Stránka 191 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 16:05
od Mawerick81
Ale on nechodi na sever Slovenska,, pretoze podla neho sever nema pravo ani len byt sucastou Slovenska,, podla neho Slovensko konci buducou R2,, vsetko nad nou na sever by sa malo priclenit k inym statom

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 16:14
od Vlados
toto postihlo aj mestskú časť Košíc... dostala veľa výstižný názov Košice - Sever :lol:

namiesto ciest sa tu neustále rozoberá jeden extrémista. je som to vyriešil už dávno... ucp.php?i=zebra&mode=foes

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 16:27
od DrX
Mawerick81 napísal:Ale on nechodi na sever Slovenska,, pretoze podla neho sever nema pravo ani len byt sucastou Slovenska,, podla neho Slovensko konci buducou R2,, vsetko nad nou na sever by sa malo priclenit k inym statom


Tradicne *** klapky na ociach, vsakze. Ked clovek napise, ze "Preto sa ma rovnocenne stavat D1 a R1+R2 - v rovnakych pomeroch a s rovnakymi investiciami.", tak to znamena, ze "Slovensko konci buducou R2,, vsetko nad nou na sever by sa malo priclenit k inym statom", vsakze.

Inak pod strecnom som v nedavnej historii siel autom raz, asi tak 2017 v pracovny den okolo 9:30 - a ziaden problem, priemerka 90kmh.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 17:28
od Outererror
DrX, Vy možno nechodíte Strečnom. Ale veľa iných ľudí áno. Potom vedzte, že sú tam dennodenne zápchy v špičkách (9:30 už nie je špička, kto by preboha chodil do práca na 10:00, že). Zato Lučenec, R. Sobota a Soroška ani nevie čo je to zápcha. Pokiaľ si porovnáme intenzity popod Strečno a niekde pri Soroške, ten rozdiel je závratný. Toto je čistá arogancia z Vašej strany, však nikto nehovorí, že R2 sa nebude stavať v dohľadnej budúcnosti. Musíme si určiť priority. Cesta paneurópskeho koridoru, alebo nejaká okreska niekde pri Lučenci. Aj ja by som chcel diaľnicu mať rovno do garáže a len pre seba. Takto to ale jednoducho nefunguje.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 19:17
od jolu
Keď tade nechodí tak ťažko pochopí alebo nechce pochopiť.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 19:28
od garip
DrX napísal:
Mawerick81 napísal:Ale on nechodi na sever Slovenska,, pretoze podla neho sever nema pravo ani len byt sucastou Slovenska,, podla neho Slovensko konci buducou R2,, vsetko nad nou na sever by sa malo priclenit k inym statom


Tradicne *** klapky na ociach, vsakze. Ked clovek napise, ze "Preto sa ma rovnocenne stavat D1 a R1+R2 - v rovnakych pomeroch a s rovnakymi investiciami.", tak to znamena, ze "Slovensko konci buducou R2,, vsetko nad nou na sever by sa malo priclenit k inym statom", vsakze.

Inak pod strecnom som v nedavnej historii siel autom raz, asi tak 2017 v pracovny den okolo 9:30 - a ziaden problem, priemerka 90kmh.

takze uz vieme, ze popod Strecno si isiel a tym padom ti musi byt jasne, ze tu cestu "jednoduchou upravou/rozsirenim/mostami/pretrasovanim" nevyriesis. Jedine riesenie pre cestu popod Strecno je tunel Visnove. Zmier sa s tym.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 19:40
od DrX
Zabavne prispevky. Najlepsie je, ze D1 je pre spojenie BA-KE (podla slovenskej vlady aj vsetkych *** tu), ale R1+R2, ktora realne spaja KE-BA, je "nejaká okreska niekde pri Lučenci". A paneuropske koridory su tam, kde ich Meciar so Slotom a Luptakom nakreslili. EU ich ma priamo v r..i, kedze ku kazdemu z nich ma realny koridor (BA-ZA-PL je zalozny k Vieden-Katowice, BA-UA druhorady a nezmyselny v porovnani s tymi cez Madarsko a Polsko).
Ano, presne preto, ze som tam bol, nevidim ziaden problem, aby sa na vacsine usekov jednoducho ta jednotka rozsirila na 4-prudovku (mozno v par miestach by trebalo mosty nad cestu alebo na Vah). Nic viac netreba a nikde inde na Slovensku ani vo svete sa nevymyslaju 7-KILOMETROVE tunely aby obchadzali JEDNU ZATACKU V LESE PRI RIEKE (lebo proste ziadna ina prekazka tam nie je).
A odsuvanie R2 kvoli tomutu nezmyslu je uz 25 rocne, takze praveze juh mal s touto nezmyselnou megalomaniou vela trpezlivosti.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 19:58
od Mawerick81
Nastastie DRX nema dosah na tieto hluposti co tu pise,, tunel Visnove je na 99% vyvrtany,,, neviem podrobnosti o tom ako je na tom sekundarne ostenie ani ine veci.. Len tak pre tu srandu, skus vycislit, kolko by stalo zakonzervovanie sucasneho stavu a kolko penazi by tym padom islo hore kominom,, to ti nevadi.. Len aby si sa skorsie dostal do svojej milovanej hlavnej dediny.. Vidno, ze si postarsi,, pretoze takto ako to navrhujes to chceli riesit kedysi komunisti. TU nejde o tunel ani o Strecno,, tebe je ukradnute vsetko co sa tyka tohto regionu,, a vidim to z toho co tu dlhodobo pises,, proste keby to bolo podla teba, tak sa tu nestavia este vela rokov nic.. Presne to urobil Figel ked nastupil kedysi za ministra dopravy.. vsetko zastavil..

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 08:28
od devil
Podstatne pre vodica/uzivatela D/RC je kedy je D/RC otvorena a nie kedy bola podpisana zmluva.


a pre investora bolo podstatne to iste v case ked spustil seriovu vyrobu. a to nebolo v 2004 ale az 2007. preto argumentacia ze co kolko dialnic chybalo v 2004 bola prekrucanim. zaciatkom 2007 chybalo na R1 stale 70 km a na D1 okolo 10 km. to je dost velky rozdiel. na R1 sa dalasi usek odvozdal az koncom 2009 aj to bolo len 10 km. prve velke zlepsenie bolo az zaciatkom 2011 ked sa dokoncil pohronsky usek aj s ladomerskou vieskou. az potom v oktobri sa naraz otvorila pribina.

Zdrzanie v PB bolo v spicke bezne vyse 1 hodiny, teda kym nebola cez PB odovzdana dialnica, cesta do BA trvala casto aj hodinu navyse. R1 bola odovzdana 15 mesiacov po sprevadzkovani D1 BA-ZA. Ucelovo vytahujes rok 2008 ked sa dialnica priblizila k ZA, len prerusena usekom Sverepec - Vrtizer. Expresne sa stavali chybajuce useky na D1,D3 za co sme si aj priplatili, ale to je daleko od predrazenia PPP R1.


aj v ladomerskej vieske ci na kruhaku pod zoborom boli velke zdrzania v spicke. inac cez den to bolo v pohode tak ako aj v PB. cize na R1 si mal az 2 taketo body.

To kedy bude D1 dokoncena suvisi vylucne s pracou uradnikov, podla mna sabotaze zo strany uradnikov. Povodne sa mala vyrazit prieskumna stolna Visnove, ktoru prerazili v roku 2002 a hned sa mal stavat hlavny tunel, takze v rokoch 2008 - 2009 to mohlo byt otvorene.


toto je mokry sen. na to neboli peniaze, v tom case uz nebolo ani na bezne opravy ciest.

Takyto blud? Nezda sa Ti, ze je to pod Tvoju uroven? Pojde niekto z PO do BA po M30, ked to bude o 80 km dlhsie nez po D1, v pripade hotovej D1 to bude cez Madarsko zhruba 95 km dlhsie. Alebo z KE do Prahy cez Madarsko? Medzi RK a HP nie je a nebude rozhodujuca doprava, ktora ide z vychodneho Slovenska, prevazuje doprava, ktora ma zdroj alebo ciel v ZA kraji.


cize prevazujuca doprava je lokalka. doprava zo severovychodu ma najvacsi podiel cp lebo odtial je najviac gastarbeitrov. na investicie zo zapadu a prepojenie cez W a BP bude M30 ako stvorena.

To sa tu uz preberalo velakrat. Strecno sa da obist cez Donovaly pri trase Ivachnova - BA, cez Terchovu pre smer Orava-ZA, ale ked je tam nehoda Terchova je dobra aj pre RK-ZA. Netreba mat presny smerovy prieskum, aby si videl, ze vodici niektore miesta obchadzaju. To je asi ako tvrdit, ze Turcianska betonka neodklanala dopravu na ine trasy.


ale nemas cisla ktore by dokazovali presmerovanei velkej casti dopravy. isteze tranzit do obide cez donovaly ale to tu boli odhady 3000 aut denne. vsetci ale vieme ze pocas dna su v intenzite velke rozdiely...mimo spiciek je strecno normalne prejazdne tako kedysi bola aj PB. takze to ze sa tam neda vopchat viac aut je nezmysel. no a spickach je zle a najma lokalka ZA-MT si to nejak pretrpi, zvysok to vtedy obide.

to ze strecno malo 25k ale za nim su na dialnici intenzity ledva cez 10k a starej ceste vyse 15k je dost dobry dokaz ze tranzit nie je az take vysoke percento.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 09:06
od ondrejko_t
Maverick, Ty si zas ako DrX, extremista, akurat ze z druhej strany. ak slovom VSETKO pri Figelovi povazujes zrusenie Mega draheho PPP, tak chvala Bohu za zrusenie. Figel spustil transparentnu sutaz, kde vyhrala skanska s o 50mio lacnejsou ponukou, ktoru zrusil nemenovany minister za SMER. a dosadil Duhu. atd.
Figel za tie necele dva roky spravil viac, ako smeraci za 12.
skus si pozriet https://www.historiadialnic.sk/historia-2009-2018/.
vyborne to bolo aj kdesi na wiki spracovane ale teraz som to na rychlo nenasiel.

pripadne skus toto: https://sk.wikipedia.org/wiki/Dia%C4%BE ... (Slovensko)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 09:11
od Vlados
ondrejko_t, ak by bolo ako, tak Ti dám like

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 09:29
od ondrejko_t
hej, a aby som dokoncil, tak smer od roku 2012, od kedy je zas vo vlade (9 rokov), rozostaval 5 usekov na D1, z ktorych dva dodr*al (neviem, ci to nie je na tuto diskusiu neslusne slovo) - HP - LL, ktory konci v poli a LL - DS, kde dosadil duhu. oba useky spolu s Hu-Iv su v nedohladne. takze jedine co sa blizi k cielu je Bu-Bi (skanska) a obchvat PO, ktory sa zas ako na gumicke natahoval spolu s EIA (plus podozrenie z kartelu) - ale aspon sa tu celkom pekne rychlo stavia..

Re: ***

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 10:37
od KN.SK
Len krátko - výstavba úsekov D/RC sa prelína vládno-volebnými obdobiami, tak sa nedá úplne presne určiť "osobnú zásluhu" toho ktorého niekym (z pozadia) riadeného služobníka (t. j. ministra).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 11:29
od Vceliak
KN.SK napísal:tak sa nedá úplne presne určiť "osobnú zásluhu" toho ktorého

Ale dá, len treba "čítať s porozumením"!

Re: *** skôr do politkultúry...

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:14
od KN.SK
Včeliak napísal:Ale dá, len treba "čítať s porozumením"!
Čakal som, a aj dočkal som sa poučovata. :(
Tak, obšírnejšie: Mali sme to chýrneho predsedu SZM (Socialistický zväz mládeže) na našej strednej škole.
Po čase sa Gabko stal pokladníkom istej politickej skupiny, bol i podministrom, ba i ministrom.
Ako minister, hoci ním bol pár dní i s cestou, s obľubou chodil na slávnostné otvárania alebo iné podobné záležitosti, na ktorých však nemal (takmer) žiadnu zásluhu.
Všelijakých rôznofarebných "trúdov" politických nosila, nosí a bude nosiť zem slovenská.
P. S. Trúdy sú podľa mnohých brtníkov v skutočnosti pracovité, ale keď splnia svoju množiteľskú úlohu, sú vyhostený z ich rodiny.
Viem čítať i porozumieť tomu. :wink:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:35
od Jonathan
Pri každom úseku su dôležité nasledujúce faktory:

Vyhlasenie tendra, podmienky tendra, súbeh viacerých tendrov a pod. (súčasné vyhlásenie troch tendrov s kratkym časom)
vyhodnotenie tendra, zrušenie tendra (vyhodenie Skansky z viacerých tendrov, nezrušenie tendra pokiaľ sútaží len Doprastav a Doprastav)
dodržiavanie pravidiel výstavby (Váhostav, Dúha)

pri každom zbabranom úseku sa dá nájsť niekto, kde sa to začalo kaziť a dá sa nájsť aj zodpovedný minister.
Višnové - tender založil Figel da sa povedať, že dobre. Problém nastal pri vyhdnocovaní a už sa to vlieklo a komplikovalo. To čo sa deje teraz je len dôsledok tejto chyby.
Svrčinovec - Skalité - Zlé nastavenie tendra. krátka doba výstavby, ktorá navýšila cenu a navyše sa ani nedodržala. Ciže sme si zaplatili za niečo, čo sme nedostali, ale nikomu to nevadilo.
Hričovské Podhradie - LL - Kvalitu tendra ťažko posúdiť, ale po otvorení obalok a zistení, že súťaží Doprastav a Doprastav sa mal tender zrušiť a zopakovať. To že niekto zabudol dohodnúť privadzač a preto sa musela stavba zmraziť je až druhoradé.

A takto by sa dalo pokračovať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:49
od PK
Bratislava 600.000, vychodne Slovensko 1.500.000. 2.100.000/300km = 7000. Kde je ta cesta?
25k intenzity pri Strecne potrebuju viac pruhov nie dialnicu.
Dialnica nema co sanovat lokalku okolo mesta.
Problemy pri Strecne by v pohode vyriesil cestny tunel o dlzke do 3km za zlomok ceny dialnice.
Kto ma pochybnosti nech sa pozrie ako je trasovana zeleznica okolo Vahu pri Strecne, rovnako by sa dala trasovat cesta.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 14:10
od 1mmortal2
Tak snad uz je zbytocne sa k tomuto stale vracat ked je uz tunel prerazeny. Jedine co sa da je poucit sa zo zlych rozhodnuti z minulosti, aj ked na svk pochybujem

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 14:26
od PK
No moj tip je, ze o 15 rokov, ked sa zisti, ze Visnove nestiahne na seba celu premavku zo Strecna a intenzity pri Strecne znova dosiahnu terajsie hodnoty tak bude tato otazka znova na stole.
Mimochodom zeleznica ma 2 tunely 500m a 700m, rovnako by sa dala riesit aj cesta. 500m a 700m su kratke tunely aj na nase podmienky.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 14:56
od Kvík
PK napísal:Problemy pri Strecne by v pohode vyriesil cestny tunel o dlzke do 3km za zlomok ceny dialnice.

Ja som si plieskal po tvári už pred desiatimi rokmi, keď som videl, že cez Veľkú Fatru sa pôjde povrchom a cez Malú dlhým tunelom. Pritom čisto podľa terénu to vyzerá presne naopak, s trochou snahy by sa D1 mohla napchať z väčšej časti k Váhu, a naopak Kraľovany sa mohli obísť a skrátiť jedným 9 km tunelom Krpeľany - Hubová a rovno doň narvať aj železnicu. Tento kus Slovenska by bol vyriešený snáď na najbližších 100 rokov, aj keď na Slovensku je taká kooperácia ťažká utópia.

Potom by sa dala D1 viesť zhruba paralelne s I/18 až za dnešné Sconto a potom popri Váhu pokojne až po Budatín, D1×D3 pri Považskom Chlmci by bola celkom komplikovaná, ale neverím, že je to nemožné. I/18 by mohla dostať krátky tunel kúsok na JZ od železničných a dva mosty ponad Váh. Navyše by nebol problém s tranzitom v smere CA-MT (to vážne pôjdu kamióny 16 km naokolo po D3/D1?).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 15:16
od Jonathan
PK napísal:Mimochodom zeleznica ma 2 tunely 500m a 700m, rovnako by sa dala riesit aj cesta. 500m a 700m su kratke tunely aj na nase podmienky.

A čo potom a čo predtým? Tie tri km od DS po tunely sú jeden problém a druhý je ako sa dostať od portálov k motorestu alebo za Varín tak aby si dodržal hlukové, majetkové a iné podmienky

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 15:24
od Mawerick81
Ja som nenarazal u Figela konkrétne na visnove. Ale na radolu, kde keď nastúpil, tak zastavil riešenie problému.

Inak všetky riešenia co tu píšete boli aktuálne do momentu kedy sa začal raziť tunel. Riešiť to inak ako dokoncenim sú vyhodené peniaze za už urobenu prácu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 15:29
od Mawerick81
Kvík napísal:
PK napísal:Problemy pri Strecne by v pohode vyriesil cestny tunel o dlzke do 3km za zlomok ceny dialnice.

Ja som si plieskal po tvári už pred desiatimi rokmi, keď som videl, že cez Veľkú Fatru sa pôjde povrchom a cez Malú dlhým tunelom. Pritom čisto podľa terénu to vyzerá presne naopak, s trochou snahy by sa D1 mohla napchať z väčšej časti k Váhu, a naopak Kraľovany sa mohli obísť a skrátiť jedným 9 km tunelom Krpeľany - Hubová a rovno doň narvať aj železnicu. Tento kus Slovenska by bol vyriešený snáď na najbližších 100 rokov, aj keď na Slovensku je taká kooperácia ťažká utópia.

Potom by sa dala D1 viesť zhruba paralelne s I/18 až za dnešné Sconto a potom popri Váhu pokojne až po Budatín, D1×D3 pri Považskom Chlmci by bola celkom komplikovaná, ale neverím, že je to nemožné. I/18 by mohla dostať krátky tunel kúsok na JZ od železničných a dva mosty ponad Váh. Navyše by nebol problém s tranzitom v smere CA-MT (to vážne pôjdu kamióny 16 km naokolo po D3/D1?).


a co s rozostavanym usekom HP-LL? Rozbit? A tunel Visnove zasypat?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 15:58
od PK
Jonathan napísal:
PK napísal:Mimochodom zeleznica ma 2 tunely 500m a 700m, rovnako by sa dala riesit aj cesta. 500m a 700m su kratke tunely aj na nase podmienky.

A čo potom a čo predtým? Tie tri km od DS po tunely sú jeden problém a druhý je ako sa dostať od portálov k motorestu alebo za Varín tak aby si dodržal hlukové, majetkové a iné podmienky


Ano mas pravdu je to tesne aj tam, ale celkovo by sa to dalo spravit dvoma tunelmi 2km a 1,5km. Inac tie tunely by stacili aj 2pruhove a zjednosmernit staru cestu a novu.
Tu rozpravam o ceste prvej triedy, nie dialnici, takze tie hlukove pomery su asi trochu ine.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 15:59
od PK
Nikto tu nechce nic burat, ale obavam sa, ze ani stavat...
A da sa to povedat aj inac, kym tunel nie je dokonceny tak vsetky doteraz minute peniaze su vyhodene.