od ViliKE » 10. Apr 2024 12:40
Vypocul som si p. Mateja v danom rozhovore/podcaste od cca 32. min. dokonca. Spomenul o.i. ze tunel Visnove stavalo konzorcium kde slovensky zhotovitel nemal skusenosti a skoncil az 3ti v sutazi. Podla neho prve konzorcia mali stavat ten tunel, lebo su skusene a dokoncili by ho, ale boli vyradene, kvoli tomu ze nebolo dobre vetranie a este nieco co nevedel pomenovat. Cudujem sa mu ze to nepomenoval presne a nespomenul ze Skansku (vyhrala tender na vystavbu D1 lietavska lucka - Dubna Skala s tunelom Visnove) najprv napadli kvoli AKOZE zlemu navrhu vetrania, na co sa Skanska odvolala a dostala od UVOa zapravdu. Nasledne ju obvinili ze v projekte (nie oficialny vysledny projekt, ale taky zrejme "predprojekt' kt. sa dava do sutaze a nemusi 100% korespondovat s vyrobnym projektom resp. vykresmy podla kt. sa bude postupovat pri vystavbe/razenia...) su zle navrhnute priecne priechody medzi rurami => su v dlhsej vzdialenosti ako si vyzaduje norma... Nakoniec kvoli tomu Skansku vyradili zo sutaze a Doprastav vyradili kvoli Kartelu pri verejnom obstaravani dialnicneho useku pri Mengusovciach (ak si dobre pamatam a vyradili ju spolu aj so SKANSKA CZ a dalsimia sioma firmami). Skanska sa odvolala aj proti tomuto napadnutiu, ze mala zle navrhnute v projekte priecne prechody medzi rurami. UVO po 9.mes. dal zapravdu SKANSKE, ale zial stavba uz bola rozbehnuta a uz to asi pravne nebolo mozne zastavit a pridelit Skanskej. pokial si dobre pamatam, tak Skanska vyhrala/vysudila aj nejake peniazky za tuto ujmu.
Co si pamatam, tak VO napadli a aj to sposobilo predlzenie zacatia vystavby. Pamatnici budu vediet presnejsie definovat co vsetko oddialilo stavbu.
Pan matej dalej spomenul ze sa mozno budu musiet prerabat bloky sekundarneho istenia kvoli nadvyrubu pri strielani. Nezasanovalo sa to spravne ako malo.. a tak dochadza k priesaku spodnej vody... No toto sa tu uz rozoberalo par mesiacov dozadu, takze to nieje nic nove. Preto sa aj pytam, ze tieto problemy by mali byt uz bud odstranene,alebo sa na nich prave robi. Mala by sa uz aj montovat technologia. Predpokladam ze oprava tych sekundarov z dovodu nadvyrubu a zleho primarneho istenia sa da robit do isteho casu sucasne s montovanim technologie.
Technologia sa zacala projektovat pred par mesiacmi, tak ma zaujima ci je uz sicko hotovo, aby sa mohla montovat technologia, lebo to potrva nieco malo vyse roka. A ked si to pripocitam k tomu ze je uz april 2024, tak mi to vychadza v dobrom pripade, ze ukoncia opravy a montaz technologii v lete 2025 a uz sa pocka nejaky ten mesiac na reviziu a skusky tunela... Takze knec leta, resp. jesen 2025 by sa mohlo jazdit... Ci?