Stránka 196 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2019 12:35
od Čumil
Vedel som, ze mimo tunela s tym prilis nepohli, ale to video teda prekonalo aj moje najpesimistickejsie predstavy

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2019 13:56
od mareks96
A presne pre toto si niektorí ľudia myslia že zhotoviteľ bol výkopnutý neprávom... Za mňa je stavba presne v tako stave ako sa predpokladalo...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2019 14:59
od fh
Tak táraniny SAS a OĽANO o zlom ministrovi ktorý sabotuje stavbu a škodí dobrému sukromníkovi aby sa mohlo viac stavať na ním preferovaných úsekoch sú v rovine konšpirácie a politického ohrievania si polievočky.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2019 12:47
od Xisco
Video hovorí za všetko. Po 5 rokoch stoja kde tu iba samotné piliere a prerazený tunel. Miestami nie je urobené nič vôbec. Pritom to vôbec nie je dlhý úsek .. To ešte veľa vody potečie dole Váhom ...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2019 13:21
od Čumil
mareks96 napísal:A presne pre toto si niektorí ľudia myslia že zhotoviteľ bol výkopnutý neprávom... Za mňa je stavba presne v tako stave ako sa predpokladalo...
Kto si to mysli? Nemam pocit, ze by bol rozsireny nazor o nespravodlivom vykopnuti zo stavby. Vacsinou sa stretavam s nazorom, ze bol vykopnuty neskoro a prilis milosrdne.

BTW, inventarizacia uz konci.
viewtopic.php?f=35&t=24200

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2019 14:15
od mareks96
Zapocul som už pár názorov že keby sa jednalo o Váhostav alebo doprastav tak sa to toleruje... Avšak niečo takéto ako predviedli tu nemá obdoby.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 10:05
od Yoggy52
Oligarcha ako oligarcha, na slovensku je problem, ze skoro vobec tu nemame zahranicne firmy, ktore by to dokazali urobit lacnejsie. Ale pri tendroch, ktore sa tahaju 2 roky sa ani necudujem. Ved za ten cas uz ta firma zkrachuje, nehovoriac o nejakom planovani kapacit do buducna.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 11:13
od Vlados
Prečo by mala zahraničná firma ulievať politikom 20-30-40-50-60%? Ak by mala vo výsledku rovnaký zisk tak si vyberie krajinu kde má garantovanú vymožiteľnosť práca, mala by to bez rizika že ju niekto natrie.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 11:37
od nevo83
paneboze netvarme sa ze uplatky su len u nas, su vsade, vzdy boli a budu... nazvite si to ako chcete aj lobing aby to znelo privetivo.. Vrelo odporucam film pripad Sloane...
Proste ak raz firma vie ze sa jej to oplati tak to bude robit, nehrajme sa na ,,nununu,, ako eticky kodex a pod.. je to mozno 2p zo 100. Nevezmes ty vezme iny.... Kazdy jeden je raz na jednej alebo druhej strane... Vymozitelnost prava je tak isto na strane silnejsieho, ci sa nam to paci alebo nie... chod a bojuj s bankami a pod.. Fajn mozno vyhras ale za 10r ked ta to uz tak vystavi ze ti uz bude jedno...
a suhlasim s Yoggym.. aby si vedel co bude za 2r ?? ako mas garantovat cenu ?? ked len Minimalku Ti vlada meni na pockanie kazdy rok, este stastie ze infacia je posledne roky minimalna a az tak to nerastie ale aj tak.. Ako mas mat zazmluvnenych partnerov, techniku a pod. ked sucasne si ,,2-3,, sutaziach a odbornikov a zodpovedne osoby si neotrhnes zo stromu...

Cele zle...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 11:43
od Vlados
je rozdiel 10-20% a 60%. nie každý koná ako Siemens.
ak chceš platiť minimálku tak sa nediv, akých budeš mať ľudí. vo výsledku na tých ľudoch neušetríš.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 12:02
od nevo83
tak neverim ze niekto da 60p... tych 10-20 este som ochotny brat na vedomie a uverit tomu..

Nemyslel som to tak ze davas robotnikom minimalku, ale tak ze ked mas kalkul stavby X ,, na bezneho robotnika,, a dnes je jeho cena prace napr. 800e a mimimalka 450e, a o rok sice kalkulujes ze to ostane viac menej rovnako a zrazu Ti vlada dvihne minimalku na 650e tak je jasne ze ten robotnik uz musi ist na hore platovo aspon tak aby bol rozdiel rovnaky ako predtym.. Mozno ze ratas, ze raz za 3r sa ta minimalka opat posunie, ale to uz by si mal koncit na danom projekte a nie ze este si ani nezakopol na stavbe.. co v konecnom dosledku bud sposobi tvoju stratu alebo ,,druhotnu platobnu neschopnost niekoho ineho....,,

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2019 21:49
od Vlados

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2019 14:16
od palo152

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 23:09
od EmBe
A nejaké bližšie info ku križovatke? Bude zhotoviteľ križovatky vybratý skoršie ako tunel, technológia tunela, niektoré mosty a ostatné SO? Tu taktiež prebehne výber súťažným dialógom, príp. je možné priame zadanie zhotoviteľovi susedného úseku bez právnych následkov?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 14:19
od igor211
To ze sa bude tendrovat viac sutazi na rozne casti tohoto useku je jedna z najlepsich sprav. Takto sa moze tendrovat viacero uchadzacov a mozu sa rozbehnut prace na usekoch akonahle sa skonci jednotliva sutaz. A v pripade ze budu namietky aspon nebude cela stavba stat...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 14:40
od Viktorius
No nieco robit musia, ide o dost penazi...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 18:16
od bystrik
Na úseku s tunelom Višňové zvažuje NDS aj spustenie prevádzky v polovičnom profile na vonkajšej trase.

"Určite by to bolo skôr než avizovaný termín na konci roku 2023. Vyplynulo to z konzultácií s odborníkmi v rámci prípravy súťažných podkladov. Ide o to, že musíme rozdeliť trasu na vonkajšiu trasu mimo tunela a samotný tunel. Napríklad zvažujeme možnosť, že na východ zo Žiliny sa bude jazdiť po diaľnici a späť cez Strečno. Všetko je vo fáze diskusií. Samozrejme, odpovie na to až budúci zhotoviteľ, do akého technického riešenia bude ochotný ísť," zdôraznil investičný riaditeľ NDS. viewtopic.php?f=35&t=24259

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 19:05
od Jano1
To, ze zvazuju prednostne dostavat jeden smer je predovsetkym o kapacitach stavebnych firiem, pretoze nie su zasadne rozdiely v rozostavanosti praveho a laveho dvojpruhu. Najvacsi problem su 2 nezacate mosty, ale ked spustia aj jeden smer o rok skor, tak to uvitam.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 20:28
od Mayllo
bystrik napísal:Na úseku s tunelom Višňové zvažuje NDS aj spustenie prevádzky v polovičnom profile na vonkajšej trase.

" Napríklad zvažujeme možnosť, že na východ zo Žiliny sa bude jazdiť po diaľnici a späť cez Strečno.


to dufam nie

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 07:00
od Miro
Otázka je, ako dlho budú uvažovať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 07:22
od aquila
to je zaroven chyba, kedze tym padom by robili tunely drahsim vetranim, co povazujem za hlupost. smutne je, ze za to predrazenie (oproti povodnej vitaznej ponuke Skansky) mohol byt postaveny nielne privadzac visnove, ale aj most cez VD zilina ..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 08:26
od pohodak
bystrik napísal:Na úseku s tunelom Višňové zvažuje NDS aj spustenie prevádzky v polovičnom profile na vonkajšej trase.

"Určite by to bolo skôr než avizovaný termín na konci roku 2023. Vyplynulo to z konzultácií s odborníkmi v rámci prípravy súťažných podkladov. Ide o to, že musíme rozdeliť trasu na vonkajšiu trasu mimo tunela a samotný tunel. Napríklad zvažujeme možnosť, že na východ zo Žiliny sa bude jazdiť po diaľnici a späť cez Strečno. Všetko je vo fáze diskusií. Samozrejme, odpovie na to až budúci zhotoviteľ, do akého technického riešenia bude ochotný ísť," zdôraznil investičný riaditeľ NDS. viewtopic.php?f=35&t=24259


toto mi pride ako uplny nezmysel a zbytocny chaos, jedine ze by ta "spravna" firma nemala dost kapacit ukoncit nacas obe tunelove rury a mosty :roll:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 09:13
od 1mmortal2
Sak ked pustia jednu ruru jedmosmerne tak drahsie vetranie netreba

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 09:33
od Loe
Zaujímavá je otázka, ako chcú spustiť v polprofile tunel Višňové. Ide o problém s únikovou cestou. Tunelové rúry nie sú prepojené s prieskumnou štôlnou, takže "metóda Branisko" vypadáva z hry. Tunelové rúry sú vzájomne prepojené, lenže ťažko možno použiť druhú rúru ako potenciálne únikovú, ak v nej budú prebiehať stavebné práce. Ak sa ale jedná o riešiteľný problém, potom vzniká otázka prečo nerealizovať technologické vybavenie aspoň tejto jednej rúry na obojsmernú prevádzku, čím by jednak mohol byť obojsmerne v polprofile spustený celý úsek a súčasne pri budúcich odstrávkach druhej rúry nebude nutné odstaviť celý úsek.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 09:34
od garip
bystrik napísal:Na úseku s tunelom Višňové zvažuje NDS aj spustenie prevádzky v polovičnom profile na vonkajšej trase.

"Určite by to bolo skôr než avizovaný termín na konci roku 2023. Vyplynulo to z konzultácií s odborníkmi v rámci prípravy súťažných podkladov. Ide o to, že musíme rozdeliť trasu na vonkajšiu trasu mimo tunela a samotný tunel. Napríklad zvažujeme možnosť, že na východ zo Žiliny sa bude jazdiť po diaľnici a späť cez Strečno. Všetko je vo fáze diskusií. Samozrejme, odpovie na to až budúci zhotoviteľ, do akého technického riešenia bude ochotný ísť," zdôraznil investičný riaditeľ NDS. viewtopic.php?f=35&t=24259

sice to nebude dokoncene uplne, ale zato to bude drahsie. Dakujeme smeraci prasivi. Nezabudneme.