davidk napísal:1.) 4.) Úsek D3 Zilina Brodno - Kysucke mesto ma už hotovú komplet EIA aj so zaverečným stanoviskom+ študiu realizovateľnosti+momentalne dokončuju DUR a DÚR podĺa mojich info to ma byť hotove . Pozemky su vykupene na 98%. Uz je aj vec na stavebku. Stavebko najneskor do konca roka 2021 a može sa začať tendrovať. Samozrejme ak to UHzP pusti ale preco by nepustil? Čize +- v 2025-26 chodia ludia po dialnici. Druhý a posledný úsek D3 KNmesto- Oščadnica je tak rok a pol pozadu. čiže suma sumarum je D3 oproti usekom D1 Bidovce - Michalovce (nie MI hranica UA) v priprave tak 5 rokov dopredu (pre D1 BI-MI sa ešte len opakuje stara EIA ktora bola hotova v 1998 ale uz 3ti rok to stoji nespravili ani čiarku). Naklady na kilometer alebo na vozidlo su pritom na východe nižšie obslužitelnosť územia a počet obyvateľov deto. Vsetko stoji na osobach a zaujmoch uz 30 rokov. Ak by bol zaujem spravanie je absolutne niekde inde čo sa tyka pripravy uz to trva 30 rokov a sme v podstate na začiatku tu niet čo diskutovať kašlú na to aj na ľudí. Naklady na usek MI UA hranica su aj s pozemkami 273 mil €. čo je na kilometer (31,3km) 8,7€ milona take čislo je smiešne že to už niekto nepostavil. Ďalšie dva useky od Dargova po MI 353€ čo je na kilometer (30,3km) 11.6 mil €. Najdi mi na Slovensku ešte jeden takyto 61,6 km usek na v trase medzinarodneho koridoru ktory postavis za 10 mil na kilometer. Ake vysoké náklady? Usek tunela Bidovce Dargov 418mil € na 12,6 km stoji na kilometer 33 mil co je podpriemer v SR ale dohromady to vychádza za cely usek (74.2 km!!!!!!) 14 milionov € na kilometer a to sme ešte netendrovali čo je tu drahe? Nič lacnejšie na Slovensku v medzinarodnej trase a pre 400 tisic občanov SR nieje .
2.) presne ako vravis do Prievidze R2 a vychodne od Prešova peniaze na rek. ciest 1 triedy.....uz ja Prievidza obehla v priprave D1 sila..... Rozširenie cesty od BA do TT je v priprave tiež ďalej ako BI-MI aj ja tvrdim ze o 15 rokov to bude aj s rozsirenim po Trenčin možno podobne toto nieje sťažovanie ale fakt, lebo pred 15 rokmi by nikto nepovedal že obchvat BA , cesta do Dunajskej či D3 možno aj ta Prievidza bude skôr ako spojenie Kosic po D1 o MI ani nehovorim.
3.) iste bolo to tam roky ale teraz sa to pohlo a vyznamne .....keďže su enormne devloperske tlaky a prepoj obchvatu D4 s D1 nebude ešte minimalne tri roky.
5.) nebudem ani pisať o investiciach ŽSR do 200 km rychlosti na zapade BA -ZA a zvyšku Slovenska a vobec ambicii pokračovať či spraviť niečo ďalej je to zbytočné už aj tak niesu prachy a nič nebude. Ja sa toho nedožijem a to som 40 tnik TV -HE elektrifikacia sa tendruje už 8 rok.....prerabaju dovrzany tender a stale to maľuju odznova veď je čas......keby som chcel niečo silou mocou zdržať nebudem to robiť inač. Kto je za to zodpovedný pri 1437 ludoch na ministerstve v BA a priemernych paltoch 1631 €/mes??? Tie elktricke jednotky z tendra nam budu v MI a HE na dve veci .... skor sa rozpadnu pokiaľ bude trať načo to vobec pišeš.
6.) Presne tak taka je realita od absolutneho zufalstva postupna stupajuca spokojnosť smerom k BA.
1.,4. Súčasná úroveň prípravy D3 nie je nič, z čoho by sme mali byť ohromený.
DÚR už mala byť dodaná, tak je to stanovené v Zmluve.
Tie termíny čo píšeš boli oficiálne pred necelým rokom. Podľa nich už privádzač KNM mal byť vo výstavbe, v skutočnosti najskôr o rok.
V prípade D3 KNM - Oščadnica malo byť vyhlásené VO na realizáciu. Nič také sa nekoná a ani konať v blízkej dobe nebude, lebo NDS nemá ani zhotoviteľa DSP...
Podľa tých oficiálnych termínov otvorenie Brodno - KNM v 1Q/2026, lenže právoplatné ÚR malo byť v 2Q/2020 a najskôr bude v 4Q/2020.
Jediné reálne z tých harmonogramov je, že niečo z toho určite bude hotové počas programového obdobia 2021-2027.
Jak že nie je lacnejšie riešenie? Preložka a modernizácia 1/18. Tak to aj bude. PO kraj dostane eurofondy na cesty 1. triedy a tie pôjdu aj na 1/18.
D1 na Michalovce je reálna až po 2030. Ak sa budú brať do úvahy CBA, tak túto časť D1 predbehne celá stredná R3 (a to teda minimálne úsek Príbovce - Teplice po modernizácii žiadnu paralelnú R nepotrebuje a ani si nemyslím, žeby sa realizoval).
2. Východná R2 predbehla D1. To je sila... Pri západnej R2 nie je čo pochybovať.
Čo je na tom zlé, že na východ od PO majú byť cesty 1. triedy? Mimo toho, že R4 sa skrýva za Via Carpathia, tak R4 od Lipníkov smer Poľsko nie je ťah, pre ktorý by malo byť prioritné stavať RC. V mnohých úsekoch preložka cesty 1. triedy sa prekrýva s RC, ktorá sa aj tak najskôr bude niekedy stavať v polprofile.
Ostatné ťahy sú cesty 1. triedy a nemá zmysel tam stavať paralelnú RC -> PO - smer Stará Ľubovňa a Lipníky - smer Vranov n. Topľou.
3. Problém s križovatkou D1xD4 R1 nevyrieši. Uvidíme čo napovie CBA.
4. To teda písať fakt nemusíš, lebo ŽSR na rýchlosť 200 km/h doteraz nemodernizovali...
Pôvodne ŽSR uvažovali stavať BA - ZA na 160 km/h a ZA - KE iba zoptimalizovať. Až potom prišiel nápad modernizovať ZA - KE na 200 km/h.
Elektrifikácia do HE sa určite netendruje 8 rokov, nakoľko donedávna ŽSR nedisponovali potrebnou dokumentáciou na realizáciu... Teraz sa vykonáva inžinierska činnosť k stavebnému povoleniu.
Ďalšia investícia je TIOP Trebišov, ktorého realizácia sa tendruje.
Pravidelne čítam plač, že na východ nič nejde. Keď napíšem, že do KE sa plánujú kúpiť EJ, tak to nemám ani písať
1631 eur mesačne zas nie je nejaký extra plat. Určite nie na bratislavské pomery.
5. Vážne si myslíš, že v BA panuje spokojnosť?