D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 31. Máj 2021 21:39

pa3ck, dik. Par domov obetovat by nemal byt problem. A Biela hora sa da urcite vyriesit zarezom. Vysledok by bol mozno o 1-2km dlhsi nez juhom. Uvidime, ci budu realne nejaku severnu verziu posudzovat, ked sa do toho pustia. Zisk v obsluznosti uzemia a odlahceni MI od vsetkeho toho tranzitu bude urcite velky.
Na druhej strane, som ochotny sa stavit, ze ak sa to spravi juhom, tak ziadne prepojenie na I/18 ani privadzac Michalovce-vychod tam aspon 20 rokov po dokonceni dialnice nebude.
K HE len tolko, ze od buducej R4 bude cca 55km, takto by bol od D1 nejakych 22km. A D1+R1+R2+D1 je jednoznacne to priame spojenie - pre vsetkych co vedia kreslit rovne ciary (tj najkratsie spojenia). D1+R4 moze byt len naokolo blizsie :-) .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod Kvík » 01. Jún 2021 09:27

Že sa vám na tieto vysoko realistické nápady ešte vôbec chce reagovať... úplne by stačil privádzač až po Bielu Horu, prípadne normálny obchvat mesta.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod RDVN » 01. Jún 2021 13:02

Na začiatku Topoľan a na bielej hore je plánovaná výstavba RD, takže je to nereálne.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod Pajdoom » 01. Jún 2021 15:24

Severná obchat MI ee, to niej e kadiaľ ťahať. Treba postaviť hlavne to čo je v územnom pláne MI (chcieť). a dostavať spojenie MI - HN aspoň v parametroch ako to je MI-Petrovce ...
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod pa3ck » 01. Jún 2021 16:26

Ja len dúfam, že na napojenie Humenného na D1 sa nezabudne, lebo čo z toho, že postavíme jednotku s obchvatmi minimálne od Strážskeho (preložka I/18), keď v Michalovciach to bude prejazd minimálne cez jeden semafor a dva kruháče
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 01. Jún 2021 16:28

OK, cize perspektiva je, ze ten 15-minutovy prejazd 50-kou cez Pozdisovce, Mokrany a Michalovce cestou na Siravu ostane minimalne do r. 2050 :-). A rovnako z HE. Ked to vsetkym - hlavne michalovcanom - vyhovuje, preco nie...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod cPalo » 01. Jún 2021 17:15

Pacho napísal: Proste si treba uvedomiť, že po dostavbe Višnového a RK, všetko na sever a východ od zeleného dvora bude bližšie a výhodnejšie po D1. Tiež si treba uvedomiť, že BA nie je pupok sveta a nie každí vychodniar cestuje do bratislavy.

Prečítaj si to ešte raz ...všetko na sever a východ od zeleného dvora bude bližšie a výhodnejšie po D1. a teraz : nechcel si napísať na juh? lebo všetko nad VT ti pôjde po R4 na D1 a na "pre nich južnú D1" ti budú kašlať, pokiaľ nepôjdú na RV HU KE atď
Druhá veta podporuje len moje tvrdenie, že po R4 D1 to bude pre HE lepšie, keďže na D1 bude viac koncových bodov ako na juhu a bol by nezmysel ísť naokolo na juh a späť na sever.
Tak ako DrX nechce ísť na sever aby potom zasa šiel na juh ;)
Tak ako kamión z UA by nešiel kuknúť HE a potom späť na tú istú zemepisnú šírku. :idea:

Trebalo upresniť tú R4 ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod pa3ck » 01. Jún 2021 17:30

Myslím, že v tomto prípade je myslená D1 v porovnaní R2. V tom prípade to dáva zmysel. Aj tak si ale myslím, že Humenné si zaslúži kvalitné spojenie do Košíc, najväčšieho mesta tohto regiónu. A teda aj normálne napojenie na zemplínsku D1.

DrX napísal:OK, cize perspektiva je, ze ten 15-minutovy prejazd 50-kou cez Pozdisovce, Mokrany a Michalovce cestou na Siravu ostane minimalne do r. 2050 :-). A rovnako z HE. Ked to vsetkym - hlavne michalovcanom - vyhovuje, preco nie...

Minimálne sa postaví privádzač, ktorý sa napojí na terajší michalovský vnútorný okruh. Čiže od HE prejazd dedinami 50 km/h nehrozí. A nemyslím si, že pre dovolenkárov na Šíravu je až takou prekážkou prejazd mestom po Masarykovej.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 01. Jún 2021 18:45

Podla uzemneho planu su perspektivy taketo: https://www.uzemneplany.sk/upn/michalov ... nia-uzemia , resp. v sirsich suvislostiach taketo https://www.uzemneplany.sk/upn/krasnovc ... sie-vztahy . Cize to pojde daleko juhom a zo Siravy aj HE na dlhu dobu pekne cez mesto. Dokonca I/18 sa neplanuje riesit ani vyhladovo, na II/582 je tam aspon vyhladova prelozka.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 19. Júl 2022 16:44

Až teraz som si všimol tieto fantazmagórie od DrX, ale nedá mi to nezareagovať.
Severné trasovanie okolo MI je blbosť. Akurát z pohľadu mesta by to bolo luxusné, ak by sa tam spravili MÚK Mercury Marcet, Topoľany, Biela hora a Východ, tak by pre MI vznikol pomerne luxusný mestský okruh :mrgreen: . Ale z pohľadu D1 je nezmysel takto zachádzať. Udivuje ma, že DrXovi pri D1 BA-KE zachádzanie aby sa obslúžilo územie vadí, ale pri MI by chcel zachádzať, aby sa "obslúžilo územie". Ešte vychádza aj paralela, že severom to je dlhšia trasa a navyše ide cez náročnejší terén (Biela hora) a juhom to je jednoduchá a najkratšia trasa. :wink:
Ad smer Humenné vôbec nie je potrebná nejaká "preložka I/18 na MÚK Pozdišovce". Na vstupe do MI je intenzita necelých 8.000 z čoho väčšina je prímestská doprava, čiže by žiadny takýto "západný obchvat" využívalo trúfam si povedať max. 4.000 áut (aj s ohľadom na nárast intenzít kvôli D). Ďalšia vec je, že prejazd mestom je cez okrajovú zónu, od značky po miesto, kde sa napojí privádzač je menej než 2 km, väčšinou v usporiadaní 2+2. Navyše hlavný kruháč v MI sa odbremení o tranzit KE-UA, čiže prejazd cez MI bude pre Humenčanov ešte komfortnejší. Myslím si, že tento západný obchvat sa dá (v zbytočnosti) porovnávať s D3 ZA Strážov-Brodno.
Inak MÚK Pozdišovce je zbytočná, obsluhovať MI, HE a Šíravu by mala MÚK MI-juh s privádzačom, písal som o tom bližšie tu: https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=24337&start=350#p238293
Ad smer Šírava Tu nie sú nejaké horibilné intenzity. Je milión "lepších" dôvodov, prečo neísť na Šíravu, ako to, že nebude existovať priame napojenie z obchvatu. Cez mesto sa to dá v pohode strihnúť, i keď počas hlavnej sezóny je to potom trocha upchaté najmä v piatky a nedele. Túto sezónu je to však zatiaľ biedne. Preložka II/582 bude mať ešte čas.
Ad Rozdelenie úsekov Fakt nechápem, kto to rozdelil takto nelogicky. Mali byť úseky 1.Bidovce-Dargov 2.Dargov-Michalovce (východ) 3. Michalovce (východ)-Sobrance a 4.Sobrance-UA
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod badger-FB » 19. Júl 2022 17:40

Hraničný úsek s UA netreba ani len pripravovať, kým sa nevyjasní ako UA naozaj dopadne.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2022 19:04

MuelMI napísal:Až teraz som si všimol tieto fantazmagórie od DrX, ale nedá mi to nezareagovať.
Severné trasovanie okolo MI je blbosť. Akurát z pohľadu mesta by to bolo luxusné, ak by sa tam spravili MÚK Mercury Marcet, Topoľany, Biela hora a Východ, tak by pre MI vznikol pomerne luxusný mestský okruh :mrgreen: . Ale z pohľadu D1 je nezmysel takto zachádzať. Udivuje ma, že DrXovi pri D1 BA-KE zachádzanie aby sa obslúžilo územie vadí, ale pri MI by chcel zachádzať, aby sa "obslúžilo územie". Ešte vychádza aj paralela, že severom to je dlhšia trasa a navyše ide cez náročnejší terén (Biela hora) a juhom to je jednoduchá a najkratšia trasa. :wink:
Ad smer Humenné vôbec nie je potrebná nejaká "preložka I/18 na MÚK Pozdišovce". Na vstupe do MI je intenzita necelých 8.000 z čoho väčšina je prímestská doprava, čiže by žiadny takýto "západný obchvat" využívalo trúfam si povedať max. 4.000 áut (aj s ohľadom na nárast intenzít kvôli D). Ďalšia vec je, že prejazd mestom je cez okrajovú zónu, od značky po miesto, kde sa napojí privádzač je menej než 2 km, väčšinou v usporiadaní 2+2. Navyše hlavný kruháč v MI sa odbremení o tranzit KE-UA, čiže prejazd cez MI bude pre Humenčanov ešte komfortnejší. Myslím si, že tento západný obchvat sa dá (v zbytočnosti) porovnávať s D3 ZA Strážov-Brodno.
Inak MÚK Pozdišovce je zbytočná, obsluhovať MI, HE a Šíravu by mala MÚK MI-juh s privádzačom, písal som o tom bližšie tu: https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=24337&start=350#p238293
Ad smer Šírava Tu nie sú nejaké horibilné intenzity. Je milión "lepších" dôvodov, prečo neísť na Šíravu, ako to, že nebude existovať priame napojenie z obchvatu. Cez mesto sa to dá v pohode strihnúť, i keď počas hlavnej sezóny je to potom trocha upchaté najmä v piatky a nedele. Túto sezónu je to však zatiaľ biedne. Preložka II/582 bude mať ešte čas.
Ad Rozdelenie úsekov Fakt nechápem, kto to rozdelil takto nelogicky. Mali byť úseky 1.Bidovce-Dargov 2.Dargov-Michalovce (východ) 3. Michalovce (východ)-Sobrance a 4.Sobrance-UA


To su mi este len kecy. Pre koho by to bola severom MI zachadzka???? Pre ludi smerujucich na HE a Siravu by to bola uspora 5 km!!!! A pre tych smerujucich na Sobrance by sa to predlzilo maximalne tak o 1km. Vsak to trasovanie je severne od Trhovista a aj za MI to potom smeruje severovychodne, takze ak by sa islo od Trhovista dalej na sever MI, tak sa to prakticky nepredlzi takmer vobec. A uplne by stacila jedna MUC na priesecniku s I/18, z ktorej uz by sla nejaka dvojka smerom na Siravu a praveze by sa jedna MUK usetrila (kedze aktualne je tam planovana MUK aj pre Siravu s dalsimi dodatocnymi kilometrami cesty, cize ovela nakladnejsie).

Praveze obsluhovat HE a Siravu z MI-juh je taka ista pakaren, ako obsluhovat KE D1-kou cez Presov a Zilinu... Alebo, obsluhovat Via Carpatia tak, ze v PO sa nadbehne cca 15 km severozapadnym obchvatom s 3 tunelmi oproti kratkemu JV...

No a ked uz sme pri tom, tak este lepsie by bolo, ak by D1 od Dargova bola trasovana stredom medzi Hornym a Dolnym Zemplinom, napr za Dargovom smerom na Secovsku Polianku a Petrovce na Uhom a potom juzne od Siravy (severne od MI). Takto by obsluzila ovela viac obyvatelov.
Naposledy upravil DrX dňa 19. Júl 2022 19:38, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod pa3ck » 19. Júl 2022 19:37

badger-FB napísal:Hraničný úsek s UA netreba ani len pripravovať, kým sa nevyjasní ako UA naozaj dopadne.

Nebolo by práveže dobré pripraviť si tieto úseky do zálohy, ak by sa naskytla možnosť financovať ich z nejakého fondu na obnovu Ukrajiny?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod badger-FB » 19. Júl 2022 19:45

Do zálohy? Do zálohy = vynaložiť milióny eur na rozličné štúdie, dokumentácie, trasovania a potom to za 15 rokov aktualizovať a znovu vyhadzovať peniaze, tak si to myslel?
Nie, naozaj nie. Keďže my ani do 2040 nepostavíme ani ten náš základ. My ešte ani koncom tejto dekády nebudeme mať ani len 1 tisíc kilometrov D/R, tak aká záloha? Toto je snáď najhorší hraničný úsek spomedzi tých "v nedohľadne" ako R5/R6.
Fond na obnovu UA je naozaj ďaleko, dovtedy stačíme pripraviť čo bude potrebné, keby k tomu prišlo. Najprv musíme zistiť, či bude v Európe nová S a J Kórea alebo niečo horšie. Potom si bude musieť samotná UA premyslieť ako sa dopravne napojí na Európu v smere na západ, potom môžeme riešiť aj my viac. Dovtedy má prioritu S-J u nás v prepojení Pobaltia, Poľska s Balkánom, ako istá dopravná hranica "západu". :wink:
A aby sme nehádzali pojmami, tak v 7-ročnom období sa postavilo v celej EU len 2,5 tis. km na TEN-T. Pred nami stoja úplne iné výzvy ... a mení sa nám geo- mapa pred očami.
Bude to s prepáčením asi tak dôležité ako dôležito budovala Viedeň na Bratislavu svoju diaľnicu. Ibaže UA má v potrebách viac Poľsko, než Slovensko ... pred vojnou tam už bol aj diaľničný zámer. Pretože predsa len západ UA hraničiaci s nami je bloknutý pohorím a UA bude mať svoje hospodárske obtiaže a viac ako dosť aj s obnovou. Preto dávajme peniaze na to čo má zmysel realizovať a čo naozaj zvládneme a nateraz nezvládame ani základ vo vnútri štátu. Dávajme do zálohy obchvaty miest, dobrá polovica si zaslúži už dnes obchvat. Prečo nemáme program na obchvaty ako má napríklad Poľsko? Dávajme do zálohy dlhodobú obnovu mostov. Nie niečo, kde hrozí, že tam omylom dopadne bomba lebo bude mať náš východný sused technický stav vojny možno aj ďalšie desiatky rokov a občas možno dopadne, nejde o poškodenie cesty, ide o možnosť kto tam bude kam presne cestovať ako to presne použije tranzit etc.
Naposledy upravil badger-FB dňa 19. Júl 2022 19:54, celkovo upravené 1 krát.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 19. Júl 2022 19:54

DrX napísal:
To su mi este len kecy. Pre koho by to bola severom MI zachadzka???? Pre ludi smerujucich na HE a Siravu by to bola uspora 5 km!!!! A pre tych smerujucich na Sobrance by sa to predlzilo maximalne tak o 1km. Vsak to trasovanie je severne od Trhovista a aj za MI to potom smeruje severovychodne, takze ak by sa islo od Trhovista dalej na sever MI, tak sa to prakticky nepredlzi takmer vobec.

Aký 1 km? To si si odkiaľ vycucal?????? Na rozdiel od tvojho vágneho fantazírovania a nepodloženého presviedčania som sa ja pozrel do štúdie a na mapu. Vzdušnou čiarou je od Trhovíšť-sever (II/554) po MUK Sobrance cca 24 km. Zhruba touto vzdušnou čiarou bude viesť aj D1, ktorá má mať oficiálne v tomto úseku 26 km. Vzdušnou čiarou mi tvoj "severný obchvat" vyšiel na 28 km, aj to tá vzdušná čiara prechádza napr. cez les medzi Trhovištím a Pozdišovcami, cez les na Bielej hore,cez Pozdišovský rybník, alebo cez Záhradkársku osadu v MI. Čiže reálne severný variant odhadujem na takých 32-35 km! To je 6-9 km viac!!!!! Plus zvýšené náklady:
- kopec Biela hora treba prejsť
- PHS v MI vybudovať
- výrub drevín, asanácia domov...
DrX napísal:A uplne by stacila jedna MUC na priesecniku s I/18, z ktorej uz by sla nejaka dvojka smerom na Siravu

A kadiaľ by si chcel viesť tú dvojku?? Ponad diaľnicu estakádou? To už 10000krát logickejšie je urobiť MÚK priamo s II/582 severovýchodne od mesta
DrX napísal:a praveze by sa jedna MUK usetrila (kedze aktualne je tam planovana MUK aj pre Siravu s dalsimi dodatocnymi kilometrami cesty, cize ovela nakladnejsie).

pre MI sa v súčasnosti plánuje len jedna MÚK s privádzačom, čiže si neušetril nič, max. ten privádzač. Žiadna MÚK MI - východ plánovaná NDS nie je, je to len v územných plánoch a ja verím, že sa to podarí presadiť, zatiaľ ako úrovňové napojenie, aby sa "obchvatli" celé Michalovce

DrX napísal:Praveze obsluhovat HE a Siravu z MI-juh je taka ista pakaren, ako obsluhovat KE D1-kou cez Presov a Zilinu... Alebo, obsluhovat Via Carpatia tak, ze v PO sa nadbehne cca 15 km severozapadnym obchvatom s 3 tunelmi oproti kratkemu JV...

Ja tam nevidím žiadnu podobnosť. Ak si si nevšimol, tak tá diaľnica má obsluhovať MI, MI je väčšie mesto od HE, preto ide tak, aby primárne obslúžila väčšie mesto priamo na trase (keďže je tam väčší potenciál atraktivity diaľnice ako "mimo" trasy) ako menšie mesto vzdialené 20-30 km od trasy diaľnice. A tá podobnosť ti nejako nevychádza, keďže D1 nespája KE a HE ako dve najväčšie mestá (ako je to v prípade D1, keď dve najväčšie mestá musia "obchádzať" cez menšie mestá), ale spája KE, MI a Uzhorod, ako najväčšie mestá na tej trase. To už rovno môžem napísať, prečo tá diaľnica nejde priamo na Sliepkovce? Teraz ľudia zo Sliepkoviec budú zachádzať do Michaloviec na privádzač, aby sa dostali na D1??
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2022 20:11

Cize si "presne" vyratal 24 km proti 26 km. Akurat si k tomu zabudol priratat ten privadzac MI, vsakze. A ak by tak velmi chceli setrit na km a spajat len KE-MI-Uzhorod, tak praveze by ta dialnica nemala zachadzat na Sobrance ale ist od MI priamo na UA a usetrilo by sa ovela viac km. To ale jaksi uz netreba????
A hlavne, MI by boli rovnako dobre poriesene severom aj juhom (resp. este lepsie, lebo by to bolo blizsie), takze aj pre MI by to bolo lepsie.
No a ked uz sa ma podla teba rozhodovat o efektivite podla "PHS" a "vyrubu drevin", tak to si fakt odtrhnuty od reality na milion honov. Od Strazskeho po Sninu mas viac obyvatelov ako v MI (a rovnako, ak by sa to tahalo severnejsie od Dargova, tak by to bolo ovela lepsie pre Vranov), takze obsluha obyvatelstva by bola nasobne vacsia, a aj vyuzitie by tomu zodpovedalo. Dialnica nemoze ist pozdlz kazdej jednotky, a takato by obsluzila lepsie aj horny zemplin za cenu mozno par km navyse. A aj Sirava by bola napr pre Kosicanov urcite pritazlivejsia, ak by sa k nej netrebalo trepat pol hodinu cez MI, ako je to teraz... a co sa tyka Siravy, tak samozrejme, najlepsie by bolo ak by bol priamo zjazd/vyjazd z dialnice, minimalne jednosmerny zo zapadu. Urcite by to bolo vyrazne lacnejsie nez riesit akykolvek dodatocny obchvat MI kvoli tomu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 19. Júl 2022 20:51

DrX napísal:Cize si "presne" vyratal 24 km proti 26 km

Aspoň som si dál nejakú námahu. A aký máš problém s 24 proti 26 km? Diaľnica nikdy nejde presne po vzdušnej čiare.
DrX napísal:Akurat si k tomu zabudol priratat ten privadzac MI, vsakze

Čo s tým má privádzač??? Ja som písal o spojení KE-SO, také spojenie nesúvisí s privádzačom nijako.
DrX napísal:A ak by tak velmi chceli setrit na km a spajat len KE-MI-Uzhorod, tak praveze by ta dialnica nemala zachadzat na Sobrance ale ist od MI priamo na UA a usetrilo by sa ovela viac km. To ale jaksi uz netreba????

Veď to by vyšlo ešte priaznivejšie v prospech južnej trasy, lebo ku Sobranciam je to zachádzka na sever. ČIže celkovo je to v prospech južného variantu 6-9 km kratšia trasa, ak nenapojíme SO, tak ten rozdiel bude ešte väčší...
DrX napísal:A hlavne, MI by boli rovnako dobre poriesene severom aj juhom (resp. este lepsie, lebo by to bolo blizsie), takze aj pre MI by to bolo lepsie.

S týmto častočne súhlasím, i keď trasa po privádzači lepšie napojí centrum a východnú časť mesta. Ešte raz píšem, že pre mesto by bolo niečo ako také s MÚK snom, keďže by sa poriešil luxusne každý smer. Ale z globálneho hľadiska ide o zbytočnú zachádzku.
DrX napísal:. Od Strazskeho po Sninu mas viac obyvatelov ako v MI

To je fakt geniálny argument... Lebo okolo MI nie sú žiadne dediny, ani mestá, ani smer od MI na juh neexistuje a na D1 budú chodiť iba z HE :wink: . Ty fakt porovnávaš obyvateľstvo jedného mesta s 40 km pásmom ľudí???
DrX napísal:(a rovnako, ak by sa to tahalo severnejsie od Dargova, tak by to bolo ovela lepsie pre Vranov)

A horšie by to obslúžilo Trebišov... Vranov bude napojený po R4, už sa to tu riešilo
DrX napísal:A aj Sirava by bola napr pre Kosicanov urcite pritazlivejsia, ak by sa k nej netrebalo trepat pol hodinu cez MI

Tu máš tú tvoju "polhodinu": https://www.google.com/maps/dir/E50+163,+071+01+Michalovce,+Slovensko/48.766641,21.9401178/@48.7488939,21.8827787,13.22z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x47392d8682f57ee3:0x2e4edf237673323d!2m2!1d21.8717951!2d48.7307964!1m0!3e0. A spraviť východnú preložku II/582 v kategórií hoc aj C9,5 by bolo určite násobne lacnejšie ako viesť tamadiaľ D.
DrX napísal:No a ked uz sa ma podla teba rozhodovat o efektivite podla "PHS" a "vyrubu drevin", tak to si fakt odtrhnuty od reality na milion honov.

Tak podľa čoho?? Ukázal som ti jasne, že tvoja trasa nie je o "1 km dlhšia" ale o 6-9km, navyše v horšom teréne a s inými zvýšenými nákladmi. Čiže reálne si predražil úsek o cca. 60 - 70 mil.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2022 21:32

No vidim, ze zas sa tu vyrojil nejaky mlady nadrzany dristac, ktory bude dookola splietat bludy. Tak len tvoj zakladny fakt ti vyvratim:
Humenne ma 31 tis obyv
Michalovce maju 36 tis obyv
Cize su to normalne porovnatelne mesta, a ziadne nezmysly, ze "dialnica sa stavia pre KE-MI-UA" neplatia. Ale zasadny rozdiel je, ci dialnica dobre obsluhuje len 36 tis obyvatelov alebo rovno 67 tis (MI+HE). Vsetko ostatne su len zbytocne dristy a z prsta vycucane cisla, kedze ziaden zasadny rozdiel medzi tymi trasami nie je.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 20. Júl 2022 07:22

Cieľom východnej D1 je čo najrychlejsie spojenie Košíc s hranicou UA,kde sa napája Uzhorod (100+ tisícové mesto hneď na hranici). Ty si tak s obľubou kreslis čiary na mape, tak si skús takúto čiaru nakresliť a podumat, načo to naokolo bližšie okolo Michaloviec.

DrX napísal:No vidim, ze zas sa tu vyrojil nejaky mlady nadrzany dristac, ktory bude dookola splietat bludy. Tak len tvoj zakladny fakt ti vyvratim:

To nebol môj základný fakt, to len bola reakcia na tvoje naokolo bližšie pri D1 vs. R2
DrX napísal:Cize su to normalne porovnatelne mesta, a ziadne nezmysly, ze "dialnica sa stavia pre KE-MI-UA" neplatia

Ale diaľnica ide priamo okolo MI, čiže viac ľudí z MI je bude využívať ako z HE. Väzba HE-KE vôbec nie je taká silná, a navheje alternatíva po I/18 do Lipnikov. Čiže pre Humenné je to možno 50:50, pre smer KE,ZV,BA využijú D1 pri MI, ale pre smer PO,ZA, PHA nevyužijú D1 pri MI. Naopak z MI sa oplatí ísť po D1 všade, aj na sever aj na juh SVK.
DrX napísal:kedze ziaden zasadny rozdiel medzi tymi trasami nie je.

Vážne?? Navýšenie nákladov o aspoň 60 mil. nie je zásadný rozdiel? Tak to môžeš zaplatiť zo svojho, keď pre teba to "nie je zásadny rozdiel". A popis aspoň, ako by si tu diaľnicu chcel viesť okolo MI, napr. cez Bielu horu (príliš "ostrá" zákruta) alebo v okolí Topolian. Zatiaľ si nijak presne nepopisal, ako riešiť tieto problémy.
A nezaškodilo by trocha pokory. Ak evidentne nepoznáš miestnu situáciu, tak si ju buď naštuduj, alebo sa tu nehraj na experta.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 20. Júl 2022 11:41

Cielom vsetkych slovenskych dialnic v prvom rade je obsluzit slovenske uzemie. A rovnako cielom vychodnej D1 je obsluzit co najlepsie cely vychod Slovenska. Najdi si statistiky o smerovom vytazeni cesty na Uzhorod, a musi to byt zlomok toho, ake su vazby Horneho Zemplina na zvysok Slovenska. Sak ani madari netahaju plnoprofilovu dialnicu az k ukrajinskej hranici - proste na zakarpatsku na to nie je dost ludi. Cize realne ta dialnica by mohla ako stvorprudovka na MUK s I/18 nad MI aj rovno koncit, a dalej uz tahat len polprofil, ktory sleduje teren a ma aj ostrejsie zakruty (ak by len v tom mal byt problem).

Vazby HE na Kosice su asi take, ze ja poznam v KE viac humencanov nez michalovcanov. To co je dnes v uzemnych planoch je len ciara prstom na mape (nakreslena este v caze, ked sa meditovalo aj o R9 z PO na HE). Idu sa robit uplne nove studie, a ak vobec chcu, aby im vyslo, ze tu dialnicu na Zemplin treba, budu sa musiet zamysliet nad tym, aby fakt obsluzila cim viac ludi, a najviac osidlenia tam proste je v tom stvorci Secovce, Michalovce, Vranov, Humenne. Takze tahat to niekde ich stredom bude najlepsie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 20. Júl 2022 12:39

DrX napísal:najdi si statistiky o smerovom vytazeni cesty na Uzhorod, a musi to byt zlomok toho, ake su vazby Horneho Zemplina na zvysok Slovenska

Ja som myslel, že pre teba intenzity nie sú argument :wink: . Súčasné vyťaženie nemá nič s tým, že D1 KE-UA je TEN-T koridor a významná európska cesta E50. Diaľnica sa nestavia na 10 rokov a nie len pre súčasné potreby, treba myslieť aj na budúcnosť, čiže je jedno, že v súčasnosti väzba na UA nie je dôležitá.
DrX napísal:Cize realne ta dialnica by mohla ako stvorprudovka na MUK s I/18 nad MI aj rovno koncit, a dalej uz tahat len polprofil, ktory sleduje teren a ma aj ostrejsie zakruty (ak by len v tom mal byt problem).

Áno, plánuje sa, že plnoprofil bude iba po MI, ďalej treba počkať čo bude s UA
DrX napísal:Vazby HE na Kosice su asi take, ze ja poznam v KE viac humencanov nez michalovcanov.

Ja zas poznám oveľa viac Michalovčanov v KE ako Humenčanov. A taktiež poznám viac Michalovčanov v KE než v PO. A čo teraz???
DrX napísal:ak vobec chcu, aby im vyslo, ze tu dialnicu na Zemplin treba, budu sa musiet zamysliet nad tym, aby fakt obsluzila cim viac ludi, a najviac osidlenia tam proste je v tom stvorci Secovce, Michalovce, Vranov, Humenne. Takze tahat to niekde ich stredom bude najlepsie.

To je ničím nepodložený názor. VT som už písal pôjde po R4, Sečovce a MI tá D obslúží tak či tak. Tie dediny medzi nimi v tom "štvorci" z toho nebudú mať skoro žiadny osoh, veď tam nie je plánovaná ani MÚK.
A ešte raz píšem, že ten severný variant by bol extra priaznivý pre mesto, pre Šíravu, aj pre Humenčanov, len proste by sa ten úsek zbytočne predražil a namiesto vedenia po rovine juhom by sa museli riešiť rôzne iné problémy. Takže buď daj nejaký nákres s popisom trasovania okolo MI tvojím spôsobom, alebo budem považovať severnú trasu za predraženie o 60 mil. eur.
Ja si naopak myslím, že D1 by mala od Dargova ísť skôr južnejšie, aby sa lepšie napojil TV. Napríklad by trasa mohla ísť južne od Hriadok namiesto severne. potom severne od TV a v koridore žel. trate ku Bánovciam n/O, kde by bola MUK Michalovce s privádzačom, trasa by sa odklonila do súčasnej polohy na juhovýchod. Takto by sme obslúžili oveľa zanedbanejšie územie -- okres TV
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod DrX » 20. Júl 2022 14:13

Ja som ti uz argument dal: MI 36k, MI+HE 67k, a v podstate po takej istej rovine (netvarme sa, ze Biela hora je Soroska ;-) ). Ale ak to ma stat extra 70mil EUR, tak to za to zvysenie obsluznosti uzemia stoji.

Co sa tyka ist od Dargova na juh, tak to ako tu niekto uz pisal, by davalo lepsi zmysel aby to ani neslo cez Dargov, lebo ak pojdu cez Slanec a mozu to zvladnut bez tunela a usetria ovela viac.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod MuelMI » 20. Júl 2022 16:17

No, sú to všetko len také dohady. Tomu by sa mala presne venovať štúdia. Len si myslím, že severný variant už príliš nemá šancu, ako už písali spoludiskutujúci, v Topoľanoch aj na Bielej hore sú pozemky na stavanie RD.
Cez Slančík to tuším nejde, je tam zosuvné územie...
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod Pacho » 20. Júl 2022 16:54

DrX napísal:Ja som ti uz argument dal: MI 36k, MI+HE 67k, a v podstate po takej istej rovine (netvarme sa, ze Biela hora je Soroska ;-) ). Ale ak to ma stat extra 70mil EUR, tak to za to zvysenie obsluznosti uzemia stoji.

Co sa tyka ist od Dargova na juh, tak to ako tu niekto uz pisal, by davalo lepsi zmysel aby to ani neslo cez Dargov, lebo ak pojdu cez Slanec a mozu to zvladnut bez tunela a usetria ovela viac.


ja som si zasa len tak pre srandu dal do gugla PO-HE KE -HE, ani v jednom prípade nenavrhol cestu cez MI. Cize ten SO , je úplne zbytočný, leda by sa celé HE stahovalo na ukrajinu. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA

Odoslaťod pa3ck » 20. Júl 2022 17:45

Len treba počítať s tým, že od Strážskeho je plánovaná preložka I/18, čo bude v podstate privádzač z Humenného na D1 (aj keď pri súčasnom návrhu by ostal prejazd okrajom Michaloviec). To ovplyvní cestovné časy aj vzhľadom na to, že aktuálne najrýchlejšia trasa HE-KE vedie po trojkách (z čoho taktiež vyplýva, že je použiteľná iba pre osobnú dopravu - po jednotkách je to už teraz kratšie cez MI ako cez VT). A dokonca by som nevylučoval ani to, že D1 bude najrýchlejšie spojenie do južných častí Prešova (keďže R4 bude mať križovatku pred Kapušanmi a potom až PO-sever)

MuelMI napísal:Ja si naopak myslím, že D1 by mala od Dargova ísť skôr južnejšie, aby sa lepšie napojil TV. Napríklad by trasa mohla ísť južne od Hriadok namiesto severne. potom severne od TV a v koridore žel. trate ku Bánovciam n/O, kde by bola MUK Michalovce s privádzačom, trasa by sa odklonila do súčasnej polohy na juhovýchod. Takto by sme obslúžili oveľa zanedbanejšie územie -- okres TV

Takto naokolo by som to neťahal, aj kvôli zachovaniu napojenia Vranova. Trebišov dostane privádzač (preložku I/79), ktorý sa napojí na obchvat - kvalitnú jednotku od Veľat, ktorá by asi aj zniesla zvýšenie MPR. Čiže otázka je, či by okresu Trebišov nepomohli skôr obchvaty Veľat a Čerhova
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.