D1 Bratislava Mierová ulica - Senecká cesta

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 13:42

Dialniciar napísal:PK: a teraz ceny a príp. návratnosť investície ?


Navratnost: zatazenie obchvatu som dlho nevidel statistiku, ale bude to podobne Pristavnemu Mostu, kde to davno bolo okolo 80.000 aut/24h, takze ta paralelna cesta k obchvatu ak by zobrala polovicu zataze, tak je to 40.000 aut/24h. Kolko je takto podobne vytazenych usekov v SR?
Cena: 5km cesta + zeleznica od 1mld Sk - 33mil Eur do 10mld Sk - 330mil Eur. Pri tom ako sa dnes menia ceny dialnic v SR to presnejsie odhadnut nedokazem :)
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 14:09

aquila napísal:tunel pod karpatami by to moc neodlahcilo, to uz odlahci viac D4 na kittsee..

keby tunel pod karpatami tak uzasne pomohol, tak by bol aj usek D1 pristavny most - viedenska je furt prepleneny, co neni .. problem je prave usek pristavny most - mierova - senecka ..

a tam je kamen urazu .. mozeme tu spekulovat ako len chceme .. najvacsia chyba bola nestavanie useku mierova - senecka na 3+3 aj za cenu neskorsieho odovzdania ..

resp ked ho uz tak dorvali, tak pri stavbe protihlukovej stene mali ti mantaci rozsit na 3+3 aspon usek pristavny most - mierova .. a tak isto mohli rozsit na 3+3 usek MUK letisko - senecka .. nenormalne by to pomohlo doprave ..


Alebo by mohli vyuzit priestor pod pylonmi na ktorych je obchvat, chvilu som tam nedaleko byval, presiel som si to a pod obchvatom je vybudovana asfaltova cesta ktora konci plotom pred Gagarinovou a Vrakunskou. Ak by sa tato cesta zapustila do zeme popod Vrakunsku a Gagarinovu, popripade lacne riesenie pripojit ju do urovnovej krizovatky, tak ziskame dalsich 1+1, mozno aj 2+2 od letiska po Pristavny most cez najkritickejsi usek. Toto by bolo ultra lacne riesenie. Ta cesta pod pylonmi je absolutne nevyuzita, maximalne sa tam tocia sceny do Autosalonu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 14:11

Alebo este jeden napad, dole pod pylony presmerovat kamiony a hore premalovat na 3+3, co by uz pre cisto osobne auta nemal byt problem so statikou :)
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 14:15

Toľko veľa nápadov: ale zrealizované nebude nič. Ani Apollo nejde na 100% - pritom on mal prebrať 1/4 z Prístavného mostu. Ono nie vždy sa deje to, čo si niekto myslí a to ešte Apollo má dobrú polohu ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 14:25

Alebo by mohli vyuzit priestor pod pylonmi na ktorych je obchvat, chvilu som tam nedaleko byval, presiel som si to a pod obchvatom je vybudovana asfaltova cesta ktora konci plotom pred Gagarinovou a Vrakunskou. Ak by sa tato cesta zapustila do zeme popod Vrakunsku a Gagarinovu, popripade lacne riesenie pripojit ju do urovnovej krizovatky, tak ziskame dalsich 1+1, mozno aj 2+2 od letiska po Pristavny most cez najkritickejsi usek. Toto by bolo ultra lacne riesenie. Ta cesta pod pylonmi je absolutne nevyuzita, maximalne sa tam tocia sceny do Autosalonu.


mozno na to pridu ked zistia ze na 4 pruhovom obchvate budu podstatne vacsie problemy ako na prekreslenej 3+3 dialnici.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2009 14:25

apollo pomohol vyrazne .. keby nebolo apollo bolo by to o hodne horsie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 14:30

Dialniciar napísal:Toľko veľa nápadov: ale zrealizované nebude nič. Ani Apollo nejde na 100% - pritom on mal prebrať 1/4 z Prístavného mostu. Ono nie vždy sa deje to, čo si niekto myslí a to ešte Apollo má dobrú polohu ...


Ano sme na Slovensku tu vyhrava ludska hlupost, takze verim tomu, ze nic...
No myslim, ze Apollo tu 1/4 zatazenia Pristavneho Mosta urcite prebral, v rannej a vecernej spicke podla kolegov co tadial chodia denne je dost vytazeny, niekedy az zapcha. Tie auta ak by tam nebol Apollo tak by boli na Pristavnom. Inac nechcem zarieknut, ale v poslednom case na Pristavnom Moste neboli nejake brutalne zapchy a kolizie. A za to moze Apollo. Pristavny Most momentalne nejako nevycnieva z problemov na obchvate, je len jednou z bodovych zavad na obchvate kde sa stoji a to su vsetky pripajace z mesta. Je to 6 miest ak by sa vyriesil obchvat tak zostane jedine uzsie miesto a to Pristavny Most.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod zoom » 01. Júl 2009 15:02

Dialniciar napísal:D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.
http://www.region-bsk.sk/docDetail.aspx ... T&did=7002
Máš tam to prvé mapu BA. Klikni nato. Zaškrtni si investičné zámery a ukáže ti viac tunelov popod Karpaty :wink: Možno nemal na mysli práve tunel plánovaný pri výstavbe D4.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 15:12

zoom napísal:
Dialniciar napísal:D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.
http://www.region-bsk.sk/docDetail.aspx ... T&did=7002
Máš tam to prvé mapu BA. Klikni nato. Zaškrtni si investičné zámery a ukáže ti viac tunelov popod Karpaty :wink: Možno nemal na mysli práve tunel plánovaný pri výstavbe D4.


Ano presne takto som ten tunel myslel, viem, ze som kdesi zachytil, ze tunel by mal ist od Galvaniho - Bojnickej, snad jedine, ze by ustil este niekde pred Lamacom, aby bol vyhodnejsi aj pre vnutromestsku premavku, ale aj toto by velmi pomohlo.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 15:49

No PK; ľudská hlúposť by bolo ísť stavať niečo, čo nie je zadefinované trasou, niečo čo nemá povolenia EIA, niečo čo nemá ani len odhad ceny a návratnosť investície. To je hlúposť - skús nakresliť, čo by si išiel stavať a kadiaľ by si to staval. Nie je len napísať to. Osobne nepovažujem za ľudskú hlúposť diaľnicu D4 - je to prvý diaľničný okruh mesta BA a napr. taká Praha stavia dva naraz.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Vlados » 01. Júl 2009 16:02

PK napísal:No myslim, ze Apollo tu 1/4 zatazenia Pristavneho Mosta urcite prebral, v rannej a vecernej spicke podla kolegov co tadial chodia denne je dost vytazeny, niekedy az zapcha.


Zápchu na Apolle spôsobuje, že nie je MÚK Košická x Landerova a prípadne aj Košická x Mlynské nivy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 16:09

Dialniciar napísal:No PK; ľudská hlúposť by bolo ísť stavať niečo, čo nie je zadefinované trasou, niečo čo nemá povolenia EIA, niečo čo nemá ani len odhad ceny a návratnosť investície. To je hlúposť - skús nakresliť, čo by si išiel stavať a kadiaľ by si to staval. Nie je len napísať to. Osobne nepovažujem za ľudskú hlúposť diaľnicu D4 - je to prvý diaľničný okruh mesta BA a napr. taká Praha stavia dva naraz.


Tato diskusia vobec nebola o D4, tu nikto nespochybnuje, dialnicny okruh mesta tak, aby si sa k nemu ani nepriblizil, je potrebny, ale momentalne zdaleka nie tak ako vyriesenie katastrofalneho stavu na useku Pristavny Most - Zlate Piesky.
Vsetko to co si hore vymenoval su veci ktore sa daju urobit a na napriklad na to vyrobenie pruhu pod pylonmi by mozno ani neboli potrebne, pretoze tam cesta uz oficialne vedie. Odhad ceny? Ak je jasne, ze by taketo riesenie pomohlo z 30% za 5% ceny akehokolvek ineho riesenia tak nie je o com diskutovat, najma ak vsetky ostatne riesenia su v nedohladne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 16:25

Ale to by si musel riešiť samotný Prístavný most ... mne nie je jasný tvoj prepočet účinku 30% z 5% ceny iného, to sú len tvoje odhady. A navyše - akákoľvek príprava novej cesty trvá min. 5 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 16:34

Tato diskusia vobec nebola o D4


presne tak, tu ide o to co nastane na akozeobchvate ked buduci rok budu po zlate piesky 3+3 pruhy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 01. Júl 2009 20:41

devil napísal:
Tato diskusia vobec nebola o D4


presne tak, tu ide o to co nastane na akoze obchvate ked buduci rok budu po zlate piesky 3+3 pruhy.


bude totálne upchatý a naviac sa vrátia veľké zápchy na Rovňavskú a Cestu na Senec. Mesto Bratislava a VÚC malo súbežne s etapou 0 pristúpiť k rozšíreniu Cesty na Senec od D1 po Rožňavskú. Ako štandardne nikto sa tým nezaoberá...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Vlados » 01. Júl 2009 20:46

PK napísal:
Dialniciar napísal:No PK; ľudská hlúposť by bolo ísť stavať niečo, čo nie je zadefinované trasou, niečo čo nemá povolenia EIA, niečo čo nemá ani len odhad ceny a návratnosť investície. To je hlúposť - skús nakresliť, čo by si išiel stavať a kadiaľ by si to staval. Nie je len napísať to. Osobne nepovažujem za ľudskú hlúposť diaľnicu D4 - je to prvý diaľničný okruh mesta BA a napr. taká Praha stavia dva naraz.


Tato diskusia vobec nebola o D4, tu nikto nespochybnuje, dialnicny okruh mesta tak, aby si sa k nemu ani nepriblizil, je potrebny, ale momentalne zdaleka nie tak ako vyriesenie katastrofalneho stavu na useku Pristavny Most - Zlate Piesky.
Vsetko to co si hore vymenoval su veci ktore sa daju urobit a na napriklad na to vyrobenie pruhu pod pylonmi by mozno ani neboli potrebne, pretoze tam cesta uz oficialne vedie. Odhad ceny? Ak je jasne, ze by taketo riesenie pomohlo z 30% za 5% ceny akehokolvek ineho riesenia tak nie je o com diskutovat, najma ak vsetky ostatne riesenia su v nedohladne.


PK, kde si na toto prišiel? Pod pylóny nevojde ani cesta 1+1 a problémy by boli aj s križovaním ciest a dvoch železníc. Okrem toho by bolo potrebné vyriešiť napojenie na D1, na čo tam nie je priestor :idea:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 02. Júl 2009 07:46

ta cesta tam existuje. a preco by bolo potrebne vyriesit napojenie na D1 ? ani most apollo nie je napojeny, praveze tu cestu by napojili na BA cesty - gagarinovu a vrakunsku, so zeleznicami by urobili priecestie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod PK » 02. Júl 2009 08:03

Vlados napísal:PK, kde si na toto prišiel? Pod pylóny nevojde ani cesta 1+1 a problémy by boli aj s križovaním ciest a dvoch železníc. Okrem toho by bolo potrebné vyriešiť napojenie na D1, na čo tam nie je priestor :idea:


Videl som to na vlastne oci, presiel som si tu cestu na bicykli, ta hotova cesta 1+1 tam realne je a povedal som, ze mozno by tam vosla aj 2+2, krizovanie s tratou pri Vrakunskej je, tam by zrejme musel byt podjazd, je to asi 80 metrov. Krizovatka s Gagarinovou, opat sa podjazdom dostat popod Gagarinovu = 20 metrov a vyuzit pripajac z Gagarinovej na dostatie sa opat hore na obchvat ktory uz nie je na pylonoch. Pripojenie pod pylony by bolo pri Avione ako pokracovanie pripajacieho pruhu, miesto tam na to je.
Vsetko co by bolo treba su 2 rampy a 2 podjazdy. Na vyriesenie problemu BA obchvatu nie zle...
Zamyslal som sa len na smerom do Petrzalky, takze ma neukrizujte pre opacny smer...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Vlados » 02. Júl 2009 08:51

PK napísal:
Vlados napísal:PK, kde si na toto prišiel? Pod pylóny nevojde ani cesta 1+1 a problémy by boli aj s križovaním ciest a dvoch železníc. Okrem toho by bolo potrebné vyriešiť napojenie na D1, na čo tam nie je priestor :idea:


Videl som to na vlastne oci, presiel som si tu cestu na bicykli, ta hotova cesta 1+1 tam realne je a povedal som, ze mozno by tam vosla aj 2+2, krizovanie s tratou pri Vrakunskej je, tam by zrejme musel byt podjazd, je to asi 80 metrov. Krizovatka s Gagarinovou, opat sa podjazdom dostat popod Gagarinovu = 20 metrov a vyuzit pripajac z Gagarinovej na dostatie sa opat hore na obchvat ktory uz nie je na pylonoch. Pripojenie pod pylony by bolo pri Avione ako pokracovanie pripajacieho pruhu, miesto tam na to je.
Vsetko co by bolo treba su 2 rampy a 2 podjazdy. Na vyriesenie problemu BA obchvatu nie zle...
Zamyslal som sa len na smerom do Petrzalky, takze ma neukrizujte pre opacny smer...


1. Nejaká servisná cesta tam je ale potrebovala by aspoň zvodidlá a potom nemáš pristestor na 1+1.
2. Na vybudovanie podjazdu potrebuješ z každej strany 200-300m.
3. Miesto križovania D1 a Vrakunskej je rezervované pre železničný tunel a tiež pre predĺženie Galvaniho.
4. Úrovňové križovanie so želežnicou medzi pilónmy pri nefunkčných rampách by bola vražda - takmer nulový výhľad.
5. Križovatka pod MÚK Vrakuňa je už teraz veľmi zaťažená a aj pripájaci pruh smerom k Prístavnemu mostu stále plný, takže prejazd cesta pod pylónmy -> pripájací pruh by značne spomalila celú križovatku.
6. Pod estakádou prechádza jedna či dve cesty a neviem si prestaviť ich križovanie so želanou cestou - nedostatočný výhľad v križovatke.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 02. Júl 2009 09:38

1/ zvodila sa tam v pohode zmestia.
2/ akeho podjazdu ?
3/ my potrebujeme riesit sucasne problemy, nie vzdusne zamky, aj einsteinova bola rezervovana aj R-ka ZV-BB bola rezervovana a nic z toho
4/ krizovatky sa riesit daju, ci uz kruhakom, ked nebol problem postavit kruhak vo vrakuni kde sa zlieva 5 ciest tak tu by to tiez nemal byt problem.
5/ preco by mali byt "nefunkcne". to uz je akoze nechodme cez ulicu lebo co ked sa semafor pokazi a zrazi nas auto.
6/ to iste, krizovatku treba upravit na taku aby tam vyhlad bol.

samozrejme najlahsie je povedat ze sa to neda, ale D4 tu nebude vela rokov a tato vlada nikdy nebude podporovat BA, zato na mierovej-seneckej bude stale vacsia tlacenica a tych par tisic odvedenych aut z prilahlych m.c. a obchodnych centier by sa velmi zislo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 02. Júl 2009 09:50

devil napísal:1/ zvodila sa tam v pohode zmestia.
2/ akeho podjazdu ?
3/ my potrebujeme riesit sucasne problemy, nie vzdusne zamky, aj einsteinova bola rezervovana aj R-ka ZV-BB bola rezervovana a nic z toho
4/ krizovatky sa riesit daju, ci uz kruhakom, ked nebol problem postavit kruhak vo vrakuni kde sa zlieva 5 ciest tak tu by to tiez nemal byt problem.
5/ preco by mali byt "nefunkcne". to uz je akoze nechodme cez ulicu lebo co ked sa semafor pokazi a zrazi nas auto.
6/ to iste, krizovatku treba upravit na taku aby tam vyhlad bol.

samozrejme najlahsie je povedat ze sa to neda, ale D4 tu nebude vela rokov a tato vlada nikdy nebude podporovat BA, zato na mierovej-seneckej bude stale vacsia tlacenica a tych par tisic odvedenych aut z prilahlych m.c. a obchodnych centier by sa velmi zislo.


2. veď Ty si písal o podjazde (s traťou) :wink:
3. boli rezervované a čakali na využitie až na cieľové určenie
4. kruháč okolo pilónov by bol zaujimavý, ale potreboval by si zabrať väčšie územie, čo je riešiteľné a zdĺhavé podobne ako vo Vrakuni.
5. lebo sme na Slovenku :(

túto komunikáciu by som si vedel predstaviť ako lokálnu spojicu Gagarinovej a Ružinovskej či Vrakunskej cesty (pred žel. tratou), ale určite nie ako "rozšírenie" estakády :!:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod aquila » 02. Júl 2009 10:38

presunul som prispevky z diskusie o 3+3 BA - TT, lebo tam nepatrili sem ..

tunak je riesenie ako si to predstavuju radny pani MC ruzinov ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6203

je tam vidno aj kruhac pod dialnicou a aj napojenie na galvaniho a obchvat podunajskych ..

bohuzial s tymto usekom sa vela narobit neda ..

maximalne ako som spominal rozsit na 3+3 od pristavneho mostu po gagarinovu a potom od MUK letisko po MUK stara senecka ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mino » 02. Júl 2009 15:55

PK napísal:
Dialniciar napísal:PK: Mierová-Senecká bude mať do 15 rokov po kapacite a povedz mi, ako ju rozšíriš ? No, ako ?

Bratislava potrebuje radikálny rez, pretože preťať mesto diaľnicami zo všetkých strán situáciu nerieši.


To ako to vyriesit som pisal o par clankov vyssie, dala by sa vyuzit zeleznicna trat od krizovatky D1 s Vrakunskou Cestou po Pristavny Most, alebo az pristav. Cesta 2+2 by mohla ist pod tratou, alebo nad tratou, ako to vyriesit uz nech si lamu hlavu ini, je to riesitelne a hlavne tam nemas ziadne nevysporiadane pozemky a ziadnu zastavbu na buranie. Pokial viem tak tato zeleznicna trat nie je nijak extremne zatazena. Pravda nevyriesilo by to samotny problem Pristavneho Mosta, ale problem celeho obchvatu ano.
Problem s tepnami a specialne aortou je ten, ze ak na nej dostanes infarkt tak kolabuje cely system, preto je lepsia siet s kolateralami :D


tato zeleznicna trat ma svoj vyznam:
-prudi po nej kontajnerova doprava najma v suvislosti s napojenim na zeleznicne vlecky bratislavskeho pristavu
-vyuzivaju ju cisternove vlaky kedze je na nu napojena Ustredna nakladna stanica a cela vlecka Slovnaftu
-nehovoriac o tranzitnej a osobnej doprave

Dialniciar: ako konkretne to myslis s tym "rezom"?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod mino » 02. Júl 2009 16:02

Tento usek nie je az tak stary, podla mna sa mal od zaciatku postavit na 3+3 aj za cenu vacsieho zaberu pozemkov a bol by pokoj.

Obrázok

Na co (ake intenzity) mysleli v roku 1999 pri dopravnom planovani?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod aquila » 02. Júl 2009 16:10

to sa uz preberalol, bol aj rozpracovany tusim nejaky projekt na 3+3, ale kvoli schvalovaniu by sa tento usek oddialil o 2-4 roky, a bola to politicka objednavka, dzurinda to chcel odovzdat do volieb 2002 .. co sa sice podarilo, ale za cenu nemoznosti rozsirenia ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.