devil napísal:to nie je tom ze kolko dialnic chybalo ked KIA podpisala zmluvu ale kolko kym spustila seriovu vyrobu. a to bolo 10 km.
KIA nepotrebovala mat dialnicu uz 10 rokov hotovu, aby sa rozhodla stavat zavod. A dobre vies, ze pri spusteni seriovej vyroby to nebolo 10 km chybajucej dialnice, len zase prekrucas. D3 bola sprevadzkovana po Strazov az v juni 2008 a navyse sa staval privadzac Strazov, kde boli tiez vyznamne zdrzania a ukoncenie tejto stavby bolo az v roku 2010.
https://www.ssc.sk/sk/cinnosti/vystavba-a-rekonstrukcia/Stavby-ukoncene-v-2009/I-18-Zilina-Strazov-dialnicny-privadzac.ssc
devil napísal:to su tvoje vyhovorky....cez MT sa v pohode prechadza....co by dali mnohe okresne mesta za taku cestu. betonka je tiez opravena. a ano 12 tisic oproti 25k pod strecnom je velmi nizke cislo.
A kolko je takych miest kde ides cez obec vyse 9 km?
https://www.google.com/maps/dir/49.1261318,18.9044109/49.0502928,18.9069644/@49.0829196,18.933082,13861m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
Ked bude otvorene Visnove a/alebo postaveny R3 MT obchvat, tak aj na D1 pri MT bude podstatne vyssia intenzita.
devil napísal:odtial ze pod strecnom bude menej aut a teda cesta bude trvat menej ako teraz. ten rozdiel moze byt kludne do 5 min. dalsia vec ze cast zdrojovej/cielovej dopravy (najma vychodna polovica ZA) vratane KIE a mobisu nebude mat dovod chodit cez visnove.
Zase len odbiehas od toho co si povodne napisal. A to bolo " ze smer CA-MT tvori asi tretinu aut pre kt. je lepsie ist strecno...." Aj keby tych 21 km co som uviedol trvalo o 5 minut kratsie, tak to bude casovo dlhsie ako tunelom a bezpecnost na ceste, kde nemas urovnove krizovatky, mas smerovo rozdelenu cestu, nepadaju Ti skaly na cestu, nehrozi stret so zvieratom, chodci, cyklisti,... je podstatne vyssia.
Ja som nikdy netvrdil, ze sa 100% dopravy presmeruje do tunela Visnove, ale uz len 70% z hodnoty roku 2015 je 18 781 v./24h a presmerovanim z tras, ktore su pouzivane kvoli situacii pod Strecnom a v ZA sa toto cislo este zvysi.