D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 07. Apr 2019 11:53

tomu ani sam neveris ze tie ine projekty sa zrealizuju do 2023.....1 rok na tender je minimum a nieze tender za par mesiacov....su uz vykupene pozemky ? turany-hubova sa da vobec vybrat variant ktory nejak prejde konaniami ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 07. Apr 2019 12:22

Zrealizovať nie, jedine ako fázované projekty.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Roman12 » 08. Apr 2019 07:05

Dosť ľudí to tu rieši, len NDS sa tvári, akoby sa ich to netýkalo.
Roman12
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 27. Feb 2019 09:39

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 08. Apr 2019 11:21

pre doplnenie KIA spustila skusobnu vyrobu v lete 2006 a seriovu v decembri 2006. dialnicu potrebovali vtedy a nie ked sa podpisovala zmluva. ladce-sverepec bol uz v prevadzke a od januara 2007 vrtizer-hp bol aspon v poloprofile, 5,5 km z 8,5 km hp-strazov tiez v poloprofile. vyse 3 roky sa chodilo cez PB to je to co urgovali.

ak chceš poukázať na regionálne rozdely, o to sa tuším snaží aj doktor tak, ale veľmi veľmi zvláštne... lebo podpora východu sa sústreďuje len na trasu KE-ZV. východu ďaleko viac pomôže MI-KE a SK-PO. je +- jedno či do BA by išli po D1 alebo D1+R1+D1 alebo R2+R1+D1. nakoľko sa z východu necestuje len do BA, ale aj do ZA, TT, NR, CZ, D... tak potom nie vždy je tá D1 takou zachádzkou. ak chceme spravodlivejšie delenie/stavanie na viacerých miestach tak už dávno sme mali stavať len polprofily. paralená cesta 1+2 k jednotke je lepšia ako drôtom do oka...


tiez napisem ze nie celkom suhlasim. SK-PO pomoze 2 malym okresom SP a SK s 50k obyvatelmi co su tak 3% vychodu. zaujimave ze toto obhajujes, inde pre 50k by si suvisle dialnice nenavrhoval. tam by som riesil prelozky. MI-KE je uz ina vec....tak ako pise nevo83 skor asi useky mimo dargova. tam su 3 pruhy cize je to priepustnejsia cesta ako soroska. prvy usek budimir-bidovce sa pritom stavia, potom je dargov a ja by som na mieste erseka urychlene pripravoval dargov-pozdisovce aby sa mohlo stavat po 2020. kedze je to rovina a je tam potencial tak jednoznacne v plnom profile.

pls. ako chceš dosiahnúť spravodlivosť keď na polovici SK uzemia stále cítiť nespravodlivosť a na jej odstránenie nemáš isté prostriedky v horizonte 10-15 rokov? (toľko trvá od zámeru po ukončenie realizácie)
"Maďar" nič nestavá, ani na juhu, ani nikde. robí len prípravu. až niečo podpíše potom môžeme hovoriť že stavia. aj kedy všetko čo je pripravené išlo do výstavby tak sa spravodlivosť nedosiahne. dokonca sa zanedbané územia budú ďalej zanedbávať. realita bude taká že možno polovica z pripraveného pôjde do 5 rokov do výstavby.


priprava R bola totalne zanedbana. nejde len o sorosku bakta a batka maju UR 10 rokov boli na ignore list...zacala sa pripravovat krupina, sahy, R4 SO PO. a je dobre ze to bude pripravene, uvidime ci si nastupcovia dovolia ignorovat pripravu a rusit tendre. a ze sa podarilo dostat komplet kri-tom do tendra je pocin odstranovania nespravodlivosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 08. Apr 2019 19:28

devil napísal:prekucas - vytahujes fakty ktore vobec nie su podstatne....je jedno kedy bola podpisna zmluva.....


Podstatne pre vodica/uzivatela D/RC je kedy je D/RC otvorena a nie kedy bola podpisana zmluva.


devil napísal:cize na D1 chybalo 10 km a na R1 chybalo asi 70 km ...ale ked v tom nevidis rozdiel tak potom mas problem zo zrakom.

Zdrzanie v PB bolo v spicke bezne vyse 1 hodiny, teda kym nebola cez PB odovzdana dialnica, cesta do BA trvala casto aj hodinu navyse. R1 bola odovzdana 15 mesiacov po sprevadzkovani D1 BA-ZA. Ucelovo vytahujes rok 2008 ked sa dialnica priblizila k ZA, len prerusena usekom Sverepec - Vrtizer. Expresne sa stavali chybajuce useky na D1,D3 za co sme si aj priplatili, ale to je daleko od predrazenia PPP R1.


devil napísal:
Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.


to ja viem a mozno lepsie ako ty. len neviem teda co si tym chcel naznacit.

Pytal si sa kde sa auta stracaju, tak som Ti odpovedal co je pricinou ubytku intenzity.

devil napísal:ale v najskorsom moznom case a nie v 2025-30. medzi ZA a PO nemas ziadne velke mesta ani velke priemyselne centra - zato vacsina njadhrahsich usekoc je prave tam.

To kedy bude D1 dokoncena suvisi vylucne s pracou uradnikov, podla mna sabotaze zo strany uradnikov. Povodne sa mala vyrazit prieskumna stolna Visnove, ktoru prerazili v roku 2002 a hned sa mal stavat hlavny tunel, takze v rokoch 2008 - 2009 to mohlo byt otvorene.

devil napísal:a ked bude hotova M30 tak severna trasa ostane len pre lokalku, cp a regionalne prepojenia.....


Takyto blud? Nezda sa Ti, ze je to pod Tvoju uroven? Pojde niekto z PO do BA po M30, ked to bude o 80 km dlhsie nez po D1, v pripade hotovej D1 to bude cez Madarsko zhruba 95 km dlhsie. Alebo z KE do Prahy cez Madarsko? Medzi RK a HP nie je a nebude rozhodujuca doprava, ktora ide z vychodneho Slovenska, prevazuje doprava, ktora ma zdroj alebo ciel v ZA kraji.

devil napísal:myslis na tych prelozkach ktore na nazyvaju R2....myslim ze na toto uz napisal DrX....

Ano, tie useky R2 ukazuju, aky je tam nizky tranzit.

devil napísal:lebo tam nie je taka vysoka lokalka okrem toho tu vypisujete ze strecno sa neda obist....tak akoze obchadzaju :?: samozrejme opat tvrdenie bez smerovych prieskumov.....


To sa tu uz preberalo velakrat. Strecno sa da obist cez Donovaly pri trase Ivachnova - BA, cez Terchovu pre smer Orava-ZA, ale ked je tam nehoda Terchova je dobra aj pre RK-ZA. Netreba mat presny smerovy prieskum, aby si videl, ze vodici niektore miesta obchadzaju. To je asi ako tvrdit, ze Turcianska betonka neodklanala dopravu na ine trasy.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 08. Apr 2019 19:49

nevo83 napísal: filozofovovat ci D/RC maju mat 1/2 profil je hanba.. ked vezmeme,ze niekt useky ideme rozsirovat na 3x3 alebo nebodaj 4x4...
Sam si z LC tak Ti pisat o Bakte a okoli nemusim pisat.. takato cesta je hodna tak doby Marie Terezie ale nie hlavneho tahu ZV-Ke.

Stavat plny profil pre intenzitu 4-5 tisic v./24h nie je na mieste.

nevo83 napísal:Mas pravdu necestuje sa len do BA z vychodu ale aj na stred a to do ZV BB a dalej NR... no skus ist z vychodu do ZV cez D1.. to si rovno zacni tukat po cele

Do BB tam nie je co riesit z PP,LE,SNV,KK,SB,SL,BJ samozrejme aj z PO. Z PP, KK, LE, SNV,SB,SL,BJ do ZV ist cez KE asi nebude prilis optimalne. Dokonca aj z PO do ZV, to je cez Donovaly 224 km a cez KE 247 km, cize to je o tom kde je lepsia cesta.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod janso » 09. Apr 2019 06:53

Loe napísal:
alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103


No ako vtip resp. irónia je to dobré :) Ale ak to náhodou predsa len myslíte vážne, tak vedzte že:

1. Tie diaľnice ktoré "Dzurinda zastavil" Dzurinda aj postavil. Viete v tej dobe nemal tento štát peniaze ani na platy úradníkov, dokonca niekoľko dní mal na účte v NBS čistú nulu. To je výsledok kriminálneho bačovania "otca národa" Mečiara. Naviac Mečiar diaľnice staval bez finančného krytia na princípe priebežnej fakturácie, kedy stavebné firmy veselo fakturovali, štát platil a cena diela závaratne stúpala, pretože nebola zmluvne dopredu daná. Mimochodom vŕtať sa v záležitosti z roku 1999, teda spred 20 rokov je dnes úplne zbytočné. Záver: Dzurindove zastavené diaľnice sú už dávno postavené a sprejazdnené, a je to len zásluhou Dzurindu.

2. Mýtus o "zrušení" PPP. Viete, máte tak trochu v tom, že Figeľ v PPP nekonal. Ani nemusel, veď v zmluvách bola klauzula o tom, že pokiaľ stavebník PPP diaľnicu v určitom termíne nerozostavia, platnosť zmluvy sa skončí. Keďže stavebné konzorciá, ktoré s takým obrovským mediálnym humbugom Fico vybral nezohnali peniaze na stavbu, nedokázali diaľnicu ani rozostavať. Pozor, nemýľte si to s tzv. "prípravnými prácami", kedy v priam stachanovskom nadšení do lesov na Turci vpadli bagre. Tieto práce, mimochodom úplné zbytočné, si objednal a zaplatil štát aby Fico vo svetle kamier mohol ukázať všetkým neprajníkom našej mladej a bohabojnej vlasti, že výstavba sa spustila. Záver: Fico pridelil výstavbu diaľnic firmám, ktoré ju neboli schopné postaviť, naviac keďže v medzičase za toho istého Fica došlo k zmenám trás niektorých úsekov, štát úplne zbytočne poškodil životné prostredie.

3. "Ľudia mohli dávno chodiť cez tunel Višňové". Nuž viete, po tom ako PPP projekty vybuchli keďže zhotovitelia nezohnali peniaze, tá zlá a neschopná Radičovej vláda rozhodla o tom, že diaľnica sa bude stavať z eurofondov. A vyhlásila tender na úsek s tunelom Višňové. Víťaz? 26.6.2012 bolo zverejnené že vyhrala Skanska s vlastným technickým riešením a termínom dokončenia v roku 2016. Ako iste viete, Radičovej vláda padla. Kto nastúpil po Radičovej? Fico. Kto mal takú enormnú snahu aby Skansku z tendru vyhodili až premrhali dva roky? Fico a Počiatek. Kto napokon podpísal zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku Dúha - Salini? Fico, Počiatek. Záver: Ficova vláda vyhodila najlacnejšiu ponuku od renomovanej spoločnosti len preto, aby podpísala zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku s prešovským podnikateľom síce pochybnej povesti, ale zato oddaným sponzorom strany SMER.

4. "...zastavili diaľnice znovu za Radičovej". Nuž viete, za Radičovej nebolo veľmi čo zastavovať, keďže toho po Ficovi zase až tak veľa vo výstavbe v tej dobe nebolo. Radičovej vláda ale dokázala spustiť, vyhodnotiť tendre a rozostavať úseky ako Jánovce - Jablonov 18,5km, Fričovce - Svinia 11,2km či Dubná Skala - Turany, 16,5km. Tieto úseky rozostavané touto zločinnou Radičovej vládou, ktorej členom bol aj ten krivák Sulík, otváral Fico v roku 2015 s obrovskou pompou. Chvalabohu, pretože inak by nemal čo otvoriť, presne tak ako v minulom roku kedy Fico otvoril presne nula kiometrov diaľnic. Záver: Fico zastavil výstavbu diaľnic!

Mimochodom, veľmi dobre je spracovaná diaľničná sekcia na slovenskej wikipédií, špeciálne pokiaľ ide o D1. Všetkým laikom túto stránku silne doporučujem aby sa aspoň trochu zorientovali v tej spleti klamstiev a polopráv o "zastavených diľniciach", "zrušení PPP" atď. a preto ju doporučujem aj Vám, snáď to pomože. A ak nie, no tak potom poteš rodina :)



...pekne zhrnute...
janso
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 12
Založený: 10. Dec 2011 18:04

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Viktorius » 09. Apr 2019 13:16

Je to ubohe ze po 26 rokoch vzniku SR nemame master plan v oblasti vystavby dialnic a rychlociest. Co vlada to zmena, mi menime projekty ako spodne pradlo, medzitym robime 2x posudzovanie EIA, 2x stavebne povolenia na jednom projekte atd lebo na pripraveny projekt sa x rokov nenaslo financne krytie. V parlamente sa kazdy zabava, poslanci tam chodia ako na nejake divadlo, hlavy prazdne, silne slova a skutky nikdy. Viac smutne je to, ze nikto z opozicie ani len nejavy zaujem o cesty, ja si neviem predstavit opozicneho ministra dopravy koho by tam navrhli v pripade spiknutia proti smeru co je vysokopravdepodobne. Nase verejne obstaravanie na vyber zhotovitelov je katastrofalne. Novej metodiky som sa obaval vzhladom na dlzku samotneho VO co sa mi potvrdilo. VO sa vyznamnym sposobom predlzilo. My zlihavame ako stat vo vsetkych procesoch v oblasti vystavby dialnic a rychlociest. Tym padom robime v stavebnom sektore ekonomicke odchylky, stabilita nam nehovori nic. O europskych peniazoch rozpravame ako o peniazoch z neba. Keby to tak naozaj bolo, tak by sme museli raketovym tempom stavat dialnice oproti minulosti, co sa vsak nedeje, prave naopak, spovedanie co sa bude stavat, ako, za akych podmienok EU atd nam len oddialuje samotnu pripravu a vystavbu. Tu je tazko konstatovat, kto je za to vsetko zodpovedny, lebo kazdy je svojim sposobom zodpovedny za tento stav co tu je. SMER ako vitaz volieb mal vysoky potencial posunut dopravu na uzemi SR na uplne ine miesto. Nieco sa robi, ale to je fakt malo oproti tomu co by sa mohlo, sama kauza, same pochybnosti, neumerne dlhe tendre, vrazdy, statne radkyne ako prostitutky, blizky podnikatelia, dph-ckari, to je onicom. Ten system je zly, a dalsie volby budu len obmienat tu garnituru, ktora chce len vycicat co sa vycicat da. Chvalime sa automobilkami, ktore maju obrovske ulavy na daniach, mame najviac aut v oblasti vyroby na pocet obyvatelov a mame najmenej dialnic a rychlociest...A jeden 7,5 km tunel staviame viac ako 25 rokov, to je silna kava. Ine krajiny sa chvalia 50km podmorskymi tunelmi po dobu 10-15 rokov, alebo rozmanitou infrastrukturou po dobu 8 - 10 rokov.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 09. Apr 2019 13:55

Je to ubohe ze po 26 rokoch vzniku SR stale riesime nezmysel VISNOVE. Uz len naklady na pripravu, analyzy, prieskumne stvolne, sutaze, zmeny pristupu, zahlcovanie MD a stavebnych firiem, to nas stalo tolko, ze ak by neexistoval tento ***egalomansky mokry sen, dnes sme mohli mat vychod-zapad v pohode juhom prepojeny. Cim skor sa ten nezmysel zrusi, tym lepsie pre cele Slovensko.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jozef7 » 09. Apr 2019 14:25

Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.
Jozef7
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 16. Jan 2018 22:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod nevo83 » 09. Apr 2019 15:23

Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime :) Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Skooty » 09. Apr 2019 18:08

DrX napísal:Je to ubohe ze po 26 rokoch vzniku SR stale riesime nezmysel VISNOVE. Uz len naklady na pripravu, analyzy, prieskumne stvolne, sutaze, zmeny pristupu, zahlcovanie MD a stavebnych firiem, to nas stalo tolko, ze ak by neexistoval tento ***egalomansky mokry sen, dnes sme mohli mat vychod-zapad v pohode juhom prepojeny. Cim skor sa ten nezmysel zrusi, tym lepsie pre cele Slovensko.


Samá žlč a konštruktívna kritika žiadna...
Skooty
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 17
Založený: 08. Dec 2017 21:25

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod KN.SK » 09. Apr 2019 21:51

nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime :) Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat :)
"Mazák" "bažantovi". :lol:
Založený: 22. Mar 2017 18:00 / Založený: 16. Jan 2018 22:35
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 10. Apr 2019 06:45

Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.


Jozko, vidno, ze si tu novy, inak by si vedel, ze na DrX neplatia ziadne argumenty. slovom ziadne rozumej naozaj Ziadne! on ma len svoje juzne prepojenie, nic ine nie je treba a je to vymysel komunisticko - meciarovsko dzurindovskeho bacovania a zlych, priam az kolosalne chybnych rozhodnuti :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jozef7 » 10. Apr 2019 07:12

Ondrejko máš pravdu :D a najväčšia nadávka je Žilina. A nevo83 má zasa fóbiu z kukurice keď ju chce preasfaltovať. Osobne sa mi lepšie čítajú novinky z úseku a konštruktívne argumenty ako dookola čítať v každom vlákne 3x, že diaľnica mala ísť juhom.
Jozef7
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 16. Jan 2018 22:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Miro » 10. Apr 2019 07:46

ondrejko_t napísal:
Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.


Jozko, vidno, ze si tu novy, inak by si vedel, ze na DrX neplatia ziadne argumenty. slovom ziadne rozumej naozaj Ziadne! on ma len svoje juzne prepojenie, nic ine nie je treba a je to vymysel komunisticko - meciarovsko dzurindovskeho bacovania a zlych, priam az kolosalne chybnych rozhodnuti :)


Mýliš sa, trasu cez Žilinu vymyslel už Baťa: http://veteran.auto.cz/clanek/62/projek ... ensko-1938
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 10. Apr 2019 08:50

nie, nemylim. vravel som o DrX-ovi. ten tvrdi ze severna trasa je betonarska lobby 90tych rokov.
ale prijemne citanie. bohuzial, ako som pisal, ani toto nepomoze. lebo jedina spravna cesta je juzna trasa :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jonathan » 10. Apr 2019 11:14

nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime :) Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat :)

Skusme to trochu rozvinut. Je zrejme, ze intenzita medzi mestami je umerna ich velkosti a nepriamoumerna ich vzdialenosti cize (M1+M2)/d.
Ak sa stymto vzorcom pohrame a porovname cisla, tak je zrejme, ze najvacie intenzity budu v relaciach BA-SC (17746), BA-TT (10442), BA-NR (5632), TT-Sered (5199), KE-PO (8895) a pod.
Vacsina tychto usekov uz kvalitne spojenie ma. Tie ktore to nemaju, su napr. ZA-KM (8144), ZA-MT (4532) ale aj MI-KE (4692).
Naopak hore spominane KE-BB ma len 1564 a KE-ZV 1341. Takych spojeni je na SK neurekom, napr. MT-PD 2008 alebo HE-MI 2792 kde nikto nekrici, ze im chyba kvalitne spojenie. Tolko potrebna soroska (KE-RV) vychadza na 3820.

Da sa namietat, ze medzi MT-ZA sa mala stavat nejaka lacnejsia alternativa. Osobne si myslim, ze keby existovala, uz stoji. Riesenia, ktore tu kreslili planovaci cez google maps neobstoja technicky, alebo enviromentalne.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod kares » 10. Apr 2019 11:21

Miro napísal:
ondrejko_t napísal:
Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.


Jozko, vidno, ze si tu novy, inak by si vedel, ze na DrX neplatia ziadne argumenty. slovom ziadne rozumej naozaj Ziadne! on ma len svoje juzne prepojenie, nic ine nie je treba a je to vymysel komunisticko - meciarovsko dzurindovskeho bacovania a zlych, priam az kolosalne chybnych rozhodnuti :)


Mýliš sa, trasu cez Žilinu vymyslel už Baťa: http://veteran.auto.cz/clanek/62/projek ... ensko-1938


Ano, lenze cielom nebola Bratislava :-)
kares
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 26. Sep 2013 09:08

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 10. Apr 2019 11:32

Jonathan napísal:
nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime :) Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat :)

Skusme to trochu rozvinut. Je zrejme, ze intenzita medzi mestami je umerna ich velkosti a nepriamoumerna ich vzdialenosti cize (M1+M2)/d.
Ak sa stymto vzorcom pohrame a porovname cisla, tak je zrejme, ze najvacie intenzity budu v relaciach BA-SC (17746), BA-TT (10442), BA-NR (5632), TT-Sered (5199), KE-PO (8895) a pod.
Vacsina tychto usekov uz kvalitne spojenie ma. Tie ktore to nemaju, su napr. ZA-KM (8144), ZA-MT (4532) ale aj MI-KE (4692).
Naopak hore spominane KE-BB ma len 1564 a KE-ZV 1341. Takych spojeni je na SK neurekom, napr. MT-PD 2008 alebo HE-MI 2792 kde nikto nekrici, ze im chyba kvalitne spojenie. Tolko potrebna soroska (KE-RV) vychadza na 3820.

Da sa namietat, ze medzi MT-ZA sa mala stavat nejaka lacnejsia alternativa. Osobne si myslim, ze keby existovala, uz stoji. Riesenia, ktore tu kreslili planovaci cez google maps neobstoja technicky, alebo enviromentalne.


Ake jednoduche, take hlupe (nezahrna to hromadu dolezitych faktorov od geografie po politicke a historicke vazby). Podla tohto ti vyjde, ze vsetky cesty na Slovensku by sa mali stavat na Budapest (a potom na Vieden a Krakov) - to by ti sef Slota asi neschvalil :-).

V centristickom state je pre rozvoj kriticke co najkratsie napojenie na hl.mesto, ktore je silne excentricke a ti, ktori su od neho vzdialeni, su tym znevyhodneni. Preto v zaujme riesenia regionalnych rozdielov by malo byt napojit odlahle regiony na hl.m. najkratsou cestou, zvlast, ked je aj najlacnejsia a najrealizovatelnejsia. Preto sa ma rovnocenne stavat D1 a R1+R2 - v rovnakych pomeroch a s rovnakymi investiciami.

A najzabavnejsi argument je, ze ine riesenia ako megatunel Visnove, neobstoja technicky al environmentalne. Cize vlastne I/18 pod Strecnom neexistuje, vsakze, lebo neobstoji :-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Miro » 10. Apr 2019 12:54

I/18 nemá parametre kapacitnej rýchlostnej cesty.

S touto logikou by nebolo treba ani tunel pod Soroškou. Veď cesta vrchom existuje.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 10. Apr 2019 13:33

Ake parametre, ktore by sa nedali vyriesit jednoduchou upravou/rozsirenim/mostami/pretrasovanim sucasnej cesty, nema? Prekonava nejaky horsky masiv (ako Soroska)?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Kvík » 10. Apr 2019 13:38

Jonathan napísal:Je zrejme, ze intenzita medzi mestami je umerna ich velkosti a nepriamoumerna ich vzdialenosti cize (M1+M2)/d.


To teda fakt vôbec nie je zrejmé, a ani pravdivé (ani v prvom priblížení, ak budeme úplne ignorovať terén alebo spoločenské vplyvy). Takýchto vzorcov sa dá z prsta vycucať, koľko len chceš, a bez ďalších argumentov nie je žiadny dôvod zvoliť práve tento. Prečo nie napríklad newtonovský M1*M2/d^2?
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Loe » 10. Apr 2019 14:10

Vráťme sa znovu k téme. Najnovšia iterácia stratégie NDS a.s. na tomto úseku smeruje k tzv. súťažnému dialógu namiesto niektorej varanty "klasickej" súťaže. Súťažný dialóg pochopiteľne prichádza do úvahy iba v niektorých taxatívne vymedzených prípadoch, NDS by sme preto azda na tomto mieste mohli doporučiť jednu zákonnú a súčasne aj veselú možnosť:

1. potreby verejného obstarávateľa nemožno uspokojiť bez prispôsobenia už dostupných riešení

alebo ešte veselšiu:

2. verejný obstarávateľ nemôže dostatočne presne určiť technické špecifikácie

Pán investičný riaditeľ Hájek sa pre médiá vyjadril, že predpokladá uzatvorenie zmluvy s novým zhotoviteľom v priebehu 6 až 8 mesiacov od zahájenia vyššie uvedeného dialógu. Subjektívne taký predpoklad hodnotím ako optimistický.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod garip » 10. Apr 2019 15:40

DrX napísal:Ake parametre, ktore by sa nedali vyriesit jednoduchou upravou/rozsirenim/mostami/pretrasovanim sucasnej cesty, nema? Prekonava nejaky horsky masiv (ako Soroska)?

napis mi, kolko krat si isiel cestou popod Strecno. A kedy naposledy. Dik
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.