Stránka 195 z 200

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 20:00
od devil
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“


zatial ho nevieme financovat z eurofondov. nikde nepovedal ze sa neda financovat z eurofondov. ked sa dalo financovat skalite kde raz mozno bude aj 5000 aut tak pod soroskou to bude hned po spusteni. a taky tunel je ekologicke riesenie to snad budes suhlasit, ani zeleny most netreba... :wink:

A čo konkrétne mali hodnotiť na D3? Doteraz hodnotili málo projektov, aj to viac-menej tie, kde sa išli podpisovať zmluvy.


cadca-svrcinovec preco nehodnotili. zeby to nepreslo kedze sa podpisala zmluva s cenou prevysujucou expertizu....a SAMOZREJMOSTOU by malo byt hodnotenie visnoveho po inventarizacii...ved to bude dalsi tender s podstatnymi zmenami oproti tomu co bol pred rokmi...nemyslis :idea:

HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.


ale nehovor....doteraz hodnotili malo projektov, aj to viac menej tie, kde sa isli podpisovat zrazu na ZV-KE sa hodnoti cela R2 hoci projekty su len na kri-tom a sorosku cize prave tam kde su chranene uzemia....a dokonca hned zistili co je lepsie....tazko uveritelne ze HzP nevie kde su chranene uzemia....skor to vyzera zahrat to tak aby sa skusila rozsirit cesta bez ohladu ze sanca je to blizka nule a vyhra tzv. nulte riesenie a usetri sa az 100 percent nakladov....

Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.


nie povrchovo ale s kratsim tunelom aj keby bol dlhsi ako ten zeleznicny, to nam je jasne. myslime si vsak ze by to bolo menej ako sucasny 10 km tunelovy variant a okrem toho usek strazov-brodno by nebol na smiech a zbytocny ale bol vyborne vyuzivany tak pre s-j ako aj z-v. celkovo by dialnica lepsie prebrala smer cadca-martin a bola by blizsie ku automobilke. to je velmi vela dobrych argumentov.

ja viem ze teraz je uz neskoro, ale ak by sa s tym zacalo najneskor za fuzateho mohlo to prejst. ale casova tiesen-netiesen novy tender visnoveho treba hodnotit, neskor aj dalsie.

sorosku mozes mierne upravit ale to nikomu vyrazne nepomoze lebo miernou upravou zakruty nevyrovnas. vacsi zasah je kvoli NP nepriechodny...aspon kym platia zakony rovnako pre NP bez ohladu kde sa nachadzaju....

Teraz ktorý povrchový variant?


o ktorom taral kovalcik. ale to uz myslim ze je naozaj pase.

Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...


ja som len poukazoval na dvojtvarnost ako sa vykrikuje ze povrchovy variant by zasiahol domasinsky meander hoci to nie je pravda ako ani to ze by poskodzoval NP mala fatra ale proti svinstvu z celulozky tu nikto neprotestuje. este sa trasu ze co ak mondi odide alebo zrusi investicie.....a to sa bavime o TOP turistickom regione.

ja tiez nemam cas moderovat vsetko. takze bohuzial ak niekto nemoze/nepomoze tak nech sa nestazuje.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 21:16
od Mawerick81
devil,, len tak pre informaciu,, ako by si chcel napojit vyjazd z tunela v Brodne na Strecno? Jedina moznost by bola prerobit projekt useku Brodno KNM,, ale tam to niejde kde dat,, pretoze tade pojde prelozka cesty 1/11 ponad buducu D3,, po dalsie, kade by si to chcel pustit ked Budatin je husto zastavany? Zase vymyslat estakadu,, most ponad Vah,, alebo tunel popod Budatin,, kazdopadne zase nie lacne riesenie... a hlavne by to zas oddialilo na xy rokov,, co nahrava D2.. aka nahoda..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 21:36
od devil
to je blbost. to malo byt prehodnotene davno bez ohladu na ine D a RC. toto co je teraz nenahrava nikomu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 19:16
od stefanius
viete niekto ako prebieha inventarizacia?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2019 19:43
od Addman
Neviem, ale dnes som isiel okolo vychodného portálu a bolo tam odparkované veľké množstvo stavebnej techniky (vyzerali, že čakajú na odvoz).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2019 16:33
od stefanius
ak som to spravne pochopil tak by to malo byt takto:
28.3.2019 dohoda o ukonceni nadobudla ucinnost
27.4.2019 termin na vypratanie staveniska
22.5.2019 termin na pripadnu negociaciu spornych otazok

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2019 09:33
od vladovav
tym že zastavili stavbu sme úplne na začiatku stavby tak ako každý úsek Slovensku musí byť súťaž a ta unás trvá aj 2 až 3 roky neviem ako to chcú spraviť :cry:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2019 16:11
od jarino
devil napísal:
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“


zatial ho nevieme financovat z eurofondov. nikde nepovedal ze sa neda financovat z eurofondov. ked sa dalo financovat skalite kde raz mozno bude aj 5000 aut tak pod soroskou to bude hned po spusteni. a taky tunel je ekologicke riesenie to snad budes suhlasit, ani zeleny most netreba... :wink:

K tej Tvojej druhej vete mám miernu skepsu.
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.
Ale je možné, že v O 5 minút 12 ministra daboval hlas podobný hlasu a on fakt nič také nepovedal.

devil napísal:cadca-svrcinovec preco nehodnotili. zeby to nepreslo kedze sa podpisala zmluva s cenou prevysujucou expertizu....a SAMOZREJMOSTOU by malo byt hodnotenie visnoveho po inventarizacii...ved to bude dalsi tender s podstatnymi zmenami oproti tomu co bol pred rokmi...nemyslis :idea:

Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.

Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.

devil napísal:
HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.


ale nehovor....doteraz hodnotili malo projektov, aj to viac menej tie, kde sa isli podpisovat zrazu na ZV-KE sa hodnoti cela R2 hoci projekty su len na kri-tom a sorosku cize prave tam kde su chranene uzemia....a dokonca hned zistili co je lepsie....tazko uveritelne ze HzP nevie kde su chranene uzemia....skor to vyzera zahrat to tak aby sa skusila rozsirit cesta bez ohladu ze sanca je to blizka nule a vyhra tzv. nulte riesenie a usetri sa az 100 percent nakladov....

HzP ukončila posudzovanie s oficiálnym stanoviskom až na tri projekty: R3 Tvrdošín, R4 SO PO 1. etapa a R2 Mýtna - Lovinobaňa.
K ostatným úsekom R2 žiadne posudzovanie nemohlo byť ukončené, keďže podľa HzP MDV SR ani NDS doteraz nedodali kompletné podklady k projektom a netýka sa to iba R2. V prípade R2 od Lovinobane po Sorošku mala byť vykonaná aktualizácia CBA a HzP vyšla s odporúčaním zamýšľať sa nad úpravami existujúcej cesty.
V súčasnosti HzP má zoznam hodnotených projektov z dopravy na viac ako 3 strany. Netýka sa to iba projektov pred vyhlásením VO, ale napr. pripomienkovali aj CBA pre projekt ŽSR uzol Bratislava.

devil napísal:
Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.


nie povrchovo ale s kratsim tunelom aj keby bol dlhsi ako ten zeleznicny, to nam je jasne. myslime si vsak ze by to bolo menej ako sucasny 10 km tunelovy variant a okrem toho usek strazov-brodno by nebol na smiech a zbytocny ale bol vyborne vyuzivany tak pre s-j ako aj z-v. celkovo by dialnica lepsie prebrala smer cadca-martin a bola by blizsie ku automobilke. to je velmi vela dobrych argumentov.

ja viem ze teraz je uz neskoro, ale ak by sa s tym zacalo najneskor za fuzateho mohlo to prejst. ale casova tiesen-netiesen novy tender visnoveho treba hodnotit, neskor aj dalsie.

sorosku mozes mierne upravit ale to nikomu vyrazne nepomoze lebo miernou upravou zakruty nevyrovnas. vacsi zasah je kvoli NP nepriechodny...aspon kym platia zakony rovnako pre NP bez ohladu kde sa nachadzaju....

Teraz ktorý železničný? Aj keď asi ten prvý od Žiliny. Mne je to jedno kadiaľ by to šlo, ale či by to bolo lacnejšie je vo hviezdach. Aj Turany - Hubová sa velebila varianta, ktorá bola aktuálna a zrazu už povrchový samotné ministerstvo dopravy neoznačovalo za lacnejší.

Pritom ako prebieha (ne)výstavba, varianta ZA - MT sa mohla meniť ešte aj za 1. Ficovej vlády.

Osobne si myslím, že politici z Mosta to s tou Soroškou nafúkli, aby nabudili svojich možných voličov. V prvom rade by mali zverejniť všetky štúdie realizovateľnosti.
Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.

devil napísal:
Teraz ktorý povrchový variant?


o ktorom taral kovalcik. ale to uz myslim ze je naozaj pase.

Keďže Kovalčík bol odvolaný ešte za Počiatka, tak ten mohol o tom iba tárať.
Asi je to pasé, lebo určite by to nešlo tak, ako to urobili, že MŽP SR v zisťovacom konaní rozhodlo tak ako rozhodlo a ignorovalo pripomienky verejnosti a zrejme tak trochu aj ŠOP.

devil napísal:
Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...


ja som len poukazoval na dvojtvarnost ako sa vykrikuje ze povrchovy variant by zasiahol domasinsky meander hoci to nie je pravda ako ani to ze by poskodzoval NP mala fatra ale proti svinstvu z celulozky tu nikto neprotestuje. este sa trasu ze co ak mondi odide alebo zrusi investicie.....a to sa bavime o TOP turistickom regione.

To by bolo na projektantovi, čo by sa dalo. Ja zasa ten stav nepoznám dokonale, aby som tam kreslil diaľnicu.

Keďže celulózka už tak nesmradí ako kedysi, tak ľuďom až tak nevadí.
Rozdiel je ten, že v súčasnosti by tam asi celulózku nikto nepostavil. Čo tam už je, to tam zostane, či ako funkčný celok alebo ruina.
V RK nič nie je, preto sa trasú...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 14:47
od devil
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.


na toto stale pisem ze ani pri skalitom neboli "take hustoty" a pri "spravnom lobingu" to nebol az taky problem. preco teda mame merat dvojakym metrom ??

Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.


preco interne ?? aby sa nemuseli zverejnit vysledky a odvodnenia ?? alebo nebodaj hodnotenie nebolo pozitivne ?? alebo pri CEF sa to nemusi ??

Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.


toto je argument na urovni HZDS. chceme to a basta nech je to drahe ake chce. pfej.

K ostatným úsekom R2 žiadne posudzovanie nemohlo byť ukončené, keďže podľa HzP MDV SR ani NDS doteraz nedodali kompletné podklady k projektom a netýka sa to iba R2. V prípade R2 od Lovinobane po Sorošku mala byť vykonaná aktualizácia CBA a HzP vyšla s odporúčaním zamýšľať sa nad úpravami existujúcej cesty.


tak im treba dodat vsetko co potrebuju. a mali by hodnotit to na co sa ich pytaju a nie imaginarne co by sa malo robit keby.

Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.


len mierne upravy by mali aky efekt....idu po emociach...presne tak ako kdekolvek inde. pred vyse 20 rokmi sa na juhu v kampani dzurindu opytali kedy bude dialnica a on povedal ze najskor musi byt sever. dnes by mu mozno povedali ze tak si zhanaj hlasy na severe.....

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 15:53
od Vlados
Durinda tu už nie je 13 rokov... a keď si spočítame koľko postavil/rozostaval na severe a juhu (hoc "len" polprofil) tak z toho nevyjde zle. Skôr za Fica sa to pokazilo, lebo bol v jednej bande s národniarmi a tí protežovali sever. Nakoľko nemáme na všetko tak sme mali robiť kompromisy, aj na severe aj juhu stavať polprofil... a možno aj na považí sme mali mať len polprofil a stála by už aj západná R2, R3 a R6.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 17:07
od devil
no nehnevaj sa, spustil, predlzil novu banu a zarnovicu, dokonca rozsiril na plny profil. pripisme mu to aj ked nejake kusky sa urobili este pred 1998. to je 26 km. 18 km po sasovske chcel ale pohnojilo to mesto uznajme mu 18 km, hoci ani to nerozostaval nieze dokoncil. 26+18 km beztunelovej R22,5 za 8 rokov. veeelmi malo.... na nitriansku cast sa vyklaslal.... ozdany, figa a tornala bol lobing smk ako aj zacatie pripravy dalsich usekov, na tom dzurinda nema zasluhy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 17:56
od Vlados
na R1 som zabudol, sorry. ak hovoríš, že málo tak vymenuj na úkor čoho mali stavať?
je ľahké kecať a nebrať do úvahy možnosti krajiny či žiť na dlh (čo už 30 rokov žijeme a za ten dlh sme nič hodnotné nevybudovali... väčšinu sme len prejedli). opakujem X-krát, že sme si stanovili v čase nerealizovateľné ciele. opravujem sa, máme ich stále tak nastavené. čo politik to sľubotechna. na mindop by mal ísť odborník, ktorý dostane voľnú ruku. pripraví kritéria z ktorých vypadne jednoznačné poradie krokov. a následne bude jasné čo sa bude stavať ako prvé, druhé, tretie... dvadsiate.... dvadsiatesiedme aj tridsiateštvrté. potom ľuďom docvakne, že ten úsek nepôjde do výstavby skôr ako v 2040 a iný skôr ako v 2050. zrazu ľudia pochopia, že vlastne nechcú diaľnicu ale chcú riešiť ich nevyhovujúcu cestu (úzku, rozpadávajúcu sa, kľukatú...).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 18:06
od Viktorius
Vlados napísal:Durinda tu už nie je 13 rokov... a keď si spočítame koľko postavil/rozostaval na severe a juhu (hoc "len" polprofil) tak z toho nevyjde zle. Skôr za Fica sa to pokazilo, lebo bol v jednej bande s národniarmi a tí protežovali sever. Nakoľko nemáme na všetko tak sme mali robiť kompromisy, aj na severe aj juhu stavať polprofil... a možno aj na považí sme mali mať len polprofil a stála by už aj západná R2, R3 a R6.


Dzurinda za tie megalomansko-utajene a aj protipravne privatizacie toho "postavil"...ja neviem Vlados, kde ty zijes...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 18:13
od Vlados
na Slovensku :) na netvrdím, že privatizácie boli OK, no napr. na cesty nezostalo. aj za Mečiara sa privatizovalo a tiež nebolo na cesty. "chudák" Fico už nemal čo oficiálne privatizovať, hlavne ovečkám nechcel ukázať že privatizuje (no napr. doprivatizoval Telekom) tak spustil PPP. ukáž mi politika, ktorý bol zodpovedný. stačí jedného a pritom mal aj nejaký vplyv.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 10:08
od oldmostar

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 11:23
od devil
zarnovica-sasovske podhradie malo procesny problem a zrusilo sa UR....keby bol pripraveny nitriansky usek presunuli by sa nan eurofondy...no nebol pripraveny a to je zasadna chyba dzurindovej vlady. a podruhe nds si brala v tom case velky uver. z tychto 2 zdrojov sa mala zafinancovat R1 za drurindu. to by bol realizovatelny ciel a nemuselo byt ziadne PPP.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 15:13
od ondrejko_t
chlapi, ale uz ste nie len riadne, ale absolutne mimo temy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 11:28
od Jakub
Neviete niekto ako pokračuje inventarizácia na stavbe? Pretože na stavbe mŕtvo a stavenisko sa nevypratáva, iba na MUK minulý týždeň na oporných múroch pracoval TUBAU, geodeti čosi vymeriavali pri moste nad diaľnicou... Pochybujem, že MUK bude do konca roka spustená

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 15:56
od jarino
devil napísal:
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nedokážeme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov, lebo sú tam také hustoty v tomto momente, že na to Európska komisia nepristúpi,“ priznal Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.

na toto stale pisem ze ani pri skalitom neboli "take hustoty" a pri "spravnom lobingu" to nebol az taky problem. preco teda mame merat dvojakym metrom ??

A prečo sa nepoučiť z chýb?
Minister sa jasne vyjadril, že na Sorošku eurofondy nedostane a to je nominant strany, ktorá má najväčší záujem zo všetkých strán v NR SR o uvedenú stavbu.

Skalité je len dôsledok toho, ako sa (ne)čerpali peniaze na Višňové a Hubová - Ivachnová. Nič iné nebolo pripravené a hneď každý tu vie napísať 10 užitočnejších projektov, kde by sa v doprave tie peniaze efektívnejšie minuli. Nikto si akosi nevie uvedomiť, že z toho balíka peňazí sme si nezanedbateľnú čiastku minuli na projekty, ktoré nič neriešia a dlho riešiť nebudú.
Pri Soroške stačí počkať na "vyššie hustoty" a nebude nutný ani "správny lobing". A keď ten projekt chceme silou-mocou realizovať, tak je tu stále štátny rozpočet, ako správne pripomína pán minister. V čom má byť projekt Sorošky zaujímavý pre EK, keď nie je v žiadnom core TEN-T koridore? To je asi to, v čom Skalité pôsobí presvedčivejšie. Plus lobing Poľska, čo v prípade Sorošky asi nebude.

devil napísal:
Čadca, Bukov - Svrčinovec bol hodnotený interne Hodnotou za peniaze.
Navyše je projekt financovaný z fondu CEF.


preco interne ?? aby sa nemuseli zverejnit vysledky a odvodnenia ?? alebo nebodaj hodnotenie nebolo pozitivne ?? alebo pri CEF sa to nemusi ??

Pre projekt Kriváň - Mýtna sa tiež pripravuje interné stanovisko pre vedenie MF SR, tak si môžeš vybrať.

V prípade Čadce na tieto otázky pred pár rokmi odpovedal minister:
„Tento projekt bol už vytendrovaný. A nielen tento, ale aj prešovský obchvat. Dohodli sme sa, že tie projekty, ktoré sú vo vysokom štádiu rozpracovanosti, nepôjdu cez Hodnotu za peniaze.
Situácia v Čadci je dnes veľmi zlá. Je to koridor, ktorý vedie do Česka aj Poľska a nejakým spôsobom ho musíme dostavať. Okrem toho sme mohli stratiť približne 90 miliónov eur z projektu CEF, ak by sme ich nepoužili do roku 2020. Ak by sme urobili tender nanovo, stratili by sme rok a pol.“

devil napísal:
Kompetentní budú radi, ak Višňové bude hotové do 2023. Toľko k hodnoteniu.


toto je argument na urovni HZDS. chceme to a basta nech je to drahe ake chce. pfej.

Možno pre tých, čo nepoznajú súvislosti.
Projekt má zabezpečené financovanie (II. fáza cez 300 miliónov eur), môžeš tri krát hádať, či budú nejaké hodnotenia a debaty nad úpravami projektu. Otázne je, ako zabezpečiť, aby bol projekt do termínu hotový a peniaze neprepadli, najmä pri súčasnom priebehu tendrov.
HZDS sa zabezpečeným financovaním projektov netrápilo :lol:


devil napísal:tak im treba dodat vsetko co potrebuju.

To je trochu problém, ktorý sa dá vyriešiť štandardizovaním požiadaviek ÚHP. Aj to je dôvod, prečo hodnotenia tak dlho trvajú.
devil napísal:a mali by hodnotit to na co sa ich pytaju a nie imaginarne co by sa malo robit keby.

Kto sa koho pýta?
devil napísal:
Podľa mňa v prípade Sorošky sa jednalo iba o mierne úpravy bez preložiek a pod., avšak o tom verejná debata nikdy nebola, lebo istí politici v duchu: "zastavili diaľnice urobia to znova" urobili bububu a tí ľahšie manipulovateľní už boli plní emócií s plagátmi na cestách.


len mierne upravy by mali aky efekt....idu po emociach...presne tak ako kdekolvek inde. pred vyse 20 rokmi sa na juhu v kampani dzurindu opytali kedy bude dialnica a on povedal ze najskor musi byt sever. dnes by mu mozno povedali ze tak si zhanaj hlasy na severe.....

O efekte nemôžem hovoriť, keď netuším o aké úpravy malo ísť. Jedine som zistil, že R2 od Kriváňa ďalej smer Lučenec mala byť modernizovaná jednička s obchvatom Mýtnej.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 19:08
od devil
Minister sa jasne vyjadril, že na Sorošku eurofondy nedostane a to je nominant strany, ktorá má najväčší záujem zo všetkých strán v NR SR o uvedenú stavbu.


OK, v tomto nebudeme suhlasit.

Pri Soroške stačí počkať na "vyššie hustoty" a nebude nutný ani "správny lobing". A keď ten projekt chceme silou-mocou realizovať, tak je tu stále štátny rozpočet, ako správne pripomína pán minister. V čom má byť projekt Sorošky zaujímavý pre EK, keď nie je v žiadnom core TEN-T koridore? To je asi to, v čom Skalité pôsobí presvedčivejšie. Plus lobing Poľska, čo v prípade Sorošky asi nebude.


a v com bolo zaujimave skalite ? stacilo by TEN-T bez lobingu ??

„Tento projekt bol už vytendrovaný. A nielen tento, ale aj prešovský obchvat. Dohodli sme sa, že tie projekty, ktoré sú vo vysokom štádiu rozpracovanosti, nepôjdu cez Hodnotu za peniaze.


to bola velka chyba ministra.

Projekt má zabezpečené financovanie (II. fáza cez 300 miliónov eur), môžeš tri krát hádať, či budú nejaké hodnotenia a debaty nad úpravami projektu. Otázne je, ako zabezpečiť, aby bol projekt do termínu hotový a peniaze neprepadli, najmä pri súčasnom priebehu tendrov.


ved uvidime...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2019 15:58
od Jano1
devil napísal:a v com bolo zaujimave skalite ? stacilo by TEN-T bez lobingu ??


Slovensko sa zaviazalo medzinarodnou dohodou, ktoru nesplnilo v urcenom termine:

"Postup prác je určený aj Dohodou medzi MDPT SR a Ministerstvom dopravy
a morského hospodárstva Poľskej republiky, podpísanej 16. februára 2007, kde sa obidve
strany zaväzujú zorganizovať takú výstavbu, aby boli vytvorené podmienky pre nákladnú
dopravu bez obmedzenia cez hraničný prechod Skalité- Zwardoň, v termínoch určených pre
dané úseky: Čadca- Žywiec do konca roku 2011"

https://www.skalite.sk/modules/file_storage/download.php?file=77409599|277

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2019 20:20
od rastislav5
Nova sutaz ma byt udajne v juni. Krizovatku k privadzacu ma dokoncit zdruzenie Ovciarsko
viewtopic.php?f=35&t=24180&p=219830#p219830

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2019 17:40
od Jakub
To by ma zaujímalo ako si križovatku rozdelia Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav ktorá má možno pol kilometra a polovica stavby je spravená :) :) :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2019 19:17
od mareks96
Jeden dá bagre jeden domiesavace ďalší sklápace a posledný finiser z valcami a vybavene :D

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2019 16:13
od Majkl
Pohlad na celu rozostavanu stavbu z drona :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=VT90nP8 ... ex=13&t=0s