D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 21. Júl 2022 10:51

Pacho napísal:
ja som si zasa len tak pre srandu dal do gugla PO-HE KE -HE, ani v jednom prípade nenavrhol cestu cez MI. Cize ten SO , je úplne zbytočný, leda by sa celé HE stahovalo na ukrajinu. :D

Mne náhodou navrhol ako alternatívu trasu cez MI. Samozrejme, keď bude Dargov-MI priemerka 110 km/h namiesto terajších 60km/h, tak to bude o inom...

pa3ck napísal:Len treba počítať s tým, že od Strážskeho je plánovaná preložka I/18

Áno, malo by ísť o "prioritu". Podľa mojich odhadov ušetrí na trase HE-MI asi 4 minúty, zhruba 1/4 z pôvodnej jazdnej doby.
pa3ck napísal:A dokonca by som nevylučoval ani to, že D1 bude najrýchlejšie spojenie do južných častí Prešova (keďže R4 bude mať križovatku pred Kapušanmi a potom až PO-sever)

Vyzerá to nejako takto:
https://www.google.com/maps/dir/Humenn%C3%A9,+066+01,+Slovensko/48.970467,21.2551373/@48.9694651,21.2619216,10.39z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x473eb4ff7b38d69f:0x400f7d1c6973e10!2m2!1d21.9078917!2d48.932454!1m0!3e0
Vyše 20 km naokolo bližšie, to si trúfam povedať nebude jazdiť skoro nikto, nehovoriac o tom, že na juhu v PO "nič nie je"
pa3ck napísal:Takto naokolo by som to neťahal, aj kvôli zachovaniu napojenia Vranova. Trebišov dostane privádzač (preložku I/79), ktorý sa napojí na obchvat - kvalitnú jednotku od Veľat, ktorá by asi aj zniesla zvýšenie MPR. Čiže otázka je, či by okresu Trebišov nepomohli skôr obchvaty Veľat a Čerhova

Nemyslím si, že to je naokolo, je to "priamo" na trase KE-Uzhorod. VT by bol napojený cez MÚK Dargov a po trojkách. pre TV by bola samostatná MÚK. Príde mi to lepšie trasovať južnejšie od I/19 ako severnejšie, hlavne s ohľadom na budúcnosť, aby si D1 v ďalekej budúcnosti čo najmenej konkurovala s R9, ktorá by obslúžila všetky tie severné mestá, ktoré tu boli spomenuté t.j. VT, HE, SV...,
čo sa týka preložky I/79 pri severnom trasovaní, bolo by ideálne prerobiť III/3656 od TV po Sečovce na I/79 s obchvatom N.Ruskova a západným obchvatom Sečoviec. Následne križovatka s D1 v lokalite medzi Sečovcami a Albinovom. Odtiaľ by pokračovala I/79 pokračovala na VT obchvatmi Seč. Polianky a Sačurova. Tak sa dosiahne skvelé napojenie aj TV aj VT. A MÚK Sečovce realizovať namiesto MÚK Dargov a MÚK Hriadky. v Dargove dočasné napojenie kvôli tunelu.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 21. Júl 2022 11:13

MuelMI napísal:Nemyslím si, že to je naokolo, je to "priamo" na trase KE-Uzhorod. VT by bol napojený cez MÚK Dargov a po trojkách. pre TV by bola samostatná MÚK. Príde mi to lepšie trasovať južnejšie od I/19 ako severnejšie, hlavne s ohľadom na budúcnosť, aby si D1 v ďalekej budúcnosti čo najmenej konkurovala s R9, ktorá by obslúžila všetky tie severné mestá, ktoré tu boli spomenuté t.j. VT, HE, SV...,


Keby sa nejednalo o vychod, tak by som musel napisat "typicka *** megalomania". Realna situacie je, ze nie je jasne, ze ci vyda vobec na jednu dialnicu na zemplin. A ty, miesto toho, aby si rozmyslal ako tahat tu jednu aby obsluzila co najviac ludi a bola dost vytazena, ju posuvas, aby sa raz v buducnosti stavala dalsia :-) :-) :-). D1 ma aktualny plan vystavby 2033, R9 tak 3033 :-). Takze urcite je "velmi rozumne" posuvat D1 juzne, aby ostalo miesto pre R9. No ale prstom na mape mozeme kreslit co chceme, tak kludne pokracuj.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 21. Júl 2022 11:50

Zase typické zveličovanie. Ja som nepísal nič o tom, ako je R9 prioritná, alebo či a kedy ju treba stavať. Ale v DLHODOBOM výhľade je tam proste naplánovaná. Netreba si zamienať diaľničnú sieť a priority výstavby. Lebo to nie je to isté. Priority by sa mali po istých časových intervaloch (napr. 15 rokov) prehodnocovať a stanovovať nové. Nikto nevidí tak vzdialene do budúcnosti, možno v roku 2040 prídeme na to, že R9 je prioritná, preto je dobré, že je nejaká diaľničná sieť, čo je nejaký ideálny (a teda nedosiahnuteľný) stav. A treba na to preto myslieť už teraz,
A nikde som nenapísal, že "treba stavať R9 v parametroch RC". Pripravujú sa preložky I/18 a I/74 v trase R9, ktoré sú medzi prioritami a budú mať podobný efekt ako polprofil R9.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 21. Júl 2022 12:33

R9 nikde v nijakom DLHODOBOM vyhlade naplanovana nie je. A to je naplanovanych dialnic dobludu, ktore sa nebudu realizovat este 30 rokov. Alebo mi ukaz taky oficialny vladny dokument. A najlepsie je vybluznit si este aj nove definicie "dialnicnej siete" a "priority vystavby" :-) :-) :-). Realita je, ze tym smerom moze potencialne ist jedna dialnica a ta by mala najlepsie obsluzit to co je tam relativne huste osidlene, a to je MI, HE, VT, Secovce. Ale, rovnako ako pri PO, ani tu nedavam rozumu vela sanci na uspech... Budeme radi, ked sa do 2030 vobec nieco zacne robit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 21. Júl 2022 13:14

DrX napísal:R9 nikde v nijakom DLHODOBOM vyhlade naplanovana nie je. A to je naplanovanych dialnic dobludu, ktore sa nebudu realizovat este 30 rokov. Alebo mi ukaz taky oficialny vladny dokument.

Áno, v aktuálnych plánoch NDS nefiguruje R9.Tieto plány a vládne dokumenty sú však politické rozhodnutia, ktoré sú svojim spôsobom o prioritizácii. Ale keď už sme pritom tak v "Prioritách cestnej infraštruktúry" sú:
I/18 Bystré-VT na 27. mieste, Lipníky-Hanušovce na 65. mieste, VT-N. Hrabovec na 93. mieste
I/74 Brekov-HE východ na 22. mieste, Stakčín-Kolonica na 37. mieste, SV západ-Stakčín na 44. mieste, HE-SV na 47. mieste, Kolonica-Ubľa na 84. mieste
Čiže v podstate je tam celá trasa R9 (okrem Hanušovce-Bystré). A niektoré z týchto úsekov jednotiek sú prioritnejšie ako niektoré iné R-ky. Ja som nepísal, že R9 sa bude stavať, len, že to je "trasa R9". A tá môže byť v pohode obsluhovaná kapacitnou jednotkou, ktorá sa zas až tak od polprofilu RC nelíši, všakže.
DrX napísal:A najlepsie je vybluznit si este aj nove definicie "dialnicnej siete" a "priority vystavby"

Konštruktívnej diskusii by pomohlo, keby si uviedol, konkrétne s čím nesúhlasíš a definoval to podľa seba. :wink:
DrX napísal:Realita je, ze tym smerom moze potencialne ist jedna dialnica a ta by mala najlepsie obsluzit to co je tam relativne huste osidlene, a to je MI, HE, VT, Secovce

To je tvoj názor. Aj južne od I/19 je osídlenie, napr. mestá Trebišov, Veľké Kapušany, Čierna n/T, Kráľ.Chlmec, ktoré by lepšie obslúžila južná trasa a navyše sa tam neplánujú žiadne súvislé preložky jednotiek. (A teraz môže začať podobné "doťahovanie" ako pri D1 vs. R1+R2 :) ) Ak chceme pomôcť regiónu, tak práve okres TV na tom je najhoršie, čo sa týka cestnej infraštruktúry,
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 21. Júl 2022 15:26

Aj na Antarktide je osidlenie... ale realita je:
„Ide o multimodálnu štúdiu, má posúdiť, či najefektívnejšia pre tento región je naozaj diaľnica, či obnoviť a zveľadiť cesty prvej triedy," ozrejmil úlohu štúdie realizovateľnosti výstavby diaľnice na Zemplíne Jacko.
viewtopic.php?f=35&t=26240&p=249733#p249733
Cize budeme radi, ked po MI+HE pojde jedna dialnica.

Este vhodne povsimnutia je "Rezort dopravy nevylučuje, že bude potrebné zmeniť pôvodne plánované trasovanie diaľnice tak, aby sa nezaťažila doprava v Michalovciach. " Tu si mozem len zbozne priat, ze tym ma na mysli, ze spravit severny obchvat a napojit I/18-HE aj Siravu tak, aby ta doprava nesla cez MI.

Ale toto je teda dobra pakaren: "Kmeť predpokladá, že infraštruktúra sa začne budovať od Vyšného Nemeckého smerom na západ krajiny, aby sa čo najrýchlejšie sprejazdnil hraničný priechod, často blokovaný kolónou kamiónov." rovnako ako to, ze po dialnici chcu vozit obilie, miesto toho aby navysili kapacitu zeleznicnych prekladisk. Z toho vsetkeho vidiet, ze len trieskaju nezmysly a nic realne sa tam dalsich 10 rokov nepostavi. Lebo na jednej strane chcu presuvat naklad zo zeleznic na dialnicu, a zaroven chcu riesit, ze ci je dialnica treba a ci nie je lepsie presunut ludi na vlaky. Rovnaka pakaren ako UHP vymyslelo pri Soroske, aby proste nemuseli robit nic.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod nevo83 » 21. Júl 2022 18:57

hej aj R2 mala byt alternativa k D1 a vsetci vieme, ze LC to konci na velmi dlho...

Takze ano R9 je mokry sen ktory sa uskutocni tak za 60r..ak vobec. Ved mi nevieme dostavat D1 a opravit asfalt na dostavanych usekoch
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 21. Júl 2022 20:10

Kmeť: Diaľnica na Zemplín má strategický význam. Či bude dosť efektívna, určí štúdia
viewtopic.php?f=35&t=26241
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 22. Júl 2022 11:10

nevo83 napísal:Takze ano R9 je mokry sen ktory sa uskutocni tak za 60r..ak vobec. Ved mi nevieme dostavat D1 a opravit asfalt na dostavanych usekoch

Ale preložky v trase R9 patria k prioritám. Napríklad kamiónom je jedno, či idú po D alebo po kvalitnej jednotke... Našiel som ešte napr. toto:
Hodnotenie ÚHP napísal:Na cestách I/18 a I/74 dnes prejde na úsekoch mimo obcí 5 – 11 tis. vozidiel denne. Podiel nákladnej dopravy
na ceste I/18 presahuje 20 %, vo Vranove nad Topľou až 30 % dopravy. Takéto dopravné zaťaženie je
porovnateľné s cestnými ťahmi, pre ktoré MDV SR plánuje budovať novú rýchlostnú cestu. Najviac vozidiel
prejde medzi Lipníkmi a Humenným (8 – 11 tis. vozidiel). Na východ od Humenného počet vozidiel klesá. Podobné
dopravné zaťaženie je na ceste I/16 medzi Kriváňom a Košicami (kde je plánovaná rýchlostná cesta R2) či medzi
Ružomberkom a Trstenou (R3) a Košicami a Vyšným Nemeckým (D1).

Cesty I/18 a I/74 sú užšie ako predpisuje norma pre cesty I. triedy, čo znižuje ich kapacitu, rýchlosť
a bezpečnosť jazdy. Podľa cestnej databanky SSC je v zlom technickom stave predovšetkým cesta medzi
Vranovom, Strážskym a Petrovcom. Cesta I. triedy (ktorá nie je medzinárodným ťahom) musí byť podľa STN 73
6101 široká aspoň 9,5 m. Cesta I/18 je na väčšine trasy medzi Lipníkmi a Petrovcom široká okolo 8,5m, výnimkou je len prieťah cez Vranov nad Topľou (13m). Podobne úzka je aj cesta I/74, na východ od Stakčína je časť cesty
široká iba 7,5m. V najhoršom technickom stave je podľa Cestnej databanky SSC cesta z Vranova nad Topľou cez
Nižný Hrabovec do Strážskeho a Michaloviec.


A čo sa týka toho článku
Jacko i Kmeť veria, že štúdia bude hotová skôr.

„Dúfame, že bude spracovaná v priebehu niekoľkých mesiacov, pretože existuje štúdia z roku 2014, ktorá obsahuje dáta, aj keď niektoré možno nevalidné. Máme to šťastie, že v roku 2022 Slovenská správa ciest robí dopravný prieskum intenzít, využijeme tieto dáta do štúdie,“ povedal Kmeť.

To mi príde len ako taký dohad, prečo by sa musel zhotoviteľ unúvať spraviť tú štúdiu skôr??
Podľa primátora Michaloviec Zahorčáka je dôležité zohľadniť zmenu trasovania úseku, aby doprava nezahltila mesto a myslela aj na Zemplínsku šíravu.

„Uvažovali sme nad tým, aby diaľničný privádzač bol spojený so Šíravou ďalšou komunikáciou,“ zdôraznil.

Akú zmenu trasovania? Snáď myslí, aby sa urobil kompletný juhovýchodný obchvat. A tie kecy o Šírave, ako keby to bola neviem ako veľmi príťažlivá destinácia...
Podľa jeho slov by sa malo začať stavať z východu na západ a prioritne by mal byť vybudovaný diaľničný privádzač vo Vyšnom Nemeckom, ktorý extrémne zaťažuje nákladná doprava.

„Keď sme riešili utečeneckú krízu na Ukrajine a vozili sme utečencov do Michaloviec, často meškali autobusy, museli sme riadiť dopravu. Treba riešiť aj bezpečné smart parkovisko, kde by sme odsmerovali kamióny, ktoré by poradie na vybavenie na hranici nestratili. Vedeli by sme ho vybudovať relatívne rýchlo,“ doplnil.

Vážne? Riešenie bodovej závady (hraničného prechodu) diaľnicou? To tuna na fóre asi nebude moc populárne :wink: . Nehovoriac o tom, ako si Kmeť predstavuje, že by Ukrajina postavila svoju časť prechodu a komunikáciu k nemu vedúcu.

Celé mi to príde tak, že no kašľali sme 30 rokov na Zemplín, veď tam nič nie je, ale zrazu je mimoriadna situácia, tak poďme rýchlo stavať úseky kvôli Ukrajine. Tá diaľnica má v prvom rade pomôcť desaťčročia zanedbávanému regiónu a 400 tisíc ľuďom, ktorí tu žijú. Keby nebola vojna tak čo? Zemplín by čakal na diaľnicu ďalších 30 rokov? Čiže za tu diaľnicu sa môžeme v podstate poďakovať Putinovi....
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod nevo83 » 22. Júl 2022 15:42

Prosim Ta je x vacsich priorit kt na vychode su, a sa nerobi absolutne nic R4 na PL, R2Ke1, R2 Saca- Moldava, D1 Dargov- MI,

Takze sa s tebou stavim ze skor dokoncia D1 vychod od Dargova- Mi ako spravia aspon 1/2 obchvatou tebou zmienenych priorit co do smeru na VT,He, SV,
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 22. Júl 2022 20:57

Ešte raz, ja som nepísal o tom, že trasa R9 je na východe najprioritnejsia. Uviedol som, že preložky v trase R9 patria ku oficiálnym prioritám MinDop, čiže sa s tým reálne počíta a teda bude to konkurencia ku D1. A napr. Saca-Moldava a väčšina úsekov R4 nie sú zas až "tak" prioritné :wink: .
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod IDV » 22. Júl 2022 23:40

Nateraz by stacilo ak by zrusili rychlostne limity mimo obce, po viacerych jednotkach je mozne ist 130 ako po dialnici
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 23. Júl 2022 10:45

Rychlostne limity ani nezvysia, ani nezrusia, ked to doteraz nespravili na I/16.

Obchvaty su fajn vec. Na jednu dialnicu to ale pre tu oblast urcite vyda, ale mala by obsluzit vsetko velke, takze idealne by bolo, ak by od Dargova viedla stredom niekde cca na rozhrani KE a PO krajov, a na I/18 dorazila v strede medzi MI a HE, tak ako je to napr medzi Pardubicami a Hradcom Kr (co su 3x vacsie mesta ako MI a HE).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 23. Júl 2022 12:26

IDV napísal:Nateraz by stacilo ak by zrusili rychlostne limity mimo obce, po viacerych jednotkach je mozne ist 130 ako po dialnici

Bolo by to bezpečné? Funguje to v nejakých iných krajinách?

DrX napísal:ale mala by obsluzit vsetko velke

Súhlsim, ale prečo nie napríklad mesto Trebišov, Veľké Kapušany a oblasť na juhu (Východoslovenskú nížinu). Hlavne keď ťah PO-VT-HE-SV-UA sa ide modernizovať a na juhu žiadna modernizácia v dohľade.
To je taký krivý argument, že "diaľnica bude len jedna a teda musí ísť stredom". To isté by sa dalo napísať o ťahu BA-KE. "Ekonomické by bolo namiesto severného a južného ťahu postaviť tzv. stredný ťah. Ten by naraz obslúžil PP aj RV, BB, ZV aj RK, NT aj ZA, aj PD , TN." Takto by sme podľa tvojej logiky "maximalizovali" obslúženie. A môžeme si spočítavať počty obyvateľov tých miest a hovoriť, že je to viac, ako keby bola len severná trasa, alebo len južná.
DrX napísal:a na I/18 dorazila v strede medzi MI a HE, tak ako je to napr medzi Pardubicami a Hradcom Kr (co su 3x vacsie mesta ako MI a HE).

MI a HE sú 15. a 19. najväčšie mestá SVK,tvoria 1,2% obyvateľov SVK
Hradec a Pardubice sú 8. a 10. najväčšie mestá ČR, obidve sú krajské mestá, tvoria 1,8% obyvateľov ČR.
Cieľom D11 je spojenie Prahy s dvoma krajskými mestami a popritom prepojenie na Poľsko, kde to pokračuje ako jedna z mnohých diaľnic. Za hranicou nie je nejaké extra významné poľské mesto
Cieľom východnej D1 je spojenie KE a Uzhorodu (115 tis. obyv.), ktorý má skoro 4krát viac obyvateľov ako Humenné, jediné diaľničné spojenie s UA a popritom obslúženie regiónu (Dolný) Zemplín.
Vidno tam nejaký rozdiel :wink: ?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod IDV » 23. Júl 2022 21:09

MuelMI napísal:
IDV napísal:Nateraz by stacilo ak by zrusili rychlostne limity mimo obce, po viacerych jednotkach je mozne ist 130 ako po dialnici

Bolo by to bezpečné? Funguje to v nejakých iných krajinách?


Ak sa obehuje s rozumom tak nevidim problem v bezpecnosti
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod cepheus » 24. Júl 2022 00:39

cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 24. Júl 2022 12:44

MuelMI napísal:Súhlsim, ale prečo nie napríklad mesto Trebišov, Veľké Kapušany a oblasť na juhu (Východoslovenskú nížinu). Hlavne keď ťah PO-VT-HE-SV-UA sa ide modernizovať a na juhu žiadna modernizácia v dohľade.
To je taký krivý argument, že "diaľnica bude len jedna a teda musí ísť stredom". To isté by sa dalo napísať o ťahu BA-KE. "Ekonomické by bolo namiesto severného a južného ťahu postaviť tzv. stredný ťah. Ten by naraz obslúžil PP aj RV, BB, ZV aj RK, NT aj ZA, aj PD , TN." Takto by sme podľa tvojej logiky "maximalizovali" obslúženie. A môžeme si spočítavať počty obyvateľov tých miest a hovoriť, že je to viac, ako keby bola len severná trasa, alebo len južná.

TV bude napojeny dobre niekde pri Dargove/Secovciach. Velke Kapusany budu primerane svojej "velkosti" napojene pri MI.

MuelMI napísal:MI a HE sú 15. a 19. najväčšie mestá SVK,tvoria 1,2% obyvateľov SVK
Hradec a Pardubice sú 8. a 10. najväčšie mestá ČR, obidve sú krajské mestá, tvoria 1,8% obyvateľov ČR.
Cieľom D11 je spojenie Prahy s dvoma krajskými mestami a popritom prepojenie na Poľsko, kde to pokračuje ako jedna z mnohých diaľnic. Za hranicou nie je nejaké extra významné poľské mesto
Cieľom východnej D1 je spojenie KE a Uzhorodu (115 tis. obyv.), ktorý má skoro 4krát viac obyvateľov ako Humenné, jediné diaľničné spojenie s UA a popritom obslúženie regiónu (Dolný) Zemplín.
Vidno tam nejaký rozdiel :wink: ?

Nikto (mozno okrem teba) si nemysli, ze od MI dalej bude treba dialnicu v plnom profile, a ze sa stavia PRIMARNE kvoli Uzhorodu (Nikdy tam na to intenzita nebola ani nebude. ). Potrebuje obsluzite zemplin, cize nasobne viac ludi nez jeden Uzhorod. Cielom D1 je prepojit Slovensko, presne tak ako cielom D11 je prepojit Cesko; napojenie na zahranicie, zvlast take, s ktorym nemame ziadne velke ekonomicke vazby, moze byt v najlepsiom pripade druhorade..
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod cepheus » 24. Júl 2022 12:59

jednoznacne suhlasim, po Michalovce plny profil, od Michaloviec po hranicu staci sirsi polovicny na styl jednotky s povolenou 130kou, bez debat ,tu neni o com podobne sirsi polovicny so 130kou postaci aj na R2 od Roznavy po Batku smerom na Gombasek
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 24. Júl 2022 16:38

DrX napísal:TV bude napojeny dobre niekde pri Dargove/Secovciach. Velke Kapusany budu primerane svojej "velkosti" napojene pri MI.

VT by tiež mohol byť napojený pri Dargove Čo sa tu snažím povedať je, že pre mestá ako TV, MI, Veľké Kapušany, Kráľ Chlmec... bude výhodne ísť po D1 takmer všade na západ, kdežto z miest ako VT, HE, SV bude len časť vodičov smerovať na D1, keďže je vzdialená vzdušnou čiarou ca. 20 km od I/18 a I/74. Čiže D1 sa oplatí do KE, ZV a juhu a I/18 a I/74 sa oplatí do PO, PP, ZA, Česka a ešte na dlhú dobu aj do BA :wink: . Preto má zmysel tou diaľnicou obsluhovať skôr juh ako sever od cesty I/19
DrX napísal:Nikto (mozno okrem teba) si nemysli, ze od MI dalej bude treba dialnicu v plnom profile, a ze sa stavia PRIMARNE kvoli Uzhorodu (Nikdy tam na to intenzita nebola ani nebude. ). Potrebuje obsluzite zemplin, cize nasobne viac ludi nez jeden Uzhorod. Cielom D1 je prepojit Slovensko, presne tak ako cielom D11 je prepojit Cesko; napojenie na zahranicie, zvlast take, s ktorym nemame ziadne velke ekonomicke vazby, moze byt v najlepsiom pripade druhorade..

V dlhodobom výhľade bude potrebná imo. Najmä pri akejsi obnove Ukrajiny, A kľudne v polprofile, ak to tak bude lepšie, to nič nemení na mojej pointe. Diaľnica má potenciál obslúžiť celú Podkarpatskú oblasť, čo je 1,25 mil. obyvateľov. A ekonomické väzby prídu so vstupom do EÚ. Udivuje ma, ako zrazu používaš intenzity na argumentáciu.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod expwy » 24. Júl 2022 16:40

Obojsmerná cesta so 130 kmh to bude svetový unikát. To, že na SK a v CZ sme v budovaní ciest smrti najlepší v Európe je známe davno, ale že ašpirujeme na prvenstvo vo svete je novinka. Ale prečo nie, byť najlepsi v negatívnych štatistikách je asi náš národný šport.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 24. Júl 2022 16:54

Tiež pozerám, že sú tu samí experti za klávesnicou.
Nielenže so 130 kmh, ale dokonca aj neobmedzene (čo už o chvíu nie je ani v Nemecku na diaľnici):
IDV napísal:Nateraz by stacilo ak by zrusili rychlostne limity mimo obce
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod IDV » 25. Júl 2022 22:32

Aktualne kvoli 50€ pokute vacsina aj tak jazdi +30 mimo obce cize 120. Ak idem 95-100 tak ma vacsina obieha, asi dost nejazdite po tychto cestach..
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod Kvík » 25. Júl 2022 23:49

Tak to buď jazdíš po úplne inom Slovensku, ako ja, alebo máš veľmi svojské chápanie slova "väčšina". Na jednotke som nikoho so 120 km/h nevidel aspoň rok, a je to veľmi ojedinelý zjav.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 271
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod ondrejko_t » 26. Júl 2022 06:40

IDV napísal:Aktualne kvoli 50€ pokute vacsina aj tak jazdi +30 mimo obce cize 120. Ak idem 95-100 tak ma vacsina obieha, asi dost nejazdite po tychto cestach..


Ja po tých cestách jazdím, sem tam sa mi stane to, ako píšeš, že idem 100kmh a aj tak sa nájde niekto, kto ma musí obehnúť. Problém je v tom, že takmer vždy je to nebezpečné. Na slovensku je priveľmi málo úsekov, kde by to bezpečné bolo, vzhľadom na šírku cesty a dĺžku daného úseku.
jedna z vecí, prečo je na diaľnici 130 je aj to, že je tá cesta oplotená, že tam nie sú chodci ani cyklisti (občasných polodementálov na R1 neriešim).
a to, že je pár individuí (zďaleka nie väčšina!) ktorí musia byť na križovatke na červenej v najbližšom meste o 30s skôr (toto je niečo, čomu naozaj nerozumiem, lebo ísť konštantne 100kmh a ísť konštantne 120 je úspora AŽ 6s na km), nie je dôvod na to, aby sa to ospravedlňovalo, a už vôbec nie legalizovalo!
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod richie » 26. Júl 2022 08:17

Kvík napísal:Tak to buď jazdíš po úplne inom Slovensku, ako ja, alebo máš veľmi svojské chápanie slova "väčšina". Na jednotke som nikoho so 120 km/h nevidel aspoň rok, a je to veľmi ojedinelý zjav.

prid sa obcas povozit na I/16 ;)
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.