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod pohodak » 18. Sep 2008 11:38

no tak na tomto useku uz toho kazdopadne moc nenavrhnes :-D a pre ostatne useky - tiez si myslim ze tvoje sance su mizive 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod eucitizen » 18. Sep 2008 18:23

Na odpocivadlach pri Strbe budu aj CS?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod konstrukt » 18. Sep 2008 18:59

patriot napísal:
joe1024 napísal:Este k tej GO - co sa vlastne vtedy meni ? Mostovka alebo sa nieco riesi aj s pylonmi / piliermi ?


Záleží, o aký typ mostu ide a ako bol postavený. :arrow:

1. komplexná prehliadka mostu, komplexný zápis stavu mostu
2. minimálne sa uskutočňuje výmena vrchnej vrstvy vozovky na moste, obnovujú sa dilatačné prechody, menia sa zvody vody, prebehne príp. výmena lán, vymenia sa rozvody vedúce k osvetleniu, spravia sa nátery všetkého kovového, často sa pristúpi k povrchovej generálnej úprave betónových povrchov atď.
3. Po uskutočnení takejto rozsiahlej GO sa spravia testy materiálu a zaťažkávacia skúška na stanovený limit záťaže, zmerajú sa vibrácie atď.
Do pilierov sa prakticky veľké zásahy nerobia, pokiaľ pilier nesadá alebo sa nevychyluje z kolmice. Na každom pilieri sú meracie body, z ktorých geodet vie vyrátať, koľko daný pilier sadol od posledného merania. Ak pilier sadá a prekročil rezervu, je potrebné daný pilier podchytiť injektážou. Pri GO sa vymieňajú aj mostové ložiská na ktorých stojí mostovka. GO mosta je veľmi zložitá a namáhavá práca. Hovorím o veľkých diaľničných mostoch.

Pri pravidelnej prehliadke sa meraniami zistilo, že diaľničný viadukt Podtúreň na liptovskej diaľnici sa ohýba v strede medzi piliermi od západnej opory, geodeti a stavebný technici si najprv mysleli, že je to spôsobené klesnutím pnutia v lanách. Až pri domnenej oprave sa zistilo, že most je vnútri plný vody, ktorá nemala skade odtekať, prakticky stavbári postavili vodotesný most, voda sa do mosta dostala cez mostovku z vodovky, presiakavala cez betón. Z vozovky boli navrtané otvory do vnútra mostu, aby mala voda skade odtiecť, boli to malé otvory, voda z mosta vytekala dva týždne. Keď bol most prázdny, prakticky sa vrátil do pôvodnej polohy. Dnes majú všetky novopostavené diaľničné mosty vo vnútri mostovky otvori, takže dnes sa toto nemôže stať.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 18. Sep 2008 19:03

eucitizen napísal:Na odpocivadlach pri Strbe budu aj CS?
Nebudú, ČS máš na začiatku diaľnice pri obci Hybe a ďalšiu v Poprade, rozdiel v ČS je 23 km. Nie je potrebné stavať ďalšiu ČS, aspoň teraz sa to neplánuje.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod eucitizen » 18. Sep 2008 22:39

na dialnici okolo PP bude niekde odpocivadlo s CS? lebo na normalnej ceste su 2 CS vo Svite :)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod GEODET » 19. Sep 2008 02:00

konstrukt napísal:
eucitizen napísal:Na odpocivadlach pri Strbe budu aj CS?
Nebudú, ČS máš na začiatku diaľnice pri obci Hybe a ďalšiu v Poprade, rozdiel v ČS je 23 km. Nie je potrebné stavať ďalšiu ČS, aspoň teraz sa to neplánuje.


CS budu aj na jednom aj na druhom odpocivadle kedy to nevieme ale miesta pre CS podla projektu su a taktiez na MOTORESTY.
Obrázok používateľa
GEODET
návštevník
 
Príspevky: 20
Obrázky: 12
Založený: 02. Nov 2007 16:43

Odoslaťod stanog » 19. Sep 2008 08:50

Este k tej kvalite prác, už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov, potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú. Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda. Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý. Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta. Aj keď tento úsek sa pripravoval ešte keď bolo projekčných kapacít dosť.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod patriot » 19. Sep 2008 09:02

stanog napísal:Este k tej kvalite prác, už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov, potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú. Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda. Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý. Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta. Aj keď tento úsek sa pripravoval ešte keď bolo projekčných kapacít dosť.


stanog, to sú príliš vážne obvinenia, tak ťa požiadam o pár vecí:

už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov


Kde prišlo k takémuto priznaniu :?: A kedy :?:

potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú


Dodatky sa na 90% predražujú len preto, že mnohé veci nie sú zaznačené v projektoch predtým, ako rôzne inžinierske siete atď. a musia sa na kolene robiť dodatky, to je pravda ale to nesúvisí so samotnými projektami na výstavbu :!:

Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda.


Toto nie je pravda. :!: Hlavne to "vraj" tam má opodstatnenie najväčšie.

Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý.


Ak by to bola pravda, D1 a D2, staré úseky by sa už rozpadli. Toto sa istotne deje, ale nie pri výstavbe D/RC. Na všetko sú skúšky. Samozrejme, môže sa stať v ojedinelých prípadoch, že niečo sa rozpadne alebo pokazí skôr ako by bolo potrebné, ale nie je to bežná prax, s tým ja nesúhlasím.

Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta.


No to zďaleka nie sme. To som ja mal možnosť vidieť viackrát podľa rôznych prestávb bytového jadra, výmeny okien atď. :twisted:

Ale ak aj bude problém na niektorom úseku nových D/RC, je to chyba vlád, nie stavbárov a projektantov. Lebo nie je normálne, aby sa úseky dlhé cca. 10 km stavali 10 rokov. To sa podpíše na veľa veciach. :!:
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod patriot » 19. Sep 2008 09:12

Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda.


Aby ma tu niekto neobvinil, že nech dám dôkaz ja, tak uvediem jednu podstatnú vec, aby bolo vidno, čo je logické a čo je lož. :arrow:

Zhotoviteľ vyhrá tender. Ten mal jasné podmienky a podklady. V podmienkách je napr. cena, v podkladoch o.i. aj projektová dokumentácia. Pri výbere hrá najvyššiu rolu ponúknutá cena. Táto cena však musí zohľadňovať všetky technické normy, ktoré na Slovensku platia a potvrdí Vám mnoho inžinierov, že tieto normy patria stále k najtvrdším na svete. Investor sa poistí stavebným dozorom. Atď.

Popísali ste zaujímavú situáciu, akurát, že keby to bola pravda, postupovalo by sa inak: zhotoviteľ oznámi nečakané udalosti, respektíve oznámi investorovi, že ak to bude stavať podľa pôvodného zámeru, tak pre nedostatočné prieskumy terénu sa cena navýši. Čo si myslíte, že investor na to povie :?: ... :arrow:

Problematika výstavby D/RC je nesmierne zložitá. Je neskutočne náročná príprava a neskutočne ťažká výstavba, pretože v tej prvej fáze sa šetrí na prieskumných prácach, len ťažko sa dá pripraviť 100% kvalitný projekt, ktorý by všetko reálne mohol zohľadniť. Ale aj v tomto priestore existuje konkurencia a stavbári sa musia tomu prispôsobiť. Často ale prichádza k tomu, že projekt nezohľadňuje realitu v teréne. Pritom na vine je si samotná vláda, lebo bola lenivá pri tých miliardách investovať ešte 50-200 mil. Sk do prieskumných prác.

Stavebná firma, ak na takýto problém narazí, má len 2 možnosti. Buď bude stavať podľa pôvodného projektu, ale podľa zákonov sú to neočakávané problémy a cena sa ohromne navyšuje alebo investor nechá ďalšie kroky na zhotoviteľovi, podmienka je, aby sa ušetrili náklady. Avšak termíny platia. Takže nie je moc kedy pozastaviť práce a dôkladne zmapovať problémy.

Ak budete nabudúce kritizovať nejaký postup, zamyslite sa najprv nad tým, ako prebieha celý postup od príprav až po výstavbu, lebo tak sa mi zdá, že o tom veľa neviete, ale vinník je pre vás vopred jasný. A to ja nepatrím k super zástancom stavbárov ako takých. 8)
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod konstrukt » 20. Sep 2008 17:28

stanog napísal:Este k tej kvalite prác, už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov, potom sa projekty na kolene prerábajú a podpisujú dodatky ktoré stavby predražujú. Ale ani stavitelia nie sú úplne TOP, napr. na rozširovaní cesty BB-Donovaly projektanti na zachytenie svahu navrhli kotvenie a iné opatrenia ako sa patrí, ale dodávateľ (DPS) projektantov vysmial, projekt zrušil a spravil si vlastný vraj aby sa nevyhadzovali peniaze. Dôsledkom takejto "úspory" bolo že pred dokončením cesty sa celý svah zosunul, len zázrakom nik neprišiel o život. Mnohomilónová škoda. Jednoducho dodávatelia sa snažia ušetriť počas prác za každú cenu, menia materiály za lacnejšie, šetria na zhutňovaní, čo je v zemi to nevidieť a stavebný dozor je častokrát slepý a hluchý. Tak si nenamýšľajme že sme stavebný pupok sveta. Aj keď tento úsek sa pripravoval ešte keď bolo projekčných kapacít dosť.
Poznám problém tejto stavby, ktorý spomínaš. Ja osobne viem, že to bolo inak, ako píšeš. Projektant navrhol iba taký malý ochranný betonový múrik, aby zo svahu nepadali kameňe. Zemné práce sa realizovali v zime, po oteplení sa tento svah začínal zosúvať a zavaloval už dokončený ochranný múr. Na stavbe boli asi dva veľké zosuvy, našťastie sa nikomu nič nestalo. Preto sa musel celý svah odkopať a dodatočne kotviť, projektant rátal s tým, že tento svah je skala, ale nie je.

Neverím tomu, že by Doprastav,a.s. šetril a nahradzoval drahšie materiály za lacnejšie. Takéto veci si žiadny stavbyvedúci nemôže dovoliť.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod stanog » 20. Sep 2008 20:22

Nebol som pri tom osobne, ale mam nejake info od ludi co okolo toho robili a aj o inych stavbach. Ale kto sa zaujima aj o ine stavby ako dialnice, tu je postreh z diskusie zainteresovanych na vystavbe zeleznicneho koridoru BA-Nove mesto modernizacia na 160 km/h:

RE: Koridory

A ešte na tému kvalita práce.
Pri výkone autorského dozoru som naďabil s kolegami aj na takúto skutočnosť (asi štandardnú realitu).
Veľmi renomovaná firma zhutňovala zemnú pláň asi takto:
Na koľajnicový pás vo vedľajšej koľaji sa v určených intervaloch nastriekali sprejom zboku značky.
Potom dodávateľ stavebného dozoru vykonal v mieste oných značiek statickú zaťažovaciu skúšku na zemnej pláni.
Následne sa vyhotovila podkladná vrstva po menších vrstvách a vždy keď válec hutnil štrkodrvu, v mieste značky vykonal dva krátke pojazdy tam a späť (tak to tam povaľkal) - bolo to úsmevné. Čiže inde, mimo značky, vykonal iba jeden pojazd (namiesto niekoľkých).
Keď bola podkladná vrstva hotová až po pláň telesa, opäť prišli ujovia a zmerali modul pretvorenia pláne v mieste oných značiek na koľajnici.
A výsledok? No samozrejme, že v tom mieste zaťažovacia skúška vyšla na výbornú (55 Mpa a viac).
Otázka je, ako by vyšla, keby ju tí ujovia vykonali mimo oných značiek.
Je jasné, že všetci boli spokojní. Stavebný dozor, investor a hlavne dodávateľ. Veď namiesto 20 pojazdov válca mu stačilo 5 (tie cifry strieľam!). Čiže nakoniec vyfakturoval za nevykonanú prácu plnú sumu a ešte mal aj papier (veď skúšky vyšli), že všetko je v poriadku.
A potom sa všetci čudujú, prečo po prvej zime sa GPK na novom koridore rozpadáva, prečo koľaj stále konsoliduje, keď už mala byť skonsolidovaná a pod.
...a všetci nadávajú na projektantov, že reku ktorý debil to projektoval a dimenzoval, keď sa to stále kazí, nedrží a nakláňa atd.


kolajar
[Posunovač]
Príspevky: 89
Body: 1246

4. 6. 2008 22:03:15
IP: Logged
RE: Koridory

Traťovák:
Mám otázku na telo. Ako sa Ty osobne zachováš, keď Ti nadriadení prikážu v rozpore s projektom stavby, použiť v stavbe geomrežu Secugrid namiesto napr. Tensar? Myslím tým, že v projekte bol navrhnutý Tensar, napr. SS40.
Pre menej zainteresovaných je to asi taký rozdiel ako medzi Škodou 105 (Secugrid) a Mercedesom (Tensar).

Hovoril si predsa o nekvalitnej práci dodávateľov. Tak ako by si sa zachoval? Ak by navyše projektant vyslovene nesúhlasil so zámenou geomreže? Bol by si ochotný odoprieť - v záujme kvality stavebného diela - nadriadeným poslušnosť?

Zdroj: http://www.vlaky.net/online/diskusia/te ... 395&list=1
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod patriot » 20. Sep 2008 22:47

JPP, nič viac :D

Pokojne spávam aj naďalej, lebo keby to bola pravda, ver, že by som z toho vyvodil vážne veci ... :!:
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod konstrukt » 20. Sep 2008 23:52

stanog napísal:Nebol som pri tom osobne, ale mam nejake info od ludi co okolo toho robili a aj o inych stavbach. Ale kto sa zaujima aj o ine stavby ako dialnice, tu je postreh z diskusie zainteresovanych na vystavbe zeleznicneho koridoru BA-Nove mesto modernizacia na 160 km/h:

RE: Koridory

A ešte na tému kvalita práce.
Pri výkone autorského dozoru som naďabil s kolegami aj na takúto skutočnosť (asi štandardnú realitu).
Veľmi renomovaná firma zhutňovala zemnú pláň asi takto:
Na koľajnicový pás vo vedľajšej koľaji sa v určených intervaloch nastriekali sprejom zboku značky.
Potom dodávateľ stavebného dozoru vykonal v mieste oných značiek statickú zaťažovaciu skúšku na zemnej pláni.
Následne sa vyhotovila podkladná vrstva po menších vrstvách a vždy keď válec hutnil štrkodrvu, v mieste značky vykonal dva krátke pojazdy tam a späť (tak to tam povaľkal) - bolo to úsmevné. Čiže inde, mimo značky, vykonal iba jeden pojazd (namiesto niekoľkých).
Keď bola podkladná vrstva hotová až po pláň telesa, opäť prišli ujovia a zmerali modul pretvorenia pláne v mieste oných značiek na koľajnici.
A výsledok? No samozrejme, že v tom mieste zaťažovacia skúška vyšla na výbornú (55 Mpa a viac).
Otázka je, ako by vyšla, keby ju tí ujovia vykonali mimo oných značiek.
Je jasné, že všetci boli spokojní. Stavebný dozor, investor a hlavne dodávateľ. Veď namiesto 20 pojazdov válca mu stačilo 5 (tie cifry strieľam!). Čiže nakoniec vyfakturoval za nevykonanú prácu plnú sumu a ešte mal aj papier (veď skúšky vyšli), že všetko je v poriadku.
A potom sa všetci čudujú, prečo po prvej zime sa GPK na novom koridore rozpadáva, prečo koľaj stále konsoliduje, keď už mala byť skonsolidovaná a pod.
...a všetci nadávajú na projektantov, že reku ktorý debil to projektoval a dimenzoval, keď sa to stále kazí, nedrží a nakláňa atd.


kolajar
[Posunovač]
Príspevky: 89
Body: 1246

4. 6. 2008 22:03:15
IP: Logged
RE: Koridory

Traťovák:
Mám otázku na telo. Ako sa Ty osobne zachováš, keď Ti nadriadení prikážu v rozpore s projektom stavby, použiť v stavbe geomrežu Secugrid namiesto napr. Tensar? Myslím tým, že v projekte bol navrhnutý Tensar, napr. SS40.
Pre menej zainteresovaných je to asi taký rozdiel ako medzi Škodou 105 (Secugrid) a Mercedesom (Tensar).

Hovoril si predsa o nekvalitnej práci dodávateľov. Tak ako by si sa zachoval? Ak by navyše projektant vyslovene nesúhlasil so zámenou geomreže? Bol by si ochotný odoprieť - v záujme kvality stavebného diela - nadriadeným poslušnosť?

Zdroj: http://www.vlaky.net/online/diskusia/te ... 395&list=1
Neviem či toto písal na www.vlaky....... nejaký robotník alebo vedúci. Ľudia natárajú kadejaké somariny, len aby boli zaujimavy... aj na tomto fóre boli dvaja čo písali, že na obchvate Oždany jeden mostový pilier praská na tom veľkom moste, hoci nič také sa nedeje, to isté tu vravel niekto o tom že jeden pilier na tatranskej diaľnici pri obci Štrba sa prepadáva, pretože nebola dodržaná hĺbka a veľkosť pitóty. Všetko bolo spravené v poriadku a nič sa neprepadáva. Žiadny zhotoviteľ si nemôže dovoliť riskovať, len preto aby ušetril nejaké peniaze, pretože touto chybou by mohol most byť narušený a jeho oprava by danú firmu stála oveľa viac ako ušetrené peniaze a tým by stratila svoje dobré meno a tým aj uznanie u stavebnej verejnosti a tým by jednoducho zanikla, pretože by si u nej neobjednal nikto žiadne práce.

Ak naozaj toto robila firma pri rekonštrukcii železnice a niečo sa tam rozpadáva, existuje záručná doba a všetky rozpadajúce veci musí zhotoviteľ opraviť za vlastné náklady, takže čo akože ušetril, tak to teraz zaplati zo svojho, osobne tomu neverim, že sa to tam tak robilo ako to popisali na tej stránke.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod patriot » 21. Sep 2008 10:03

100% súhlas s konstruktom 8)
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod stanog » 21. Sep 2008 16:33

Ani ja osobne ako stavbar neverim tomu ze by si niekto nedal pozor na veci ako piliere a pod. to su skor nazory nestavbarov ktori aj prasknutu omietku považujú za rozpad konštrukcie, taktiež už sme to asi rozviedli mimo témy linku, čiže zhrniem že nespokojnosť s parametrami dialnice nemusí byť len na zhotoviteľovi (aj keď ma nikto nepresvedčí o neomylnosti a 100%-nej robote všetkých zhotoviteľov lebo to poznám z našich stavieb čo všetko sa skrýva a vykazuje inak než je len aby papier bol v poriadku a vrchnosť spokojná) ale ide o výsledok tlaku na cenu (už projektované parametre nie sú optimálne), časový a iný tlak spracovateľov prieskumov, projektantov ktorých je na dopravné stavby nedostatok a tiež nie všetci sú geniálni a potom aj práca zhotoviteľa môže mať rezervy. Ďalšia vec je ochota a schopnosť investora reklamovať niečo, čo je síce nie v poriadku, ale nikomu sa nedá dokázať jednoznačné porušenie zmluvy, projektu či predpisu. V tej spleti zúčasnených sa to proste nedá a motorista potom hromží ani nevie vlastne na koho. Ale mal by na investora ktorý má veci zadať, sledovať a riešiť tak aby motorista bol spokojný a nie rozčarovaný. Dialnice s obmedzenou rýchlosťou sú v horách aj v Alpách, nielen pod tatrami, ale to už je vec trasovania a pod.. ale aj osvety vo verejnosti. Verejnosť totiž od dialnice čaká že tade prefrčí zima - leto bez obmedzení aspoň 130 a to 365 dní vroku v celej dĺžke.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod stanog » 21. Sep 2008 16:45

Este k tej otázke Patriota (nebudem kopírovať všetko)
Citácia:
"už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov"

boli toho plné noviny v časoch keď nastúpil Igor Choma do funkcie riaditeľa NDS a keď minister Vážny vyhlasoval rok 2007 za "rok pera". Vtedy sa poriadne obuli do projektantov, hoci asi len hľadali obetného baránka keďže nemali žiadnu stavbu na spustenie.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod stanog » 21. Sep 2008 17:11

konstrukt napísal:Neverím tomu, že by Doprastav,a.s. šetril a nahradzoval drahšie materiály za lacnejšie. Takéto veci si žiadny stavbyvedúci nemôže dovoliť.


Neobvinil som tu Doprastav z toho že by na tejto stavbe vedome nahradil nejaké materiály, to čo som opisoval (svah) boli informácie z časov projektovej prípravy ked sa diskutovalo o technickom riešení a projekte. Mal som info že už vtedy niektorí zainteresovaní neverili že ten svah je stabilný, ale mocnejší neuverili. Samozrejme schválené riešenie a dokumentácia sa už zrejme dodržala. Viem že názorov je vždy viac a po bitke je každý generál.... Môj príspevok bol len ilustračným odrazom na snahy o mystifikáciu jednej firmy ako jediného neomylného spasiteľa a staviteľa. Tie poznámky o materiáloch sú z mojej osobnej skúsenosti mimo DPS.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod patriot » 21. Sep 2008 20:28

stanog napísal:Este k tej otázke Patriota (nebudem kopírovať všetko)
Citácia:
"už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov"

boli toho plné noviny v časoch keď nastúpil Igor Choma do funkcie riaditeľa NDS a keď minister Vážny vyhlasoval rok 2007 za "rok pera". Vtedy sa poriadne obuli do projektantov, hoci asi len hľadali obetného baránka keďže nemali žiadnu stavbu na spustenie.


No tak mi nájdite nejaký odkaz na tie médiá, kde to bolo zverejnené. 8)
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod stanog » 22. Sep 2008 08:16

Pohladam ked bude viac casu (vikend) , teraz konkretne k stavbe o torej je toto forum z 22.7.2008:

Važec – Mengusovce
Stavba vykazuje vážne nedodržiavanie požadovaných kvalitatívnych parametrov. Ak nedôjde k náprave, generálny riaditeľ NDS a. s. stavbu neprevezme aj za cenu nesplnenia uznesenia vlády o odovzdaní stavby do užívania v tomto roku.


Zdroj:

http://www.government.gov.sk/11166/zapi ... ensku-(mrk)-ktore-sa-uskutocnilo-22-7-2008-na-urade-vlady-sr-v-miestnosti-008-o-1000-hod.php
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Jan Strba » 22. Sep 2008 08:34

pohodak napísal:no tak na tomto useku uz toho kazdopadne moc nenavrhnes :-D a pre ostatne useky - tiez si myslim ze tvoje sance su mizive 8)


To mi je jasne, ze si tam neskrtnem, ja tu jazvu v strbskom chotari a betonovu plastiku (most Strba) sledujem od zaciatku stavby (1998, resp 2002). Inak projektanti-trasovaci to este na rozdiel od sudruhov odtiahli od Strby, pretoze dialnici mali padnut domy nad Strbou zastavkou a dialnicka mala ist smerom na kopec Kolombiarok, kdesi medzi hotelom Sipox a zeleznicnym nasypom (vid stare zhrdzavene trasovacie tyce).

Ja sa len pytam, ze ci si stat strazi peniaze a sleduje, ci ide o najuspornejsi variant, alebo odklepne peniazky, hocikomu za hocico. V useku Va- Me mam silne pochybnosti ze islo o financne a technicky najnarocnejsi variant.
Jan Strba
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 18. Sep 2008 09:50

Odoslaťod stanog » 22. Sep 2008 11:21

stanog Napísal:
Este k tej otázke Patriota (nebudem kopírovať všetko)
Citácia:
"už priznalo aj ministerstvo aj NDS že projektanti pracujú narýchlo, nekvalitne a nie je dosť podkladov"

boli toho plné noviny v časoch keď nastúpil Igor Choma do funkcie riaditeľa NDS a keď minister Vážny vyhlasoval rok 2007 za "rok pera". Vtedy sa poriadne obuli do projektantov, hoci asi len hľadali obetného baránka keďže nemali žiadnu stavbu na spustenie.


No tak mi nájdite nejaký odkaz na tie médiá, kde to bolo zverejnené.

Sice k inej suvislosti, ale mal som na stole casak kde bolo nieco podobne:

je nedostatok kvalitných stavebných kapacít a tiež nízka úroveň prípravy stavieb. Mám na mysli najmä projektovú dokumentáciu. Niekedy sa nestačíme diviť, čo všetko sa skrýva pod pojmom „Realizačná dokumentácia“. Najhoršie je projektovanie na stavbe.

Zdroj: http://www.asb.sk/2006/10/11/asb/analyz ... kania.html
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod patriot » 22. Sep 2008 16:47

Pokiaľ viem, tak sa označoval len rok 2008 a to ako rok bagra. 8)
Pokiaľ som dobre postrehol, tak kritika ktorá bola smerovaná na projektantov, tak tá bola od poradcu MDPT za P.P., že D1 je navrhnutá príliš luxusne a nový miniter len uviedol, že nie sú kapacity to tak rýchlo všetko zmeniť.
No a samozrejme, že na výstavbu úsekov za 120 mld. Sk za 4,5 roka je čisto na Slovensku málo kvalitných stavebných kapacít, aspoň teda pri tej rozostavanosti, ktorá v r. 2006 bola.
Ale nebudem sa hádať a dohadovať o slovíčka.

Inak, kritika, že D1 V-M je nekvalitne postavený ... 1. krát to počujem. :o A ešte k tomu, že by to mal povedať GR NDS. :shock: ... na druhú stranu, nech si každý úvedomí, že stavba, ktorá sa stavia viac ako 10 rokov namiesto 2,5 roka logicky nebude takej kvality ako keby sa stavala skutočne 2,5 roka. Vplyv počasia, opotrebovanie materiálu. Ale aj tak je to dobrý úsek. :idea:
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Tomas PO » 22. Sep 2008 19:35

patriot napísal:Pokiaľ viem, tak sa označoval len rok 2008 a to ako rok bagra. 8)
Pokiaľ som dobre postrehol, tak kritika ktorá bola smerovaná na projektantov, tak tá bola od poradcu MDPT za P.P., že D1 je navrhnutá príliš luxusne a nový miniter len uviedol, že nie sú kapacity to tak rýchlo všetko zmeniť.
No a samozrejme, že na výstavbu úsekov za 120 mld. Sk za 4,5 roka je čisto na Slovensku málo kvalitných stavebných kapacít, aspoň teda pri tej rozostavanosti, ktorá v r. 2006 bola.
Ale nebudem sa hádať a dohadovať o slovíčka.

Inak, kritika, že D1 V-M je nekvalitne postavený ... 1. krát to počujem. :o A ešte k tomu, že by to mal povedať GR NDS. :shock: ... na druhú stranu, nech si každý úvedomí, že stavba, ktorá sa stavia viac ako 10 rokov namiesto 2,5 roka logicky nebude takej kvality ako keby sa stavala skutočne 2,5 roka. Vplyv počasia, opotrebovanie materiálu. Ale aj tak je to dobrý úsek. :idea:

Stav vozovky je dost nerovny. Pozitivne je, ze obmedzena rychlost nie je na vsetkych mostoch a obmedzenie je len na 120.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod patriot » 22. Sep 2008 19:40

Musíte si kúpiť lepšie auto, ... 8)
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Tomas PO » 22. Sep 2008 19:45

patriot napísal:Musíte si kúpiť lepšie auto, ... 8)

Peugeot Expert Teepee personalised edition ;)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.