aquila napísal:tento usek ma male intenzity, a hlavne slaby lobbing
Tento usek mal velmi silny lobbing, ale tie doby uz su prec a dnes je problem postavit aj Presov-Svinia.
Moderátor: Moderátori
Flintstone napísal:Vo všeobecnosti platí, že úseky medzi PP a PO sa budú stavať hlavne len na 1/2 profil s možnou dostavbou na plný profil, výnimku by mohli tvoriť také úseky ako PO-Svinia, kde je zvýšená intenzita dopravy pre blízkosť mesta Prešov.
Z hľadiska šetrenia je snaha nestavať hneď plný profil ani na D1. Nakoniec, stačí si uvedomiť, čo sa stavia na plný profil a okrem D1, D2 a R1 to nie je nič. Všade všetko ide na 1/2 profil od D3 až po R2/R3/R7.
SR dnes stavia s peniazmi, ktoré nestačia ani na D1 ani na ostatné D/R, čo spôsobouje problémy. SR potrebuje dať na diaľničnú sieť min. 43,5 mld. SKK aspoň 8 rokov po sebe - a toto číslo sa zväčšilo na túto hodnotu z 39 mld. SKK z r. 2004 - takže ani napriek nárastu financií sa prepad nezastavil, len sa spomalil a skutočne pokiaľ tu nebude PPP alebo nejaký iný zdroj peňazí (štátny rozpočet), ktorý by zabezpečil niekoľko rokov sumu min. 40 mld. SKK, tak zlepšenie v tejto oblasti nenastane. A to sa stále menia plány, čo má spadať do danej sumy, ale pre lepšie objasnenenie je to celá D1 vrátane jej rozšírenia v úseku BA-TT, D3 a R1, +2% na opravu diaľničnej siete a rezerva na plány/výkup pozemkov/iné D/R.
Takže mel, tam, kde nie sú intenzity, tak tam sa nestavia plný profil a D1 nie je výnimkou. Nie je to štandardné v EÚ, ale SR nemá spojenú krajinu diaľnicami a to nás stále vracia niekam do Afriky a toto bude ešte veľmi dlho dôvodom odchodu/vynechania zahraničných investorov tento trh.
A stačí sledovať sekciu Cestná sieť, aby človek pochopil, že rozvoj sa zastavil v infraštruktúre na všetkých úrovniach a ani EÚ to nezlepšuje, lebo SR nevie čerpať peniaze a tam, kde vie, sú zase iné problémy (Mengusovce-Jánovce, ZC-Šáš. Podhr.).
Branco napísal:Tu nie sú problém peniaze, ale ich využitie. Sme v roku 2006, máme od EU schválený veľmi slušný balík.
Neviem, ale pripadá mi to, že stále aspoň v časti z nás je určitá utiahnutosť, nemáme na to, teda nestaviame. Ale ako si spomenul, výstavba na polprofil nie je štandardná v EU, ani inde. D1 je transslovenskou diaľnicou, preto nie úvahy, ale realizácia úsekov v polprofile niekoľko desiatok km mi pripadá nie najšťastnejšia.
Kedy už prepána Slovensko bude mať peniaze, ak nie teraz? Máme tu fondy EU, čo sú v podstate darované peniaze, je tu PPP, čo sú diaľnice za polovičnú cenu, máme slušný rating, takže požičať si za slušných podmienok nie je problém.....
Adoas napísal:Branco napísal:Tu nie sú problém peniaze, ale ich využitie. Sme v roku 2006, máme od EU schválený veľmi slušný balík.
Neviem, ale pripadá mi to, že stále aspoň v časti z nás je určitá utiahnutosť, nemáme na to, teda nestaviame. Ale ako si spomenul, výstavba na polprofil nie je štandardná v EU, ani inde. D1 je transslovenskou diaľnicou, preto nie úvahy, ale realizácia úsekov v polprofile niekoľko desiatok km mi pripadá nie najšťastnejšia.
Kedy už prepána Slovensko bude mať peniaze, ak nie teraz? Máme tu fondy EU, čo sú v podstate darované peniaze, je tu PPP, čo sú diaľnice za polovičnú cenu, máme slušný rating, takže požičať si za slušných podmienok nie je problém.....
SR ma stale rozostavanych viac ako 80 km dialnic - takze naopak stavia sa stylom - mame na to, staviame.
A vsade su problem peniaze. Vsade. Aj PPP je len o tom, ze SR nema dost penazi a zial ani na samotne PPP lebo problemom budu miliardove tienove myta. Preto sa bude stavat najprv len 1 usek, potom druhy, preto nebude D1 hotova pred r. 2015, preto budu mnohe useky postavene na 1/2 profil. Preto aj D3 nie je zaradena stale do programu PPP, preto sa bude stavat na parameter Rx a na 1/2 profil. A to su priority.
Roky idu, dialnice nikde, ... toto je problemom v Polsku a v SR. Velky problem. Kazda investicia ma problemy s nedostatocou infrastrukturou a KIA dnes donutila vladu konat ale BA-ZA nebude ani v r. 2008 na plny profil. Za 2 roky sa neda postavit usek cez PB a este sa nezacalo stavat.
Dalej. SR ma peniaze od EU, ale nema legislativu. Prikladom je D1 pod Tatrami. SR ma fondy EU, ma peniaze, ale nedokaze toto spravne riadit a to je ako keby ziadne peniaze nemala.
Realita. Ja viem, je to tvrde, ale nic sa v praxi nezmenilo. Nic. SR ma dnes balik penazi ani nie 20 mld. SKK. Malo to byt min. 25 mld. SKK. Dialnice su priorita - ale len slovna. Na papieri. Preto SR ignoruje uz aj Polsko (D3), aj Madarsko (R4), aj UA (D1), aj Rakusko (pomaly stavia).
Peniaze od EU existuju - ale necerpaju sa.
Branco napísal:No. dokopy je to skutočne okolo 80 km, ale dokopy diaľníc a rýchlostných ciest, z toho diaľníc je cca. 50 km+8 km Svinia-Prešov západ. Pred troma mesiacmi sa ukončil Ladce-Sverepec, osem rokov stavaný úsek, o osem mesiacov sa má ukončiť ďalší dlho stavaný úsek za Važcom - čiže ten trend je dobrý smerom k menšej rozostavanosti, pevným cenám, dodržiavaniu termínov, apod.
K Tvojmu názoru o D1 a D3 - čiastočne súhlasím, ale D3 asi zaradená do PPP nebude, možno okrem úsekov po Čadcu. Mali by sa však oveľa viac čerpať fondy EU, podobne,ako to robia Poliaci.
Legislatíva na prípravu a výstavbu infraštruktúry sa zlepšuje, iste to nie je ideálny stav, ale práve Svinia-Prešov západ je možno tou lastovičkou, ako by sa malo postupovať.
Áno, realita je taká, že sa peniaze od EU nečerpajú v dostatočnej miere, resp., nie je tu súlad s legislatívou, chýba koordinácia, lepší manažment projektov apod. apod....
A sorry, ale SR jednoducho nemôžu ignorovať okolité štáty z jedného jednoduchého dôvodu - pretože Slovensko leží uprostred týchto krajín. Poľsko stavia slušne S69, Rakúsko stavia presne podľa plánu, faktom však je, že Maďari sa viac sústreďujú na prepojenie s Balkánom a Ukrajina stavia skutočnú diaľnicu len v smere od Ľvova k poľským hraniciam.
Branco napísal:Tak toto mi nie je celkom jasné:
NDS vypísala verejnú súťaž na majetkovoprávne vyrovnanie úseku /Majetkovoprávna príprava a majetkovoprávne vyrovnanie stavby/:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=05375&rok=06
Na druhej strane sa v Monitoringu tlače z 5.2. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2769píše:
Súťaž sa vzťahuje na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie a na ponuku, ako aj na výkon autorského dozoru pre stavbu vyše 18,5-kilometrového diaľničného úseku. Súčasťou dokumentácie bude aj majetkovoprávne vysporiadanie a dokumentácia prieskumov.
Hmm, prečo sa na majetkovoprávne vysporiadanie robia dve verejné súťaže?
Branco napísal:V súvislosti s investíciou v Spišskom Hrhove: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4087, no, možno bude investor požadovať v investičnej zmluve zrýchlené vybudovanie úseku Jánovce-Jablonov.
mel napísal:Na stranke NDS je uveden, ze to ma byt kategoria 26,5/100, tunel 7,5/80 ... teda iba jedna rura.
Neviete niekto, ako boli definovane podklady k tejto sutazi? Nejako som to skusal najst, ale nepodarilo sa
Andrej napísal:Usek by mal stat takmer 11 mld Sk bez DPH. To vychadza temer 0,6 mld Sk/km. To, ci je to 1/2 alebo plny profil som nenasiel. Realizacia medzi 11/2008 a 06/2013
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=89
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.