D1 Turany - Hubová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant by ste uprednostili v súčasnej situácii na úseku D1 Turany-Hubová?

Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra
276
90%
Povrchový variant s tunelmi Rojkov/Havran
32
10%
 
Celkový počet hlasov : 308

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Addman » 15. Feb 2021 00:34

jarino napísal:Myslím to tak, že vytendrujú sa samostatne:
1) zhotoviteľ úseku v Turci
2) zhotoviteľ tunela Korbeľka
3) zhotoviteľ tunela Havran
4) zhotoviteľ úseku na Liptove.
Jeden projekt takéhoto rozmeru je príliš veľké sústo aj pre dream team.
Ak chceme nižšie ceny, potrebujeme poriadnu súťaž. Viem si predstaviť, že aj keby sa mala Korbeľka realizovať metódou TBM, tak by sa minimálne prihlásili Skanska, Metrostav, TuCon, Tubau, Hochtief prípadne Strabag.


Chcem sa spytat. Pri takomto rozdeleni zakazky na 4 sutaze nie je riziko kartelovych dohod? Tych firiem ktore to vedia postavit nie je vela. Ono to nemusi byt ani velmi umyselny kartel. Keby som bol ja riaditelom firmy A urcite by som sa nesustredil na vsetky zakazky, ale pripravil s poriadne povedzme na dve. Predpokladam, ze vo fachu sa ludia poznaju a ked zistim nahodu ze firma B sa sustredi na useky 2 a 3 bol by som hlupy keby som tlacil na pilu v tych istych usekoch. Pritom nemusi dojst ku ziadnej priamej dohode medzi firmami staci ak sa dozviem (nejako) o tom co planuje druha firma.

Ak by sa to rozdelilo len do dvoch usekov asi by az take velke riziko nebolo, ale tych firiem tu fakt nie je tolko aby to slo az do 4 usekov.

Hovorilo sa o tom niekde tu na fore v casoch niekedy na zaciatku ministrovania Erseka, kde sa mu vycitalo, ze dal dva useky velmi kratko po sebe do sutaze (a uz si fakt nepamatam, ktore to boli)

Riesenim by este mozno bolo davat do sutaze useky postupne (napr. podla dlzky stavby od najdlhsieho), ale neviem. Nie som odbornik v tejto teme. Ak mate iny nazor rad si ho vypocujem.
Addman
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 06. Nov 2017 14:21

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod ondrejko_t » 15. Feb 2021 09:48

hej, predpokladám, že sa to takto myslelo, od najťažších úsekov po časovo najmenej náročné. ono to je pekne vidieť pri RK - na čo Ti je celá kostra diaľnice, keď nemáš tunel?
No a ustrážiť si tendre znamená že výsledná suma nebude v súčte vyššia, ako keby to bol jeden spoločný úsek.
A ešte výhoda (za podmienky, že by boli prachy, kt. nie sú) - mohlo by sa stavať pri 4 firmách výrazne rýchlejšie ako keď to stavia jedna.

btw. tie dve "kartelové" diaľnice boli D3 v CA a D1 v PO.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod perets » 15. Feb 2021 10:30

Rozdeliť to na 4 či dve súťaže je nezmyslel. 4 x VO, rozdeliť dokumentáciu, 4 x stavebný dozor, 4 x viac administratívy, koordinácia zhotoviteľov, Y krát vyššie riziko nedokončenia celého úseku pri vypadnutí jedného zhotoviteľa. Žltý fidic, alebo PPP D+B, podľa peňazí. Najdôležitejšie je znížiť cenu, nie postaviť to o pol roka rýchlejšie.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Jonathan » 15. Feb 2021 11:25

Ked mas dialnicu s tunelom, tak sa do tendra prihlasi iba firma/konzorcium, ktore vie postavit tunel.

pokial oddelis tunel od obycajnej cesty, tak o tunel sa pobiju ti isty co hore, ale o useky pred a za tunelom, mozu ist aj male firmy, napr, ceste stavby a pod.

Je s tym viac papierov to urcite. Urcite je riziko, ze jeden z tendrov sa zasekne. Ale zase, ked su styri tendre, a mne sa jeden nepodari, tak nebudem namietat a odvolavat sa, vsak upravim cenu na dalsom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod ondrejko_t » 15. Feb 2021 11:33

perets napísal:Rozdeliť to na 4 či dve súťaže je nezmyslel. 4 x VO, rozdeliť dokumentáciu, 4 x stavebný dozor, 4 x viac administratívy, koordinácia zhotoviteľov, Y krát vyššie riziko nedokončenia celého úseku pri vypadnutí jedného zhotoviteľa. Žltý fidic, alebo PPP D+B, podľa peňazí. Najdôležitejšie je znížiť cenu, nie postaviť to o pol roka rýchlejšie.


riziko je stále. hlavne na svk.
stačí si pozrieť križovatku D4D1 - a to D4 je PPP. alebo privádzač zo ZA na D1, resp. samotná križovatka LL.
Papierové zaťaženie sa dá podľa mňa eliminovať vhodnými úpravami zákonov. a vypadnutie zhotoviteľa tu bolo aj na jednom úseku. okrem toho, keby aj niekto vypadol, asi sa ľahšie nájde stavebník, ktorý to dokončí. (samozrejme že s delením ale súhlasím len pri náročných úsekoch. rozsekanie rovinatých, resp. nenáročných úsekov na menej ako 15km mi príde nezmyselné.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod jarino » 15. Feb 2021 13:34

Ak sa dívame na vec tak, že NDS aj MinDop majú zabezpečiť čo najhospodárnejší výber zhotoviteľa, tak inú možnosť ako rozdelenie zákazky na časti nevidím.
Dôvody:
PPP v našich končinách akosi nefunguje. Myslím že o PR1bina nemusím vôbec hovoriť. Výhodou PPP v prípade D4R7 malo byť to, že koncesionár zabezpečí veľmi rýchlu výstavbu všetkých úsekov. Ak tomuto niekto hovorí rýchla výstavba, tak nech sa nenechá vysmiať. Teraz sú problémy s križovatkou D1/D4, lenže omeškania boli aj z iných dôvodov. Ak niekto chce argumentovať nízkou cenou, tak je nutné poznamenať, že kopa objektov ktorá sa mala realizovať bola akosi vyškrtnutá (v súlade so zmluvou medzi štátom a koncesionárom). Veď si pamätáme tie prekvapenia samospráv... Veriť, že teraz tomu bude inak je podľa mňa nereálne.
Mimo toho PPP projekty sa už v súčasnosti taktiež posudzujú, MDV SR malo zabezpečiť metodiky (neviem či sa na ne z vysoka ...), takže vidím to celkom otázne.

Žltý FIDIC by som bral. Tu by som si počkal ale na posúdenie o vodách. A samotný žltý FIDIC neznamená, že nejako zázračne padne cena, viď HP-LL.

Záverom CBA je, že investičné náklady tohto projektu by mali klesnúť o 30%, aby B/C bolo vyššie ako 1 a realizácia by mohla byť zaplatená z eurofondov. To je pre mňa jediný vysvetliteľný dôvod, prečo PPP. Inak žiadnu výhodu PPP nevidím.

Nevidím dôvod, prečo by projekt nemohol byť rozdelený na minimálne dve časti. Slovensko je povinné zabezpečiť rozdelenie projektov tak, aby sa VO mohli zúčastniť aj menšie firmy. S týmto už mali problém ŽSR pri uzle Žilina, kde im to ÚVO napádal (a nie je dôvodom to, žeby to ÚVO bavilo, ale možné korekcie poskytnutých nenávratných finančných príspevkov z EÚ...). Dôvod prečo nemôže byť rozdelená zákazka musí byť dosť jasný a nie dve A4 prečo to nejde (koordinácia, stavebné dozory a pod. sú len hlúpe výhovorky, ak niekto nepodloží, koľko navyše by také zaťaženie navyše stálo financií). ŽSR to ako-tak zdôvodnili tým, že potrebujú uzol ZA čím skôr zrealizovať práve kvôli možnému prepadnutiu fondov. Lenže potom tu máme tendre, ktorých sa zúčastnia dve konzorciá...
Tento projekt má odhadovanú hodnotu zákazky 1,1 mld. eur. Už len podmienky účasti musia byť nastavené tak, že ich málokto splní...Od začiatku by to smerovalo ku vzniku dream team konzorcia.

Ak štát chce zabezpečiť súťaž, mal by projekt rozdeliť, aby o samotné tunely mohli súťažiť iba zhotovitelia tunelov a nie byť súčasťou megakonzorcií alebo pôsobiť ako subdodávatelia. Samotný tunel Korbeľka z pohľadu investičných nákladov je dosť veľká zákazka, kde len výrub a ostenie sú odhadované na 350 miliónov eur z 900 miliónov eur (stavebné náklady na realizáciu iba samotnej diaľnice bez vyvolaných investícií, technologií, strojov, výkupov pozemkov atd.). Som presvedčený, že minimálne Korbeľka by sa mala realizovať samostatným zhotoviteľom.

Ideálny postup vyhlasovania tendrov by bol nasledovný:
1) tunel Korbeľka
2) tunel Havran
3) zbytok
S ohľadom na to, že na turčianskej časti bude nutné kompletne vykúpiť pozemky a asi budú zdržania so stavebným konaním, vedel by som si predstaviť čo spomínal Loe. To znamená, zabezpečiť medzi tunelmi Korbeľka a Havran zjazd na cestu 1/18. Nakoľko sa poloha západného portálu tunela Havran zmenila a teda ani tam ešte neprebehlo MPV, takáto zmena by neznamenala výrazné omeškanie. V takom prípade by sa najskôr postavila časť od tunela Havran po Hubovú.

Okrem toho neviem, prečo by rozdelenie malo byť významný problém. Aj v Chorvátsku tak pristúpili k výstavbe mosta Pelješac, kde most stavajú Číňania a prístupové cesty aj s tunelmi Avax resp. Strabag. A ak ma moje info neklamú, tak za 32 km diaľnice dajú 410 mil. eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod pohodak » 15. Feb 2021 14:05

v principe suhlasim, ale:

- velka vacsina zdrzania na D4/R7 ide za statom, kde chybali pozemky a stavebne povolenia, to ze je problem s krizovatkou D4xD1 je opat maslo cisto na hlave NDS
- fakt neviem aky zmysel by malo docasne napojenie (ako keby sme ich nemali po krajine dost) za tazke peniaze v tomto terene ked sa napojim na dialnicu o kusok dalej v MUK hubova (ktora sama o sebe je dovod preco je dialnica zbytocne zvlnena takze za mna nemala existovat ani tato), toto by bol jednozacne kandidat na najvacsiu somarinu aka sa tu za 20 rokov postavila
- nie som vobec presvedceny, ze ak budu 2 samostatne tendre na tunely tak to vygeneruje vacsiu sutaz resp. tam bude viac zaujemcov ako keby isli oba tunely spolu...rozdelenie na tunelovu a povrchovu cast by este celkom zmysel davalo, ale ten usek medzi tunelmi by bol celkom narocny na koordinaciu medzi "tunelarmi" a "mostarmi"
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod cPalo » 15. Feb 2021 17:21

Neviem koľko je pomer výrub / násyp, ale v princípe by sa tunel mal vysypať do násypov a pri rôznych firmách tu vidím komplikácie ;)
Môže sa teoretický stať, že vyrastie nová hora a iná zmizne :D
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 15. Feb 2021 18:13

4 úsečky ? So súčasným managementom a nastavením NDS ? Ok dajme tomu, že Doležal patrí medzi tých lepších ministrov dopravy, čo sme mali, ale prečo napríklad obchvat Tvrdošína za rok, čo je táto vláda nedoriešil? hej odvolania, naťahovačky, veď je minister tak mal tresnúť po stole. Na Slovensku treba vetrať ak v Žilinskom regióne parazitujú stavebné firmy a zarábajú na hlúposti dodatkoch preplatkoch a odborných zvratkoch. A ešte im hodíme ďalšiu miliardu na tunel, čo sa dá stavať za polovicu a ešte im dáme možnosť stavať ho 10 rokov nie v totálne chaosových podmienkach štyroch častiach?

V tom clanku viewtopic.php?f=35&t=25331 sa teda Dolezal vyslovuje na PPP ako iste riesenie. Súťaž sa da vypísať rýchlo aj vyhodnotiť. DSP tam nieje podmienka asi, keďže si to naprojektujú podľa technológie akú si navrhnú.

Bolo by zaujímavé, keď tam budú kritéria cena, čas. Koncesionár si tam vie uplatniť know how aké sa u nás nepoužíva. Napr. Nejaké tbm z druhej ruky. Havran sa da NRTM postaviť za tri roky. Korbelka projekt príprava razenia 1,5 roka razenie TBM 300-400m za mesiac. 1,5 roka razenie. No keby švihli môže tam byt variant 3,5 roka od podpisu zmluvy. NRTM 5 rokov.

Ozaj otázka by bola. Keď SSÚD je navrhovane v Hubovej pre tri tunely koncesionár by mohol spravovať aj Čebrať nie alebo si NDS postaví ďaľšie svoje stredisko v Likavke?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod pppoposition » 15. Feb 2021 20:21

Lorenc napísal:Dolezal vyslovuje na PPP ako iste riesenie.

Podľa mňa je PPP projekt na úseku, kde je možné použiť eurofondy, akým je napríklad aj Turany-Hubová, veľmi zlé riešenie.

Okrem vyhadzovania peňazí zo štátneho rozpočtu by sa takýmto prístupom podľa mňa ukázala neschopnosť vedenia Ministerstva dopravy a výstavby a Národnej diaľničnej spoločnosti efektívne využiť akékoľvek finančné zdroje, nielen tie z Európskej únie.
pppoposition
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Obrázky: 0
Založený: 18. Júl 2011 13:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 16. Feb 2021 08:22

Ako nevravím treba aby existovala brzda nemusí byť PPP to najlepšie. Súťaž a riešenia, ktoré PPP môže vygenerovať bude určite vhodné zoradiť
podseba do tabuľky a sú variantnejšie ako keď sa to rieši klasicky.

A dá sa to hneď porovnať.

Lebo ak naše stavebné firmy vidia expertízu na úrovni 1,2 mld tak ceny pri verejnom obstarávaní by zaručene oscilovali okolo tejto sumy. Ak by motyka vystrelila najnižšia cena by bola na 85% ceny expertízy, ale to len odhadujem, a aj tak to je veľa.

V konečnom dôsledku PPP aj s 20 ročnými splátkami môže byť za takú cenu a menšiu ako by mohla byť predpokladaná najnižšia vysúťažená cena klasickým spôsobom.

Okrem vyhadzovania peňazí zo štátneho rozpočtu by sa takýmto prístupom podľa mňa ukázala neschopnosť vedenia Ministerstva dopravy a výstavby a Národnej diaľničnej spoločnosti efektívne využiť akékoľvek finančné zdroje, nielen tie z Európskej únie.


Lebo sú asi neschopní. Ale ani nie oni, ale štruktúra etatistickej organizácie, ktorá si myslí, že dačo vie. A keď tu, niektorí vypisujú, že sa to zmení tak im moc neverím. Všetko čo sa stavia od Žiliny po Ivachnovú je rozbabrané štátnym a NDS managementom. Jedine, čo vedia je 5 krát vymeniť šefa NDS a 3 razy ministra. Riešenie je fakt dať veci do rúk expertných firiem. Ide o to si ich vedieť vybrať, buď vysúťažiť PPP alebo privátne firmy, čo to celé zmanageujú pre štát aj klasickým spôsobom. A to je úloha NDS aj MINDOP.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 16. Feb 2021 08:50

PPP v našich končinách akosi nefunguje.
ucelom PPP je aby sa postavila cesta na ktoru stat nema peniaze a aby sa to nezapocitalo do dlhu. pre ministra financii je lepsie mat planovane splatky za 30 rokov ako zabezpecit stamiliony navyse na drevo v priebehu 4-5 rokov. a presne kvoli tomu chce minister PPP aj pri tomto useku. PPP funguje podla hesla najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. ina vec ci s tym suhlasime (ja ani velmi nie...)

Podľa mňa je PPP projekt na úseku, kde je možné použiť eurofondy, akým je napríklad aj Turany-Hubová, veľmi zlé riešenie.
eurofondy ostanu a mozes ich ouzit inde. a cim dalej bavime sa o znizenom objeme eurofondov.

existuje dost argumentov proti PPP ale zrovna nie tie co tu citam....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod ondrejko_t » 16. Feb 2021 08:51

ono to je vsetko pekne, ked v konecnom dosledku do toho vstupuje cez povolenia nakoniec stat.
nejdem riesit opravnenost, ale len na porovnanie:
D4R7 - koncesionar nadava a stazuje sa, ze nema alebo dlho nemal potrebne povolenia.
D1 - Visnove - Duha a Salini sa dlhodobo stazovali na obstrukcie zo strany statu a chybajuce povolenia a na zamietave stanoviska ku vsetkym alternativam.
D1 - Ivachnova - Stavbar stale nema stavebko ani 4 roky po pretrasovani
Kopec dalsich usekoch stoji na neodkupenych pozemkoch...
vravim, nejdem riesit kto ma a nema pravdu (aj ked plati stare prislovie ze bez vetra sa ani listok nepohne). ale aby stavba isla tak ako ma, mal by prist stavebnik na uz vysporiadanu luku so vsetkymi povoleniami. a to je na SVK (a je jedno, kto, co, kde a s akym FIDICom stavia) proste asi nemozne a nerealne.
(pre mna z najblizsieho okolia je najviac nepochopitelny chybajuci privadzac na D1 od SN, kde uz neviem kolko rokov sa riesia DSP a vykup pozemkov a to sa bavime o 800m cesty)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Loe » 16. Feb 2021 09:06

devil napísal:
PPP v našich končinách akosi nefunguje.
ucelom PPP je aby sa postavila cesta na ktoru stat nema peniaze a aby sa to nezapocitalo do dlhu. pre ministra financii je lepsie mat planovane splatky za 30 rokov ako zabezpecit stamiliony navyse na drevo v priebehu 4-5 rokov. a presne kvoli tomu chce minister PPP aj pri tomto useku. PPP funguje podla hesla najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. ina vec ci s tym suhlasime (ja ani velmi nie...)

Podľa mňa je PPP projekt na úseku, kde je možné použiť eurofondy, akým je napríklad aj Turany-Hubová, veľmi zlé riešenie.
eurofondy ostanu a mozes ich ouzit inde. a cim dalej bavime sa o znizenom objeme eurofondov.

existuje dost argumentov proti PPP ale zrovna nie tie co tu citam....


Pokiaľ ide o PPP projekty, štandardy Eurostatu sa v roku 2016 zmenili. Dnes sa už nedá automaticky povedať, že PPP sa do štátneho dlhu nezapočítava, viď. priložená príručka:

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... ide-en.pdf
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 16. Feb 2021 09:11

doteraz sa to tak vyrokovalo, pokial sa to uz nebude dat to bude vazny problem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Pacho » 16. Feb 2021 09:12

nad tým privádzačom do SNV ostáva rozum stáť. Keby tam aspoň postavili niekoľko 100m prepojenie kruháča so starou cestou , dalo by sa veľa poriešiť za málo penazí.

To, že sa stavby naťahujú kôly štáto je nesporné, a zároveň logické, že stavebé firmy pri predĺžení stavby žiada kompenzácie. Pre firmu je najlepšie oprísť na stavbu postaviť v požadovanom termína dostať zaplatené a zbohom. KeĎ sa to predlžuje a vznikajú naviac náklady s presunom techniky , ľudí, zakonzervovaním stavby atd atd, ako pri každej robote.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod pohodak » 16. Feb 2021 10:23

devil napísal:doteraz sa to tak vyrokovalo, pokial sa to uz nebude dat to bude vazny problem.


pokial sa tie splatky zapocitaju do statneho dlhu tak pada aj posledna aka-taka vyhoda PPP
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Feb 2021 11:40

No jasné, že sa započítajú.
Veď ani odrb ako urobili Rakušáci s ASFINAG-om už neprechádza a aj oni museli dlhy ASFINAG-u zarátať do štátneho dlhu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod pohodak » 16. Feb 2021 11:50

tento isty "problem" sme mali aj my s NDS, takze nic nove pod slnkom...PPP sa vsak bezne do dlhu nezapocitavalo co je aj tak iba papierovy ofajc, lebo tie peniaze treba splatit v kazdom pripade...toto je uplne najvypuklejsie na nasej slavnej R1 - keby si stat peniaze na vystavbu pozical priamo a splacal rocne to iste co plati koncesionarovi (ocistene o peniaze na udrzbu) tak dnes je uz uver splateny, ale my sa s tym budeme borit este 21 rokov :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 16. Feb 2021 12:12

NDS bolo to iste len NDS si tazko mohla vziat uver ako ASFINAG kedze nema take prijmy. cele PPP do dlhu neslo akurat kazdorocna splatka co ovela-ovela nizsia suma. a tak sa stalo ze ten papierovy ofajc kazdemu vyhovoval a stale vyhovuje lebo sa bude argumenotvat cistou sucanou/buducou hodnotou penazi ergo splatka 100 mil o 20 rokov bude mat ovela nizsiu hodnotu = bude ovela mensia zataz pre stat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod jarino » 16. Feb 2021 20:36

pohodak napísal:v principe suhlasim, ale:

- velka vacsina zdrzania na D4/R7 ide za statom, kde chybali pozemky a stavebne povolenia, to ze je problem s krizovatkou D4xD1 je opat maslo cisto na hlave NDS
- fakt neviem aky zmysel by malo docasne napojenie (ako keby sme ich nemali po krajine dost) za tazke peniaze v tomto terene ked sa napojim na dialnicu o kusok dalej v MUK hubova (ktora sama o sebe je dovod preco je dialnica zbytocne zvlnena takze za mna nemala existovat ani tato), toto by bol jednozacne kandidat na najvacsiu somarinu aka sa tu za 20 rokov postavila
- nie som vobec presvedceny, ze ak budu 2 samostatne tendre na tunely tak to vygeneruje vacsiu sutaz resp. tam bude viac zaujemcov ako keby isli oba tunely spolu...rozdelenie na tunelovu a povrchovu cast by este celkom zmysel davalo, ale ten usek medzi tunelmi by bol celkom narocny na koordinaciu medzi "tunelarmi" a "mostarmi"


- to je pravda. Preto som do toho viac nešpáral. Lenže výhoda PPP v analýzach bola práve rýchlosť. Zas môžeme polemizovať, že tieto omeškania a možno aj väčšie by boli, ak keby sa D4R7 realizovali klasickým spôsobom.
- teoreticky, ak by sme chceli Havran mať skôr ako Korbeľku. Súhlasím, že prínosy by boli otázne. Jediný spôsob napojenia by asi bola iba vetva na zjazd z diaľnice na 1/18 na moste medzi tunelmi Havran a Korbeľka.
- rozdelením na štyri časti som to kus prehnal (schválne). Ale ja si myslím, že rozdeliť to aspoň na dve tri časti by bolo prínosné, aby nemuseli vznikať veľké konzorciá. Samozrejme počítam s tým, že expertíza nepreháňa :D

V jednej z príloh je rozpočet s nacenením každého jedného objektu...
Mám aj animáciu, no tá má myslím 300 MB, takže tú tu nemám ako dať.
Rozmýšľam, že je lepšie tu dať pdfka ako snímky obrazoviek a pod. do galérie.

Edit: Možno by stálo zato spraviť pre každý úsek jeden príspevok s takýmito súbormi a nejako to odčleniť, nech to potom nemusíme hľadať v siahodlhej diskusii.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod lolo » 16. Feb 2021 20:48

Tie ceny za ražbu na základe čoho určili? Veď to je uletené
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 16. Feb 2021 21:58

Nedá sa tá animácia dať na YOUTUBE? Aspoň na mesiac pls. A čo sa týka toho mosta k SSUD Hubova za tu cenu mohlo to byť prepojené na tú Komjatanskú cestu.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod rempo » 16. Feb 2021 22:41

Pripajam sa k Lorenc nedalo by sa to dať na nejaky server ulož.to atď. prosim
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod jarino » 17. Feb 2021 01:13

Vizualizácia: https://youtu.be/7VIe8TXtvGk


zdroj: YouTube.com
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.

cron