od lostrail » 17. Jan 2020 18:13
DrX: Toto uz vazne nema so zdravym rozumom spolocne ani jedno slovo. Tak poporiadku:
1. Ze je D1 narocny projekt a je pomerne megalomansky projektovany, to ano. Tunely by sa dali skratit, niekde aj eliminovat a cesta by mohla viest udoliami v profile ako RC, s lokalnymi znizeniami rychlosti. Napokon aj v tuneloch je rychlost znizena. Aj Strecno sa mohlo vyriesit inak a nadlho by bol pokoj, tam je to jasna politicka vola. Neda sa vsak suhlasit s tym, ze je to "naokolo blizsie", pretoze takisto ako pri R1+R2, nemozeme sa na tu dialnicu pozerat len z hladiska dopravy BA-KE, ale najma z pohladu dopravy na severe Slovenska vseobecne. Vela priemyslu a logistiky sposobuje velke intenzity, ktore niektori nechcu vidiet. Usek Turany-Hubova je dlhodobo pretazeny a rozhodne tu dialnicu tam treba (aj ked suhlasim, ze urcite nie za 90 mega za km). Zas, R1+R2 ma zmysel, lebo na juhu sa naopak priemysel este moze rozvijat a takisto tam ma zmysel tlacit na nizsie ceny, nakolko vystavba juzneho tahu je este do velkej miery investicna (navratnost sa nemoze pocitat pri sucasnych intenzitach, resp. vyhladovych bez rozvoja juhovychodnych regionov).
2. Ak bude Ersek ministrom dopravy najblizsie 4 roky, nech nas ochranuje san pan boh, aby sme tu mali aspon nieco postavene v normalnej kvalite a profile. Zaroven za jeho bacovania sever Stredneho Slovenska zostane opluty a zabudnuty tak, ako doteraz. Realne to, co sa zatial odovzdalo, pripravoval este Strapaty a Ersek do toho uz velmi nezasahoval. Pardon, do niecoho zasiahnut stihol. Stopnut Visnove a pokaslat tender na D4 (fakt budem velmi prijemne prekvapeny, ak D4 a R7 vydrzia bez vacsej udrzby 10 rokov tie intenzity, ktore tam budu, na tych nasypoch, ktore tam su, s tymi prvkami, ktore su tam nainstalovane tak, ako su nainstalovane). Uz davno mala byt zdvihnuta D1 kvoli krizovatka s D4, ale niektori sa zobudili len teraz, ked idu volby. Ktovie, ako to dopadne s usekom Krivan-Mytna a so Soroskou. Ta Soroska je tiez nestastne riesenie, lebo tunel v polprofile realne tolko toho nezlepsi. Nejde o neviemaky hrozny horsky priechod (dovolim si tvrdit, ze v niektorych ohladoch je este aj Pincina nebezpecnejsia), ale za to su na nom nepodstatnene rychlostne obmedzenia. Za zlomok ceny toho tunela sa ten priechod dal pekne rozsirit na Cestu 1. triedy v usporiadani 2+2, dali sa zmiernit niektore zakruty a vyrovnat rozdiely medzi prevyseniami a vyzeralo by to ako Dargov, ktory ma mimochodom len 3 pruhy. Toto tvoje vychvalovanie Erseka nema ziaden realny zaklad. Inde si napisal, ze vsetko zle su len zle pripravene a vysutazene projekty jeho predchodcov. No pokial viem, D4/R7 uz je jeho maslo. Navyse, este uvidime, ako kvalitne pripravil projekty, ktore budu po nom stavat ini. A posledna vec - co mu branilo zmenit tie projekty, ktore sa za jeho posobenia este nezacali stavat, ked boli tak zle pripravene? Aha, uz by nestihol do volieb postavit svojim oveckam.
3. Keby Dennik N napisal, ze takato cena je v pohode a este by to vychvaloval, tak by som si asi skontroloval, ci som sa nahodou neteleportoval do paralelneho vesmiru. Jednak Dennik N nie je nakloneny sucasnej koalicii, co je pochopitelne (a zaroven dovod, preco takuto cenu vychvalovat rozhodne nebude). Po druhe, uz viackrat tam vysli clanky, ktore kritizovali ceny niektorych usekov. To skor najlepsi Smeracky dennik PraUda bude tu dialnicu vychvalovat, resp. ak vobec spomenie cenu, tak len okrajovo. Ak by tvoje myslienkove pochody boli spravne, to by Dennik N musel vychvalovat aj situaciu okolo Visnoveho, R2, ci D4. Ale ziaden taky clanok som tam nevidel, takze tu tvoju krv v ociach smerom na sever si uz prosim ta utri, lebo uz veris aj predstave, ze este aj Dennik N je zaujaty proti juhu, co je teda slusne stadium paranoje.