D1 Bratislava Mierová ulica - Senecká cesta

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod zoom » 26. Jún 2009 14:07

Rio13.zm napísal:urcite riesenie je D4 a dostat trenzit mimo Bratislavu
Ale však väčšina je tam lokál! Čiastočné riešenia sú podla mna zbytočné :roll:
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod PK » 26. Jún 2009 14:20

zoom napísal:A nešlo by piliere rozšíriť resp. spraviť ku každému ďalší jeden, kt. by niesol ďalšie dva pruhy. By to bolo ako 4+4 s rezervou na 5+5. Ale to by bolo asi ekonomicky náročné, kedže v BA toho priestoru je minimum.


Obchvat ide ponad husto zastavanu cast rodinnymi domami Ruzinov - Vrakuna, byval som tam chvilu, poznam to tam a takemuto rozsireniu by padlo za obet vela domov. Zrejme financie za vykup by sa vysplhali do astronomickych vysok. Zbezne som to prepocital a hodnota tych pozemkov a domov by mohla dosiahnut aj 2mld Sk - 66 mil. Euro.

Rio13.zm napísal:urcite riesenie je D4 a dostat trenzit mimo Bratislavu


Podla toho co vidim na Pristavnom Moste, tranzit je tak 10% premavky na obchvate. Vacsina aut su dochadzajuci do Bratislavy. D4 by v tomto velmi nepomohla, je to predsa len prilis vela kilometrov naviac na denne dochadzanie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod stanog » 26. Jún 2009 15:44

To je dokazane uz davno ze cisty tranzit cez BA je len 10-15%. Preto sa aj ja staviam skepticky k vplyvu D4 na odľahčenie upchatého terajšieho obchvatu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod zoom » 26. Jún 2009 16:53

PK napísal:
zoom napísal:A nešlo by piliere rozšíriť resp. spraviť ku každému ďalší jeden, kt. by niesol ďalšie dva pruhy. By to bolo ako 4+4 s rezervou na 5+5. Ale to by bolo asi ekonomicky náročné, kedže v BA toho priestoru je minimum.


Obchvat ide ponad husto zastavanu cast rodinnymi domami Ruzinov - Vrakuna, byval som tam chvilu, poznam to tam a takemuto rozsireniu by padlo za obet vela domov. Zrejme financie za vykup by sa vysplhali do astronomickych vysok. Zbezne som to prepocital a hodnota tych pozemkov a domov by mohla dosiahnut aj 2mld Sk - 66 mil. Euro.

Ale však ja by som nechcel búrať domy. Len vedla terajších postaviť ďalšie piliere. Predsa len sú tie domy stavané nejakých 10-20metrov od pilierov. To by si azda nevyžiadovalo až taký rozsiahly výkup pozemkov.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jún 2009 20:19

stanog napísal:To je dokazane uz davno ze cisty tranzit cez BA je len 10-15%. Preto sa aj ja staviam skepticky k vplyvu D4 na odľahčenie upchatého terajšieho obchvatu.


Ale netýka sa to tranzitu :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod marclucpicard » 30. Jún 2009 21:47

zoom napísal:
PK napísal:
zoom napísal:A nešlo by piliere rozšíriť resp. spraviť ku každému ďalší jeden, kt. by niesol ďalšie dva pruhy. By to bolo ako 4+4 s rezervou na 5+5. Ale to by bolo asi ekonomicky náročné, kedže v BA toho priestoru je minimum.


Obchvat ide ponad husto zastavanu cast rodinnymi domami Ruzinov - Vrakuna, byval som tam chvilu, poznam to tam a takemuto rozsireniu by padlo za obet vela domov. Zrejme financie za vykup by sa vysplhali do astronomickych vysok. Zbezne som to prepocital a hodnota tych pozemkov a domov by mohla dosiahnut aj 2mld Sk - 66 mil. Euro.

Ale však ja by som nechcel búrať domy. Len vedla terajších postaviť ďalšie piliere. Predsa len sú tie domy stavané nejakých 10-20metrov od pilierov. To by si azda nevyžiadovalo až taký rozsiahly výkup pozemkov.


Vidim ze to tam vobec nepoznas pretoze inac by si vedel ze niektore domy su len par metrov od dialnice. Napriklad firma kde robim je vzdialena od kraja mosta len asi 9-10 metrov. Takze toho burania by tam bolo dost vela. Tadialto podla mna cesta vobec nevedie. D4 to urcite odlahci len to uvidime kolko percent to bude az ked bude hotova.
Metallica, Star Trek, Fringe, Lost, NCIS
marclucpicard
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 3
Založený: 19. Feb 2009 19:13

Odoslaťod zoom » 01. Júl 2009 09:02

marclucpicard napísal:Vidim ze to tam vobec nepoznas pretoze inac by si vedel ze niektore domy su len par metrov od dialnice. Napriklad firma kde robim je vzdialena od kraja mosta len asi 9-10 metrov. Takze toho burania by tam bolo dost vela. Tadialto podla mna cesta vobec nevedie. D4 to urcite odlahci len to uvidime kolko percent to bude az ked bude hotova.

Ne nepoznám moc, vačšinou keď idem, tak idem ponad. A už tu bolo viac krát spomínané, že na D4 sa s odľahčením nedá odvolávať, keďže to bude minimálne!
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 09:24

zoom napísal:A už tu bolo viac krát spomínané, že na D4 sa s odľahčením nedá odvolávať, keďže to bude minimálne!
napísalo to tu iba pár užívateľov, ja napríklad nie, a to, aký bude skutočný účinok sa dá len ťažko predpokladať, ale už 2 veľké firmy to chceli stavať formou PPP s koncesiou na 25 a 28 rokov bez tieňového mýta, takže tam asi voľačo jazdiť bude. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 10:56

Dialniciar napísal:
zoom napísal:A už tu bolo viac krát spomínané, že na D4 sa s odľahčením nedá odvolávať, keďže to bude minimálne!
napísalo to tu iba pár užívateľov, ja napríklad nie, a to, aký bude skutočný účinok sa dá len ťažko predpokladať, ale už 2 veľké firmy to chceli stavať formou PPP s koncesiou na 25 a 28 rokov bez tieňového mýta, takže tam asi voľačo jazdiť bude. :wink:


Chodim teraz v poslednom case tankovat do Rajky v Madarsku, a taku prazdnu dialnicu ako je z BA na hranice s HU som dlho nevidel. Pocas celych asi 20km tam stretnem asi 5 kamionov a 5 aut. Smer D2 je trosku viac vytazeny, ale dokopy to je max. do 10% zatazenia D1 Mierova - Senecka. Budovat D4 by znamenalo len nutit tych 90% aby chodili po D4 a robili denne vela km naviac. Skor ako D4 by bolo potrebne urobit severny obchvat mesta popod Karpaty s pripojenim na D2. To by rozdelilo zatazenie terajsieho obchvatu na polovicu, co by mohlo stacit na par rokov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 11:10

D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 11:17

Skor ako D4 by bolo potrebne urobit severny obchvat mesta popod Karpaty s pripojenim na D2. To by rozdelilo zatazenie terajsieho obchvatu na polovicu, co by mohlo stacit na par rokov.


nerozdelilo. 50-60% z PM ide z dialnice dole, dalsich tych cca 10% ako pises prechadza na berg/rajku dalsich 20% ide za mostom LF do karlovej vsi/mlynskej d./zapadnej cast sirsieho centra. vlastne vsetky zjazdy z obchvatu su vytazene npr. ruzinova, vrakune biskupic do nakupnych centier sa chodi casto po obchvate. a naopak vacsina nakladiakov od sitiny pokracuje po D2 na hun/aut.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 11:39

Dialniciar napísal:D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.


Tvoj prispevok je odveci.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 11:44

PK napísal:
Dialniciar napísal:D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.


Tvoj prispevok je odveci.
Neviem, čo je na tom odveci. Ty píšeš, že nepomôže D4, ale severný obchvat tunelom Karpaty cez pohorie Malé Karpaty s prepojením na D2 - ale to je už súčasť D4.

Naštuduj si najprv, o čom vlastne píšeš. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 11:44

devil napísal:
Skor ako D4 by bolo potrebne urobit severny obchvat mesta popod Karpaty s pripojenim na D2. To by rozdelilo zatazenie terajsieho obchvatu na polovicu, co by mohlo stacit na par rokov.


nerozdelilo. 50-60% z PM ide z dialnice dole, dalsich tych cca 10% ako pises prechadza na berg/rajku dalsich 20% ide za mostom LF do karlovej vsi/mlynskej d./zapadnej cast sirsieho centra. vlastne vsetky zjazdy z obchvatu su vytazene npr. ruzinova, vrakune biskupic do nakupnych centier sa chodi casto po obchvate. a naopak vacsina nakladiakov od sitiny pokracuje po D2 na hun/aut.


S tymi poctami suhlasim. Z tych 50-60% co idu dole by asi 30% az polovica zisla na D4, pretoze by im bolo vyhodnejsie vojst do Bratislavy z D4 niekde pred Karpatami, alebo za Karpatami v Lamaci. Plus by sa k nim pridala asi polovica z tych co idu obchvatom na most LF. To je dokopy polovica z 60% a polovica z 20% = 40% celkovej zataze by sa oddelila z terajsieho obchvatu na ktorom by ostalo 60% zataze, co by bol dost velky uspech.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 11:53

Dialniciar napísal:
PK napísal:
Dialniciar napísal:D1 Mierová - Senecká je ale srdcová tepna štátu ... to ostatné je len tvoj názor (ad D4). A navyše ten tunel Karpaty je už súčasťou D4. Naštuduj si to.


Tvoj prispevok je odveci.
Neviem, čo je na tom odveci. Ty píšeš, že nepomôže D4, ale severný obchvat tunelom Karpaty cez pohorie Malé Karpaty s prepojením na D2 - ale to je už súčasť D4.

Naštuduj si najprv, o čom vlastne píšeš. :idea:


Ja som nepovedal, ze severny obchvat BA popod Karpaty je to iste co severna vetva D4. To co je na stranke ndsas je nejaky paskvil ktory bude mat realny vyznam tak v roku 2200. Vyuzitelny severny obchvat BA by musel viest niekde od D1 po Vajnorskej, odtial na sever k Vinohradom, kde by bol zaciatok tunela s vyustenim niekde v Lamaci.
Predpokladam, ze to co si povedal ze "Mierova-Senecka je ale srdcova tepna statu" si myslel ironicky...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 11:55

To, čo ty ale hovoríš, to nemáš podložené serióznym dopravným výskumom, či snáď ano ?

Určite nemôžeš porovnávať mestský centrálny (z pohľadu D) úsek Mierová-Senecká s diaľnicou D2 v smere na ČR a H (zaujímavé, že Sitinu si vypustil). Porovnávať mestské a mimomestské úseky je miešať hrušky s jablkami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 12:10

Dialniciar napísal:To, čo ty ale hovoríš, to nemáš podložené serióznym dopravným výskumom, či snáď ano ?

Určite nemôžeš porovnávať mestský centrálny (z pohľadu D) úsek Mierová-Senecká s diaľnicou D2 v smere na ČR a H (zaujímavé, že Sitinu si vypustil). Porovnávať mestské a mimomestské úseky je miešať hrušky s jablkami.


To co tu uvadzam su veci ktore su odpozerane z realneho stavu a kazdy colvek ktory nenosi hlavu na ozdobu uzna ze je to tak. Percenta ktore som tu uvadzal ja a Devil by sa nejakym "vyskumom" mozno spresnili tak na +/- 5% co v celkovom vplyve nehra rolu. Je uplne fuk ci by sa z Mierovej-Seneckej odviedlo 45%, alebo 50% premavky, v konecnom dosledku by to vyriesilo situaciu. Pre mna ako vodica a uzivatela je uplne jedno ci dany usek je mestsky, mimomestsky, v tom okrese, alebo state. Ja vidim, ze je tam problem a tento problem sa da riesit takym a takym sposobom. Povedal som, ze problem useku Mierova-Senecka by vyriesila dialnica od Zlatych Pieskov po Lamac a na tom si trvam.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 12:10

S tymi poctami suhlasim. Z tych 50-60% co idu dole by asi 30% az polovica zisla na D4, pretoze by im bolo vyhodnejsie vojst do Bratislavy z D4 niekde pred Karpatami, alebo za Karpatami v Lamaci. Plus by sa k nim pridala asi polovica z tych co idu obchvatom na most LF. To je dokopy polovica z 60% a polovica z 20% = 40% celkovej zataze by sa oddelila z terajsieho obchvatu na ktorom by ostalo 60% zataze, co by bol dost velky uspech.


neviem ci sme sa pochopili. tych 50-60% som myslel dopravu medzi petrzalkou a ruzinovom & biskupicami & vrakunou & nakupnymi centrami pri dialnici & letiskom & slovnaftom atd. a aj zvysnych 40-50 % su auta z lamaca, karlovky atd. s tymi istymi cielmi.... si pisal ze severny obchvat by rozdelil zatazenie terajsieho obchvatu na polovicu, co by mohlo stacit na par rokov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 12:11

oprava...aj velka cast zvysnych 40-50 %...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 12:12

PK: Mierová-Senecká bude mať do 15 rokov po kapacite a povedz mi, ako ju rozšíriš ? No, ako ?

Bratislava potrebuje radikálny rez, pretože preťať mesto diaľnicami zo všetkých strán situáciu nerieši.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 12:26

Dialniciar napísal:PK: Mierová-Senecká bude mať do 15 rokov po kapacite a povedz mi, ako ju rozšíriš ? No, ako ?

Bratislava potrebuje radikálny rez, pretože preťať mesto diaľnicami zo všetkých strán situáciu nerieši.


To ako to vyriesit som pisal o par clankov vyssie, dala by sa vyuzit zeleznicna trat od krizovatky D1 s Vrakunskou Cestou po Pristavny Most, alebo az pristav. Cesta 2+2 by mohla ist pod tratou, alebo nad tratou, ako to vyriesit uz nech si lamu hlavu ini, je to riesitelne a hlavne tam nemas ziadne nevysporiadane pozemky a ziadnu zastavbu na buranie. Pokial viem tak tato zeleznicna trat nie je nijak extremne zatazena. Pravda nevyriesilo by to samotny problem Pristavneho Mosta, ale problem celeho obchvatu ano.
Problem s tepnami a specialne aortou je ten, ze ak na nej dostanes infarkt tak kolabuje cely system, preto je lepsia siet s kolateralami :D
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod PK » 01. Júl 2009 12:28

devil napísal:
S tymi poctami suhlasim. Z tych 50-60% co idu dole by asi 30% az polovica zisla na D4, pretoze by im bolo vyhodnejsie vojst do Bratislavy z D4 niekde pred Karpatami, alebo za Karpatami v Lamaci. Plus by sa k nim pridala asi polovica z tych co idu obchvatom na most LF. To je dokopy polovica z 60% a polovica z 20% = 40% celkovej zataze by sa oddelila z terajsieho obchvatu na ktorom by ostalo 60% zataze, co by bol dost velky uspech.


neviem ci sme sa pochopili. tych 50-60% som myslel dopravu medzi petrzalkou a ruzinovom & biskupicami & vrakunou & nakupnymi centrami pri dialnici & letiskom & slovnaftom atd. a aj zvysnych 40-50 % su auta z lamaca, karlovky atd. s tymi istymi cielmi.... si pisal ze severny obchvat by rozdelil zatazenie terajsieho obchvatu na polovicu, co by mohlo stacit na par rokov.


Nepochopili :) Ale ked si len zoberies ze pri Zlatych Pieskoch odchadza asi 20% premavky smerom Roznavska - Vajnorska a pripaja sa naspat 20% od Vajnor, tak tych dokopy 40% by urcite slo severnym obchvatom.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 12:37

PK: a teraz ceny a príp. návratnosť investície ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 12:41

noo, tomu moc neverim, tych 20% to ma nasmerovane tiez do mesta, ked niekto chce len prejst BA tak po dialnici, a nie cez svetla a krizovatky. ale to je len tych 10-15% ako napisali predo mnou a pre nich sa neoplati riesit SO. problem mierovej-seneckej uplne vyrieseny nebude, to by si musel odpratat pol ruzinova aj tie velkopredajne atd...D4 aspon zoberie tranzit co pomoze nakolko nakladiak zabera miesto na ceste pre niekolko aut. a problem PM vyriesi len kvalitna MHD, nic ine. ale to uz je OT.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2009 13:30

tunel pod karpatami by to moc neodlahcilo, to uz odlahci viac D4 na kittsee..

keby tunel pod karpatami tak uzasne pomohol, tak by bol aj usek D1 pristavny most - viedenska je furt prepleneny, co neni .. problem je prave usek pristavny most - mierova - senecka ..

a tam je kamen urazu .. mozeme tu spekulovat ako len chceme .. najvacsia chyba bola nestavanie useku mierova - senecka na 3+3 aj za cenu neskorsieho odovzdania ..

resp ked ho uz tak dorvali, tak pri stavbe protihlukovej stene mali ti mantaci rozsit na 3+3 aspon usek pristavny most - mierova .. a tak isto mohli rozsit na 3+3 usek MUK letisko - senecka .. nenormalne by to pomohlo doprave ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.