D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod cPalo » 11. Mar 2020 16:29

Jano1 napísal:
cPalo napísal:
Nie, len mam vynimocne trpezlivost. Takze kde presne konci tych "+ 4.3 km", daj suradnice.
Ukaz na google maps(daj link na google maps), kde to je ako usek, alebo daj suradnice.

keďže sa to nestavia, tak presne to nie je, ja som dal koniec Továrenskej resp ekvivalent na Močaranskej
pravda bude až po presných mapách, ale vychádza to tak


Cize takmer 31 km dialnice a tebou vybrane miesto vzdialene takmer 6 km po ceste od konca useku D1 ma nahradit 39.2 km existujucej cesty, ale ty tam stale vidis usporu 4 km. :roll:

A blbosti o tom, ze ked sa to nestavia, tak nevieme kolko to bude si nechaj pre niekoho ineho. Projektova dokumentacia je od toho, aby sme vedeli urobit vsetky kroky veduce k vystavbe na danom mieste a nie o km vedla.


Ty sa tu oháňaš projektovou dokumentáciou, tak potom ty presne vieš koľko metrov to je, lebo ja nemám šajnu aká tam je tá tvoja dokumentácia
LOL
Takže majstre, kde presne bude diaľničný privádzač ústiť?
vieš / nevieš?
daj presné súradnice kde končí diaľničný úsek. musíš ich mať keďže ty píšeš že to je 6km od MI (zase si dal centrum ako minule? skontroluj si to)
apropo 6km od môjho bodu je asi stred medzi Pozdišovce / Trhovište (bližšie k Trhovištiam čo pochybujem že bude aj diaľničný ekvivalent)
https://www.google.sk/maps/dir/48.7083665,21.8275358/48.7385952,21.8913788/@48.724446,21.8453028,4527m/data=!3m1!1e3?hl=sk
ja to neviem, ale čítal som že by to malo ísť niekde na Továrenskú, tak som do google dal posledný postavený bod na Továrenskej (presunul to na milimetre LOL na Močarianskú a dal nejaký údaj, ty si dal zatiaľ písmena, čakám už od teba len fakty keď máš, ak nie tak potom je pravda to, že to zistíme presne až po dostavbe)
https://www.google.sk/maps/dir/48.724379,21.4344283/48.7385952,21.8913788/@48.7316557,21.5648574,11.54z?hl=sk
Takže sa nakoniec asi dohodneme: tunel neskráti cestu, hore dole doľava doprava to bude presne rovnako, lebo ty máš projektovú dokumentáciu, ale je tajná aj asi pre teba

Trošku aj logiky, .. daj jeden konkrétny tunel ktorý predlžil cestu ako serpentína po kopci
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vceliak » 11. Mar 2020 16:48

Pacho napísal: R4 KE Milshost naberia na užitočnosti len teraz po dostavaní M30 a obchvatu košíc. V podstate 10rokov nevyužitá

To je pravda, ale len preto, že 10 rokov mešká napojenie na U.S.Steel! Keby to bolo projektované spolu s privádzačom k štvorke bráne, bol by tento kúsok vyťažený až až. Samozrejme Košice čakajú na obchvat, ktorý odľahčí mosty cez Hornád v Košiciach.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 11. Mar 2020 17:00

Pacho k intenzitam R4 KE - ked sa strihala paska 2013, bol som tam..bola debata s vtedajsim GR NDS ze preco sa neurobil vyjazd na USS aby nemuseli kamiony a auta chodit po starej ceste co by ulahcilo vela veci...ani PZ nebol nadseny z vtedajsieho riesenia. Odpoved bola do roka budeme tendrovat R2 kt to poriesi... Vysledok je taky ze mame 2020 vyhlad na R2 I.usek je 0 najskor ak ho budu tendrovat po 2022 + vystavba tak sme niekde 2026/27.
a preto minimalne 1/2 aut chodi po starej ceste cez Hanisku alebo klasicky ,,fiktivna R2 smer Saca,,

a Davidk.. 100p SUHLAS na vsetko ako si napisal...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Mar 2020 18:47

devil napísal:
Len si nezachytil zjednoduseny vypocet porovnavania vyhodnosti usekov, ked sa berie do uvahy len cena za 1 km delena intenzitou/24h, co dava aspon trochu rozumnejsi pohlad ako len cena za km. Samozrejme nezaratavaju sa dalsie polozky ako napr. skratenie/predlzenie trasy, casova uspora, nehodovost, uspora/neuspora paliva, ktore su pri niektorych usekoch znacne vyznamne.
prave z intenzity vychadzaju tie dalsie polozky, nie je to nic navyse. o tie polozky vlastne ide nie o samotnu intenzitu. cize nemozes nejake kriterium zohladnovat 2x. zjednoduseny vypocet tiez nezohladnuje prevadzkove naklady ktore su pri tuneloch vyssie.

Tak mi vysvetli ako sa skratenie/predlzenie trasy alebo casova uspora premenena na peniaze zohladnuje v tom zjednodusenom vypocte? Kazdy usek ma inu casovu usporu pre jedno vozidlo, ktora moze a nemusi suvisiet s intenzitou. Ako suvisi skratenie trasy s intenzitou ked podla teba "vlastne ide nie o samotnu intenzitu"?



devil napísal: vacsinu premavky tvoria auta do 3,5 nieze 7,5 ton. myslis ze tam nabehne 3.000 alebo 5.000 tazkych nakladnych vozidiel ?

Nie, neocakavam zazraky, kedze koridor stale nie je plynule priepustny, ale moze tam byt v 2020 viac nakladnych nez na Soroske 2015.

devil napísal:D1 dar-poz 10,5 mil/km 5000 aut/den, 2100 €/voz
D1 tur-hub 44 mil/km 21.000 aut/den, 2100 €/voz


5 tisic D1 Dargov - Pozdisovce je v sucasnosti absolutne nerealnych, ukaz mi obchvat mesta, kde mas presmerovanie na urovni 70%. Obchvat Banoviec 4746 v/24h pricom sa vychadza z vyssich intenzit mimo obchvatu nez maju Secovce.
Porovnanas bezny usek s pravdepodobne najdrahsim na severnej D1? Tak porovnaj Bidovce - Dargov s Tu-Hu. Jaj, ty vies len ceresnicky z torty vyberat.
Len zopakujem, Tu-Hu nehori a o 8-10 rokov ked dojde k presmerovaniu dopravy cez Visnove tam stupnu intenzity o niekolko tisic.

cPalo napísal:daj presné súradnice kde končí diaľničný úsek. musíš ich mať keďže ty píšeš že to je 6km od MI (zase si dal centrum ako minule? skontroluj si to)
apropo 6km od môjho bodu je asi stred medzi Pozdišovce / Trhovište (bližšie k Trhovištiam čo pochybujem že bude aj diaľničný ekvivalent)

Neznasam ludi, ktory sa hadaju o tom ci to je tak alebo onak(v tomto pripade skratenie o 4 km) a pritom nemaju sajnu o trase a koncoch useku. Pre teba pristupna dokumentacia je napr. EIA.

cPalo napísal:Takže sa nakoniec asi dohodneme: tunel neskráti cestu, hore dole doľava doprava to bude presne rovnako, lebo ty máš projektovú dokumentáciu, ale je tajná aj asi pre teba
Trošku aj logiky, .. daj jeden konkrétny tunel ktorý predlžil cestu ako serpentína po kopci


Ukaz, kde som tvrdil, ze nejaky tunel popod kopec, kde vedie existujuca cesta I.triedy, ktoru tunel nahradza, trasu predlzi?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod cPalo » 11. Mar 2020 19:12

Jano1 napísal:
cPalo napísal:daj presné súradnice kde končí diaľničný úsek. musíš ich mať keďže ty píšeš že to je 6km od MI (zase si dal centrum ako minule? skontroluj si to)
apropo 6km od môjho bodu je asi stred medzi Pozdišovce / Trhovište (bližšie k Trhovištiam čo pochybujem že bude aj diaľničný ekvivalent)

Neznasam ludi, ktory sa hadaju o tom ci to je tak alebo onak(v tomto pripade skratenie o 4 km) a pritom nemaju sajnu o trase a koncoch useku. Pre teba pristupna dokumentacia je napr. EIA.

Takže, ty si sa začal hádať prvý
To že si nedal žiaden fakt znamená, že priznávaš, že moje tvrdenie:
Presne to budeme vedieť až keď sa to začne stavať.
je nakoniec to najmúdrejšie čo sme tu obaja ohľadom toho popísali
cPalo napísal:Takže sa nakoniec asi dohodneme: tunel neskráti cestu, hore dole doľava doprava to bude presne rovnako, lebo ty máš projektovú dokumentáciu, ale je tajná aj asi pre teba
Trošku aj logiky, .. daj jeden konkrétny tunel ktorý predlžil cestu ako serpentína po kopci


Ukaz, kde som tvrdil, ze nejaky tunel popod kopec, kde vedie existujuca cesta I.triedy, ktoru tunel nahradza, trasu predlzi?

Ukáž, kde ja som napísal, že ty si to napísal

A tu si dovolím ešte jeden dôkaz o ktorý si žiadal:
https://www.google.sk/maps/dir/49.0943343,19.4267392/48.9994994,21.1887795/@48.9456336,19.9998388,9.62z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=sk
vs
https://www.google.sk/maps/dir/49.0943343,19.4267392/49.0019258,21.1905371/@49.0430661,19.894216,9.62z/data=!4m4!4m3!2m1!1b1!3e0?hl=sk
alias 140km D1 vs 154km I.trieda
Ivachnová je ten istý východzí bod, samozrejme pri PO som zadal adekvátne body

Toto je dúfam dobrý dôkaz, či? :wink:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Mar 2020 19:49

cPalo napísal:Toto je dúfam dobrý dôkaz, či?

To je dokaz coho?

cPalo napísal:Takže, ty si sa začal hádať prvý
To že si nedal žiaden fakt znamená, že priznávaš, že moje tvrdenie:
Presne to budeme vedieť až keď sa to začne stavať.
je nakoniec to najmúdrejšie čo sme tu obaja ohľadom toho popísali


To, ze upozornim na to, ze to nie je pravda, znamena, ze som sa ja zacal hadat?
Ja presne viem ako je to planovane, ale nie som Tvoja sekretarka, ked si nechopny si to zistit z verejnych zdrojov, Tvoj problem. Cakat na to az to bude postavene a potom diskutovat ci je to tak alebo onak je trochu neskoro, ked vieme ako je to planovane.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod IceFox » 11. Mar 2020 20:16

davidk napísal:Druhý a posledný úsek D3 KNmesto- Oščadnica je tak rok a pol pozadu. čiže suma sumarum je D3 oproti usekom D1 Bidovce - Michalovce (nie MI hranica UA)

Až na to, že ten je hodný tak na prerábku/do šuflíku na ďalších 5 rokov. Neverím, že sa nájdu toľké peniaze na tie obrovské oporné múry čo si tam (doslova) nasilu vymysleli. Lebo však treba zámerne projektovať tak, aby sa čo najviac zdržala stavba - draho a neefektívne.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 11. Mar 2020 20:59

Ale iní tomu veria že sa nato nájdu peniaze.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 11. Mar 2020 21:02

Jano1 si upozornil ale neuviedol si svoju verziu. Čiže áno sám si sa začal hádať ako prvý a ťahal debatu mimo. so mnou si to neriešil lebo ja som to prekukol. Či sa ušetria 4km alebo 3,1 či 2.8 je jedno.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 11. Mar 2020 21:07

davidk napísal:1.) 4.) Úsek D3 Zilina Brodno - Kysucke mesto ma už hotovú komplet EIA aj so zaverečným stanoviskom+ študiu realizovateľnosti+momentalne dokončuju DUR a DÚR podĺa mojich info to ma byť hotove . Pozemky su vykupene na 98%. Uz je aj vec na stavebku. Stavebko najneskor do konca roka 2021 a može sa začať tendrovať. Samozrejme ak to UHzP pusti ale preco by nepustil? Čize +- v 2025-26 chodia ludia po dialnici. Druhý a posledný úsek D3 KNmesto- Oščadnica je tak rok a pol pozadu. čiže suma sumarum je D3 oproti usekom D1 Bidovce - Michalovce (nie MI hranica UA) v priprave tak 5 rokov dopredu (pre D1 BI-MI sa ešte len opakuje stara EIA ktora bola hotova v 1998 ale uz 3ti rok to stoji nespravili ani čiarku). Naklady na kilometer alebo na vozidlo su pritom na východe nižšie obslužitelnosť územia a počet obyvateľov deto. Vsetko stoji na osobach a zaujmoch uz 30 rokov. Ak by bol zaujem spravanie je absolutne niekde inde čo sa tyka pripravy uz to trva 30 rokov a sme v podstate na začiatku tu niet čo diskutovať kašlú na to aj na ľudí. Naklady na usek MI UA hranica su aj s pozemkami 273 mil €. čo je na kilometer (31,3km) 8,7€ milona take čislo je smiešne že to už niekto nepostavil. Ďalšie dva useky od Dargova po MI 353€ čo je na kilometer (30,3km) 11.6 mil €. Najdi mi na Slovensku ešte jeden takyto 61,6 km usek na v trase medzinarodneho koridoru ktory postavis za 10 mil na kilometer. Ake vysoké náklady? Usek tunela Bidovce Dargov 418mil € na 12,6 km stoji na kilometer 33 mil co je podpriemer v SR ale dohromady to vychádza za cely usek (74.2 km!!!!!!) 14 milionov € na kilometer a to sme ešte netendrovali čo je tu drahe? Nič lacnejšie na Slovensku v medzinarodnej trase a pre 400 tisic občanov SR nieje .
2.) presne ako vravis do Prievidze R2 a vychodne od Prešova peniaze na rek. ciest 1 triedy.....uz ja Prievidza obehla v priprave D1 sila..... Rozširenie cesty od BA do TT je v priprave tiež ďalej ako BI-MI aj ja tvrdim ze o 15 rokov to bude aj s rozsirenim po Trenčin možno podobne toto nieje sťažovanie ale fakt, lebo pred 15 rokmi by nikto nepovedal že obchvat BA , cesta do Dunajskej či D3 možno aj ta Prievidza bude skôr ako spojenie Kosic po D1 o MI ani nehovorim.
3.) iste bolo to tam roky ale teraz sa to pohlo a vyznamne .....keďže su enormne devloperske tlaky a prepoj obchvatu D4 s D1 nebude ešte minimalne tri roky.
5.) nebudem ani pisať o investiciach ŽSR do 200 km rychlosti na zapade BA -ZA a zvyšku Slovenska a vobec ambicii pokračovať či spraviť niečo ďalej je to zbytočné už aj tak niesu prachy a nič nebude. Ja sa toho nedožijem a to som 40 tnik TV -HE elektrifikacia sa tendruje už 8 rok.....prerabaju dovrzany tender a stale to maľuju odznova veď je čas......keby som chcel niečo silou mocou zdržať nebudem to robiť inač. Kto je za to zodpovedný pri 1437 ludoch na ministerstve v BA a priemernych paltoch 1631 €/mes??? Tie elktricke jednotky z tendra nam budu v MI a HE na dve veci .... skor sa rozpadnu pokiaľ bude trať načo to vobec pišeš.
6.) Presne tak taka je realita od absolutneho zufalstva postupna stupajuca spokojnosť smerom k BA.


1.,4. Súčasná úroveň prípravy D3 nie je nič, z čoho by sme mali byť ohromený.
DÚR už mala byť dodaná, tak je to stanovené v Zmluve.
Tie termíny čo píšeš boli oficiálne pred necelým rokom. Podľa nich už privádzač KNM mal byť vo výstavbe, v skutočnosti najskôr o rok.
V prípade D3 KNM - Oščadnica malo byť vyhlásené VO na realizáciu. Nič také sa nekoná a ani konať v blízkej dobe nebude, lebo NDS nemá ani zhotoviteľa DSP...
Podľa tých oficiálnych termínov otvorenie Brodno - KNM v 1Q/2026, lenže právoplatné ÚR malo byť v 2Q/2020 a najskôr bude v 4Q/2020.
Jediné reálne z tých harmonogramov je, že niečo z toho určite bude hotové počas programového obdobia 2021-2027.

Jak že nie je lacnejšie riešenie? Preložka a modernizácia 1/18. Tak to aj bude. PO kraj dostane eurofondy na cesty 1. triedy a tie pôjdu aj na 1/18.
D1 na Michalovce je reálna až po 2030. Ak sa budú brať do úvahy CBA, tak túto časť D1 predbehne celá stredná R3 (a to teda minimálne úsek Príbovce - Teplice po modernizácii žiadnu paralelnú R nepotrebuje a ani si nemyslím, žeby sa realizoval).

2. Východná R2 predbehla D1. To je sila... Pri západnej R2 nie je čo pochybovať.
Čo je na tom zlé, že na východ od PO majú byť cesty 1. triedy? Mimo toho, že R4 sa skrýva za Via Carpathia, tak R4 od Lipníkov smer Poľsko nie je ťah, pre ktorý by malo byť prioritné stavať RC. V mnohých úsekoch preložka cesty 1. triedy sa prekrýva s RC, ktorá sa aj tak najskôr bude niekedy stavať v polprofile.
Ostatné ťahy sú cesty 1. triedy a nemá zmysel tam stavať paralelnú RC -> PO - smer Stará Ľubovňa a Lipníky - smer Vranov n. Topľou.

3. Problém s križovatkou D1xD4 R1 nevyrieši. Uvidíme čo napovie CBA.

4. To teda písať fakt nemusíš, lebo ŽSR na rýchlosť 200 km/h doteraz nemodernizovali...
Pôvodne ŽSR uvažovali stavať BA - ZA na 160 km/h a ZA - KE iba zoptimalizovať. Až potom prišiel nápad modernizovať ZA - KE na 200 km/h.

Elektrifikácia do HE sa určite netendruje 8 rokov, nakoľko donedávna ŽSR nedisponovali potrebnou dokumentáciou na realizáciu... Teraz sa vykonáva inžinierska činnosť k stavebnému povoleniu.
Ďalšia investícia je TIOP Trebišov, ktorého realizácia sa tendruje.
Pravidelne čítam plač, že na východ nič nejde. Keď napíšem, že do KE sa plánujú kúpiť EJ, tak to nemám ani písať :lol:

1631 eur mesačne zas nie je nejaký extra plat. Určite nie na bratislavské pomery.

5. Vážne si myslíš, že v BA panuje spokojnosť?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Mar 2020 21:17

devil napísal:Jano1 si upozornil ale neuviedol si svoju verziu. Čiže áno sám si sa začal hádať ako prvý a ťahal debatu mimo. so mnou si to neriešil lebo ja som to prekukol. Či sa ušetria 4km alebo 3,1 či 2.8 je jedno.


Co si prekukol, ze si napisal nezmysel? Nie, nie je to jedno, dlzka skratenia ma vplyv na efektivnost investicie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 11. Mar 2020 21:18

Tak poďme zaradom zjednodušený výpočet je zjednodušený aj preto lebo nerieši tieto veci. Dokonca nie všetky autá jazdia celý úsek. Od toho by mali byť smerové prieskumy. Hp-ds skráti trasu o 8km ale len časť áut ktoré skutočne prejazdia celý úsek.

Čo sa týka skaliteho tam by mal byť zázrak ináč to bude najnezmyselnejie prepojenie strednej Európy.

Čo sa týka východu cca. 5k je možné ak by úsek stal a tobôž keď už máme bud_bid a bude KE obchvat či M30. Čiže o ten výpočet nemusíš mať obavu. Radšej preveruj prognózy nárastu intenzit tisíce až desatisice aut u vás.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod IceFox » 11. Mar 2020 21:32

devil napísal:Čo sa týka skaliteho tam by mal byť zázrak ináč to bude najnezmyselnejie prepojenie strednej Európy.

Opravím ťa
devil napísal:Čo sa týka skaliteho tam by mal byť zázrak ináč to bude je najnezmyselnejie prepojenie strednej Európy.

A nepomôžu mu akékoľvek bulharské konštanty.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 11. Mar 2020 21:36

Jarino, ty žiješ v bubline zeano. Západná R2 je presne opak východnej D1 či R4. Po PD asi jedna dedina cesta bez serpentín čiže ukážkový priklad na modernizáciu. Modernizácia cesty kde ideš zaradom cez obce je blbosť. Modernizáciu nemyslím asfaltovanie ani gombíky.

Reálne by v MI, secovciach atď mali začať akcie ako v Šali, krupine, Prešove, mytnej atď. Ten kúsok od Dargova stojí do 200 mega to je nič lebo kým sa pripraví súčasne úseky sa dokončia.

A ešte niečo rozdiel v km nákladoch plného poloprofilu je malý myslím celkovo pri tých 200mega zato potenciál tam je viď počty obyv. To je rozdiel oproti soroske
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 11. Mar 2020 22:28

Keď myslíš...
Nemienim zbytočne míňať čas, aby som Ťa presviedčal. Aj tak budeš opakovať dokola to isté.
Tak isto nepresvedčíš ty mňa...

Kľudne sa môže robiť preložka cesty 1. triedy... V prípade R4 to je najekonomickejší variant. Akurát Via Carpathia a R4 lepšie znejú...

Ja to vidím tak, že ak nie sú intenzity, stačí preložka cesty 1. triedy.
Západná R2 by intenzity naškrabať mohla, aj keď teda obchvat BN toho nie je dôkazom.
R4 aj D1 do MI sotva... Vlastne preto CBA odporúča stavať obidva ťahy prevažne po roku 2030... Aká náhoda, že príprava v obidvoch prípadoch "postupuje" tak, aby sa stavalo okolo roku 2030.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 11. Mar 2020 22:42

1.) 4.) Čiže pri D3 priznávaš že to je reálne stihnut do 2025 a určite do 2027 a naproti tomu D1 za Košicami ani do 2030 čo neskôr z napísaného vyplýva že možno aj nikdy lebo bude predložka 1/18. Nič si nevyvrátil a ešte navodzujes dojem priam nespravodlivosti lebo ohromujúci progres na D3 nieje zato čo je zle na tom že na medzinárodnej trase a v regióne Zemplín 400 tisíc ľudí to nebude asi nikdy . To je ako posledná veta 1631 eur v Ba nieje nič ohromujúce ale čo je na tom zle že za Košicami je to len 700 a možno nebude ani to.
Uvedomuje si vôbec nikto v Ba že CBA podľa vzoru z anglicka kde za chrbtom Edimburgu už 100 míľ je len more a nikto že na Východe Slovenska je veľmi slušné osídlenie na pomery Slovenska a 40 miliónovy Štát ktorý ešte pred 70 rokmi bol súčasťou nášho štátu. Že tu ty ľudua potrebujú trochu a nie draho ako som písal pomôcť? Po 30 rokoch potrebujeme jednu podrbanu cestu a železnicu aby sa tu dalo prísť aspoň na dovolenku a zohnať prierneho investora . Z 34 mojich spolužiakov sme ostali na Slovensku 4 ria. Vrátili by sa naspäť viac ako polovica aj za tretinový plat lebo tu majú rodičov rodinu a začali by aj podnikať. Ale takto? Žiadna cesta žiadna normálna železnica ziadne IT najmenšie investície do kanalizácie atď....vôbec si neuvedomujete podľa toho čo píšeš o čom piseš.

Ináč moja otázka je koľké úseky 1/18 sa budú robiť predložky keď takto to bude a bodka.

Jasne že sa elektrifikacia do HE netendruje 8 rokov. Veď ten projekt až po HE stále nieje. Len projekt sa toľko tendruje a pripravuje a ešte stále nieje hotový. Kde je k realizácii to pri tom tempe ďalší 10 rokov potrvá. To nieje predsa západné Slovensko kde lietajú iné sumy v kratšom čase.

V BA spokojnosť nieje ani po týchto voľbách úplná ale BA si svoje veci rieši a ani len netuší mieru zodpovednosti za životy ľudí ktorí sa tam musia drbat 8 hodín vo vlaku len na takú dávku chemoterapie na NOU. Bez detí ktoré sú v Anglicku alebo v Kanade. Tie dôsledky od stola za excelom sú nedozerné lebo vám chýbajú premenné o ktorých nemáte šajn. Prečo sa neucime od Nemecka Či Rakuska. Kto to kedy videl dávať Anglicko za príklad infraštruktúralneho rozvoja. Bol som tam tam ani el siete nemajú ani na polovičnej úrovni našich. To je bližšie Indii
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vceliak » 12. Mar 2020 06:29

jarino napísal:Kľudne sa môže robiť preložka cesty 1. triedy... V prípade R4 to je najekonomickejší variant. Akurát Via Carpathia a R4 lepšie znejú

Som zhrozený, že ešte dnes niekto dokáže toto vydávať za "názor"!
Na tomto fóre prebieha dlhú dobu debata( hádanie sa), či je nutné "najprv sliepka alebo vajce"! Keď nemáš cestu, nemáš intenzitu, ,ak nemáš intenzitu, cestu nepotrebuješ.
Som smutný z toho, že vieme, kde všade už mala byť diaľnica, a nie je, ale horšie je, že niekto si myslí, však oni si nezaslúžia, hľa: intenzity !
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod vladik67 » 12. Mar 2020 08:25

nevo83 napísal:Pacho k intenzitam R4 KE - ked sa strihala paska 2013, bol som tam..bola debata s vtedajsim GR NDS ze preco sa neurobil vyjazd na USS aby nemuseli kamiony a auta chodit po starej ceste co by ulahcilo vela veci...ani PZ nebol nadseny z vtedajsieho riesenia. Odpoved bola do roka budeme tendrovat R2 kt to poriesi... Vysledok je taky ze mame 2020 vyhlad na R2 I.usek je 0 najskor ak ho budu tendrovat po 2022 + vystavba tak sme niekde 2026/27.
a preto minimalne 1/2 aut chodi po starej ceste cez Hanisku alebo klasicky ,,fiktivna R2 smer Saca,,

a Davidk.. 100p SUHLAS na vsetko ako si napisal...


Aj ja s tým 100% súhlasím, no trápi ma hlavne to, že keď rozdelili tento úsek na dve etapy, tak do druhého úseku obchvatu Košice mali zahrnúť aj MUK Haniska, ktorý by končil hneď za touto MUK na kruhovom objazde alebo mohlo kompetentných napadnúť ďalšie riešenie a to, že súčasne s touto etapou vybudovať aspoň odbočovacie prúdy z R4 na MUK Haniska s ukončením na planovanom vystavanom kruhovom objazde pri plynárni. To nie je tak finančne náročne a bolo by to ešte s fondov EU, len keby sa kompetentní zobudili. Možno aj v tejto fáze realizácie môže sa to riešiť ako doplnok ku súťaži alebo k dodatočnému naceneniu v rámci doplnkového VO ak opäť bude. Inač cele to naťahujú ako.... neviem nájsť ani správny výraz, ktorý by nemorálne urazil niekoho.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 12. Mar 2020 08:54

Kľudne sa môže robiť preložka cesty 1. triedy... V prípade R4 to je najekonomickejší variant. Akurát Via Carpathia a R4 lepšie znejú...
kolkokrat sa tu pisalo ze prelozka nemoze byt na CORE TENT. inac ta prelozka nic neusetri. neusetri okolo KA a neusetri ani tu.

Západná R2 by intenzity naškrabať mohla, aj keď teda obchvat BN toho nie je dôkazom.
v globale je to to iste ako smerom na MI. toto je chore slovenske planovanie. po BN ide vsetko mimo obci, tiahle zakruty, cez kopce. urcite to bude drahsie ako za dargovom. podla HzP od D1 po ruskovce za 377 mega a 15 mil/km kym dargov-pozdisovce za 192 mega a 10,5 mega/km. ale kedze toto je na ZAPADE ma mat prednost. cudujem sa ze takto silou mocou sa drzis CBA. nie su vseveduce ani neomylne.

Som smutný z toho, že vieme, kde všade už mala byť diaľnica, a nie je, ale horšie je, že niekto si myslí, však oni si nezaslúžia, hľa: intenzity !
presne. preto by mal byt jeden z ukazovatelov hodnotenia aj pocet obyvatelov. nie z pohladu ze ci C, R, D resp. 22,5, 24,5 alebo 26,5. ale ze ci ma potencialne zmysel niekde 2+2. a nieze dvojrurova soroska kde je nizka hustota len 50 obyv./km a inde mas nablizku 6-7 okresov a nie hocijakych
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

OT OT OT

Odoslaťod KN.SK » 12. Mar 2020 09:53

Mali ju za čias ČSSR stavať od ZSSR (UkrSSR) a nie od Prahy. ObrázokObrázokObrázok A bolo by...
1284
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod IceFox » 12. Mar 2020 13:06

Vceliak napísal:Keď nemáš cestu, nemáš intenzitu, ,ak nemáš intenzitu, cestu nepotrebuješ.
Som smutný z toho, že vieme, kde všade už mala byť diaľnica, a nie je, ale horšie je, že niekto si myslí, však oni si nezaslúžia, hľa: intenzity !

A ty sa čuduješ, keď častokrát nemáme diaľnicu ani tam, kde tie intenzity sú?!
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vceliak » 12. Mar 2020 13:50

IceFox napísal:A ty sa čuduješ

Nie, nečudujem. Čudujem sa tomu, že intenzitám je pripisovaný význam, aký si nezaslúžia! Veď ak by paralélna cesta bula dostavaná skôr, stiahla by na seba intenzity s protežovanej trasy, a máme to hore nohami. Nie na darmo sa hovorí, že výstavba infraštruktúry je hlavne o politike: Čo chceme mať, a nie čo potrebujem a v akom poradí.
PS: Súhlasím, že nemusíme mať všade diaľnice alebo erky, ale stačila by štvorprúdová jednotka rozdelená dvojitou čiarou, napríklad ako v Rumunsku medzi Bukurešťou a Giurgiu:
https://www.google.sk/maps/@44.1101617, ... 312!8i6656
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 12. Mar 2020 13:54

blizko nich su dialnice. ide o tzv. ovplyvnenu cestnu siet a nie o nejake oblasti uplne mimo dialnic. alebo ide o mesta a vjazdy do nich. tam ide prakticky o zdrojovu/cielovu dopravu. aj tie sa zvacsa riesia. ale nie je argument ze niekde je o nieco viac aut pricom rozdiel si na ceste nevsimnes a bez ohladu kolko to stoji a ake ine riesenia su. to presne pripad zapadnej R2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod PK » 12. Mar 2020 15:14

Uz som to tu na fore pisal. Peniaze na dialnice rozdelit na dve rovnake casti. Jednou financovat zlepsenie pretazenych dialnic, druhou vystavbu dialnic tam kde je najhorsia situacia ohladne dialnic.
V druhom pripade jedinym kriteriom by bola vzdialenost od ucelenej dialnicnej siete. Napriklad usek Ivachnova - Branisko nie je ucelenou dialnicnou sietou. Cim dalej tym vyssia priorita.
Vysledkom by bolo, ze napriklad Kosice - Vysne Nemecke by sa D stavala od Kosic a zaroven aj od Vysneho Nemeckeho
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod milan_KM » 12. Mar 2020 16:33

Cele je to o tom, že niekde kolabuje doprava z rôznych príčin a namiesto akútneho riešenia oblasti sa bavíme či postavíme plný profil pre 4000 traktorov alebo 6000 traktorov, lebo si to zaslúžia. Všade si zaslúžia kvalitné cesty, ale vyriešiť treba najprv kolabujúce úseky (neuveriteľné 4 kúsky) až potom sa môžeme naťahovať o intenzitách či regionálnom rozvoji. Naozaj pre mňa nie je argument, že si niekto spohodlní cestu o 10 minút, keď inde to vie poriešiť 2h kolónu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.