Stránka 5 z 149

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 13:10
od devil
urcite by mali mat prednost projekty D1 pred D3 - myslim to vseobecne.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 13:22
od pohodak
hmm, kedze tam okrem usekov janovce-osipana nie su ani useky HP-LL-turany, mam to chapat tak, ze PPP predsa len bude??

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 13:24
od devil
v materialy sa pise ze "sa to zvazuje".

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 13:48
od pohodak
hm a ked vysledkom zvazenia bude, ze PPP nie, tak sa HP-turany nezacne stavat v tomto obdobi, ale useky na D3 ano?to by bolo fakt zaujimave...

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 14:48
od Pacho
Neviem ci som to celkom pochopil, ale postavia turany hubova, tak budeme mat teda bohovsku dialnicnu "skakavu" siet = pridem do strazova, musím preskoscit ZA-MT, pridem pred RK, ktory zasa musim "preskocit", ked boh da dostanem sa do Janoviec, kde budem "preskakovat " levocu, prejdem popod Branisko, aj to len napoly, stamade si "preskocim" do Svinnej, vlastne "osiparne", a nakoniec si "preskocim" este presov a s hrkou biedou s dostanem pred KE, a koniec. Takto D1-nebude ani 2020. Samozrejme budme radi kazdemu km dialnice, nech je kdekolvek, lebo vsade ju treba, ale toto je velmi divne riesenie. :D

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 14:51
od aquila
no myslim, ze usek hubova - ivachnova je tiez docela realny, cize by tam boli okolo roku 2011/2012 "diery" akurat medzi zilinou a turanmi a medzi janovcami a braniskom :)

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 14:54
od Koksolam
aquila napísal:no myslim, ze usek hubova - ivachnova je tiez docela realny, cize by tam boli okolo roku 2011/2012 "diery" akurat medzi zilinou a turanmi a medzi janovcami a braniskom :)


Stihli by sa tie diery spravit do roku 2015 aj bez PPP?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 15:28
od kstano
Pacho napísal:Neviem ci som to celkom pochopil, ale postavia turany hubova, tak budeme mat teda bohovsku dialnicnu "skakavu" siet = pridem do strazova, musím preskoscit ZA-MT, pridem pred RK, ktory zasa musim "preskocit", ked boh da dostanem sa do Janoviec, kde budem "preskakovat " levocu, prejdem popod Branisko, aj to len napoly, stamade si "preskocim" do Svinnej, vlastne "osiparne", a nakoniec si "preskocim" este presov a s hrkou biedou s dostanem pred KE, a koniec. Takto D1-nebude ani 2020. Samozrejme budme radi kazdemu km dialnice, nech je kdekolvek, lebo vsade ju treba, ale toto je velmi divne riesenie. :D


Ved ako v tom vtipe, mozno tu na fore niekde je:

Z USA ide manager na obchodne rokovanie do Kosic. Z BA ho veziu autom do KE. V Ke ho privitaju, aka bola cesta? Ale fajn, len by ste mali vymenit vodica, nepozna cesty. Stale zliezal z dialnice.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 21:33
od E499.3056
Myslim si, ze tento usek... troska mi nepripada momentalne ako dolezity, medzi hory robit tunely...

re

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2006 19:29
od pohodak
tak tomu co si napisal som fakt nepochopil :shock: :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 17:33
od Andrej
Tento usek by mal stat 18.593.356.000 Sk bez DPH a planovana realizacia je medzi 01/2011 a 06/2015. Naklady na 1 km su takmer 1,4 mld Sk.
Planuje sa stavat "povrchovym" variantom - "Na základe písomného rozhodnutia MDPT SR zo dňa 30.6.2005 bol určený variant povrchový."

Velka cast trasy bude vedena na estakadach podobne ako D3 pred Zilinou, lenze tu aj vo 2 urovniach.

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=87

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 17:35
od aquila
tu sa mi nejako nechce verit, ze by tunelovy s korbelkou a bez privadzaca turany variant bol drahsi...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 17:38
od Andrej
aquila napísal:tu sa mi nejako nechce verit, ze by tunelovy s korbelkou a bez privadzaca turany variant bol drahsi...


Ja by som hlavne velmi rad vedel, co sa stalo s variantom, ktory navrhol MMD :roll:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 21:31
od pohodak
je v pripade tohto useku este nejaka "realna" sanca ze sa bude predsalen stavat tunelovy variant namiesto povrchoveho?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 22:06
od mirkobb
Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 22:17
od Dialniciar
mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!


Okrem Braniska sa úspešne postavila Horelica a Sitina. A okrem toho v SR existuje dosť veľa významných železničných tunelov. To nie je o stavbároch, ale o peniazoch. Náročné úseky sa odkladajú a odkladajú a odkladajú ... aj keď už sa realizujú úseky, kde cena je 1,1 mld. SKK, ale je tu strach dať 2 mld. SKK na 1 km za dvorjrúrový tunel. :idea:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 22:44
od pohodak
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!


Okrem Braniska sa úspešne postavila Horelica a Sitina. A okrem toho v SR existuje dosť veľa významných železničných tunelov. To nie je o stavbároch, ale o peniazoch. Náročné úseky sa odkladajú a odkladajú a odkladajú ... aj keď už sa realizujú úseky, kde cena je 1,1 mld. SKK, ale je tu strach dať 2 mld. SKK na 1 km za dvorjrúrový tunel. :idea:


kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo :oops:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 23:18
od Dialniciar
pohodak napísal:
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!


Okrem Braniska sa úspešne postavila Horelica a Sitina. A okrem toho v SR existuje dosť veľa významných železničných tunelov. To nie je o stavbároch, ale o peniazoch. Náročné úseky sa odkladajú a odkladajú a odkladajú ... aj keď už sa realizujú úseky, kde cena je 1,1 mld. SKK, ale je tu strach dať 2 mld. SKK na 1 km za dvorjrúrový tunel. :idea:


kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo :oops:


To je názor, ktorá nemá nikde reálny základ.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 09:51
od pohodak
takze predsa mi nesibe 8)

johhan napísal:UPS, pardon, Slovenský kras .. asi som sa už chcel cítiť ako v raji :P


Ako kedy Devil, niekedy je tunel z ekologockého hľadiska horší variant pretože hlavne pri tuneloch nad 2 alebo 3 kilometre ( neviem presne ) pri portáloch a pri vetracích šachtách všetko zahynie lebo je tam vysoká koncentrácia splodín. Pri Višňovom to bude najviac viditeľné.

A Korbeľka ? Povrchový variant bude drahší asi o 2 mld SKK.


dialniciar existuje nejake "oficialne" porovnanie nakladov na oba varianty?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 10:13
od kaviarista
pohodak napísal:kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo :oops:


Povrchovy variant vyjde na priblizne tie iste peniaze ako tunelovy, lebo Korbelka skrati trasu o cca 3 km.
Len kde su teraz, do pekla, ti nasi zeleni? Pri Donovaloch maju len kopec dristov o nejakych biotopoch, ale ked ma prist skutocna tema ako Korbelka tak su ticho.

Korbelka by znamenala rapidne znizovanie emisnych plynov, znatelne uspory pohonnych hmot a tym aj ekonomicke odovodnenie vysky poplatku za pouzivanie dialnic. Na rozdiel od Donovalov, tu by skutocne doslo aj k viditelnemu zlepseniu biotopov u zveri.

Adaios tvrdil, ze dokonca ani bezne prevadzkove naklady tunela nemusia byt vyssie ako u paralelneho estakadoveho variantu.

Existuje vobec aspon jeden ako-tak logicky dovod, preco nestavat Korbelku?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 10:31
od Milos
Kaviarista, aj keď som teraz OT s tými Donovalmi nemáš pravdu - trasa Hiadeľskou dolinou by veľmi, opakujem veľmi hrubým spôsobom narušila prírodné prostredie a biotopy zveri. Je tak navrhovaná podľa mňa zase len z tej tej starej známej príčiny - aby sa ušetrili bubáky za tunel, pretože popod Hiadeľské sedlo by mal len cca 3 km. Nemyslime si, že návrhmi variantov trasy cez Hiadeľskú dol., Moštenickú dol., príp. "imaginárny" návrh popod Veľký Šturec sa možnosti trasy BB - RK vyčerpali. Našli by sa aj neporovnateľne vhodnejšie, avšak s dlhšími tunelmi (ale to sme zase pri "imaginárnych" variantoch, o ktorých sa bez štúdie sotva dá seriózne diskutovať). Takze by som to dal skôr ako paralelu ku Korbelke, nie ako protiklad.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 10:41
od Milos
Kaviarista, vlastne to nedávaš ako protiklad, len by som v tomto neosočoval ochranárov, to ma dosť zarazilo..

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 12:09
od Dialniciar
kaviarista napísal:
pohodak napísal:kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo :oops:


Povrchovy variant vyjde na priblizne tie iste peniaze ako tunelovy, lebo Korbelka skrati trasu o cca 3 km.
Len kde su teraz, do pekla, ti nasi zeleni? Pri Donovaloch maju len kopec dristov o nejakych biotopoch, ale ked ma prist skutocna tema ako Korbelka tak su ticho.

Korbelka by znamenala rapidne znizovanie emisnych plynov, znatelne uspory pohonnych hmot a tym aj ekonomicke odovodnenie vysky poplatku za pouzivanie dialnic. Na rozdiel od Donovalov, tu by skutocne doslo aj k viditelnemu zlepseniu biotopov u zveri.

Adaios tvrdil, ze dokonca ani bezne prevadzkove naklady tunela nemusia byt vyssie ako u paralelneho estakadoveho variantu.

Existuje vobec aspon jeden ako-tak logicky dovod, preco nestavat Korbelku?


kaviarista, použijem tvoju logiku z inej témy:

Bež rýchlo a upozorňuj ochranárov, čo sa to ide stavať. Lebo keď budeme všetci čušať, tak sa nikdy nič nezlepší. A bež naozaj rýchlo, nečakaj na náš ostatných. :idea:

Ono čosi iné je krásna nedotknutá príroda široko ďaleko a niečo iné priemyselné lokality. Ale to ty nechápeš, všakže ? Komu niet pomoci, tomu niet rady, platí v tvojom prípade. 8)

A keď sme pri Adoasovi, tak on už 10 rokov presadzuje model estakáda+krátky tunel+estakáda+krátky tunel.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 12:12
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 12:26
od pohodak
uf tak tie fotky su dost zle :shock: myslim ich obsah...

ale ta posledna je krasna :wink: