DrX napísal:Nesuhlas. Bodove zavady a prejazdy mestami/dedinami su najvacsim problemom D1 KE-UA aj R2 KE-ZV. Nikto nemoze mat problem s jednotkou od Dargova po Secovce ani s usekom pred Pozdisovcami. Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec. Zvysok je na 1ke bezproblemovy.
DrX, toto forum sledujem uz vela rokov ale prispievam len vynimocne. Moj dojem je, ze ta tu "severania" povedzme utlacaju a musis si svoj nazor vzdy vybojovat, preto si niekedy prilis tvrdohlavy, co ale chapem, inak by si bol udupany a zosmiesneny.
Ale tentokrat tvoj zaver je v podstate nerealne a nerozumne riesenie. Cit. "Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec.)"
Nerealne - ked uz postavis obchvaty, kde treba mimourovnovky/docasne napojenia co su najdrahsie casti a este k tomu tunel, tak cena bude blizka rovno kompletnej vystavbe celeho useku a na to prachy nie su.
A nerozumne preto, lebo ked uz by si postavil to co navrhujes, tak ti ostanu uz len casti, co su trasovane cez pole, "zhrnies ornicu a mozes stavat cestu", cize by si vyplieskal skoro cele naklady na usek ale nemal by si plnohodnotnu dialnicu.
Na tej ceste na vychod od kosic su podla mojich skusenosti najvacsim problemom, ze s mierne sa zhustujucou dopravou zacinaju robit problemy mnozstvo kamionov, v lete aj polno stroje a kavickari - idu do susednej dediny na kavu konstantne od dvora do dvora nieco medzi 40-50 km/h. Netreba ani dobu spicky a hned sa tvoria kolony, hned potom na rovinkach masivne predbiehanie a ta cesta smerujem v buducnosti k titulu cesta smrti ako pri zlatych moravciach.
Dalej je problem smerom prejazd Michalovcami, nezvyknu byt kolony ale vela semaforov a kruhacov a na konci mesta smerom KE velmi dlhy usek v obci. Cize len prejazd michalovcami vezme 1/4 - 1/3 casu na ceste MI-KE.
Po ceste je relativne vela dlhych obci, co naozaj velmi spomaluje premavku plus po rekonstrukcii cesty pribudnute obmedzenia rychlosti mimo obci - boli to nehodove useky v krizovaniach, ale su v miestach kde je rovna cesta a vyhlad do oboch stran minimalne kilometer a obmedzenie rychlosti aj tak nepomohlo, kedze havarky tam vidno casto aj teraz. Nechapal so, ze ked uz menili komplet podlozie - vlastne stavali cestu nanovo, ze nepridali odbocovacie pruhy ked o probleme zjavne vedeli ked dali obmedzenie rychlosti.
Na druhej strane je Dargov podla mojich skusenosti- na to, ze je to horsky priechod - velmi dobre priechodny. Vynimocne sa mi stane, ze sa zavesim na kamion - ked ho dobehnem pred vrcholom, ked konci 2+1, ale to sa hned preklopime na druhu stranu a dole kopcom uz smykame dobrou rychlostou. Osobaky tam chodia aj do zakrut tacho rychlostou 100 km/h, obcas ked ide niekto, kto to nepozna, zbrzdi na tu 80tku, co nie je nic hrozne aby sa musel stavat tunel.
Moj nazor je, ze by sa mal co najskor postavit usek Dargov-Pozdisovce + obchvat michaloviec, tunel niekedy v buducnosti ked sa premavka zvysi a prechod Dargov bude uzke hrdlo. Naozaj je mi luto, ked sa vleciem v dlhych kolonach za kavickarmi a cez dediny a vedla si v poli predstavujem miesto, kde by som mohol palit po dialnici. Ten usek a pripadne az po hranicu je jednoduchy a bude lacny, zato bude mat vela kilometrov, to by si aj politici mohli ani nie splhnut, ale nikto im nemoze vykrikovat, ze ste dokoncili len 7 km dialnice - to by bolo hned okolo 50 km a v podstate za facku. Potiazne polprofil, aj to by stacilo - vyriesilo by vsetky mnou pomenovane nedostatky, pripadne by to mohla byt aj prelozka cesty I.triedy, ale vzhladom na teren - rovina ako doska a trasa uprostred pola, by nebol takmer zadny rozdiel v cene medzi 1ckou a dialnicou.