D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Levoča

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod mcmillan » 06. Nov 2012 20:46

Aerith napísal:Ked som sa na temu stavebneho dozoru bavila s kolegami v praci tak mi hovorili ze dozor sa zameriava hlavne na veci samotneho vysledneho produktu, v tomto pripade mostu. Napr. ma vraj kontrolovat zeleznu vystuz pred liatim betonu pretoze to je vec ktora sa uz po zaliati skontrolovat neda. Ako je to s kontrolou BOZP a podpornych casti vystavby to neviem. PS: Pisem to ako laicka informovana u stavebnych inzinierov.


díky aspoň za kúsok posunu; ja nelobujem za stavebný dozor, nemám ani kamaráda ani rodinného príslušníka v stavebnom dozore; len sa mi nezdajú tie hurá akcie "to tie lacné stavby!" alebo "to ten stavebný dozor!"; pomaly ani slovo o tom machrovi čo to spočítal a povedal: ok, lejte. Skoro to vyzerá ako keby keby si niekto splietol váhovú jednotku kg a libra; v librách by ten betón bol v kg o polovicu ľahčí. Raz jednému lietadlu v polovičke letu došlo palivo lebo mechanici ešte nezaregistrovali, že sa prešlo z lb na kg; mali šťastie, doplachtili na letisko.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod pohodak » 06. Nov 2012 20:46

Aerith napísal:Ked som sa na temu stavebneho dozoru bavila s kolegami v praci tak mi hovorili ze dozor sa zameriava hlavne na veci samotneho vysledneho produktu, v tomto pripade mostu. Napr. ma vraj kontrolovat zeleznu vystuz pred liatim betonu pretoze to je vec ktora sa uz po zaliati skontrolovat neda. Ako je to s kontrolou BOZP a podpornych casti vystavby to neviem. PS: Pisem to ako laicka informovana u stavebnych inzinierov.


presne tak, treba si uvedomit ze stavebny dozor sluzi investorovi (teda NDS) a nema v popise prace kontrolovat BOZP resp. salovanie od dodavatela, ma ho len buzerovat - kontroluje teda kvalitu nim odvedenych prac - v tomto pripade hlavne presnost, musi prebrat vystuz pred betonazou a neskor kontroluje pevnost betonu...v principe skuseny clovek moze prist na to ze nejaka cast podpornej konstrukcie nie je koser a upozornit na to, ale ked to dodavatelovi padne za to on urcite nijako nemoze a kefovat ho za to nemozu, i ked v nasom pravnom absurdistane je vsetko mozne a nejaku obet treba najst...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod land surveyor » 06. Nov 2012 21:31

Zákon č. 50/1976 Zb. v znení neskorších zmien a doplnení v § 46 ods. b) uvádza:

Osoba vykonávajúca stavebný dozor

a) sleduje spôsob a postup uskutočňovania stavby tak, aby sa zaručila bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, riadna inštalácia a prevádzka technického vybavenia na stavbe, odborné ukladanie stavebných výrobkov a hmôt, vhodnosť ich použitia a odborné ukladanie strojov a zariadení; sleduje vedenie stavebného denníka,

b) zodpovedá za súlad priestorovej polohy s dokumentáciou stavby, za dodržanie všeobecných technických požiadaviek na výstavbu a spoluzodpovedá za dodržanie podmienok rozhodnutí vydaných na uskutočnenie stavby, najmä územného rozhodnutia a stavebného povolenia,

c) vplýva na odstránenie závad, ktoré na stavbe zistil; ak nemožno závady odstrániť v rámci výkonu stavebného dozoru, bezodkladne ich oznámi stavebnému úradu [1].

zdroj www.szsi-sk.sk
Naposledy upravil land surveyor dňa 06. Nov 2012 21:32, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
land surveyor
návštevník
 
Príspevky: 30
Obrázky: 4
Založený: 11. Apr 2010 21:11

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod johhan » 06. Nov 2012 21:31

Pre informáciu výcuc z definície:

Povinnosti stavebného dozoru
Povinnosti stavebného dozoru určuje stavebný zákon, ktorý požaduje, aby stavebný dozor sledoval spôsob a postup výstavby, či sa stavba uskutočňuje podľa schválenej projektovej dokumentácie a podľa stavebného povolenia. Stavebný dozor zodpovedá za zabezpečenie súladu priestorovej polohy s dokumentáciou stavby a za dodržanie všeobecných technických požiadaviek na výstavbu. Je spoluzodpovedný za dodržanie podmienok územného rozhodnutia a stavebného povolenia. Vplýva na odstránenie nedostatkov, ktoré na stavbe zistil (ak chyby nemožno odstrániť v rámci výkonu stavebného dozoru, bezodkladne ich oznámi stavebnému úradu). Sleduje, či pri realizácii nie je ohrozená bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, či nedochádza k ohrozeniu alebo poškodeniu životného prostredia nad mieru ustanovenú osobitnými predpismi a či nie sú ohrozené iné verejné záujmy.

Stavebný dozor sa pred začatím stavebných prác oboznámi s podkladmi, na ktorých základe sa pripravuje realizácia stavby (s projektom, obsahom zmlúv a obsahom stavebného povolenia), zabezpečí zápis do stavebného denníka o prevzatí staveniska, kontrolne zameria terén pred začatím prác, stará sa o systematické doplňovanie dokumentácie (podľa ktorej sa stavba realizuje). Dôležitou povinnosťou stavebného dozoru je priebežná kontrola (kontrola tých častí diela, ktoré sa v ďalšom postupe zakryjú alebo sa stanú neprístupnými), preberanie prác (eviduje výsledky kontrol v stavebnom denníku) a kontrola odstraňovania chýb a nedorobkov zistených pri preberaní. Sleduje, či sa vykonávajú predpísané skúšky materiálov, konštrukcií a prác. Vyžaduje doklady o preukázaní zhody výrobkov na stavbu. Kontroluje aj postup prác podľa časového plánu stavby, riadne uskladnenie materiálov, strojov a zariadení na stavenisku. Dáva súhlas na začatie realizácie rozličných prác. V prípade nedodržania technologických postupov, príslušných noriem, kvality prác, nedodržania bezpečnosti práce a podmienok stavebného povolenia môže realizáciu stavebných prác aj zastaviť :!: .

Stavebný dozor v spolupráci s autorom stavebného diela rieši technické otázky (napr. v prípade nevyhnutnej zmeny navrhnutých stavebných materiálov), pričom v plnej miere zastupuje investora tak, aby celkové náklady stavby neprekročili schválený rozpočet, nepredlžovala sa lehota výstavby a nezhoršovali sa parametre stavby. Bezodkladne musí informovať investora o všetkých závažných okolnostiach. Kontroluje vecnú a cenovú správnosť oceňovaných podkladov a platobných dokladov a ich súlad s podmienkami zmlúv.

Súčasťou výkonu stavebného dozoru je kontrola vedenia stavebného denníka. Stavebný denník pri jednoduchých stavbách, drobných stavbách a ich zmenách uskutočňovaných svojpomocne vedie stavebník (pri stavbách uskutočňovaných zhotoviteľom ho vedie stavbyvedúci) po celý čas výstavby od prvého dňa prípravných prác na stavenisku až po odstránenie nedostatkov skutočného realizovania stavby podľa podmienok kolaudačného rozhodnutia.

Stavebný dozor musí pripraviť podklady na odovzdanie a prevzatie dokončenej stavby. Ide o komplex výkresov so zakreslenými zmenami (ktoré sa vykonali počas realizácie stavby), zoznam zabudovaných strojov a zariadení (vrátane osvedčení o akosti a kompletnosti, atestov, návodov na montáž, údržbu a obsluhu), doklady o zaškolení obsluhy, osvedčenia o akosti materiálov a konštrukcií, doklady o preukázaní zhody výrobkov, zápisnice, protokoly o vykonaných skúškach použitých materiálov, správy o vykonaných skúškach, prehliadkach vyhradených technických zariadení, pasporty, revízne knihy vyhradených technických zariadení, stavebné denníky, geodetickú dokumentáciu, stanovisko k skutočnému stavu platieb, protokol o komplexnom vyskúšaní. Po skončení stavebných prác stavebný dozor kontroluje vypratanie staveniska. Zúčastňuje sa na kolaudačnom konaní a dozerá na odstránenie kolaudačných chýb. Pre stavebníka zabezpečí vydanie kolaudačného rozhodnutia.

Dobrý autorský dozor je zárukou toho, že stavba sa zrealizuje kvalitne, načas a že financie, ktoré investor do výstavby vloží, vynaložia sa rozumne a nepresiahnu dohodnutý rozpočet.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 21:46

Dozor dozerá, teda dozeral slabo asi , môže byť záver.....a čím menej tým väčšia spoluzodpovednosť.
Ale prioritný je zhotoviteľ.
Zhotoviteľ zhotovuje, kto je to , čo je to, kde spravil chybu? ............Vieme odpoveď?
Ukážte mi jeho tvár? Alebo ju nemá? Jednoduchšie, foto prosím.
Vieme s kým mala firma Skruže Weise sk, k.s. uzavretú zmluvu o zhotovení diela?
Naposledy upravil Zulo dňa 06. Nov 2012 22:17, celkovo upravené 3 krát.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod land surveyor » 06. Nov 2012 22:04

No neviem ale ked je raz vytvoreny organ, ktory kontroluje zhotovitela, mal by sa tento organ aj zodpovedat. Podla mna je hierarchia jasna.

A inak tozvie ake by boli vyjadrenia nasich politikov, keby stavbu dozoroval sukromnik.
Obrázok používateľa
land surveyor
návštevník
 
Príspevky: 30
Obrázky: 4
Založený: 11. Apr 2010 21:11

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod atlantis » 06. Nov 2012 22:36

pripadá mi to tak, že najprv postavili naprostred skruž. Ked už bola postavená a trámy naložené tak dorazil dozorca a udivene na to čumel. Povedal, "dobre chlapi nemame ani čas ani peniaze to rozoberat, ale tie ostatne radšej pekne zdvojte ako to ma spravne byt"
Odpovednost by mala padnut na Skruže Weise SK k.s., tí predsa stavajú tieto podpery podľa nejakej projektovej dokumentacie, takže si predsa musia spočítať ich maximálnu únosnosť a správne umiestnenie. Leda žeby im to takto niekto prikázal stavať a podpísal sa pod takýto paskvil. Bogl&Krýsl stavia vedlajší vysúvací most a využívali iba spoločný stavebný dvor s tou firmou ktorá to betónovala. Mám pocit že v tomto prípade nemajú na tom taký podiel ako pred pár rokmi v Studénke ked sa im zrútil ocelový most behom vysúvania
Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 288
Obrázky: 762
Založený: 29. Okt 2008 19:44

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 22:43

land surveyor, Budem možno nepresný a veľmi zjednoduším , ale ak máš v aute navigáciu a vojdeš do jednosmerky a spôsobíš nehodu, je prioritné pre vyšetrenie príčiny nehody to, že si nerešpektoval zákaz vjazdu do jednosmernej ulice alebo to, že /v tvojom prípade/ ťa navigácia neupozornila na jednosmerku?
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Tomas PO » 07. Nov 2012 01:27

Trosku na inu temu. V suvislosti s vizualizaciou MUK Spissky Stvrtok ma opat napadlo riesenie napojenia 1/18ky. Napojenie bolo vybudovane este v case, kedy kruhaky pri napojeniach neboli v mode. Avsak aj tu doslo k uprave a znacnemu spomaleniu na 1/18ke. Teraz, ked este usek Janovce-Jablonov chyba, to jednoznacne pomaha a bezpecnost zvysuje, avsak po spojazdneni useku to bude zbytocna bodova zavada. Stale sa ale nadejam, ze ten vyasfaltovany vybezok, ktory tam je neviem preco, bude potiahnuty dalej priamo, cim sa vytvori trojuholnik a na prejazde z PP do LE po 1/18ke nebude zbytocne STOPka. Vid: gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=12993
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod i15 » 07. Nov 2012 05:29

mcmillan napísal:díky aspoň za kúsok posunu; ja nelobujem za stavebný dozor, nemám ani kamaráda ani rodinného príslušníka v stavebnom dozore; len sa mi nezdajú tie hurá akcie "to tie lacné stavby!" alebo "to ten stavebný dozor!"; pomaly ani slovo o tom machrovi čo to spočítal a povedal: ok, lejte.


Nie sme tu experti na stavebny dozor, ale snad sa vsetci zhodneme, ze niekto tu mal dozerat na to, aby sa most pocas stavby nezosypal aj s robotnikmi a ten niekto urobil vaznu chybu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 07. Nov 2012 12:48

Zulo napísal:Dozor dozerá, teda dozeral slabo asi , môže byť záver.....a čím menej tým väčšia spoluzodpovednosť.
Ale prioritný je zhotoviteľ.
Zhotoviteľ zhotovuje, kto je to , čo je to, kde spravil chybu? ............Vieme odpoveď?
Ukážte mi jeho tvár. Alebo ju nemá? Jednoduchšie, foto prosím.
Vieme s kým mala firma Skruže Weise sk, k.s. uzavretú zmluvu o zhotovení diela?


Tak vinník sa našiel rýchlejšie ako som predpokladal /nie do 2 mesiacov ako tvrdil niekto../ a je to pán Cena. Je to pomerne nízky , ja si ho teda predstavujem tak do 155cm výšky , foto sa mi ešte nepodarilo zistiť. Len zatiaľ neviem, či to pán Cena zle spočítal alebo urobil technologickú chybu pri stavbe....keby to nebolo také smutné tak sa schuti zasmejem. Však do tej ponuky mohli dať vyššieho Cenu, s nejakým titulom, ten by to hádam lepšie spočítal...či postavil. Keď tam dali nízkeho Cenu , tak sú predsa za neho víťazi súťaže zodpovední...
Aj v rozprávkach sa spomína Dlhý, Široký a Bystrozraký a na nášho malého nízkeho podpriemerne živeného brata vždy zabudnú...len tam ho nevolajú Cena. viewtopic.php?f=35&t=17549
Naposledy upravil Zulo dňa 07. Nov 2012 13:17, celkovo upravené 7 krát.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 07. Nov 2012 12:49

Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod aquila » 07. Nov 2012 13:23

Tomas PO napísal:Trosku na inu temu. V suvislosti s vizualizaciou MUK Spissky Stvrtok ma opat napadlo riesenie napojenia 1/18ky. Napojenie bolo vybudovane este v case, kedy kruhaky pri napojeniach neboli v mode. Avsak aj tu doslo k uprave a znacnemu spomaleniu na 1/18ke. Teraz, ked este usek Janovce-Jablonov chyba, to jednoznacne pomaha a bezpecnost zvysuje, avsak po spojazdneni useku to bude zbytocna bodova zavada. Stale sa ale nadejam, ze ten vyasfaltovany vybezok, ktory tam je neviem preco, bude potiahnuty dalej priamo, cim sa vytvori trojuholnik a na prejazde z PP do LE po 1/18ke nebude zbytocne STOPka. Vid: http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=12993


takto hlupo riesenych je bohuzial viacero usekov, tiez si myslim, ze regulerne dobudovaine toho trojuholniku by len pomohlo plynulosti dopravy .. najma ak sa potom priorita prechodu zo stare cesty na D1 podstatne znizi .. vid aj kruhac pri nemesanoch, alebo svojho casu PB ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Andrej » 07. Nov 2012 13:42

Zulo napísal:Tak vinník sa našiel rýchlejšie ako som predpokladal /nie do 2 mesiacov ako tvrdil niekto../ a je to pán Cena. Je to pomerne nízky , ja si ho teda predstavujem tak do 155cm výšky , foto sa mi ešte nepodarilo zistiť. Len zatiaľ neviem, či to pán Cena zle spočítal alebo urobil technologickú chybu pri stavbe....keby to nebolo také smutné tak sa schuti zasmejem. Však do tej ponuky mohli dať vyššieho Cenu, s nejakým titulom, ten by to hádam lepšie spočítal...či postavil. Keď tam dali nízkeho Cenu , tak sú predsa za neho víťazi súťaže zodpovední...
Aj v rozprávkach sa spomína Dlhý, Široký a Bystrozraký a na nášho malého nízkeho podpriemerne živeného brata vždy zabudnú...len tam ho nevolajú Cena. viewtopic.php?f=35&t=17549

Ten clanok len ukazuje, ako sa zo Sme stava len ubohy bulvarny platok. Najprv bombasticky nadpis "Za pad moze nizka cena", ale ked si precitame clanok, zistime, ze problem nie je v nizkej cene, ale v podpernej konstrukcii (ci v navrhu, realizacii alebo kontrole, sa zisti az vysterovanim) a vplyv na celu udalost mohol mat aj sposob vyberu dodavatelov. A s tym aj v podstate suhlasim - o kolko jednoduchsi a spravodlivejsi by bol vyber zhotovitelov aj na zaklade dalsich kriterii, pricom najnizsia cena musi nadalej mat najväcsiu vahu.

Zial, niektore media sa znizuju uz pod uroven nasich politikov, ktori sa k takejto interpretacii na moje prekvapenie zatial neponizili
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod land surveyor » 07. Nov 2012 22:14

Zulo napísal:land surveyor, Budem možno nepresný a veľmi zjednoduším , ale ak máš v aute navigáciu a vojdeš do jednosmerky a spôsobíš nehodu, je prioritné pre vyšetrenie príčiny nehody to, že si nerešpektoval zákaz vjazdu do jednosmernej ulice alebo to, že /v tvojom prípade/ ťa navigácia neupozornila na jednosmerku?


:) Nuz a keby pred tym zakazom vjazdu stal policajt (nie navigacia) a poslal ta tam?

Myslim ale ze to zbytocne zjednodusujeme. Uvidime co povie vysetrovaci tim (a myslim ze stat na stat kydat nebude).
Obrázok používateľa
land surveyor
návštevník
 
Príspevky: 30
Obrázky: 4
Založený: 11. Apr 2010 21:11

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod eucitizen » 07. Nov 2012 22:35

Dufajme ze tatotragedia nebude vyhovorkou na prehodnotenie tendrov tunel Visnove a Hubova-Ivachnova. Kedze aj tam boli "lacne" ponuky. Obavam sa ze bude dlasie zdrzanie.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 07. Nov 2012 23:57

land surveyor napísal:
Zulo napísal:land surveyor, Budem možno nepresný a veľmi zjednoduším , ale ak máš v aute navigáciu a vojdeš do jednosmerky a spôsobíš nehodu, je prioritné pre vyšetrenie príčiny nehody to, že si nerešpektoval zákaz vjazdu do jednosmernej ulice alebo to, že /v tvojom prípade/ ťa navigácia neupozornila na jednosmerku?


:) Nuz a keby pred tym zakazom vjazdu stal policajt (nie navigacia) a poslal ta tam?

Myslim ale ze to zbytocne zjednodusujeme. Uvidime co povie vysetrovaci tim (a myslim ze stat na stat kydat nebude).

Dobrá otázka.
Naše dohady aj tak sú len hypotetické. Jedine odborník k tomu môže povedať niečo viac. Okrem technickej príčiny tu ale stále bude ešte priestor pre právny výklad skutkového stavu veci vyplývajúceho zo zmluvných vzťahov a právnych noriem....to bude kapitola sam a o sebe. To vidím na 5 rokov, niekto povedal, že do dvoch mesiacov budú jasné príčiny , to možno technické, ale právny záver s právoplatným rozsudkom určite nie. Viď prípady iných priemyselných havárii...
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Dano74 » 08. Nov 2012 08:22

Konšpiratívna teória:
Niektorým kruhom sa výrazne nepáčia nízke ceny diaľnic a rýchlostných ciest. Celkom sa im hodila nejaká udalosť, po ktorej môžu zo všetkého viniť "nízke" ceny. Stavba ktorú realizuje Váhostav je na takúto udalosť najvhodnejšia. Ak sa veci začnú vyvíjať neželaným smerom, existujú dostatočné páky na prípadné zahladenie alebo usmernenie celej veci.

Staval už niekedy Váhostav niečo v spolupráci Bögl a Krýsl?
Dano74
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 21. Dec 2010 16:06

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod rempo » 08. Nov 2012 10:18

stavali spolu 2 čast Považskej Bystrice od centra po Vrtižer
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Andrej » 08. Nov 2012 10:26

...ktory necakane vyfukli Doprastavu podlezenim ceny, ktoru nasledne navysili obrovskymi dodatkami.

Co je smutnejsie, ze Bogl&Krysl ziskal spolu s dvoma firmami na pokraji konkurzu narocny usek zeleznice cez TN, na ukor ovela skusenejsej firmy s cenou nizsou o 45 mil. €. To uz nikoho netrapi?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod pppoposition » 08. Nov 2012 16:29

Andrej napísal:...ktory necakane vyfukli Doprastavu podlezenim ceny, ktoru nasledne navysili obrovskymi dodatkami.

Co je smutnejsie, ze Bogl&Krysl ziskal spolu s dvoma firmami na pokraji konkurzu narocny usek zeleznice cez TN, na ukor ovela skusenejsej firmy s cenou nizsou o 45 mil. €. To uz nikoho netrapi?


Mňa to napríklad trápi, ale:

1. doteraz som o tom nevedel
2. aj tak s tým nemôžem nič urobiť

V každom prípade vďaka za informáciu. Budem aspoň nabudúce múdrejší.

Každá takáto hlúposť je výsledkom ignorancie a chamtivosti tých, ktorí o tom vedeli a mohli s tým niečo urobiť. Z môjho pohľadu jediné čo môže bežný človek proti tomu urobiť je, že bude na to upozorňovať všetkých naokolo, nech každý vie v akej prehnitej krajine to vlastne žijeme. Kým u ľudí nevymizne slepá a tichá tolerancia voči takýmto konaniam, bude to iba horšie.
pppoposition
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Obrázky: 0
Založený: 18. Júl 2011 13:32

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 08. Nov 2012 18:20

Už sa vyjasnieva:
"Skruž tam nemala byť
Za najväčší problém považuje dočasnú podperu mosta, ktorá bola použitá. „Samotná skruž, o ktorej sa najviac hovorí, tam nemala čo robiť,“ vyhlásil šéf KDH.
V zmluve o dielo, súťažných podmienkach aj komunikácii o zhotovení stavby sa podľa neho stále hovorilo o inej variante – výsuvnej skruži, ktorá bola použitá napríklad pri stavbe R1.
„To je bezpečná metóda. Tu skolabovala pevná skruž opierajúca sa o zem,“ vysvetlil Figeľ. Zmena z pôvodnej varianty na súčasnú sa podľa neho nemohla udiať bez súhlasu stavebného dozoru a investora, ktorým je NDS"

viewtopic.php?f=35&t=17555
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 08. Nov 2012 21:12

vaclav napísal:ne tak zhurta s tema letenkama, to bude jeste dlouhe prehazovani horkeho bramboru (zemiaku). weise bude urcite tvrdit, ze vse dodal dle dohody, ale ze to stavba zapomela prikotvit k tem sloupum.

Václave uplynuli dva dni , letenky mohli byť dávno kúpené a dnes sme mohli čitať , kto je to pán Karl Heinz Weise a spol. z Dortmundu . A takto sa len dohadujeme a novinári spia na vavrínoch .Je to tu: viewtopic.php?f=35&t=17556
Na scéne je rodina Weise a po týždni nevieme ako vlastne vizerá jej šef 86-ročný pán Karl Heinz. Tie letenky predsa len bude treba kupovať.... :!:
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 08. Nov 2012 21:53

Zulo asi ide po správnej stope:
"Tragédii na Spiši pri obci Kurimany z konca minulého týždňa mohlo zabrániť lepšie statické posúdenie stavby podpornej konštrukcie.
Ak by totiž statický prepočet nemal chybu, skruže by vydržali. "
"Podpornú konštrukciu inštalovala popradská firma Skruže Weise, ktorá si statický posudok údajne nechala spraviť v Nemecku."

viewtopic.php?f=35&t=17556
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 08. Nov 2012 21:53

Zulo asi ide po správnej stope:
"Tragédii na Spiši pri obci Kurimany z konca minulého týždňa mohlo zabrániť lepšie statické posúdenie stavby podpornej konštrukcie.
Ak by totiž statický prepočet nemal chybu, skruže by vydržali. "
"Podpornú konštrukciu inštalovala popradská firma Skruže Weise, ktorá si statický posudok údajne nechala spraviť v Nemecku."

viewtopic.php?f=35&t=17556
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 67 hostí.