D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Levoča

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod tondiego » 06. Nov 2012 08:14

Este by som podotkol, ze okrem toho ako zavadzaju media (ze spadol most, namiesto toho ze spadlo lesenie), sa vo velkom zacalo zavadzat ze toto je lacna dialnica. Toto vobec nie je lacna dialnica, je lacnejsia od statnej expertizy, ale v skutocnosti je ta cena len blizsie realite skutocnej ceny za vystavbu. Statna expertiza bola totalne predrazena!!!
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod DrX » 06. Nov 2012 11:01

Pacho napísal:
peterle napísal:vaclav
1. Cena za tento úsek nie je nízka, je na úrovni normálnych európskych cien. Keď máš iné informácie, napíš.
2. Projekt bol urobený za Vážneho na Ficove PPP a nebol menený.
3. Najpravdepodobnejšou príčinou bude technologická nedisciplína.

DrX
1. Na južnej trase takýchto mostov nebude oveľa menej. Viď Pribina.
2. Si úbožiak keď si ani pri tragédii neodpustíš svoje nacionalistické pindanie, aj keď vybodkované. Fuj


tak tuna, sa pridam k Tvojmu názoru. Drx si mohol aspoň v tomto prípade odpustiť svoje "drísty". Toto už nie je o argumentoch a rôznych názoroch, tomu sa hovorí "hyjiena".


Nie, kamoskovia. Je to presne o argumentoch. Lebo napr. Andrej tu cely cas vypisuje, ze "co sa bojime tunelov", preco ich nepostavit este 55, atd atd. Jednoducho pre to, ze cim komplikovanejsia nejaka vec je, tym je vacsia sanca, ze sa tam nieco pokaka. Tak ako je problem s mostom na D1 bol aj problem s mostom vo vystavbe na R1, myslim niekedy (pred)minuleho roku, ked do neho narazil stavebny nakladiak. Jednoducho, take veci sa proste raz za cas stavaju. Pre obmedzencov je ale nejak tazke pochopit, ze cim zlozitejsia a dlhsia taka dialnica je, tym viac takych problemov sa tam vyskytne, a to ako behom vystavby tak behom prevadzky. To je holy fakt, tak ako je fakt, ze ked raz ide nase naokolo blizsie pomedzi kopce v nadmorskej vyske vyse 800metrov, tak tam budu vacsie problemy s pocasim v porovnani s tym, ak by sme mali postavenu R2-ku po rovine (o madarskej M1+M3 nehovoriac). A preto bude nasa D1 stale problematicka a stale rizikova.

A zakryvat si pred tym oci/usi, a urazene kricat a tvarit sa, ze ked niekto tuto jasnu vec povie, tak je nepriatel republiky, je len ubohost.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 06. Nov 2012 12:36

Aj keby bola postavená R2, aj tak by bolo potrebné postaviť D1. Alebo sever Slovenska by ostal bez diaľnice? To ani superdemagógovia dúfam netvrdia. A takých aj viac "problematických a rizikových" diaľnic v Európe je. Takže nie si nepriateľ republiky, si len demagóg a egoista (mne diaľnicu postavte, inde už netreba)
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 06. Nov 2012 12:41

K šetreniu kvôli "nízkej cene".
"Podpera nie je ideálne miesto pre stavbárov na šetrenie, upozorňuje Martin Bakoš, riaditeľ spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, ktorá sa venuje dozorom.
"Podpera sa priebežne posúva k tej časti mosta, ktorú treba zabetónovať. Použitie skruže, ktorá má menšiu konštrukciu, nemusí priniesť veľkú úsporu. Nepredpokladám, že na tom niekto zámerne šetril," dodal Bakoš."

K stavebnému dozoru:
"Firma Infram, ktorá sa tiež venuje stavebnému dozoru, nám poslala zoznam povinností dozoru.
Nechýba medzi nimi schválenie materiálov, zariadenia, vybavenia, stavebných techník a programov prác."

viewtopic.php?f=35&t=17540
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod devil » 06. Nov 2012 12:42

presne tak, obetiam RIP, pripad vysetrit, vyvodit dosledky a ist dalej lebo usek je velmi potrebny a treba ho dat do prevadzky. ale co je pravda je pravda. nedavno sme sa tu bavili s Andrejom o zeleznici ale pri velebeni tych desiatok tunelov vobec nespominal kolko bolo obeti pri ich vystavbe. koniec OT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 06. Nov 2012 13:08

vaclav napísal:
hruso25 napísal:Po sledovaní TVsprávyšoukízou som došiel k záveru,že na vine je toten Fígeľ. Len by som sa ich, superober vševediacich politikov odborníkov opýtal,či by ten most nespadol, ak by cena bola ala PPP? Samozrejme viem si predstaviť ich odpoveď.


nejsem politik, tak nastesti muzu rikat, co chci - ano, myslim si, ze je mozne, ze pokud by zakazka zustala jako PPP projekt a most stavel Bouygues, ktery ma, tak jako kazda zapadoevropska stavebni firma, standardy boz a postupy vyhodnocovani rizik na uplne jine urovni, tak ze by v patek nezemreli 4 lidi.


Ale veď ten konkrétny most by nestaval Boygues, ale možno Semos, možno iná malá firma ako subdodávateľ a dopadlo by to rovnako. Ale za trojnásobnú cenu.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod johhan » 06. Nov 2012 13:52

Takže som sa mýlil voda v tom nevinne ... dokonca podložie a aj základ podpernej konštrukcie bol nadštandardne upravený .. takže vinník nehody je obrovský amaterizmus a hlavne naháňanie termínov + diletantský dozor ... jednoznačne bolo potvrdené že cena nemala vplyv na nehodu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 14:32

Takže keď už neoficiálne tušíme, kde je príčina tragédie, môže sa detailnejšie pozrieť na komanditnú spoločnosť Skruže Weise SK k.s..
Pre objasnenie pojmov komanditná spoločnosť ma komplementára a komandistu, zjednodušene a ľudovo povedané komandista zmluvne presne určí čo, ako kde bude komplementár vykonávať. A komplementár to na jeho účet aj vykoná.
http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=95064&SID=8
V tomto prípade to máme jednoduché komandista sú tri fyzické osoby a komplementár je v tomto prípade s.r.o založená práve tými istými osobami a má názov WEISE CZ s.r.o. Praha a je týmito osobami plne kontrolovaná. https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypi ... lic=oau46t
To sa robí / asi každí vie prečo/, aby zisk tiekol k fyzickým osobám....
Teraz sa pýtam kde sú naši novinári, už dávno mali byť u Weiseovcov v Dortmunde. Pekne by ich privítal 86-ročný jednateľ spoločnosti s.r.o. Karl Heinz Weise a pozval by ich na kávičku, aby vysvetlil tento lapsus ich firmy ...myslím, že je sa na čo pýtať.
Aj letenku si stihnú novinári ešte dnes objednať..nejako nám zaspali. Je už 5 dní po katastrófe, vážení nespime... :roll:
Naposledy upravil Zulo dňa 06. Nov 2012 14:40, celkovo upravené 1 krát.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod vaclav » 06. Nov 2012 14:40

ne tak zhurta s tema letenkama, to bude jeste dlouhe prehazovani horkeho bramboru (zemiaku). weise bude urcite tvrdit, ze vse dodal dle dohody, ale ze to stavba zapomela prikotvit k tem sloupum.
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod vaclav » 06. Nov 2012 14:42

johhan napísal:Takže som sa mýlil voda v tom nevinne ... dokonca podložie a aj základ podpernej konštrukcie bol nadštandardne upravený .. takže vinník nehody je obrovský amaterizmus a hlavne naháňanie termínov + diletantský dozor ... jednoznačne bolo potvrdené že cena nemala vplyv na nehodu


porad si myslim, ze amaterismus (jeste ke vsemu obrovsky) souvisi s cenou.
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 14:52

Preto si založili s.r.o., ale ja to vidím jednoznačne, vyhovárať sa samozrejme budú , ale Skruže Weise Sk k.s. je ľudovo povedané v sra.... a to je Weise CZ s.r.o. a jej majitelia a to sú konkrétne osoby. Ja nehovorím o trestnej zodpovednosti. Lebo právnická osoba v našom právnom systéme nemôže byť trestne zodpovedná...alebo sa mýlim?
Zatiaľ sú informácie, že to stavali Skruže Weise k.s., iná vec by bola, ak by to len požičiavali a staval by to iný právny subjekt. Ale o tom nič neviem....
Ale je tu určitý reťazec, a ten musí novinár sledovať a keď si ešte nekúpil letenku, tak to je slabý novinár...alebo redaktor. Ja by som si ju kúpil z medzipristatim v Prahe, ale tam aj tak moc nezistím, takže nečakajte páni novinári...je tu nejaký reťazec právnych vzťahov,ktoré treba dešifrovať... majiteľ je minimálne spoluzodpovedný za to, čo jeho firmy a zamestnanci vykonajú , aj napr. nesprávne ukotvenie...ktoré mu robil Janko z Hornej Dolnej, musí po ňom skontrolovať.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 15:04

vaclav napísal:ne tak zhurta s tema letenkama, to bude jeste dlouhe prehazovani horkeho bramboru (zemiaku). weise bude urcite tvrdit, ze vse dodal dle dohody, ale ze to stavba zapomela prikotvit k tem sloupum.

Václav mám úctu k šedinám, ale musím poznamenať, že je otázka, či si to ešte všetko bude 86 ročný pán jednateľ pamätať....
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypi ... lic=oau46t
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 15:12

Z obchodného registra ČR:
Datum zápisu: 17. října 2005
Spisová značka: C 115482 vedená u Městského soudu v Praze zapsáno 17. října 2005
Obchodní firma: WEISE CZ s.r.o. zapsáno 17. října 2005
Sídlo: Praha 9, Kolbenova 8/761, PSČ 190 00 zapsáno 17. října 2005
vymazáno 5. března 2007
Rakovník, Průhon 2217, PSČ 269 02 zapsáno 5. března 2007
Identifikační číslo: 273 84 781 zapsáno 17. října 2005
Právní forma: Společnost s ručením omezeným zapsáno 17. října 2005
Předmět podnikání: pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb zajišťujících řádný provoz nemovitostí, bytů a nebytových prostor zapsáno 17. října 2005
Statutární orgán: jednatel:
Karl Heinz Weise, dat. nar. 27. června 1926
Dortmund, Weiße Taube 19, 44229 , Spolková republika Německo
den vzniku funkce: 17. října 2005 zapsáno 17. října 2005
jednatel:
Thomas Weise, dat. nar. 23. srpna 1953
Dortmund, Kirchhörder Str. 73f, 44229 , Spolková republika Německo
den vzniku funkce: 17. října 2005 zapsáno 17. října 2005
jednatel:
Karsten Weise, dat. nar. 1. září 1966
Dortmund, Weiße Taube 17a, 44229 , Spolková republika Německo
den vzniku funkce: 17. října 2005 zapsáno 17. října 2005
Způsob jednání: Každý z jednatelů je oprávněn jednat jménem společnosti vůči třetím osobám samostatně. Jednatelé se podepisují jménem společnosti tím způsobem, že k napsané nebo vytištěné obchodní firmě společnosti připojí svůj podpis a funkci. zapsáno 17. října 2005
Společníci: Karl Heinz Weise, dat. nar. 27. června 1926
Dortmund, Weiße Taube 19, 44229 , Spolková republika Německo
Vklad: 70 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 1/3 zapsáno 17. října 2005
Thomas Weise, dat. nar. 23. srpna 1953
Dortmund, Kirchhörder Str. 73f, 44229 , Spolková republika Německo
Vklad: 70 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 1/3 zapsáno 17. října 2005
Karsten Weise, dat. nar. 1. září 1966
Dortmund, Weiße Taube 17a, 44229 , Spolková republika Německo
Vklad: 70 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 1/3 zapsáno 17. října 2005
Základní kapitál: 210 000,- Kč zapsáno 17. října 2005
Stáhnout PDF verzi výpisu
Tento výpis je neprodejný a byl pořízen na Internetu
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 15:19

A výpis z obchodného registra SR / názor nech si každý urobí sám/. Toto sú verejné informácie. Samozrejme na bežnú činnosť mali asi zamestnancov. Tam sú podstatné neverejné pracovné zmluvy a ostatné náležitosti, školenia, cerifikáty, atď.
Ale riadenie mali plne v rukách Weiseovci:
Oddiel: Sr Vložka číslo: 10032/P

Obchodné meno:
Skruže Weise SK k.s.
(od: 03.04.2007)
Sídlo:
Karpatská 7
Poprad 058 01
(od: 03.04.2007)
IČO:
36 761 427
(od: 03.04.2007)
Deň zápisu:
03.04.2007
(od: 03.04.2007)
Právna forma:
Komanditná spoločnosť
(od: 03.04.2007)
Predmet činnosti:
veľkoobchod v rozsahu voľných živností
(od: 03.04.2007)
maloobchod v rozsahu voľných živností
(od: 03.04.2007)
inžinierska činnosť v rozsahu voľných živností
(od: 03.04.2007)
sprostredkovanie obchodu v rozsahu voľných živností
(od: 03.04.2007)
sprostredkovanie dopravy a výroby
(od: 03.04.2007)
prenájom hnuteľného majetku v rozsahu voľných živností
(od: 03.04.2007)
montáž a demontáž lešení
(od: 03.04.2007)
vykonávanie zváracích prác (elektrickým oblúkom, plameňom, bodovým a švovým zváraním), paličské práce
(od: 03.04.2007)
povrchová ochrana výrobkov lakmi, tmelmi, nátermi
(od: 03.04.2007)
výroba nádrží, zásobníkov a kontajnerov z kovov
(od: 03.04.2007)
dokončovacie práce hotových kovových výrobkov jednoduchým ručným opracovaním alebo pomocou drobnej ručnej mechanizácie
(od: 03.04.2007)
podnikateľské poradenstvo v oblasti marketingu a prieskumu trhu
(od: 03.04.2007)
Spoločníci:
komplementár
WEISE CZ s.r.o.
Kolbenova 761/8
Praha 9 190 00
ČR
(od: 03.04.2007)
komanditista
Karl Heinz Weise
Weiße Taube 19
Dortmund D-44229
Spolková republika Nemecko
(od: 03.04.2007)
komanditista
Karsten Weise
Weiße Taube 17a
Dortmund D-44229
Spolková republika Nemecko
(od: 03.04.2007)
komanditista
Thomas Weise
Kirchhörder Str. 73f
Dortmund D-44229
Spolková republika Nemecko
(od: 03.04.2007)
Výška vkladu každého komanditistu:
Karl Heinz Weise
Vklad: 331,939189 EUR Splatené: 331,939189 EUR
(od: 24.07.2010)
Thomas Weise
Vklad: 331,939189 EUR Splatené: 331,939189 EUR
(od: 24.07.2010)
Karsten Weise
Vklad: 331,939189 EUR Splatené: 331,939189 EUR
(od: 24.07.2010)
Karl Heinz Weise
Vklad: 10 000 Sk Splatené: 10 000 Sk
(od: 03.04.2007 do: 23.07.2010)
Thomas Weise
Vklad: 10 000 Sk Splatené: 10 000 Sk
(od: 03.04.2007 do: 23.07.2010)
Karsten Weise
Vklad: 10 000 Sk Splatené: 10 000 Sk
(od: 03.04.2007 do: 23.07.2010)
Štatutárny orgán:
komplementári
(od: 03.04.2007)
WEISE CZ s.r.o.
Kolbenova 761/8
Praha 9 190 00
ČR
Vznik funkcie: 03.04.2007
(od: 03.04.2007)
Konanie menom spoločnosti:
Komplementár koná v mene komanditnej spoločnosti samostatne, a to tak, že k písanému alebo tlačenému obchodnému menu komanditnej spoločnosti pripojí svoj vlastnoručný podpis štatutárny orgán komplementára.
(od: 03.04.2007)
Základné imanie:
995,817567 EUR Rozsah splatenia: 995,817567 EUR
(od: 24.07.2010)
30 000 Sk Rozsah splatenia: 30 000 Sk
(od: 03.04.2007 do: 23.07.2010)
Dátum aktualizácie údajov: 05.11.2012
Dátum výpisu: 06.11.2012
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod DrX » 06. Nov 2012 15:29

peterle napísal:Aj keby bola postavená R2, aj tak by bolo potrebné postaviť D1. Alebo sever Slovenska by ostal bez diaľnice? To ani superdemagógovia dúfam netvrdia. A takých aj viac "problematických a rizikových" diaľnic v Európe je. Takže nie si nepriateľ republiky, si len demagóg a egoista (mne diaľnicu postavte, inde už netreba)


A kto hovori, ze nejaka rychlocesta sa v trase D1 nema staviat? Ak to tvrdis ty, tak si superdemagog prave ty. A aj egoista, lebo ja som prave vzdy pisal, ze peniaze na sever:juh sa maju rozdelovat 60:40, cize este stale by slo severu viac nez juhu. Ale rozdiel by bol v tom, ze aj za tych 40% by dnes uz R1+R2 v celej dlzke stala, a spojenie BA-KE za max 3 az 3.5hod by existovalo uz minimalne od r. 2000, a dnes za nemusela na vychode/juhu hasit 30% nezamestnanost. To presne TY SI EXTREMNY EGOISTA, ak suhlasis s tym, aby sa davalo 90% cestnych penazi len na severnu D1, a zaroven 99% zeleznicnych penazi len na severnu zeleznicu, a tvaris sa, ze je to spravodlive rozdelenie pre cele Slovensko.

Sak este aj ta D1 pri Levoci a vseobecne na spisi je velke megalomanstvo. Ide hned vedla cesty 1.tr, cize tam bude rovnobezne 6 prudov kvalitnej cesty pre intenzity, ktore s biedou presahuju 10tis aut/den. Naco? Preco tam nestacia 4 prudy rychlostnej cesty, ktora by nebola spoplatnena (aby ju mohli vyuzivat vsetci a netrebalo by paralelnu cestu) a ktora mohla viac sledovat teren (a teda byt vyrazne lacnejsia) nez megalomanska D1? A zaroven sa na R2 nerobi ani len priprava????

Fakt napisat taku volovinu, ze niekto chce dialnicu len na juhu, a pritom v skutocnosti pozadovat LEN DIALNICU NA SEVERE A NIKDE INDE, na to treba byt *** obmedzeny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod peterle » 06. Nov 2012 15:58

Klameš DrX, ja tu vždy píšem, že treba stavať aj R2. K železnici som sa nevyjadroval.

To ostatné je len tvoj známy verklík, tisíc krát obohraný a vyzdobený bodkovaným nacionalistickým zúrením, takže nekomentujem.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 16:00

Pre mňa sú smerodajné územné rozhodnutia a nie tvoje nákresy. Úseky od TN po Nováky sa museli meniť a dopracovať tak, aby R2 mala paralelnú cestu I/50 a zachvíľu budú v tomto zmysle aj právoplatné Územné rozhodnutia. Doštuduj si to a potom vypisuj. :D
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod sorgo » 06. Nov 2012 16:27

DrX napísal:A kto hovori, ze nejaka rychlocesta sa v trase D1 nema staviat? ... Ale rozdiel by bol v tom, ze aj za tych 40% by dnes uz R1+R2 v celej dlzke stala, a spojenie BA-KE za max 3 az 3.5hod by existovalo uz minimalne od r. 2000, a dnes za nemusela na vychode/juhu hasit 30% nezamestnanost.

Ak si odmyslime osobne invektivy a horucu hlavu, v principe s tymto nazorom suhlasim.

Nechcem rozduchavat nekonecny zbytocny flame, to len aby ste si vsetci nemysleli, ze DrX je ojedinely deviant co sa tyka otazky S vs. J.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod atlantis » 06. Nov 2012 19:10

... sorry ,ale v tomto vlákne toto nikoho nezaujíma. ak máte niečo konkétneho k veci tak to napíšte
Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 288
Obrázky: 762
Založený: 29. Okt 2008 19:44

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod sorgo » 06. Nov 2012 19:13

Sorry za offtopic, potom som si vsimol, ze diskusia pokracuje pri R2 - vseobecne. Poprosim admina o vymazanie. Dik.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod mcmillan » 06. Nov 2012 19:37

Stavebný dozor
svatá pravda rétoriku SV versus JH v tomto vlákne nikoho nezaujíma preto by som si dovolil absolútne laickú otázku ohľadne Stavebného dozoru (viem len teóriu zo ZŠ ako sila, vektor a moment sily, páka a prax pri postavení záhradného krbu, ktorý mi zatiaľ nespadol):

x uživateľov tu nenechalo suchú niť na stavebnom dozore. Je ten človek expert na statiku podpornej konštrukcie? Odfotí skruže pred liatím betonu, fotku natiahne do zázračného softvéru a ten mu vypľuvňe odpoveď: uhm (áno) alebo e e (nie)? Má zázračnú databázu v hlave, že tento typ podpory nie je na tento typ mosta vhodný? Má zázračnú intuíciu, že podpora je ok, ale nie na takúto výšku mosta?

To sú technické aspekty. Organizačné aspekty: i keby pojal dozor nejaké pochybnosti, myslíte, že by mu to dodávatelia ľavou zadnou nevyjasnili? Mal by odvahu svoju neistotu oficiálne administratívne pretlačiť do zdržania stavby pod všetkými tlakmi, ktoré tlačia na termíny?


Ináč pokiaľ som to správne preklikal tu má Weise nejakú fotogalériu: http://www.skruze.com/Brueckenbau.4.0.html

Total laické OT: boli tu odkazy na fotky roznych podpier; keď som videl ten "les" podpier u niektorých stavieb, povedal som si, že tomu asi total nerozumiem, keď pro Kurimanoch malo stačiť tých "pár tyčiek"
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod mcmillan » 06. Nov 2012 20:06

Stavebný dozor:

ešte som zabudol jednu vec; na pravda.sk (tiež monitoring tlače) napísali:

Špecialisti na betónové a mostné konštrukcie nazývajú takéto nehody krehkým zlyhaním bez akýchkoľvek náznakov. A vybočenie oceľovej skruže patrí k takýmto zlyhaniam. Prichádza bez varovania, skúsené oko stavebného inžiniera by však možno pri pohľade na podpornú skruž identifikovalo, že nie je všetko v poriadku

teda "skúsené oko stavebného inžiniera by však MOŽNO..." ; je stavebný dozor práve týmto "skúseným okom"?
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Zulo » 06. Nov 2012 20:08

Otvorte si fotogalériu: http://www.skruze.com/Brueckenbau.4.0.html potom chodte do GALERIE a pozrite si Fischbachtal, tam uvidíte ako to dielo malo vlastne vyzerať, hlavne sa pozrite ako je postavená podporná konštrukcia okolo betónových stľpov. Rozdiel pochopí aj naprostý laik. Ale samozrejme mohli tam byť ešte aj iné príčiny a okolnosti...
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod Aerith » 06. Nov 2012 20:24

Ked som sa na temu stavebneho dozoru bavila s kolegami v praci tak mi hovorili ze dozor sa zameriava hlavne na veci samotneho vysledneho produktu, v tomto pripade mostu. Napr. ma vraj kontrolovat zeleznu vystuz pred liatim betonu pretoze to je vec ktora sa uz po zaliati skontrolovat neda. Ako je to s kontrolou BOZP a podpornych casti vystavby to neviem. PS: Pisem to ako laicka informovana u stavebnych inzinierov.
Aerith
návštevník
 
Príspevky: 26
Obrázky: 1
Založený: 09. Mar 2009 10:15

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

Odoslaťod mcmillan » 06. Nov 2012 20:35

Zulo napísal:Otvorte si fotogalériu: http://www.skruze.com/Brueckenbau.4.0.html potom chodte do GALERIE a pozrite si Fischbachtal, tam uvidíte ako to dielo malo vlastne vyzerať, hlavne sa pozrite ako je postavená podporná konštrukcia okolo betónových stľpov. Rozdiel pochopí aj naprostý laik. Ale samozrejme mohli tam byť ešte aj iné príčiny a okolnosti...


díky za navedenie; na ja, tie "tyčky" vo Fischbachtal skutočne vyzerajú trochu ináč aj pre mňa beznádejného stavebného laika; to vyzerá, že to nemohol byť jeden človek čo to spočítal a navrhol tam a v Kurimanoch; skoro by som povedal, že v tom je nejaký bordel; slovo "bordel" nejde s Nemcami dohromady, ale to nech si preberú sami; a nech ukážu prstom na toho kto pojde do teplákov za tie 4 obete.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 77 hostí.