D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod lostrail » 10. Mar 2020 12:57

davidk napísal:Pozdravujem,
Cela tato debata je o tom že ľudia od Bratislavy, Žiliny a Čadce a komplet cely západ máju strach aby náhodou nebola D1 zrealizovaná skôr ako D3.


Neviem, co beries, ale dakujem, neprosim. Tieto zabomysie blbosti si prosim odpusti. Dostal si tu padne argumenty a reagujes na ne takto? Potom ako vazne mozeme brat tvoje prispevky?
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 10. Mar 2020 13:31

davidk napísal:Pozdravujem,
Cela tato debata je o tom že ľudia od Bratislavy, Žiliny a Čadce a komplet cely západ máju strach aby náhodou nebola D1 zrealizovaná skôr ako D3. Príprava je ale v štádiu takom že D3 ma náskok pred D1 asi tak 5 rokov prípravy. Čo sa týka posledného úseku D1 od Bidoviec po MI tak Bratislava postaví skôr D4 na komplet a zo štátnych peňazí aj s 11 km tunelom popod Karpaty do Zahorskej. Uz dnes v priprave dany usek obieha Dargov tak o jeden rok a trend je jasný. Ja osobne tipujem že dokonca aj R1 subezne s D1 od Bratislavy (od Mostu po Vlčkovce) bude skor ako Bidovce - Michalovce. Jednoducho važení toto je svinstvo .... nikto pred 30 rokmi kedy v BA bola jedna Dimitrovka a Slovnaft by nepredpokladal taky nepomerny vyvoj v investiciach ...nevrazivost a neucta k ludom vlastnej krajiny a stanovenie nie druhotriednych ale uz tretotriednych občanov v tejto krajine je do neba volajuci. Nemat spojene po 30 rokoch druhe a tretie najväcsie mesto suvislou dialnicou s hlavnym mestom (pritom 500 tisic obcanov je este vychodnejsie) a argumentovať potrebnejsimi úsekmi dokonca uz aj nepotrebnostou dialnice je neobhajitelna ubohosť hlavne od tych ktorí to maju k suvislej dialnici do hlavneho mesta tak do pol hodiny a za dalsiu maximalne hodku a pol su v BA.


uvedom si jednú vec, že keby mali stavať D1, kôly MI, tak to nebude ani v 2050. D1 je primárne určená na prepojenie UA so "svetom". Keby bolo toto prepojenie, tak by bol aj nárast dopravy, ale pre to aby bola D1 atraktívna pre UA musí sa dokončiť severná D1 + D3, lebo ináč nemá pre UA zmysel a bude ju obchádzať, hoci by bola aj postavená. Len si pozri mapu a zamysli sa. Spojenie UA severom, má elgantne prepojenie cez PL spojeni s juhom má tiež elegantné prepojenie cez H, čiže nám zostáva jedine ten koridor cez severnú D1. Tu nejde o žiadnu diskrimináciu, ale o holé fakta.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod 4lien » 10. Mar 2020 14:10

jarino napísal:5) Nepomerný vývoj v investíciach spočíva v tom, že v BA kraji a celkovo na západe má SSC najviac ciest v havarijnom stave.

Konkretne s tymto mam velmi zaujimavu skusenost - cca 2 roky dozadu som isiel po tejto https://www.google.com/maps/@48.2584437 ... 312!8i6656 ceste. Pri pohlade na tu znacku upozornujucu na havarijny stav som chvilu zauvazoval ci tadial vobec ist, ale ked som si spomenul po akych polnych cestach som s tym autom uz isiel tak som si povedal ze hadam to nebude horsie, uzavrete to nie je, tak to dam.
Vysledok - Doteraz neviem co presne tam malo byt havarijne. V dokonalom stave ta cesta mozno nebola, ale na vychode su uplne bezne cesty v horsom stave bez takejto vystraznej znacky. Bud to bolo nieco vynimocne, alebo tu na vychode flakaju osadzovanie takychto upozorneni, alebo tu mame rozny meter na to co je to "havarijny stav".
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 10. Mar 2020 14:12

Čize D1 je primarne kvoli prepojeniu Ukrajiny so svetom ale to bude mať až vtedy zmysel keď bude hotova D3 lebo inač by pre Ukrainu ani nemala zmysel, ostatných 500 tisic asi ani nie Slovakov za Košicami je nepodstatných. Možno ani Prešov a Košice naozaj sila ale ďakujem konečne to napísal niekto naplno. Dufam že si to prečital aj lostrail (nebude z toho iste otrasený) a ja si to teda idem uvedomiť.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 10. Mar 2020 14:31

uvedom si jednú vec, že keby mali stavať D1, kôly MI, tak to nebude ani v 2050. D1 je primárne určená na prepojenie UA so "svetom". Keby bolo toto prepojenie, tak by bol aj nárast dopravy, ale pre to aby bola D1 atraktívna pre UA musí sa dokončiť severná D1 + D3, lebo ináč nemá pre UA zmysel a bude ju obchádzať, hoci by bola aj postavená. Len si pozri mapu a zamysli sa. Spojenie UA severom, má elgantne prepojenie cez PL spojeni s juhom má tiež elegantné prepojenie cez H, čiže nám zostáva jedine ten koridor cez severnú D1. Tu nejde o žiadnu diskrimináciu, ale o holé fakta.
smutne nie je ze ze si toto napisal ale ze tomuto nezmyslu zrejme aj veris. UA je tak zabestelovana dialnicami len im je to na 2 veci kedze nie su v EU....ale to je jedno. podstatne je po dostavbe M30 nie je mozne pisat ze najskor sa musi dokoncit D1/D3. NEMUSI. to co sa naozaj musi je R2 obchvat KE, II. cast. snad nova vlada vyriesi problem s CESTY SK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 10. Mar 2020 14:56

zasa nepochopil, ale čo už. Keď už postavíme dialnicu, tak nech zarába, a ako chceš aby zarábala?, keď nechceš, aby po nej chodili kamiony zo zahraničia? 50€ za OA nás nevytrhne z bieda. Jasná vec, že nič sa nemusí.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 10. Mar 2020 15:32

Pacho dialnica a zarabať ? Vsetky platby su uz 6 rokov z 3/4 v sukromnych rukach. No aj keby neboli na vystabu mame z 90% EU zdroje ani tie nevieme vyčerpateť poriadne a polovicu rozkradne oligarchisticko birokraticka klika ktora z toho stavia vyskove budovy a cele stvrte v BA. Tu ide o to že su reginy kde to už má važne socialne dôsledky kde sa cestuje za pracou a trhaju sa rodiny ,lebo žiaden žiaden investor nepride s takou infraštrukturalnou vybavenosťou do regionu a aj ty ktorý tam su už toho maju plne zuby len v MI (Bosh Siemens, Yazaki, Unimedical, Bell) a ty chceš na diaľnici zarábať ....... ver mi tí ľudia tu niesu o nič menej šikovny ani vzdelaný len keby dostali aspoň šancu pritom sa jedna o rovinatý usek kde je dialnica najlacnejšia a navratnosť na auto či kilometer je jedna z najlepších ak nie najlepšia..... škoda slov.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 10. Mar 2020 16:21

zasa nepochopil, ale čo už. Keď už postavíme dialnicu, tak nech zarába, a ako chceš aby zarábala?, keď nechceš, aby po nej chodili kamiony zo zahraničia? 50€ za OA nás nevytrhne z bieda. Jasná vec, že nič sa nemusí.
dalsi nezmysel. akurat sme to tu riesili - prepocet na €€€. ani visnove nebude zarabat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 10. Mar 2020 17:41

Žiaden nezmysel, tak sa pozrime na to nie cez prizmu peňazí. Nechcem zasa aby som bol za antistavača dialnic na východe, ale napíš mi, kde na úseku dagov - michalovce, kolabuje doprava, len pre to, žadanná cesta je kapacitne vyťažená a jednoducho to nezvláda, tak ako napr. v BA, Strečno. KNM, alebo Čadca??. Čiže nezmysel je tvoje porovnávanie strečno - pozdišoivce.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 10. Mar 2020 18:20

Pacho,to ty si tu začal pisat o tom ako je to ekonomický nenavratne,a teraz ked sa ukázalo že je to hlupost tak to tahas do intenzít
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 10. Mar 2020 18:41

ajaj, konkrétne, pri tunely višnové, ťažko hovoriť o ekonomickej návratnosti, treba si uvedomiť, že sa stavia vyše 20 rokov, zrejme si ani nevieme predstaviť koľko peňazí sa tam " prešustrovalo", zatial výsledok 0. Druhá vec, ja som nepísal o ekonomickej návratnosti, ale o tom, že keď sa postaví dialnice ( návratna, alebo ne návratna), treba ju využiť na maximum, a preto je dôležité pritiahnúť dopravu. Konkrétne na úseku POz-Mi samotným postavení, sa nepritiahne žiadna doprava navyše, len sa prerozdelí jestvujúca. Riešenie by bolo, keby sa D1 postavila až k UA. Na rozdiel, višnové po dokončení má potencial na zvýšenie intenzít.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 10. Mar 2020 19:00

Pacho za usek Tur- Hub cca 900mil odhad Ineko postavis zbytok D1 vychod az po hranicu UA bez tunela Dargov..
Tak daj do pomeru cca 13km vs 60km.. co je ekonomickejsie
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 10. Mar 2020 20:01

Pacho napísal: Konkrétne na úseku POz-Mi samotným postavení, sa nepritiahne žiadna doprava navyše, len sa prerozdelí jestvujúca. Riešenie by bolo, keby sa D1 postavila až k UA. Na rozdiel, višnové po dokončení má potencial na zvýšenie intenzít.


Postavit D1 ku hranici je teraz bohuzial nerealne,vychodne od MI su 1000-3000 intenzity-preto sa plny profil neoplati a polovicny je o nicom-to su len dve 1+1 cesty paralelne vedene. Navyse prave usek MI-hranica takmer vobec nejde cez dediny- existujuca cesta uplne postacuje. A dokedy by sme dostavalu D1 ku hranici tak uz davno bude UA prepojena s Polskom a Mafarskom. Jediny vyznam D1 vychodne od KE su regionalne rozdiely, intenzity a bezpecnost
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 10. Mar 2020 21:41

MuelMI napísal:a to v roku 2015 este nebol PP Kechnec

Urcite? Tak to mi je zahadou preco evakuovali neexistujuci priemyslny park :roll:
https://www.tvnoviny.sk/domace/1788472_poplach-v-priemyselnom-parku-kechnec.-museli-evakuovat-300-ludi

MuelMI napísal:Myslím si že R4 KE-Milhost po prepocitani ceny na vozidlo vyjde mozno porovnatelne s D1 HP-LL,LL-DS,TU-HU

Cize porovnatelny s najdrahsimi usekmi D1, ked nezaratas dlzkovu usporu usekov, lenze na D1 je mnozstvo usekov, ktore su podstatne vyhodnejsie aj pri takomto zjednodusenom vypocte ceny za 1km/vozidlo, a teda vyhodnejsie nez R4 KE-Milhost. Len donedavna nam tu jeden dookola vykrikoval, len aky je to najlacnejsi usek, ci je ekonomicky vyhodnejsi nez mnohe useky D1 ho uz nezaujimalo.

Kvík napísal:Toto je nejak šialene veľa (akože o tri-štyri rády). Nechýba tam niečo? Čas?

Len si nezachytil zjednoduseny vypocet porovnavania vyhodnosti usekov, ked sa berie do uvahy len cena za 1 km delena intenzitou/24h, co dava aspon trochu rozumnejsi pohlad ako len cena za km. Samozrejme nezaratavaju sa dalsie polozky ako napr. skratenie/predlzenie trasy, casova uspora, nehodovost, uspora/neuspora paliva, ktore su pri niektorych usekoch znacne vyznamne.

devil napísal:hlavne ze ospevujete S69

S69 davno neexistuje, uz k nasim hraniciam ide S1.

devil napísal:na S69 boli v prihranici intenzity 1058 az 2383 aut v 2015.

A samozrejme uz nepovies, ze na nasej strane bola k dispozicii len cesta I.triedy s parametrami cesty III.triedy s obmedzenim do 7,5t. Takze si treba pockat na prve scitanie, ked je doprava bez obmedzenia hmotnosti. Obmedzenim je iba priepustnost I/11 v Cadci a Radoli, co stale sposobuje odklon dopravy na ine trasy, ale mensi nez cesta "III.triedy". Aj ked tam nebudu zazracne intenzity, budu niekolkonasobne oproti roku 2015.

Vceliak napísal:Takže medzivládnu dohodu o Via Carphatia nie je potrebné plniť, lebo je neodborná?!

Plnime presne tak, ako desiatky rokov plnime medzinarodne zmluvy suvisiace s D3. Teda sa postavila R4 KE-Milhost, aj ked mame omnoho potrebnejsie useky R4, pripadne aj R2.

devil napísal: ignorovat plny profil zo susedneho statu je silne kafe.

Cize R4 KE-Milhost sa mala stavat az teraz a nie pred skoro 10 rokmi. A kolko rokov Madarsko ignorovalo plny profil D2 po hranicu?

devil napísal:samozrejme zbytocny je usek dargov-pozdisovce, namiesto toho sa predsa mohol npr. stavat obchvat MT.

Kto napisal, ze je zbytocny? Len jednoducho v plnom profile pre aktualne intenzity nema opodstatnenie.


davidk napísal:Cela tato debata je o tom že ľudia od Bratislavy, Žiliny a Čadce a komplet cely západ máju strach aby náhodou nebola D1 zrealizovaná skôr ako D3. Príprava je ale v štádiu takom že D3 ma náskok pred D1 asi tak 5 rokov prípravy.

Velmi si sa udrel predtym nez si toto vyplodil?

nevo83 napísal:Pacho za usek Tur- Hub cca 900mil odhad Ineko postavis zbytok D1 vychod az po hranicu UA bez tunela Dargov..
Tak daj do pomeru cca 13km vs 60km.. co je ekonomickejsie

Aj na LL-DS bol odhad 900 mil.E a Skanska, ktora stavia zhruba za to co podpise a zhruba v case, ku ktoremu sa zaviaze v zmluve, ponukla cenu 338 mil.E. Tu-Hu nehori, urcite nebude skor ako v roku 2028, ale budu tam po otvoreni niekolkonasobne intenzity oproti usekom 60 km D1 pri UA hranici(ak by boli otvorene v rovnakom case).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 10. Mar 2020 21:59

cPalo napísal:
Nie, len mam vynimocne trpezlivost. Takze kde presne konci tych "+ 4.3 km", daj suradnice.
Ukaz na google maps(daj link na google maps), kde to je ako usek, alebo daj suradnice.

keďže sa to nestavia, tak presne to nie je, ja som dal koniec Továrenskej resp ekvivalent na Močaranskej
pravda bude až po presných mapách, ale vychádza to tak


Cize takmer 31 km dialnice a tebou vybrane miesto vzdialene takmer 6 km po ceste od konca useku D1 ma nahradit 39.2 km existujucej cesty, ale ty tam stale vidis usporu 4 km. :roll:

A blbosti o tom, ze ked sa to nestavia, tak nevieme kolko to bude si nechaj pre niekoho ineho. Projektova dokumentacia je od toho, aby sme vedeli urobit vsetky kroky veduce k vystavbe na danom mieste a nie o km vedla.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 11. Mar 2020 09:03

Len si nezachytil zjednoduseny vypocet porovnavania vyhodnosti usekov, ked sa berie do uvahy len cena za 1 km delena intenzitou/24h, co dava aspon trochu rozumnejsi pohlad ako len cena za km. Samozrejme nezaratavaju sa dalsie polozky ako napr. skratenie/predlzenie trasy, casova uspora, nehodovost, uspora/neuspora paliva, ktore su pri niektorych usekoch znacne vyznamne.
prave z intenzity vychadzaju tie dalsie polozky, nie je to nic navyse. o tie polozky vlastne ide nie o samotnu intenzitu. cize nemozes nejake kriterium zohladnovat 2x. zjednoduseny vypocet tiez nezohladnuje prevadzkove naklady ktore su pri tuneloch vyssie.

A samozrejme uz nepovies, ze na nasej strane bola k dispozicii len cesta I.triedy s parametrami cesty III.triedy s obmedzenim do 7,5t. Takze si treba pockat na prve scitanie, ked je doprava bez obmedzenia hmotnosti. Obmedzenim je iba priepustnost I/11 v Cadci a Radoli, co stale sposobuje odklon dopravy na ine trasy, ale mensi nez cesta "III.triedy". Aj ked tam nebudu zazracne intenzity, budu niekolkonasobne oproti roku 2015.
vacsinu premavky tvoria auta do 3,5 nieze 7,5 ton. myslis ze tam nabehne 3.000 alebo 5.000 tazkych nakladnych vozidiel ? na R4 tym intenzitam zodpoveda aj cena ale tu je to uplne mimo.

Aj na LL-DS bol odhad 900 mil.E a Skanska, ktora stavia zhruba za to co podpise a zhruba v case, ku ktoremu sa zaviaze v zmluve, ponukla cenu 338 mil.E. Tu-Hu nehori, urcite nebude skor ako v roku 2028, ale budu tam po otvoreni niekolkonasobne intenzity oproti usekom 60 km D1 pri UA hranici(ak by boli otvorene v rovnakom case).
900/13,5=67 mil/km, 600/13,5=44 mil/km, 400/13,5=30 mil/km. a uz 400 mil. je kategoria "snivajte s nami". keby tam bola dialnica jazdilo by po nej do 10k aut, aktualny odhad ceny je okolo 1,2 mld. €
D1 dar-poz 10,5 mil/km 5000 aut/den, 2100 €/voz
D1 tur-hub 44 mil/km 21.000 aut/den, 2100 €/voz
cize pri 50% zlave na cenu a pri naraste intenzit o 100 percent pricom na vychode by nebol ziadny narast ....a nesmejte sa, okolo ZA sa takto pocita navratnost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 11. Mar 2020 09:46

nechce sa mi hľadať, ale koľko je intenzita Bidovce - pozdišovce?. vie mi niekto napísať, dakujem.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Mar 2020 10:03

Subjektivne dost velka :lol:

Ale inak Bidovce -> 9802 - 9503 - 7237 - 7190 -> Secovce -> 6559 - 7261 - 6207 - 8183 - 7695 - 8525 - 10444 -> Michalovce
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 11. Mar 2020 11:06

no myslel som že to bude menej, zrejme nie sa všetko presunie na dialnicu. Ďakujem za info.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 11. Mar 2020 11:15

davidk napísal:1.) tych 700 milionov najdu uz len kvoli predsednicke samospravneho karaja.
2.)Bidovce - MI realisticky stav je o 2040 ale v 2040 sa zisti ze uz nepomer v rozvoji je taky ze skor ma opodstatnenie niečo do Prievidze a v 2050 bude prednejšie rozsirenie D1 na tri pruhy po Trenčin.... toto je strategia ktorou kračame už 30 rokov.
3.) nebol by som si taky isty este 4 roky do zadu to nebolo ani v mapach a uz je CBA hotova takyto progres nema dialnica za Kosicami ani z polovice.
4.) to je na tuty skor hotove ako cela D1. Tu sa pojde akokoľvek vo vysokom pracovnom tempe a vyčlenia sa aj kapacity .
5.) toto beriem skor ako vtip. Spočitaj si investicie do železnic a dialnic za poslednych 30 rokov a daj to na jedneho obyvatela v ZSK SSK aVSK. My tu nemame nie ze dialnicu ale ani len elekrifikovanu trať za Košicami uz to riesia 30 rokov a posledne 12 s eurofondami a nic. Neviem si take cosi predstavit pri Bratislave napr v okoli Malaciek. O počtoch obyvatelov ktorí by to poterbovali škoda pisať vozite nas ako dobytok aj sa tak k tomu regionu spravate.
6.) Ak by bola dialnica D1 hotova pred 15 rokmi keby to bola priorita tak dnes je jedna automilka medzi Kosicami a Presovom za tie stimuly co sme sa inde poskladali urcite a na smer Michalovce mas dvojnasobne intenzity ak nie trojnasobne nikto by sa nerubal na Presov cez Vranov. Uz teraz keby bola hotova aj pri tom vystahovalectve a niceniu regionu sa tam zdvihnu intenzity o tretinu to ti garantujem nikto by na Vranov nesiel tak ako nikto z BA nechodi po starej ceste na Trnavu cez Pezinok. To su tie intenzity, ktoré nikto nezohladnuje co dokaže na seba nova dialnica naviazať zvlašť ak neje v regione žiadna ina o tranzite z Ukrainy škoda pisať ten nas obchadza ako len môže už aj Poľsko je pred nami o Maďarsku ani nepišem ale to je BA uplne ukradnute.


1) Na takej osobe to nestojí. Úseky nemajú PD a ani CBA vypracovanú podľa súčasnej metodiky.
2) R2 do Prievidze je aktuálna. Zo súčasných eurofondov sa zaplatí PD, z ďalších pôjde výstavba vybraných úsekov.
Tak isto PO kraj dostane peniaze ako najzaostalejší kraj do ciest 1. triedy.
Rozšírenie D1 na tri pruhy BA - TT by malo dostať prednosť už teraz. A nič dokopy sa nerobí. To bude ešte nadlho, keďže to nejde z EU fondov.
3) R1 Most pri BA - Vlčkovce je v mapách x rokov. NDS pre daný projekt CBA zabezpečuje medzi poslednými. A keďže sa viac-menej na papieri rozširuje D1, projekt je šuflíkový.
4) Stav prípravy je mizerný. Môže byť skôr ako celá D1, lebo v okolí Sobraniec bude D1 dlho iba na papieri. Náklady sú veľmi vysoké, existujú aj alternatívne projekty s vyššou efektivitou.
5) Snáď nejdeme porovnávať význam tratí BA - Kúty a KE - Humenné/Moldava nad Bodvou. KE - Moldava sa tendruje.
V okolí BA tiež nie sú všetky trate elektrifikované. Napr. BA - DS - Komárno.
Ak si myslíš, že iba na východe je regionálka v mizernom stave, tak sa mýliš. V okolí BA sa ľudia nevmestia do vlakov a v okolí ZA chodí kopa starých vozňov oproti ktorým sú pantografy výkvet.
A už neplatí ani tvrdenie, že nové súpravy pôjdu iba do ZA a Ešusy posunú do BA.
V tomto roku má byť vypísaný tender na dodávku 9 ks elektrických jednotiek za 75 miliónov eur, ktoré budú chodiť na úsekoch KE - PO - Plaveč, KE - Trebišov - Humenné (po elektrifikácii), KE - Michaľany - ČnT, KE - Moldava nad Bodvou. Okrem toho nákupy a modernizácie vozňov taktiež do KE.
6) Ak by... Realita je iná.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Dendik » 11. Mar 2020 13:54

Yoggy52 napísal:Asi sme sa este nepoucili zo spanielskeho modelu ze. :roll:


:lol:

úúú, cí, ďalšia mantra, aka bude na budúce? :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Dendik » 11. Mar 2020 13:56

Yoggy52 napísal:Tu nikto nepise, ze to netreba, ale nech sa postavia do radu. :)


jasne prešov cakal 40 rokov, a keby ostal ticho tak kovalčík zavelí: Na bycykle! :lol:
a cakali by sme možno dalsich 40. Prajem vsetko dobre a vela trpezlivosti michalovcanom a Trebišovčanom... :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Dendik » 11. Mar 2020 14:02

Pacho napísal: ...ale povedz, nebolo by užitočnejšie miesto R4, postaviť neaký úsek na R2, napr tunel soroška?. Odstranil ba sa bodová závada, a určite by sa zvýšili zvýšili intenzity na celej R2 a bol by argument na daľšiu stavbu. Celá R4, bolo len politické rozhodnutie, a s odbornosťou nemalo nič spoločné. Ale ešte raz zdôraznujem buďme radi že ju máme, ale to neznamená, že sa nesmie o nej napísať pravda.


:lol:
kráaasa je tá tvoja odbornosť... Diklianska ma denne cez 35k aut ale R4 je zbytočná :D a mozno aj VIA CARPATHIA je zbytočná nie?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 11. Mar 2020 15:52

Prosím ťa daj si trocha dole klapky z očí. Ja som vôbec nepísal o R4 v prešove. Keby si pochopil kontext, tak by si takto nereagoval. Jedná sa KE-Milhost.kde sú dnes intenzity okolo 2700 aut/den, napriek tomu som nenapísal, že je zbytočná, ale v tom čase, keď ju stavali, boli na východe užitočnejšie úseky, kde píšm konkrétne o sorožke, alebo trebarz obchvat KE. R4 KE Milshost naberia na užitočnosti len teraz po dostavaní M30 a obchvatu košíc. V podstate 10rokov nevyužitá. Duklianska ja mix tranzitu S-J, V-Z J-V a nemalá lokálna doprava. ale je tam 2+2, nehovorím, že je to ideálne, ale nie hrôzostrašné. Najhoršia križovtak šariské Michaľany je riešená ako MUK. Terz som pozrel googla, tak priemerka Kapušan Duklianska MM, je 56km/hod, či nie je zlé.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 11. Mar 2020 15:57

1.) 4.) Úsek D3 Zilina Brodno - Kysucke mesto ma už hotovú komplet EIA aj so zaverečným stanoviskom+ študiu realizovateľnosti+momentalne dokončuju DUR a DÚR podĺa mojich info to ma byť hotove . Pozemky su vykupene na 98%. Uz je aj vec na stavebku. Stavebko najneskor do konca roka 2021 a može sa začať tendrovať. Samozrejme ak to UHzP pusti ale preco by nepustil? Čize +- v 2025-26 chodia ludia po dialnici. Druhý a posledný úsek D3 KNmesto- Oščadnica je tak rok a pol pozadu. čiže suma sumarum je D3 oproti usekom D1 Bidovce - Michalovce (nie MI hranica UA) v priprave tak 5 rokov dopredu (pre D1 BI-MI sa ešte len opakuje stara EIA ktora bola hotova v 1998 ale uz 3ti rok to stoji nespravili ani čiarku). Naklady na kilometer alebo na vozidlo su pritom na východe nižšie obslužitelnosť územia a počet obyvateľov deto. Vsetko stoji na osobach a zaujmoch uz 30 rokov. Ak by bol zaujem spravanie je absolutne niekde inde čo sa tyka pripravy uz to trva 30 rokov a sme v podstate na začiatku tu niet čo diskutovať kašlú na to aj na ľudí. Naklady na usek MI UA hranica su aj s pozemkami 273 mil €. čo je na kilometer (31,3km) 8,7€ milona take čislo je smiešne že to už niekto nepostavil. Ďalšie dva useky od Dargova po MI 353€ čo je na kilometer (30,3km) 11.6 mil €. Najdi mi na Slovensku ešte jeden takyto 61,6 km usek na v trase medzinarodneho koridoru ktory postavis za 10 mil na kilometer. Ake vysoké náklady? Usek tunela Bidovce Dargov 418mil € na 12,6 km stoji na kilometer 33 mil co je podpriemer v SR ale dohromady to vychádza za cely usek (74.2 km!!!!!!) 14 milionov € na kilometer a to sme ešte netendrovali čo je tu drahe? Nič lacnejšie na Slovensku v medzinarodnej trase a pre 400 tisic občanov SR nieje .
2.) presne ako vravis do Prievidze R2 a vychodne od Prešova peniaze na rek. ciest 1 triedy.....uz ja Prievidza obehla v priprave D1 sila..... Rozširenie cesty od BA do TT je v priprave tiež ďalej ako BI-MI aj ja tvrdim ze o 15 rokov to bude aj s rozsirenim po Trenčin možno podobne toto nieje sťažovanie ale fakt, lebo pred 15 rokmi by nikto nepovedal že obchvat BA , cesta do Dunajskej či D3 možno aj ta Prievidza bude skôr ako spojenie Kosic po D1 o MI ani nehovorim.
3.) iste bolo to tam roky ale teraz sa to pohlo a vyznamne .....keďže su enormne devloperske tlaky a prepoj obchvatu D4 s D1 nebude ešte minimalne tri roky.
5.) nebudem ani pisať o investiciach ŽSR do 200 km rychlosti na zapade BA -ZA a zvyšku Slovenska a vobec ambicii pokračovať či spraviť niečo ďalej je to zbytočné už aj tak niesu prachy a nič nebude. Ja sa toho nedožijem a to som 40 tnik TV -HE elektrifikacia sa tendruje už 8 rok.....prerabaju dovrzany tender a stale to maľuju odznova veď je čas......keby som chcel niečo silou mocou zdržať nebudem to robiť inač. Kto je za to zodpovedný pri 1437 ludoch na ministerstve v BA a priemernych paltoch 1631 €/mes??? Tie elktricke jednotky z tendra nam budu v MI a HE na dve veci .... skor sa rozpadnu pokiaľ bude trať načo to vobec pišeš.
6.) Presne tak taka je realita od absolutneho zufalstva postupna stupajuca spokojnosť smerom k BA.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.