Stránka 192 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 16:10
od Mawerick81
NIkdy to nemali dostat Taliani,, teraz ich treba zazalovat,, a vysudit z nich vsetko co sa da

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 17:16
od Kvík
Mawerick81 napísal:a co s rozostavanym usekom HP-LL? Rozbit? A tunel Visnove zasypat?

No už teraz samozrejme nič, už len dostavať ako je a zopár ľudí prekliať + zavrieť. Ale z toho, čo som zatiaľ tu a v médiách videl, si myslím, že problémom vôbec nie sú Taliani, ale len a len Dúha. Salini Impregilo už vo svete zvládlo onakvejšie stavby.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 17:16
od Jano1
Mawerick81 napísal:Nastastie DRX nema dosah na tieto hluposti co tu pise,, tunel Visnove je na 99% vyvrtany,,, neviem podrobnosti o tom ako je na tom sekundarne ostenie ani ine veci.. Len tak pre tu srandu, skus vycislit, kolko by stalo zakonzervovanie sucasneho stavu a kolko penazi by tym padom islo hore kominom,, to ti nevadi..


Len pre doplnenie:
"Finančné plnenie ku koncu januára 2019 je na úrovni 41 % z akceptovanej zmluvnej hodnoty"
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/504466-tunel-visnove-postavi-niekto-novy-taliani-suhlasili-s-odchodom/

"Zmluvná cena výstavby predstavuje 409,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty "

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 17:17
od Jano1
devil napísal:a pre investora bolo podstatne to iste v case ked spustil seriovu vyrobu. a to nebolo v 2004 ale az 2007


"Skúšobná výroba bola spustená v lete 2006, sériová výroba v decembri 2006. "
https://sk.wikipedia.org/wiki/Kia_Motors_Slovakia

V tom case ako si sam uviedol bola situacia takato: http://dialnice.szm.com/highways/highways2006.html

devil napísal:preto argumentacia ze co kolko dialnic chybalo v 2004 bola prekrucanim. zaciatkom 2007 chybalo na R1 stale 70 km a na D1 okolo 10 km.


Investor sa rozhodol stavat zavod a podpisal zmluvu v marci 2004, teda viac ako 6 rokov pred sprejazdnenim dialnice ZA-BA.

Len ukazujes ako vies prekrucat. Ja som reagoval na toto:
PK napísal:Ak by bola cesta bol by priemysel. Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim. Pred Kiou v Ziline ktora by tam bez dialnice neprisla boli urcite mnozstva kamionov na D1 mensie.

Takze nerozumiem co do toho pleties R1?

devil napísal:to ze strecno malo 25k ale za nim su na dialnici intenzity ledva cez 10k a starej ceste vyse 15k je dost dobry dokaz ze tranzit nie je az take vysoke percento.

Scitanie v roku ked bol usek otvoreny? Mnohi si nekupili dialnicnu znamku na cast roka, ale kupili si celorocnu az v dalsom roku.

"Re: Intenzity
od pedro » 24. Apr 2017 12:20
Pár čísel za r. 2016:
D1 MT-TUR 12042/12685/18414 (priemer za všetky dni/pracovné dni/maximum)"

Uz to nebolo Tvojich "ledva cez 10k" a je nepochybne, ze najvyznamnejsi narast nastane po otvoreni LL-DS a to aj presmerovanim z "obchadzkovych tras" k Strecnu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 18:44
od nevo83
Problem je ze zakon o VO nehovori resp. Nie je o tom ze mozes pouzit na prace len svojich kmenovych zamestnancov.. subdodavka moze byt resp mala byt len na nieco ,,specialne,, napr. vzduchotechnika. Myslim zeby odpadlo mnozstvo problemov ci uz s platbami alebo zodpovednostou.
Dalsia vec pri vsetkej ucte k talianskemu gigantu ,,poslat tu 10manazerov,, a tvarit sa ze stavia to zahranicna firma.

Ides pracovat ok. Tak si dones svojich 500ludi a techniku a stavaj... a ak sa nieco ,,dosere,, konatel resp stavbyveduci brani na trestnu zodpovednost. 2x urobit ,,spravodlivost,, a hned by sa vycistil stol.

Teraz uz ostava len ,,preplatit,, stavbu a konecne ju dokoncit

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 19:37
od Vlados
PK napísal:No moj tip je, ze o 15 rokov, ked sa zisti, ze Visnove nestiahne na seba celu premavku zo Strecna a intenzity pri Strecne znova dosiahnu terajsie hodnoty tak bude tato otazka znova na stole.

je na 100% isté že celú premávku nestiahne. taky tu este nikde na svete nepostavili.
to by museli intenzity medzi ZA a MT stúpnuť viac ako dvojnásobne. keď tak pri evakuácii mesta či Kysúc :wink:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 07:50
od PK
Niekde tuto vyssie som videl, ze sa premavka z I18 rozdelila medzi I18 a D1 na 15.000 a 10.000.
Tych 10.000 za 15 rokov nie je nerealnych.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 08:52
od devil
V tom case ako si sam uviedol bola situacia takato: http://dialnice.szm.com/highways/highways2006.html


to bolo v novembri 2006. cize v tomto stave musela KIA fungovat asi 1 mesiac....hadam to chudence nejak prezili.... Diaľničný úsek D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie má dĺžku 12,904 km.... Úsek uviedli 12. januára 2007 do prevádzky v plnom profile v dĺžke 2,5 km a v polovičnom profile v dĺžke 10 km. Z celkových 8,45 km D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov bola 12.januára 2007 uvedná do prevádzky časť úseku v dĺžke 5,5 km v polovičnom profile s dočasným napojením na cestu I/18 s dĺžkou približne 200 metrov. Celková dĺžka trasy, uvedená do prevádzky 12. januára 2007, meria v smere na Žilinu 18,9 km

Investor sa rozhodol stavat zavod a podpisal zmluvu v marci 2004, teda viac ako 6 rokov pred sprejazdnenim dialnice ZA-BA. Len ukazujes ako vies prekrucat. Ja som reagoval na toto:


Ak by bola cesta bol by priemysel. Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim. Pred Kiou v Ziline ktora by tam bez dialnice neprisla boli urcite mnozstva kamionov na D1 mensie.

ja s tymto suhlasim a KIA nebol bezny pripad, bola nevidana a snaha statu samospravy aj s porusovanim zakona. uz v 2004 mal doprastav zmluvy na 2 useky, tretiu dostal v 2005. KIA musela ozeliet 10 km od 2007 do 2010. a ze preco sem pletiem R1 ?? lebo R1 sa sice dokocila rok+ neskorsie ale az do 2011 ale z tych 70 km sa 60 km odovzdalo v 2011. D1 bola na tom daleko lepsie a preto tam vyraznejsie narastali intenzity v 2005-2010.

Uz to nebolo Tvojich "ledva cez 10k" a je nepochybne, ze najvyznamnejsi narast nastane po otvoreni LL-DS a to aj presmerovanim z "obchadzkovych tras" k Strecnu.


to sa este uvidi. na ds-tur su tak ci tak uplne smiesne cisla na to kolko aut chodi na I/18. vdaka Jonathanovi vsak vieme ze smer CA-MT tvori asi tretinu aut pre kt. je lepsie ist strecno....

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 12:31
od sendvo
zase sa tu vytiahli tunely okolo zeleznice? :D tak znova zopakujem co som tu napisal uz minimalne 100krat na co niektori zabudaju a to ze strecnianska uzina je vyznamne chranene uzemie - domasinsky meander narodna prirodna pamiatka, na pravom brehu vahu narodny park mala fatra, lavy breh chranene uzemia. nehovoriac o tom ake su vyskove pomery pri strecne a nezbudzkej lucke a ze su tam vsade domy.. ale kludne si zadrbme ten kusok prirody co este mame dialnicou na pilonoch..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 13:00
od milosD
bolo by dobre keby "objavitelia" vedeli citat mapu s vrstevnicami a nie len GoogleMaps

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 13:07
od pa3ck
sendvo napísal:zase sa tu vytiahli tunely okolo zeleznice? :D tak znova zopakujem co som tu napisal uz minimalne 100krat na co niektori zabudaju a to ze strecnianska uzina je vyznamne chranene uzemie - domasinsky meander narodna prirodna pamiatka, na pravom brehu vahu narodny park mala fatra, lavy breh chranene uzemia. nehovoriac o tom ake su vyskove pomery pri strecne a nezbudzkej lucke a ze su tam vsade domy.. ale kludne si zadrbme ten kusok prirody co este mame dialnicou na pilonoch..

Čo sa týka konfliktu s chránenými územiami, tak by nemusel byť problém, nakoľko na ľavom brehu je chránený iba Domašínsky meander a aj železničné tunely idú mimo tohto územia (okrem toho je tu aj ochranné pásmo NP, ale to by nemal byť až taký veľký problém)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 13:12
od DrX
milosD napísal:bolo by dobre keby "objavitelia" vedeli citat mapu s vrstevnicami a nie len GoogleMaps


Google maps ma vrstevncie - ale pokracuj a dalej ukazuj svoju odbornost.

No a inak som stale nepochopil tu schyzofreniu nasich roduvernych horalov, ze stale chcu chranit vzacnu prirodu a zaroven chcu vsetok priemysel a aj tranzit, ktory do tych kopcov vobec nepotrebuje ist, trepat tam. Postavme spojenie vychod-zapad rovinatym juhom, a horske narodne parky si chranme. To presne dava zmysel... nic lepsie nez dychat "cerstvy vonavy" vzduch v Ruzomberku, vsakano :-) :-) :-)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 13:20
od Jonathan
hovori ten, kto chce stavat R2 cez Silicu, ponad Gombasecku jaskynu zapisanu v UNESCO, vedľa Silickej ladnice, najnizsie polozenej ladovej jaskyne v Europe :D

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 13:32
od DrX
no myslim, ze tento point je uz davno pase - pocul si o tom, ze sa pripravuje sutaz na Sorosku? :-) (aj ked hej, stale si myslim, ze nicomu z toho by povrchova R2 neublizila - prave naopak, pritiahla by tam viac turistov. To ale spravi aj R2 so Soroskou.)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 14:35
od 1mmortal2
Lenze aj tvoje pointy su este davnejsie pase, ked to ides porovnavat so sutazou na Sorosku

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 14:41
od DrX
Moj nazor praveze aj na Sorosku aj na Visnove je konzistentny: v oboch pripadoch by bol ovela lepsi povrchovy variant, a uz by aj bol hotovy.

Rozdiel medzi Soroskou a Visnovym je ale ten, ze Visnove je totalne zbytocna megalomania, ktoru nevieme ani zaplatit ani zrealizovat, a ani nam nechyba (viac ako rozsirenie existujucej cesty), ale uz 25 rokov ju bezhlavo staviame. Uvazovanie na urovni 4-rocneho dietata.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 15:08
od Jano1
devil napísal:to bolo v novembri 2006. cize v tomto stave musela KIA fungovat asi 1 mesiac....hadam to chudence nejak prezili....


To nie je o tom ci to prezili alebo nie, ale o tom, ze ked KIA podpisala zmluvu bolo to mimo dialnice vyse 52 km do planovaneho zavodu. Rovnake sluby mozu dat pre investora do LC, kde uz skoro 2 roky chyba iba okolo 40 km RC. A to nehovorim o ZC,ZH,ZV,BB kde uz roky vedie kompletna RC.

devil napísal:to sa este uvidi. na ds-tur su tak ci tak uplne smiesne cisla na to kolko aut chodi na I/18. vdaka Jonathanovi vsak vieme ze smer CA-MT tvori asi tretinu aut pre kt. je lepsie ist strecno....


To je len Tvoja obohrana pesnicka. 12 tisic v roku 2016 nie su smiesne cisla, ak ide o obchvat 2 miest, a zaroven druhy tranzitny tah ZA-TR nevyuziva tuto dialnicu, kym nebude postaveny R3 MT obchvat a zaroven je tranzit nuteny kvoli Strecnu pouzivat casto ine casovo vyhodnejsie trasy.

A co ked bude CA-MT tretina aut? Odkial beries tu odvahu tvrdit, ze bude pre nich lepsie ist popod Strecno?

Tato trasa https://www.google.com/maps/dir/49.1338188,18.8962328/49.23483,18.7368327/@49.1935004,18.7919327,16464m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
21.3 km, ktora momentalne je iba 20 minut a v opacnom smere iba 24 minut, co je velmi dobry stav, bude po D1 DS - LL - privadzac ZA merat 20.85 km, pritom vyse 16 km z tejto trasy bude 90-130 km/h, pri priemere 105 km/h, teda 9.1 minut a zvysnych necelych 5 km trva podla google aktualne len 4 minuty, spolu 13 minut.

Teda kratsia, rychlejsia a bezpecnejsia trasa pre vsetky OA na trase od D1 Dubna Skala v smere na CA. O smerovani pre NA este nie je rozhodnute, ide len o uvahy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 15:23
od garip
Drx: chcem ta poprosit, neprispievaj uz do tejto temy, ak nemas nieco k veci. Tieto tvoje chore vyplody, tu nikto nechce citat. "Rozdiel medzi Soroskou a Visnovym je ale ten, ze Visnove je totalne zbytocna megalomania, ktoru nevieme ani zaplatit ani zrealizovat, a ani nam nechyba (viac ako rozsirenie existujucej cesty), ale uz 25 rokov ju bezhlavo staviame. Uvazovanie na urovni 4-rocneho dietata."

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 20:44
od devil
zase sa tu vytiahli tunely okolo zeleznice? :D tak znova zopakujem co som tu napisal uz minimalne 100krat na co niektori zabudaju a to ze strecnianska uzina je vyznamne chranene uzemie - domasinsky meander narodna prirodna pamiatka, na pravom brehu vahu narodny park mala fatra, lavy breh chranene uzemia. nehovoriac o tom ake su vyskove pomery pri strecne a nezbudzkej lucke a ze su tam vsade domy.. ale kludne si zadrbme ten kusok prirody co este mame dialnicou na pilonoch..


ochrana prirody nie je len nevyrubat stromy a nezabetonovat. to ze budete mat narodny park a vedla by ste kludne postavili fabriku s velkym kominom je vysmech ochrany prirody....vsak napokon v pripade celulozky to tak aj je. aj krivansky potok je chranene uzemie, je tam najvyssi stupen ale aj EIA sa vydala a pilony to vyriesia. to len u vas stale vymyslate hluposti. ale tak vam treba ked chcete 10 km tunelov tak si pekne pockajte par rokov.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 21:08
od jarino
Podľa mňa zlé porovnanie.
Však celulózka v ZA začala výrobu v roku 1906.
To snáď nejdeš porovnávať s výstavbou diaľnic pomaly v roku 2020...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 21:12
od devil
To nie je o tom ci to prezili alebo nie, ale o tom, ze ked KIA podpisala zmluvu bolo to mimo dialnice vyse 52 km do planovaneho zavodu. Rovnake sluby mozu dat pre investora do LC, kde uz skoro 2 roky chyba iba okolo 40 km RC. A to nehovorim o ZC,ZH,ZV,BB kde uz roky vedie kompletna RC.


to nie je tom ze kolko dialnic chybalo ked KIA podpisala zmluvu ale kolko kym spustila seriovu vyrobu. a to bolo 10 km. o ZC,ZH,ZV,BB sa neboj aj bez velkeho investora vyrazne klesa nezamestnanost... :lol: a to bude aj okolo LC.

akurat ste rozpravkami o dokoncovani D1 poriadne o§§§§§li vychod. a to nielen KE kraj ale aj PO kraj....

To je len Tvoja obohrana pesnicka. 12 tisic v roku 2016 nie su smiesne cisla, ak ide o obchvat 2 miest, a zaroven druhy tranzitny tah ZA-TR nevyuziva tuto dialnicu, kym nebude postaveny R3 MT obchvat a zaroven je tranzit nuteny kvoli Strecnu pouzivat casto ine casovo vyhodnejsie trasy.


to su tvoje vyhovorky....cez MT sa v pohode prechadza....co by dali mnohe okresne mesta za taku cestu. betonka je tiez opravena. a ano 12 tisic oproti 25k pod strecnom je velmi nizke cislo.

A co ked bude CA-MT tretina aut? Odkial beries tu odvahu tvrdit, ze bude pre nich lepsie ist popod Strecno?


odtial ze pod strecnom bude menej aut a teda cesta bude trvat menej ako teraz. ten rozdiel moze byt kludne do 5 min. dalsia vec ze cast zdrojovej/cielovej dopravy (najma vychodna polovica ZA) vratane KIE a mobisu nebude mat dovod chodit cez visnove.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 21:34
od asdfr
to su tvoje vyhovorky....cez MT sa v pohode prechadza....co by dali mnohe okresne mesta za taku cestu.


Jasne, Martin v pohode ? Preto su kazde poobedie su tak od 16:00 kolony od Martina az po Kostany.

Preto sa soferi pokusajuci sa dostat na krizovatke v Kostanoch z vedlajsich ciest naucili stlacat semafor pre chodcov, ktory zastavuje premavku na hlavnej, aby mali sancu sa dostat na hlavnu.

Preto kazde rano na krizovatke pri Pribovciach stoja policajti, aby ty co idu smerom od Prievidze mali vobec sancu sa zaradit smerom na Martin.

Jasne, konecne po desiatkach rokov sa opravila betonka a vsetky dopravne problemy sa vyriesili.

Devil > Nemas sajnu, ako vyzera doprava tu v okoli Ziliny. Mozno ak sa raz za pol roka prevezies popod Strecno a ides rozdavat rozumy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 21:42
od devil
celulozku v RK som myslel. ta je blizko 2 narodnych parkov a ktovie este akych rezervacii.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 21:49
od devil
to ze niekde je semafor alebo ze pri pribovciach stoja policajti je argument v prospech R3. si celkom zabavny. ja si budem rozdavat rozumy a kym nemas hodnoverny smerovy prieskum ze tie auta idu do ZA moj nazor nema o nic mensiu hodnotu ako kohokolvek. a ked chcete obchvat vy musite dokazat ze kolko aut kam smeruje.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2019 08:16
od Jano1
devil napísal: aj krivansky potok je chranene uzemie, je tam najvyssi stupen ale aj EIA sa vydala a pilony to vyriesia.


Netrep!

"Prírodná pamiatka Krivánsky potok
Stupeň/druh ochrany: 4. stupeň
Výmera chráneného územia:102 341 m2 "
http://uzemia.enviroportal.sk/main/detail/cislo/1067)

A predstav si mame aj 5. stupen ochrany.

"Prírodná pamiatka - chránený horný tok Krivánskeho potoka v dĺžke cca 2,65 km"
https://www.podpolanie.sk/sk/place/543

Teda priemerna sirka chraneneho uzemia je 38.6 metra. To asi nebude problem preklenut mostom, vsak.