devil napísal:minister sa vyjadruje kostrbato. fondy EU su vycerpane takze neda ale nepovedal ze by nikdy ani nedala. to je mozno tvoje zbozne prianie. EU dala peniaze na skalite tak preco by nedala na sorosku ?
Tak tu máme vyjadrenie pána ministra. Máš možnosť ešte raz pokúsiť sa mi vyložiť jeho výrok.
„Keď sa začne stavať tunel Soroška, nevieme (ho) financovať zatiaľ z eurofondov,“ povedal minister dopravy Árpád Érsek v relácii RTVS O 5 minút 12.
Problémom je príliš nízka dopravná hustota na úseku R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou, ktorého súčasťou je tunel Soroška, naznačil Érsek.
Takže je to moje zbožné prianie alebo žeby vyjadrenie samotného pána ministra? V telke sa vyjadril dosť jasne a vôbec nevyzeral, že netuší o čom hovorí, práveže pána poslanca Marosza aj pár krát dostal
Tu máš link:
http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14036/170978#1328Čas: 22:02 sa bavia o financovaní. Cca 22:20 Érsek hovorí o Soroške, máš možnosť mi to vyložiť, ako to myslel...
devil napísal:to ze HzP nehodnotila D3 a dalsie megalomanske projekty je viac nez podozrive. hodnotenie niekt. projektov (buduce intenzity) od INEKO je tiez podozrive....
A čo konkrétne mali hodnotiť na D3? Doteraz hodnotili málo projektov, aj to viac-menej tie, kde sa išli podpisovať zmluvy.
Ja dúfam, že na D3 sa pozrú. Je tam čo okresávať.
INEKO nebudem hodnotiť, s ich hodnotením ani ja nie som stotožnený, ale oni nerozhodujú.
devil napísal:napisal si nieco velmi velmi zle. najskor ze Hodnota za peniaze
rozumne navrhla namiesto R2 zmodernizovať cestu prvej triedy a potom proti EIA na rozsirenie cesty I/18 odvolavali....cize modernizacia cesty cez narodny park je podla teba "rozumne" dokonca "nevidis na tom nic zle". tak ty musis by dobry "odbornik" na eurofondy......
Domýšľaš.
HzP sa tak trochu vyjadrovala k celej R2 od ZV do KE, že lepšie by bolo dať peniaze na modernizáciu cesty 1. triedy. S tým absolútne súhlasím.
Celý čas tvrdíte, že D1 mala ísť namiesto tunela Višňové povrchovo. Tu tvrdím, že by bol problém s EIA a zrejme aj s technickým riešením.
S rozšírením cesty 1/18 ja osobne nemám problém a sám by som ho uvítal. V celej dĺžke by to nebolo najlacnejšie. Keď nič iné aspoň trojpruh na martinskej strane teda mohli rozšíriť.
Nerozumiem, aký je problém s vylepšením existujúcej cesty. Myslíš si, že keď raz možno niekedy postavia Sorošku, tak cestu zbúrajú, lebo je tam NP? Tak to aby cestu cez Sorošku už teraz zavreli, cestu zbúrali a nechali to na prírodu.
Ak má byť problém nájsť peniaze na tunel, tak podľa mňa nech sa hľadá kompromis v úprave existujúcej cesty tak, aby vodiči/obyvatelia boli spokojní a zároveň aby to bolo enviro prijateľné.
devil napísal:tiez povrchovy variant je bez sance pri mytnej. no a podruhe isteze by sa odvolavali aj na rozsirenie pod strecnom len tam sa trasa dala urobit bez zasahu do NP....takze "trosku" rozdiel co evidentne nechapes tak ako ani INEKO. mozno tiez favorizuju nejake doliny.....ale nevadi, aspon vies opravovat preklepy....
Teraz ktorý povrchový variant?
devil napísal:ochrana prirody nie je len nevyrubat stromy a nezabetonovat. to ze budete mat narodny park a vedla by ste kludne postavili fabriku s velkym kominom je vysmech ochrany prirody....vsak napokon v pripade celulozky to tak aj je. aj krivansky potok je chranene uzemie, je tam najvyssi stupen ale aj EIA sa vydala a pilony to vyriesia. to len u vas stale vymyslate hluposti. ale tak vam treba ked chcete 10 km tunelov tak si pekne pockajte par rokov.
a teda preco je to hlupost ?
Porovnávaš výstavbu celulózky z čias Ferenc Jožka so súčasnými normami pri výstavbe diaľnic. Snáď len toľko, že v súčasnosti by to asi moc nešlo...
Bohužiaľ, narozdiel od minulosti nemám dostatok času, aby som mohol vykonávať funkciu moderátora, hoci by som inak s tým nemal problém. Je škoda, keď upozornenia zopár ľudí, že niektoré časti fóra sú zahlcované príspevkami mimo tému až hlúposťami (ani naša diskusia tu nemá čo robiť, keďže s LL - DS nemá nič spoločné) ktoré sa nedajú čítať sa neberú vážne, ba naopak, ešte to podporuješ...