D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod kstano » 01. Jan 2020 08:34

DrX napísal:Nesuhlas. Bodove zavady a prejazdy mestami/dedinami su najvacsim problemom D1 KE-UA aj R2 KE-ZV. Nikto nemoze mat problem s jednotkou od Dargova po Secovce ani s usekom pred Pozdisovcami. Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec. Zvysok je na 1ke bezproblemovy.


DrX, toto forum sledujem uz vela rokov ale prispievam len vynimocne. Moj dojem je, ze ta tu "severania" povedzme utlacaju a musis si svoj nazor vzdy vybojovat, preto si niekedy prilis tvrdohlavy, co ale chapem, inak by si bol udupany a zosmiesneny.

Ale tentokrat tvoj zaver je v podstate nerealne a nerozumne riesenie. Cit. "Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec.)"

Nerealne - ked uz postavis obchvaty, kde treba mimourovnovky/docasne napojenia co su najdrahsie casti a este k tomu tunel, tak cena bude blizka rovno kompletnej vystavbe celeho useku a na to prachy nie su.
A nerozumne preto, lebo ked uz by si postavil to co navrhujes, tak ti ostanu uz len casti, co su trasovane cez pole, "zhrnies ornicu a mozes stavat cestu", cize by si vyplieskal skoro cele naklady na usek ale nemal by si plnohodnotnu dialnicu.

Na tej ceste na vychod od kosic su podla mojich skusenosti najvacsim problemom, ze s mierne sa zhustujucou dopravou zacinaju robit problemy mnozstvo kamionov, v lete aj polno stroje a kavickari - idu do susednej dediny na kavu konstantne od dvora do dvora nieco medzi 40-50 km/h. Netreba ani dobu spicky a hned sa tvoria kolony, hned potom na rovinkach masivne predbiehanie a ta cesta smerujem v buducnosti k titulu cesta smrti ako pri zlatych moravciach.

Dalej je problem smerom prejazd Michalovcami, nezvyknu byt kolony ale vela semaforov a kruhacov a na konci mesta smerom KE velmi dlhy usek v obci. Cize len prejazd michalovcami vezme 1/4 - 1/3 casu na ceste MI-KE.

Po ceste je relativne vela dlhych obci, co naozaj velmi spomaluje premavku plus po rekonstrukcii cesty pribudnute obmedzenia rychlosti mimo obci - boli to nehodove useky v krizovaniach, ale su v miestach kde je rovna cesta a vyhlad do oboch stran minimalne kilometer a obmedzenie rychlosti aj tak nepomohlo, kedze havarky tam vidno casto aj teraz. Nechapal so, ze ked uz menili komplet podlozie - vlastne stavali cestu nanovo, ze nepridali odbocovacie pruhy ked o probleme zjavne vedeli ked dali obmedzenie rychlosti.

Na druhej strane je Dargov podla mojich skusenosti- na to, ze je to horsky priechod - velmi dobre priechodny. Vynimocne sa mi stane, ze sa zavesim na kamion - ked ho dobehnem pred vrcholom, ked konci 2+1, ale to sa hned preklopime na druhu stranu a dole kopcom uz smykame dobrou rychlostou. Osobaky tam chodia aj do zakrut tacho rychlostou 100 km/h, obcas ked ide niekto, kto to nepozna, zbrzdi na tu 80tku, co nie je nic hrozne aby sa musel stavat tunel.

Moj nazor je, ze by sa mal co najskor postavit usek Dargov-Pozdisovce + obchvat michaloviec, tunel niekedy v buducnosti ked sa premavka zvysi a prechod Dargov bude uzke hrdlo. Naozaj je mi luto, ked sa vleciem v dlhych kolonach za kavickarmi a cez dediny a vedla si v poli predstavujem miesto, kde by som mohol palit po dialnici. Ten usek a pripadne az po hranicu je jednoduchy a bude lacny, zato bude mat vela kilometrov, to by si aj politici mohli ani nie splhnut, ale nikto im nemoze vykrikovat, ze ste dokoncili len 7 km dialnice - to by bolo hned okolo 50 km a v podstate za facku. Potiazne polprofil, aj to by stacilo - vyriesilo by vsetky mnou pomenovane nedostatky, pripadne by to mohla byt aj prelozka cesty I.triedy, ale vzhladom na teren - rovina ako doska a trasa uprostred pola, by nebol takmer zadny rozdiel v cene medzi 1ckou a dialnicou.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 01. Jan 2020 14:44

"Dalej je problem smerom prejazd Michalovcami, nezvyknu byt kolony ale vela semaforov a kruhacov a na konci mesta smerom KE velmi dlhy usek v obci. Cize len prejazd michalovcami vezme 1/4 - 1/3 casu na ceste MI-KE."

Nevedel som ze za veľa semaforov považuješ 3, z toho neden je nepretržite vypnutý. Nesúhlasím s tým ze prejazd MI zaberie 15-20 min. Je to vnútorný obchvat mesta- vedie poza sídliská a popri priemyselných častiach. Kruhace su tam dva-jeden z yoho tzv."turbular system"- je velmi priepustny a kolony sa netvoria. Ten druhy uz nie je az taky priepustny- tm sa aka ta kolona obcas vytvori.

"Po ceste je relativne vela dlhych obci, co naozaj velmi spomaluje premavku"

Suhlasim-I/19-ku medzi MI a KE zhorsuje nie prejazd MI, ale dlhe dediny ako Pozdisovce,Trhoviste, cast MI Mocarany,Hriadky,Dargov a hlavne mesto Secovce. Cez vsetky tieto obce prechadza 10 tis.+ aut, vacsinou cez centra tychto obci. Malo by s to riesit D1. Uvazovalo sa niekedy vobec nad trasovanim cez Slanec? Napojol by sa tak lepsie Trebisov aj cely okres, ak by sa vhodne vybudoval privadzac s krizobanim I/79 na vhodnom mieste. Nemusil by sa robit tunel. Po dostavani HP-DS a D3 ZA-CA by sa mali urýchlene stavat R2 ZV-KE a D1 KE-MI. Michalovce sú kazdy den v letnej sezone zatazovane autami,iducimi po II/582,zo Siravy,ktora ide priamo tpopri centre mesta. Na kruhacoch sa tvoria dlhokanske kolony najma podbever,ked sa vsetci vracaju. Preto sa s obchvatom MI bude musiet vybudovat nielen privadzac (dufam ze vo variante 2) ake aj prelozka II/582, lebo ak nie, tak sa budu aj nadalej tvorit kolony na kruhacoch a krizovatke I/18 x II/582.

"Na druhej strane je Dargov podla mojich skusenosti- na to, ze je to horsky priechod - velmi dobre priechodny. Vynimocne sa mi stane, ze sa zavesim na kamion - ked ho dobehnem pred vrcholom, ked konci 2+1, ale to sa hned preklopime na druhu stranu a dole kopcom uz smykame dobrou rychlostou. Osobaky tam chodia aj do zakrut tacho rychlostou 100 km/h, obcas ked ide niekto, kto to nepozna, zbrzdi na tu 80tku, co nie je nic hrozne aby sa musel stavat tunel."

Preto by som budoval variant cez Slanec, bez tunela. Bol by to beľmi lacný úsek, preto stavať v plnom profile. Potom potenciálne dobudovať polprofil na hranicu, uvudíme ako to bude s Ukrainou v najblizsich rokoch. Je mozne ze budeme pre Ukrainu "spojenie na zapad Europy". To vsak chce medzinarodnu dohodu SK a UA.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 01. Jan 2020 14:52

Bohu žiaľ, snívať o tranzite z ukrajiny, je len mokrý sen. Madari s M3 sú cca 10km pred hranicami, a poliaci s A4 , sú tuším už na hranici. Rozdiel je niečo cez 100km. Proste sme zaspali dobu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod kstano » 01. Jan 2020 15:34

MuelMI, tvoja sprava vyznieva nejednoznacne, najprv pises, ze 3 semafory a dva kruhace nie su vobec problem a v dalsom odseku spominas, ze sa tam kazdy den v lete tvoria dlhokanske kolony.

Moj dojem ked idem smerom od hranice do KE cez Michalovce: Na vstupe su za sebou dva semafory samozrejme nesynchronizovane (jasne, ze prvy pri Yazaki je v vecer a cez vikendy vypnuty, ale dolezite je aka je situacia pocas pracovneho dna), most cez rieku a hned krizovatka do centra s nestastne riesenym prechodom, auta tam zvyknu chaosit pri odbocovani a medzi to sa motaju chodci, na ktorych vybiehaju auta zo vsetkych stran, cize sa tam velmi casto aj na hlavnej musi zastat. Po kratkej rovinke kruhac, potom cesta okolo tesca s krizovatkami aj semaforom. Oblucik a zase kruhac, potom za mostom dlha priemyselna zona, kde sa skoro vzdy stoji kvoli autam odbocujucim vlavo a zbiera sa postupne vlacik, ktory prejde cez Mocarany - podla dopravneho znacenia je stale obec Michalovce, kratucky usek medzi obcami a zase vlacik ide cez Pozdisovce, za koncom obce strme stupanie kde aspon jedno auto vlacika rozbieha velmi vlazne a potom sa ten vlacik rozpusta velmi dlho. Ja som do odhadu prejazdu ratal aj Pozdisovce a ked si to tak zratas, tak niekedy ten prejazd zoberie kludne tu 1/3, v pripade smoly aj polku casu po Kosice.

Beham s autom a sledujem situaciu a ked si to porovnam s inymi podobne velkymi mestami, tak z tych kolon okolo kruhacov a semaforov sa postupne vytvoria stopliky az bude cely prejazd upchaty a pojde sa krokom cely cas. Pamatam ako to bolo niekedy v Presove, plynule som presiel smer Z<->J cez mesto, potom sa slo na 3tiu zelenu a podla mna neuveritelne rychlo nastal stav, ze boli cesty uplne upchate a ked som siel krokom, tak som bol rad, ze sa to aspon hybe.

A ked nastane taky stav v Michalovciach, bude hrozne neskoro to zacat riesit, lebo kym sa vystavba pripravi, vyberie dodavatel a postavi, tak 10 rokov ani nemrknes.

Hlavne aby sa na to pokracovanie od Bidoviec po hranicu nevytvoril konsenzus, ze tunel je drahy a prechod je vcelku bezproblemovy, teda zatial pokracovanie dialnice nie je potrebne a tym sa to uzavrie. A ze za kopcom su useky, kde uz su problemy s premavkou, to nebude nikto riesit.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 01. Jan 2020 15:37

guugl ukazuje cas prejazdu MI 7 km za 9 min. v statny sviatok. bezny den urcite viac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 01. Jan 2020 18:21

kstano napísal:MuelMI, tvoja sprava vyznieva nejednoznacne, najprv pises, ze 3 semafory a dva kruhace nie su vobec problem a v dalsom odseku spominas, ze sa tam kazdy den v lete tvoria dlhokanske kolony.

Tie mnou spomínanné dlhokanske kolony sa tvoria na II/582- To je cesta smer Šírava
Na I/19 tam to nie je nič hrozné. Preto s obchvatom D1 sa bude musieť vyriešit aj orelozka II/582 východne od mesta. Ak sa nevytieši, tak potom obchvat nebude mať želaný efekt lebo doprava KE<--> Šírava pojde dtále po povodnej trase cez mesto alebo sa rozdelí aj na ulicu Hollého.V oboch pripadoch to bude znamenat kolony
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Jan 2020 18:49

O tom som to tu pisal uz pred rokom a pol... :?

viewtopic.php?p=210716#p210716
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 01. Jan 2020 19:23

No privadzac, ako sa teraz planuje by som ponevhal pre napojenie centra MI a smeru Strážske,Humenné, ten by sa napajal v krizovatke MI-juh, potom by bola krizovatka MI-východ situovana východne od mestskej casti Vrbovec a tam by sa napojila aj prelozka II/555 (tzv.obchvat Vrbovca)- smer Velke Kapusany,Kralovsky Chlmec a aj prelozka II/582- ta by pokracovala na sever, tam by mohla byt MUK s I/19, ale kedze centrum MI je uz napojene inym privadzacom, tak by to mohla byt MUK s kriznymi bodmi na vsetkych urovniach. Potom by pokracovala vychodne od MI s moznym napojenim na sidl.Stranany niekde pri Psych.nemocnici, ukoncenim by bola krizovatka s terajsiou II/582- ta by urcite nemusela byt MUK mozno s prizmurenim oci, ale maximlne iba polovicna t.j. iba vetvy MI->Sirava D1-> Sirava Sirava->MI a Sirava->D1
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod korfo27 » 01. Jan 2020 19:23

Aké kolóny na 2/582 Sedem týždňov som bol v lete v Mi a žiadne kolóny tam vlete neboli a to sa opravovala aj Duklianska ulica chodil som po nej ráno pred siedmou hodinou aj okolo ôsmej na obed aj večer niekoľko krát denne a žiadne zdržania na tomto úseku v meste nebolí.
Jediné spomalenie dopraví bolo v meste Mi na vstupe od KE aj to len preto že tam autá odbocovali do ľavá.
Som za postavenie úseku od dargova do pozdisoviec ale ďalej na východ teraz určite nije
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 01. Jan 2020 19:50

Duklianska sa neopravovala, robil sa tam nový kruháč myslim ze uz dvanasty alebo trinasty v MI.
Kolony su najma podvecer ked sa vsetci vracaju zo Siravy pred prvym kruhavom-cestu tam takmer kazdy den riadili policajti
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pepe40 » 02. Jan 2020 07:45

Treba najprv postaviť úsek od Michaloviec po začiatok obce Dargov lebo to je ABSOLÚTNA ROVINA a až po dokončení tohto úseku riešiť či je vôbec potrebný tunel Dargov alebo isť trasou cez Slanec. Lebo ked začnú stavať úsek Bidovce + tunel Dargov + Sečovce tak to dokončia o 10 rokov ked vobec začnú stavať. Priorita je Michalovce - po obec Dargov
Pepe40
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 23. Okt 2018 07:10

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod random » 02. Jan 2020 11:09

a až po dokončení tohto úseku riešiť či je vôbec potrebný tunel Dargov alebo isť trasou cez Slanec

Skus sa zmysliet nad touto vetou este raz. Prinajlepsom by to bolo 25 km (miesto asi 12 km) cez clenity teren a mimo koridoru. Neviem kde si nabral taku sprostost, ze by sa vobec niekedy uvazovalo o tom aby dialnica isla cez Slanec. Toto su bachorky starej matere, ktore sa nezakladaju na pravce ani realite.

Vzhladom na to ze mame rozdelenu sptravu satatnych ciest na NDS a SSC, tak aj lacne riesenia, ktore by pomohli na vyuzivanych tahoch, ktore vsak stale nesplnaju kriteria aby boli nahradene dialnicou sa u nas nestavaju. Hovorim o obchvatoch obci. Postavit obchvat obce je len zlomok ceny dialnice (ak nie je potrebne niekomu namastit vrecka) a casto postacuje na mnohe roky. Uspora nie je len casova. Ale, lepsie je robit megalomanske projekty lebo, tam sa da kradnut najlepsie.
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pepe40 » 02. Jan 2020 15:15

kde máš tam členitý terén? Si pozri mapu od nového kruháča na D1 Bidovce potom dole na obec Ďurkov, ďalej na obec Slančík, ďalej na Slánske Nové Mesto a potom hore na Sečovce - úplna rovina z poľnohospodárskou pôdou a radšej ísť autom pár kilometrov najviac po celom úseku diaľlnice ako po obchvatoch na ktoré sa treba napojiť a potom z nich aj zisť a zas to celé dookola od MI až po Bidovce tak to je fakt "super riešenie". Ta cesta by trvala dlhšie ako teraz a ako tu písal kstano treba na obchvaty aj mimoúrovňovky a ako písal MuelMI lepší prístup na D1 by mal aj Trebišov. A navyše aj ďalšie južné časti by boli bližšie k D1 lebo aj na nich treba mysliet
Pepe40
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 23. Okt 2018 07:10

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod bongi111 » 02. Jan 2020 15:19

trasa cez slanec bola urcite zavrhnuta uz aj kvoli geoloogickym podmienkam, nakolko uz pri vystavbe zeleznice tam dochdzalo k velkym zosuvom
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod i15 » 02. Jan 2020 16:38

Dargov je trápny kopček v 400mnm, tunel má trápny 1 kilometer (ako Bôrik), takže debaty o presune na rok 2050 kvôli "náročnosti", alebo o obchádzke cez Slanec sú maximálne komické
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod eric987 » 02. Jan 2020 20:10

i15 napísal:Dargov je trápny kopček v 400mnm, tunel má trápny 1 kilometer (ako Bôrik), takže debaty o presune na rok 2050 kvôli "náročnosti", alebo o obchádzke cez Slanec sú maximálne komické

+ netreba zabudat ze je to TEN-T CORE cize SR zaviazala sa postavit ho do 2030. Je ale fakt smutne ze NDS veselo pripravuje kadejake sprostosti (najvypuklejsie z pomedzi nich su asi R1 cez Donovaly) a ani sa neunuva pripravovat D1 aspon po Michalovce. Pokial viem, EIA na tieto useky uplne stoji.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod roadrunner » 02. Jan 2020 23:23

ano, je smutne, ze namiesto najvyssej priority, ktorou by mala byt dialnica d1 cez cele slovensko tak nds uz od nepamati stale riesi ovela menej podstatne projekty.
som velmi rad ze europska unia zatlacila na nds a urcila tu priority.
vdaka za ten-t-core pretoze inak by sa d1 dostavala len po kosice a dovidenia.
bud by sa to postavilo o sto rokov alebo len v polprofile alebo vobec a s milionmi vyhovoriek o nizkych intenzitach a podobne.
teraz ale uz hocikto by sa dostal do vlady tak pred nariadeniami eu kazdy poslusne skloni hlavu a prikyvne na d1 az po ukrajinsku hranicu.
otazka je iba, kedy?
pri nasej tragikomickej rychlosti stavania dialnic je vysoko pravdepodobne ze do 2030 nebude hotova ani polovica usekov, ktora sa dostala do priorit, najma ked tam su useky akym je napriklad vyse 50 kilometrova r8 od nitry, ktora tam podla mojho subjektivneho hladiska absolutne nema co robit.
ja pevne dufam, ze novy minister dopravy uz nebude niekto kto bude stavat len podla toho odkial mu pritiekli volebne hlasy a hlavne dufam, ze sa vystavba dialnic nespomali, ale zrychli.
roadrunner
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 02. Jan 2020 23:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pepe40 » 03. Jan 2020 08:46

čím skôr začať z výstavbou D1 od Michaloviec po obec Dargov lebo ta cesta od MI do KE je prepchatá autami a kamionmi a spomalená ešte aj v obciach
Pepe40
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 23. Okt 2018 07:10

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod i15 » 03. Jan 2020 08:48

na to nie sú peniaze, ale určite by som sa nebál Dargova
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 03. Jan 2020 14:58

Ak akože na Sorošku peniaze sú, tak tento úsek by jej mal predchádzať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Yoggy52 » 03. Jan 2020 15:23

Uprimne, takmer vsetky useky by mali predchadzat Sorosku :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jolu » 03. Jan 2020 20:16

Povedzte to DrX!ovi a spol.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 03. Jan 2020 21:01

tunel mal trapny 1 km ale podarilo sa "predlzit" ho na 4 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Kvík » 03. Jan 2020 21:32

Nie som geodet a neviem presne, aké sú normy na stúpanie a polomer zákrut, ale zato celkom poznám okolie. A neviem si predstaviť, kam sa tam dá zmysluplne napchať 1 km tunel.

Ani pre minimalistický variant, keby diaľnica šla z východu úplným dnom doliny až po kríž a východný portál by bol vo výške okolo 420 m, nevyjde tunel kratší ako nejakých 1400 metrov. Na druhej strane 4 km sú možno aj dosť veľa, to by sa bolo aj 310-340 m vysoko. Spod kameňolomu by mohol tunel viesť približne rovno s dĺžkou dákych 2400 m, a celý by bol vo výške okolo 380 m.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod i15 » 03. Jan 2020 21:48

V aktuálnej EIA je tunel dĺžky 1161m. Je tam aj variant pre megalomanov s tunelom 4008m, ktorý začína na úrovni stredu Košického Klečenova a končí pri motoreste Biele Studničky.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Mawerick81 a 64 hostí.