od bodrik » 05. Aug 2016 21:09
Kuzmányho nieje len o trati do BJ (a HE), ale ráta sa že do tej polohy bude preložený koridor MR-KE-PO-PR, kvôli svojmu súčasnému trasovaniu "stredom mesta", vysokourbanizovaným územím. Od stanice by teda koridor prechádzal do stanice Šarišske Lúky a odtiaľ ľavotočivým oblúkom a tunelom popod Dúbravu smerom k Veľkému Šarišu, kde sa to vráti do pôvodnej polohy trate. Je to tak aj v ÚPN mesta a aj v ÚPN kraja.
Neviem či aj tunel popod Dúbravu a pokračovanie smerom na SB, Lipany a Plaveč má byť dvojkoľajná trať, ale úsek po Šarišské Lúky určite. Možno ešte po rozvetvení aj vedľajšia trať, po Kapušany, kde je ďalšie rozdvojenie. Odtiaľ na BJ, či na Strážske by už dvojkoľajka strácala zmysel.
Veľmi by však Prešovu, ale aj celému severovýchodu pomohlo zdvojkoľajnenie trate od Kysaku.
Čo sa týka tých Harichoviec, trať do Levoče je lokálna koncová trať, tak snáď by ŽSR neblbli..
Ono aj Kuzmányho v PO by sa dalo urobiť 2+2, dokonca aj s rezervou, ale stálo by to omnoho viac a musela by to byť združená investícia železníc a mesta. Ak by sa úsek od Čierneho mosta po Rusínsku, tých cca 300 m realizoval v prekrytom tuneli a kľudne aj dvoj, či trojkoľajne, spolu s elektrifikáciou trebárs po Šarišské Lúky, tak hore by bolo dosť miesta na 2+2 cestu (možno aj 3+3, alebo aspoň rezerva na to), široké chodníky, aj trávnik. Prekrytie toho úseku by bolo fajn a dúfam že keď sa bude modernizovať koridor, budú rozmýšľať podobne a tých 300 m prekryjú.. Beztak je tam tá trať v hlbokom záreze. Nad tým by vznikol hodnotný priestor v centre mesta. Ale viem, sme na Slovensku a tu o niečom takom ako združených investíciách zatiaľ môžeme len snívať.. Bohužiaľ, realita je tu zatiaľ iná.