Stránka 1 z 3

D1 Bidovce - Dargov

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 13:42
od Adaios
Dlzka tohoto dialniceho useku je 12,95 km.

Viac info k tomuto useku: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =0&prm2=41

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 12:12
od Lenny
Nevíte někdo jak to vypadá s přípravou? Proběhla již EIA či nikoliv?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 22:25
od Gardenboy
To ako fakt? Tento úsek sa má staviať už v roku 2006? A čo úsek Budimír Bidovce? Ten je snáď pred tým, ako to, že sa ten nestavia najprv? IMHO tam na tej ich stránke majú žvásty...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 23:10
od random
dost pochybujem ze by sa tento usek staval (zacal) skor ako v 2008 ... D1 - budimir-bidovce su podla toho co som dostal za info z UHA KE naplanovane niekde medzi rokmi 2007 az 2010 ... bude zalezat iba od vole novej vlady a od penazi

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 23:17
od Adaios
Nova vlada bude musiet v SR zabezpecit na vystavbu dialnicnej siete v r. 2007 min. 25 mld. SKK pri kurze 1 EUR = 38 SKK a pri max. inflaci v r. 2005 3,2% inak to uz vazne nema vyznam pisat tu stale o roznych usekoch a takisto nema vyznam aby slovenska vlada niekde prezentovala ako prioritu vystavbu dialnic. Treba sa do r. 2010 dostat na uroven 1 mld. EUR a nech to je akokolvek spravene (PPP, uvery, ...) - SR nepotrebuje mat EURO ked bude mat energeticke problemy a rozpadnutu infrastrukturu (voda, plyn, ropa, elektricka energia, byvanie).

Tento usek sa nebude stavat v r. 2006. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:34
od Andrej
Tento usek by mal stat podla NDS len 3,783 mld Sk, co sa mi zda na 13 km usek s 1 km dvojrurovym tunelom dost malo.
Realizacia 2014-2018.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=41

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 13:25
od Dialniciar
Andrej napísal:Tento usek by mal stat podla NDS len 3,783 mld Sk, co sa mi zda na 13 km usek s 1 km dvojrurovym tunelom dost malo.
Realizacia 2014-2018.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=41


Ako vieš, že bude dvojrúrový :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 15:07
od Andrej
Dialniciar napísal:Ako vieš, že bude dvojrúrový :?:


http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 15&lang=sk

Dokonca lava tunelova rura bude mat pridavny stupaci pruh.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 18:47
od aquila
je to do 2km. tusim aj predtym mala este SSC, ked boli podstatne menej financii pravidlo, ze do 2km sa planovalo stavat na plny profil a nad 2 km len polprofil

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 13:03
od Dialniciar
aquila napísal:je to do 2km. tusim aj predtym mala este SSC, ked boli podstatne menej financii pravidlo, ze do 2km sa planovalo stavat na plny profil a nad 2 km len polprofil


Toto pravidlo ešte platí :?:

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 11:41
od Dialniciar
Informácie z NDS:

Základné identifikačné údaje
Ťah: D1
Dĺžka: 12950 m
Lokalizácia stavby: Košice, Trebišov, Košice, Košice

Aktuálny stav stavby: v príprave
Predpokladaný začiatok výstavby: 2014
Predpokladané ukončenie výstavby: 2018
TŠ: prvé štúdie v 80-tych rokoch 20. storočia, ďalšie v r. 1996
EIA: 03/1998
environmentálne štúdie boli vydané v r. 1996, 1997
Štátna expertíza: 3.783.000.000,- v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Charakteristika úseku
Trasa prechádza Slanskými vrchmi, smerovo z väčšej časti kopíruje cestu I/50, pretože Dargovský priesmyk predstavuje jedinú možnosť prekonať najkratšou spojnicou Slanské vrchy v smere do Michaloviec.

Tunely:
1 tunel dlhý 1050 m

Mosty:
Na úseku je plánované postaviť 15 mostov, z toho:
- 13 mostov na diaľnici v celkovej dĺžke 1748 m
- 2 mosty nad diaľnicou v celkovej dĺžke 128 m

Križovatky:
Počet križovatiek: 2

mimoúrovňové križovatky

Odpočívadla:
malé obojstranné odpočívadlo - 1 ks

Životné prostredie:
V rámci ochrany životného prostredia sa bude zohľadňovať:
- ochrana vôd: diaľničná kanalizácia s prečisťovaním odpadových vôd z vozovky v sedimentačných nádržiach pre jej vyústením do recipientu
- vegetačné úpravy: ochrana voči exhalátom, zakomponovanie do krajiny
- časť chráneného vtáčieho územia Natura prechádza diaľnicou v tuneli

Vyvolané investície:
Vyvolanými investíciami v rámci výstavby tohto úseku budú preložky silnoprúdových a slaboprúdových elektrických vedení, rekonštrukcie meliorácií a preložky ciest.

Správy
Proces EIA bol ukončený, bolo vydané ÚR o stavebnej uzávere.

Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =0&prm2=41

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 10:44
od Jurislav
Dialniciar napísal:
aquila napísal:je to do 2km. tusim aj predtym mala este SSC, ked boli podstatne menej financii pravidlo, ze do 2km sa planovalo stavat na plny profil a nad 2 km len polprofil


Toto pravidlo ešte platí :?:


Ak aj platí, tak tu by sa porušilo, lebo celý úsek by sa mal stavať ako polprofil :evil:

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 15:50
od Dialniciar
Jurislav napísal:Ak aj platí, tak tu by sa porušilo, lebo celý úsek by sa mal stavať ako polprofil :evil:


A prečo by sa mal stavať na 1/2 profil ? Vysvetli.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 16:08
od Jurislav
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Ak aj platí, tak tu by sa porušilo, lebo celý úsek by sa mal stavať ako polprofil :evil:


A prečo by sa mal stavať na 1/2 profil ? Vysvetli.


Som to viackrat cital na nete na viacerych strankach. Az najdem aspon jednu, napisem.
Inak boli to clanky z r.2004-2006, medzitym sa mohlo nieco zmenit. Nehadam sa.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 16:09
od Dialniciar
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Ak aj platí, tak tu by sa porušilo, lebo celý úsek by sa mal stavať ako polprofil :evil:


A prečo by sa mal stavať na 1/2 profil ? Vysvetli.


Som to viackrat cital na nete na viacerych strankach. Az najdem aspon jednu, napisem.
Inak boli to clanky z r.2004-2006, medzitym sa mohlo nieco zmenit. Nehadam sa.


Aha, tak to sme sa zle pochopili, ja som si myslel, že ty si za to, aby sa to stavalo na 1/2 profil. :idea:

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 16:15
od Jurislav
Ano, ja som to zle napisal. Som za cely profil na vsetkych usekoch KE-UA aj ked to nebude tak skoro mozne.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 16:35
od Dialniciar
Jurislav napísal:Ano, ja som to zle napisal. Som za cely profil na vsetkych usekoch KE-UA aj ked to nebude tak skoro mozne.


Od KE po MI sa plánuje 1/2 profil tak, aby zemné práce a výstavba mostov ponad 2 jazdné pruhy bola spravená tak, aby sa dalo do 10 rokov dostavať bez stavebných zásahov do tohto polprofilu na plný profil.

Horšie to je od MI po Ukrajinu, kde už sa uvažuje len na výstavbu pol profilu a celkovo minimum mostov ponad diaľnicu, len strategické preložky by sa spravili na plný profil, ale s dostabou na plný sa neráta tak skoro ... čo je aj logické, lebo Ukrajina bohvie, kedy začne stavať.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2007 19:22
od Jurislav
Dialniciar napísal:lebo Ukrajina bohvie, kedy začne stavať


No to ano, je to sice len moja domnienka, ale ak sa Ukrajinci rozhybu, tak budu stavat asi skor na Madarov a napoja na M3.

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 00:12
od Dialniciar
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:lebo Ukrajina bohvie, kedy začne stavať


No to ano, je to sice len moja domnienka, ale ak sa Ukrajinci rozhybu, tak budu stavat asi skor na Madarov a napoja na M3.


Postavia odbočku aj na Slovensko. Záleží, čo budú chcieť napájať, ak autá, tak jedine cez SR, na samotné Slovensko, ČR a Poľsko. :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 10:46
od Jurislav
Zase som to zle napisal :oops: . Myslel som to tak, ze najprv zacnu stavat na M3 a potom na D1, ukrajinska vlada asi bude skorej preferovat madarsku dialnicu, v tej dalekej buducnosti postavenu uz na plny profil. A zas Slovaci dostavaju plny profil az ked zacne stavat Ukrajina.

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 19:29
od Stevqo
Ano, je to mozne, ze Ukrajinu sa bude uberat tymto smerom, ale zase na druhej strane, smerom do Europy sme vyhodnejsi my...

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 19:41
od Jurislav
Daleka buducnost: Dokoncene dialnice v SK aj H. Kadial sa vybere Ukrajinec, aby posiel do Nemecka (Francuzska, Rakuska, hoc kam do zap. Europy)? Cez Slovensko to ma dlksie, uz budu pomaly zapchy na BA-TN co sa tak skoro nebude rozsirovat, cez Madarsko ho pomedzi tie dialnice bez zakrut pribrzdi akurat mozno taky preplneny obchvat Budapesti. Ale fajn, to su vsetko len moje domnienky. Blizsie naokolo :-) :wink: 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2007 19:50
od Dialniciar
Jurislav napísal:Daleka buducnost: Dokoncene dialnice v SK aj H. Kadial sa vybere Ukrajinec, aby posiel do Nemecka (Francuzska, Rakuska, hoc kam do zap. Europy)? Cez Slovensko to ma dlksie, uz budu pomaly zapchy na BA-TN co sa tak skoro nebude rozsirovat, cez Madarsko ho pomedzi tie dialnice bez zakrut pribrzdi akurat mozno taky preplneny obchvat Budapesti. Ale fajn, to su vsetko len moje domnienky. Blizsie naokolo :-) :wink: 8)


Ukrajinec pôjde po R6 do ČR. :wink: A žiadne zápchy ho nepostretnú.

A je naivné si myslieť, že 2x ľudnatejšie Maďarsko bude mať prázdnejšie diaľnice ako SR, pričom počet pruhov je rovnaký. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2007 20:54
od Stevqo
Tak, tak. Cez Madarsko idem raz rocne, a to v lete do HR a musim povedat, ze tam je to na 2 pruhy tak akurat, ale o takych 5 rokov budu nutne 3+3.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 15:24
od Dialniciar
Stevqo napísal:Tak, tak. Cez Madarsko idem raz rocne, a to v lete do HR a musim povedat, ze tam je to na 2 pruhy tak akurat, ale o takych 5 rokov budu nutne 3+3.


To zase nie. Len bude treba mať viac diaľnic. :idea:

Chorvátsko zažíva extrémnu záťaž na A1 v sezóne v piatky/soboty a zvláda to (mimo nedostavaných tunelových úsekov). Je síce pravda, že v HR jazdí min. kamiónov po A1, ale aj tak je to mimoriadna záťaž. Vystrieda sa tam oveľa viac ako 30 tis. áut za 24 hodín. :idea: