D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod 110mat110 » 16. Mar 2022 14:27

Nedavno tu bolo video, ze obcas primar az zasahoval do prierezu buduceho tunela. Cize je mozne, ze spravili malu dieru, dali na to primar a na sekundar uz neostalo miesto.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 16. Mar 2022 22:41

"Diera" bola najskôr dobrá, ale nastali deformácie väčšie než predpokladali, najskôr podcenili primár.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 22. Mar 2022 13:13

Ten tunel s priľahlým úsekom mal stáť v minulosti ešte v časoch M. Dzurindu 21 miliárd korún, ak ma pamäť neklame. Nasledovala príprava pre PPP, pri ktorom chcel Mikloš zabrániť predražovaniam už vzhľadom na vysokú cenu a dosiahnuť to touto formou. Výmena vlády priniesla slová, že žiadne PPP nebude, potom zase byť malo, ale prišla finančná kríza. Potom sa stanovila cena ak už v eurách na 900 mil. eur. Vysúťažilo sa menej, medzičasom sa predražuje. Ale je to predraženie? Ešte stále tie náklady nedosiahli ani tých 700 mil. eur. Tak si hold "priplatíme" a možno sa dostaneme k tým reálnym sumám, pri ktorých sa dožijeme sprejazdnenia, dobrej kvality, funkčných technológií aj toho, že všetci čo tam pracujú, tak budú mať riadne preplatené faktúry.
Osobne som rád, že sa PPP na D1 za Fica nezrealizovalo, lebo by to bolo násobne predražené voči vláde predtým. Škoda, že za Dzurindu nezačalo, už sme to mohli mať sprejazdnené, lebo pri kvalitách tej vlády by boli hneď na začiatku kvalitné firmy.
Z tých videí je jasné, že sa to predraží. A kto tam bol, tak vidí že všade valí voda. Ale Skanska videla, do čoho ide, takže to je také dvojsečné ... ale asi nie nadarmo bol na Slovensku šéf Skansky.

toto video som tu nevidel, letecký pohľad na práce na úseku za február: https://www.youtube.com/watch?v=Iq6qNPKTuY4
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 22. Mar 2022 20:00

ak by nepadla vtedy vláda, tak by sa to rozbehlo. dnes je už zbytočné riešiť čo by bolo keby, rovnako ako bratislavskú rýchlodráhu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 22. Mar 2022 20:50

To je pravda. No na druhú stranu, my stále robíme tie isté chyby dokola. Stále tie isté. A dokola. Takže sa hrabkáme na stavbách, ktoré sa predražujú, vo výsledku starnú a potrebujú väčšie opravy krátko po sprejazdnení. A ako sa tak hrabkáme, tak zmeníme raz za 15 rokov koncepciu, ktorá sa ale aj tak nenaplní. Máme aj dopravný model 2030, ale držíme sa plánov ešte z tých čias Dzurindu. Šátne expertízy nadhodnocujeme, ale tolerujeme aj 50% zľavy, ktoré ale končia rad za radom tak ako končia. Na konci tejto blamáže je ten výsledok, že chýbajú kilometre. Že sú preplnené centrá miest, že v obciach praskajú steny, otriasajú sa okná. Lebo sme medzičasom v dobe kamiónov a akosi nám ubehol vlak a to doslova. My sme sa zaviazali, že koridory dostaviame do 2030, ale dostaviame? Je to síce maximálna priorita, ale stále nič. A pre túto prioritu viazne všetko ostatné. To si je potrebné uvedomiť. A ano, čerpáme fondy, ale aj ich vraciame. Urobil niekto analýzu, že koľko tých peňazí sme naozaj vyčerpali a nemuseli z nich vrátiť peniaze? Zistil by sa prázdny efekt za posledných desať rokov. Neustále potom čítame a počúvame ako tu máme priam unikátnu geológiu, ba dokonca aké úžasné provtriedne stavebné postupy uplatňujeme, aké inovácie vysúvania mostov alebo akože hrdzavých protihlukoviek a podobne. My sme tak unikátna krajina, ktorá má snáď najväčší počet stavebných škôl a inžinierov a štúdií na úseky ciest v prepočte na rozlohu aj počet obyvateľov, lebo keď to nevieme postaviť, tak o tom aspoň snívame. A ľudia dávno vzdali tento boj o nápravu. Ľudia znesú aj deravé jedničky aj nepostavené obchvaty aj všetko, lebo sa nám rozpadáva všetko: priehrady sa vypustia v regiónoch, ale nenapustia, lebo nie sú peniaze. Hrádze sa musia opraviť, už majú svoj vek, už to nejde len vypustiť a vyčistiť a prehliadnuť, už sa ukazujú chyby, takže regionálne nádrže sú prázdne a rastú v nich kríky. Máme vysoký počet rybárov v krajine, mohli sme rozprávať (ja nie som rybár). Rozpadajú sa nemocnice, pozor padá omietka nie je nič nezvyčajné. Školy sa často nezmenili keď sa ide na združenie z dôb keď tam sedeli tí rodičia. Takže nastala apatia v spoločnosti voči takýmto témam. A nemôžeme sa vyhovárať, z horšej štartovacej čiary začali Poliaci a dobiehajú nás v počtoch rozlohy a ľudí, Maďari a tí nás predbehli, Chorváti a tí nás tiež predbehli, jediní Česi sú na tom ako my, ale aj oni už naberajú dych. My ho nenaberáme lebo netendrujeme a čo staviame tak staviame moc dlho.
Preto by som čakal, že si to ľudia v štátnych inštitúciách uvedomia. A nebudú stále proti sebe bojovať, lebo je evidentné, že bojujú. A pri kvalite a podmienkach aké majú každá z nich robí chyby čím si sami sabotujeme tie stavby aj tie tendre. A zase je to asi neschopnosť dosadiť tam odborníkov. Minister dopravy a výstavby nepostavil ani jeden prefabrikovaný byt a ani nepostaví, obdoba dzurindovych dvojnásobnych platov. Šéf Diaľničiarov je oceliar, ktorý povie, že sme ešte ani nepostavili diaľnicu, ani jednu lebo my nestaviame diaľnice, ale úseky. To je také tvrdenie. Všade stavajú úseky, ale stavajú! A oni nevedia ani len vybrať mýto, z ktorého by neišla polovica na Cyprus. Každý mesiac si prečítame koľko sa vybralo ale nie koľko zostalo.

Tento úsek je zrkadlom tej výstavby, nevýstavby. Prečo museli typicky mostárske firmy raziť tunel? Obyčajná štôlňa sa predražila. Výstavba tunela Višňové sa začala v máji 1998 za Mečiarovej vlády razením prieskumnej štôlne pod pohorím Malá Fatra. Razil ju Doprastav s plánom ukončenia v 2000, pričom náklady boli vyrátané na 380 mil korún. Už pri prieskumnej štôlni sa však nedodržal ani termín, ani cena. Dokončili ju až v roku 2002 a náklady na jej výstavbu stúpli na astronomickú miliardu korún. Prvú vládu Mikuláša Dzurindu vtedy vystriedala druhá. Výstavba samotného dvojtubusového tunela sa mala začať v roku 2003. Nezačala sa. A takto môžeme pokračovať do aleluja ...

2004-2010: Nastúpila Ficova vláda, tá chcela diaľnicu bez tunela, avšak v auguste 2007 schválila návrh na urýchlenie stavby diaľnic s tým, že stavba tunelov sa neodloží. Tunel Višňové bol podľa ministra Vážneho pripravený na výstavbu, preraziť si ho mali do roku 2010 a dokončiť do štyroch rokov od začatia výstavby. Financovať sa mal zo súkromných zdrojov formou verejno-súkromného partnerstva – PPP. Výstavba tohto úseku diaľnice D1, teda od Hričovského Podhradia až po Dubnú Skalu vrátane privádzača pri Lietavskej Lúčke, bola v treťom balíku projektov. Jeho cena dosahovala 1,2 miliardy eur. V novembri 2008 ohlásil šéf diaľničnej spoločnosti Igor Choma ako termín začatia stavby tunela marec 2009.

2010- Vo volebnom roku 2010 sa napokon veci opticky pohli. Vo februári slávnostne poklepkali základný kameň, ktorým sa začala výstavba celého spomínaného úseku medzi Hričovským Podhradím a Dubnou Skalou. Po dvoch rokoch sa zdvihla aj výška odhadovaných nákladov – z 1,2 miliardy na 1,9 miliardy eur.

Fico nepostavil novú vládu a prišla Iveta Radičová. Po zmene vlády nový minister dopravy Ján Figeľ zatrhol výstavbu diaľnic cez PPP projekty a jednotlivé úseky sa mali tendrovať nanovo. Termín začiatku výstavby tunela sa posunul na rok 2011, dokončenie do roku 2016 a zaplatiť ho mali z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Figeľove plány však zabrzdila Európska komisia, preto sa minister potichu vrátil k modelu PPP. Súťaž sa napokon začala v decembri 2011. Štát odhadol náklady na stavbu tentoraz na 900 miliónov eur. Išlo o jeden z najväčších kontraktov v slovenskom stavebníctve. Avizovaný začiatok výstavby sa posunul na leto 2012…

Súťaž- po otvorení obálok v nich boli prekvapivo lacné ponuky! Tunel s diaľničným úsekom, na ktorý už roky predtým padali odhady od 1,2 do 1,9 miliardy eur a ktorý Figeľov rezort ocenil na 900 miliónov eur, si renomované stavebné firmy trúfli postaviť za menej ako polovicu. Najnižšiu cenu, 338,3 milióna eur, ponúklo medzinárodné konzorcium Strabag-Skanska. Hneď po ňom nasledovala ponuka Doprastavu s Metrostavom v sume 382,8 milióna eur.

Obálky s ponukami uchádzačov sa otvárali 26. júna 2012 za Radičovej vlády. Taliansko-slovenské združenie Impregilio S.p.A. a Dúha predložilo ponuku vo výške 409,8 milióna eur, ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. a HANT BA DS chcela diaľnicu postaviť za 462,2 milióna eur a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav – SK za 474,5 milióna eur. Vzhľadom na nízke ceny prišlo ďalšie kolo, pretože NDS sa začala súťažiacich pýtať na technologické detaily riešení. Stačí spomenúť na tunel Branisko, ktorého pôvodná cena 5,6 miliardy korún sa zvýšila na 7,7 miliardy korún. Verejná súťaž na stavbu D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bola vyhlásená podľa podmienok žltej knihy FIDIC. „To znamená, že zhotoviteľ si mohol upraviť technologické postupy tak, ako mu to vyhovovalo, čo logicky prinieslo nižšiu cenu. FIDIC hovorí ešte o jednom, najpodstatnejšom princípe – že zhotoviteľom stanovená suma je konečná a žiadne ďalšie dodatky nie sú prípustné. Tunel Višňové – Dubná Skala bude svojou dĺžkou 7,5 kilometra najdlhší na Slovensku. Je takmer rovnako dlhý ako alpský tunel Karawanken medzi Rakúskom a Slovinskom, ktorý meria 7,86 kilometra. Minister výstavby Počiatek dlho váhal, či má vysúťaženú zmluvu predchádzajúcou vládou podpísať. Zmluva na výstavbu bola podpísaná 11.júna 2014, samotná výstavba sa oficiálne začala 17.júna.2014 poklepaním základného kameňa stavby v centre mesta Žilina. Zhotoviteľom je združenie podnikateľov Salini Impregilo S.p.A. a Dúha a.s. ktoré celý diaľničný úsek s tunelom stavia za sumu 409 miliónov €. Podľa nového harmonogramu prác na stavbe tunela Višňové, ktorý 29. marca 2019 zverejnilo ministerstvo dopravy, bude úsek sprejazdnený v roku 2023.

Za ukončením zmluvy na výstavbu úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala je rozdielny výklad zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a konzorciom Salini Impregilo – Dúha. Sporné boli najmä nároky na dodatočnú platbu za rozdiely, ktoré vznikli medzi projektom predloženým v súťaži a projektom, ktorý je nutné zrealizovať podľa aktuálnych noriem a požiadaviek NDS. Šlo o hodnotu asi 100 mil. eur. Vyhlásenie ministerstva dopravy : NDS podpísala so zhotoviteľom stavby dohodu o ukončení zmluvy. Táto dohoda garantuje subdodávateľom, že dostanú za svoju prácu zaplatené. Zhotoviteľ tak do troch mesiacov opustí stavenisko a my môžeme v najkratšom možnom termíne vypísať súťaž a čo najrýchlejšie začať stavať. Zároveň neprídeme ani o európske peniaze. V prípade vypovedania zmluvy nám hrozilo viacero rizík. Subdodávatelia mohli ostať bez peňazí, mohli sme stratiť príspevky z eurofondov a mohlo prísť k ohrozeniu dátumu sprejazdnenia tohto úseku na niekoľko ďalších rokov.

Pôvodný zhotoviteľ nechal za sebou dlhy subdodávateľom v hodnote asi 37 mil. eur, ktoré bude musieť niekto vyrovnať. Nový zhotoviteľ určite nebude stavať zadarmo a ak štát doteraz vyplatil už celú vysúťaženú, teda asi 409 mil euro, nechápem ako chce tunel dostavať za pôvodnú vysúťaženú cenu. Takže po diaľnici okolo Žiliny sa tak skoro neodvezieme, momentálne sa termín posúva na rok asi 2023.


A dnešný vývoj poznáme, hrozí, že to nebude ani rok 2023 ani tie sumy. Tu sa totiž každý chystal kradnúť po slovensky a niet jedinej vlády, ktorá by s tým tunelom niečo nemala spoločné. Tým nemyslím krádeže, ale je to potom asi tak, že my nevieme stavať tunely, aj keď sa na ne zameriavame pre svoju hornatosť. A trpí tým celé Slovensko ... Doprastav a dávny Váhostav a ani Hydrostav (viď Branisko) na to nikdy nemali. Dúha s Talianmi to bilo do očí od začiatku. Mimochodom, Salini Impregilo neexistuje, arbitráže majú po celom svete, spojili sa s ďalšou firmou a dnes je z nich vraj lepšie WeBuild. Neviem ako to potom bude s tými arbitrážami čo prešlo na nich a čo nie, keď to doma poslali do preč. Im bolo už jedno v akom stave to bude a to dokazujú tie monitoringy a videá, ktoré môžeme vidieť. A podaktorí aj naživo.

Asi som vás unudil. No to je to obhliadnutie sa do minulosti. Koľko riaditeľov cestných organizácii sa pri tom doteraz vymenilo? Koľko ministrov dopravy? Koľko A4 sa na tento úsek už muselo v nejakej súvislosti vytlačiť? To posledné sa nespočíta. Ani tie stratené milióny a mŕtvi na hlavnej ceste už asi nie za ten čas.

Slovák je zvyknutý čakať a nebúriť sa. A to tu "vyhovuje" .. ja neverím ani tomu roku 2024. Nesúťažia ani technológie, ani nemôžu, lebo je všetko drahé a stavebná stránka je v nedohľadne, lebo nie je stanovený ani ten náklad na tie opravy. Ale dúfajme ... že Skanska to dostavia, že štát akceptuje jej pripomienky a nové náklady. Že sa nič neodtrhne a podobne. Ten nedávny požiar ukázal realitu že to je stále viac banská stavba, než cestný tunel. Bohužiaľ ..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod RudoLM » 30. Mar 2022 13:11

RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 215
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod djlaco » 30. Mar 2022 21:45

pekné video. makajú chlapci.
djlaco
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 05. Jún 2009 11:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 10. Apr 2022 15:45

10.4.22
Začala pokládka na ľavom moste SO 203. Sú položené 2 polia. Na pravom moste bez zmeny položených 8 polí.
47917
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 19. Apr 2022 17:29

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ferguson » 03. Máj 2022 05:42

Na vyveske Visnoveho pribudlo dodatocne stavebne povolenie na rekonstrukciu vedenia VN. Ak som dobre pochopil, tak je to vlastne prelozka tych stlpov, ktore branili vystavbe pilierov mosta 203
https://www.visnove.sk/e_download.php?f ... 000144.pdf
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 03. Máj 2022 14:29

Vysnove, vysnove, *** modla...
„Z týchto skenov vyšlo, že naozaj niektoré (bloky) majú charakter až kritického bodu. V súlade so spoločnosťou Skanska sme povedali, že budeme musieť urobiť opravu sekundárneho ostenia práve týchto častí týchto blokov,“ vysvetľoval Jacko. Problémy nie sú vo všetkých kontrolovaných blokoch (69), no niekde sa našli problémy s hrúbkou takzvaného sekundárneho ostenia.
Odborníci z STU teraz podľa Jacka odporúčajú Národnej diaľničnej doskenovať celý tunel.
„Teraz sa táto štúdia vyhodnocuje a s najväčšou pravdepodobnosťou pôjdeme do skenovania celého tunela,“ rečnil Jacko.
viewtopic.php?f=35&t=26142&p=248182#p248182

Cize coskoro sa zisti, ze tunel treba cely prebudovat odznova. Nateraz ale, optimisticky: "Nový harmonogram dostavby D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý počíta aj s vyvolanými prácami, hovorí o posune termínu dokončenia stavby na september až október 2024, píše agentúra TASR. :-) :-) :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Miro » 03. Máj 2022 15:59

A DrX sa tomu teší, lebo je to na severnej trase.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod atlan » 03. Máj 2022 18:11

By ma zaujimalo ci to ty babraci co na tom robili prvy zaplatia.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 267
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod IDV » 03. Máj 2022 18:26

Pelle sa uz tesi na strihanie pasky Visnoveho :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 03. Máj 2022 19:19

Miro napísal:A DrX sa tomu teší, lebo je to na severnej trase.


Nie, ja kvoli tomu placem, lebo presne pre tieto h........e pakarne sa teraz dalsich 10 rokov na juhu nebude robit nic nove (teda nic, co nerozostaval Arpi). Ale, tesi ma to, ze som mal pravdu ked som hovoril, ze sa to nemalo rozostavat, resp, ze sa to malo zastavit a zrusit este aj pri tom poslednom presune na Skansku. Este aj vtedy platilo, ze ak by sa to poriesilo povrchovym variantom resp. minimalistickym tunelom cez Strecno, stalo by nas to dokopy menej a bolo by to skor. A s velkou pradvedpodobnostou to plati este aj teraz.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Kvík » 03. Máj 2022 19:36

Nuž, je veľké šťastie, že je úplne jedno, čo si o tom myslíš.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 03. Máj 2022 20:07

Napodobne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod zakaznik » 03. Máj 2022 20:33

... Dopadlo by to ako Turany - Hubová. Pripájam sa ku Kvikovi.
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod luboslavko » 04. Máj 2022 07:31

DrX napísal:
Miro napísal:A DrX sa tomu teší, lebo je to na severnej trase.


Nie, ja kvoli tomu placem, lebo presne pre tieto h........e pakarne sa teraz dalsich 10 rokov na juhu nebude robit nic nove (teda nic, co nerozostaval Arpi). Ale, tesi ma to, ze som mal pravdu ked som hovoril, ze sa to nemalo rozostavat, resp, ze sa to malo zastavit a zrusit este aj pri tom poslednom presune na Skansku. Este aj vtedy platilo, ze ak by sa to poriesilo povrchovym variantom resp. minimalistickym tunelom cez Strecno, stalo by nas to dokopy menej a bolo by to skor. A s velkou pradvedpodobnostou to plati este aj teraz.



To by sme mohli takto rozprávať o čomkoľvek.... napríklad, keby to v roku 2010 dali Skanske a Strabagu za 330 mil, dnes sme už mohli 4 roky jazdiť cez tunel.... a mohli by sme ísť ešte aj ďalej do histórie.... je proste jasné, že čím dlhšie, čím neskôr sa niečo realizuje, tak je to drahšie....
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Pacho » 04. Máj 2022 08:09

luboslavko, netráp sa s drx, preňho je dôležité aby sa stavalo hlavne na rovine, čiže na juhu, a lacno. To, že sme zbytočne postavili R4 KE-milhost aže prognózy 6000aut /rok sú na rok 2035, a už niekoľko rokov je fakticky prázdna, to nevadí, hlavna vec že sme postavili na rovine a relatívne lacno. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 04. Máj 2022 08:45

luboslavko napísal:je proste jasné, že čím dlhšie, čím neskôr sa niečo realizuje, tak je to drahšie....

Nie je to až také jednoznačné, veď každým rokom štátu rastú príjmy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 04. Máj 2022 11:06

luboslavko, netráp sa s drx, preňho je dôležité aby sa stavalo hlavne na rovine, čiže na juhu, a lacno. To, že sme zbytočne postavili R4 KE-milhost aže prognózy 6000aut /rok sú na rok 2035, a už niekoľko rokov je fakticky prázdna, to nevadí, hlavna vec že sme postavili na rovine a relatívne lacno. :D
potom D3 je este viac zbytocna a uz sa minula priblizne miliarda eur. brodno 5.800 aut, cadca 7.000 aut, skalite mozno 2.000 aut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mawerick81 » 04. Máj 2022 11:18

chvila zdraveho rozumu a sme na zaciatku,,, stae tvrdim, ze ked sa postavi cela D3, tak intenzity budu ine,, preco by polsko stavalo asi S3 tusim na hranice zo SLovenskom? Len tak ze nemaju kde vrazat peniaze? Asi sa pocita s tym, ze sa to bude vyuzivat neskor na tranzitnu doopravu,,

DRX,, je snad chyba ludi tu ktori tu byvaju, ze to posrala firma z vychodu ktoru si najal minister vtedajsi a urcite sa na tom naballi vsetci? Pripajam sa k tvrdeniu, ze to mohla ziskat od zaciatku Skanska a mohlo sa uz davno jazdit..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 04. Máj 2022 12:52

a co si myslis ze ak bude dialnica cez KM tak bude 10.000 cez skalite a 15.000 okolo cadce a ponad priehradu ? ved to je nerealne. a co si myslis ze ked bude visnove tak bude 30.000 cez tunel alebo 40.000 ? R1 medzi ZV-BB existuje 10rocia a je tam okolo 25.000 aut plus mozno 5.000 cez sliac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod cPalo » 04. Máj 2022 14:25

Nechcem vám do toho zasahovať, ale tvrdenie, že keby niečo na D3 (celá), tak potom OK (intenzity), musíš zohľadniť aj na R4. Čiže: keby bola celá R4 (po Poľsko) aj s napojením na USS + RV, tak potom by boli intenzity aj na R4.
A pre R4 stále hrá cena niečo riadne navyše. ;)
To, čo bude pravda, bude pravda, až keď to bude :idea:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.