D1 Dubná Skala - Turany

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod rado » 30. Okt 2009 22:54

sergej napísal:Viete si predstavit rychlostnu cestu s kruzacom? :wink:

Ja áno. :)

Srandujem, ale tak trochu OT - v Anglicku myslím nemajú priamy ekvivalent našich R-ciest. Majú buď diaľnice (M - motorways) a potom niečo ako naše cesty prvej triedy (A-roads), z ktorých niektoré sú klasika 1+1 ale veľa je aj smerovo oddelené 2+2 (dual carriageway). A tam na niektorých úsekoch bol ten ich viacpruhový kruháč každých pár míľ - občas to bola fakt otrava! ;)

Nuž ale, dalo sa to prežiť. Rečnícka otázka: čo je lepšie, plný profil (2+2) s kruháčmi, alebo poloprofil bez nich?
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2009 23:00

OT:
Aj u nas nieco take mame - pri Samsungu pri Voderadoch. 4 pruhova smerovo oddelena komunikacia a v nej kruhac (1 pruhovy :))
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

sekeš

Odoslaťod Pacho » 31. Okt 2009 18:53

V maďarsku obchvat "Sekešfehervaru" (4 pruhy oddelené, čosi také ako R-končí tiež kruhačom,) a nepripadá mi to neake nezvyklé. Tak isto prepojenie D1 s hlavnou cestou, by mi neprišlo až tak nelogické, hlavne keď pokračovanie do TR je v nedohľadne. Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: sekeš

Odoslaťod sergej » 31. Okt 2009 20:12

Pacho napísal:Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......

Pripada mi to, ze ti unikaju suvislosti. Nie je to privadzac, ale R3. Zatial bude postaveny len usek D1xR3 - R3xI/18 a bude sluzit ako napojenie Martina na D1. Keby to takto ostalo, tak ok, nech to zakoncia kruhacom. Lenze R3 bude pokracovat dalej. Takze v com by bola uspora €, keby tam bol kruhac, ktory by sa musel neskor zburat a postavit MUK? A ktora jedna krizovatka by sa usetrila?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: sekeš

Odoslaťod Pacho » 31. Okt 2009 20:39

sergej napísal:
Pacho napísal:Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......

Pripada mi to, ze ti unikaju suvislosti. Nie je to privadzac, ale R3. Zatial bude postaveny len usek D1xR3 - R3xI/18 a bude sluzit ako napojenie Martina na D1. Keby to takto ostalo, tak ok, nech to zakoncia kruhacom. Lenze R3 bude pokracovat dalej. Takze v com by bola uspora €, keby tam bol kruhac, ktory by sa musel neskor zburat a postavit MUK? A ktora jedna krizovatka by sa usetrila?


ale nie, to bola skôr len špekulácia z mojej strany, že keby.... Čo sa týka tej úspory, som to myslel tak, keby to bolo napojenie na ten jestvujúci kruháč, a tým padom by sa nestavala R3xI/18, al eopakujem to sú len moje ničim nepodložené úvahy. A propo, kedy realne predpokladaš pokračovanie R3 na TR?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: sekeš

Odoslaťod paul0001 » 31. Okt 2009 20:50

A propo, kedy realne predpokladaš pokračovanie R3 na TR?[/quote]


To je dobrá otazka :-)
paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Odoslaťod sergej » 31. Okt 2009 21:09

Ale krizovatke R3xI/18 sa jednoducho nevyhnes. Dajme tomu, ze by sa namiesto nej teraz postavilo docasne napojenie na kruhak (cca 700 metrov), ale aj to by sa muselo neskor zburat a postavit MUK. Ten kruhac bol postaveny len a len pre priemyselnu zonu. Jednoducho vsetky riesenia okrem tohto by boli len docasne.

Ja viem, ze tam myli ten vyjaz nikam, ale keby tam uz teraz stala nejaka hala rovnako ako na druhej strane, tak tam asi nikoho nenapadne tahat aj R3 ;) Ak sa nemylim, niekde sa tu povaluje aj link na uzemny plan resp. riesenie celej tejto oblasti, tam to cele pekne vidno. Ono sa vsetky tie parcely po vybudovani dialnice zaplnia...

Moj osobny odhad k R3 - skor ako o 2 volebne obdobia to nebude.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Pacho » 31. Okt 2009 21:46

sergej napísal:Ale krizovatke R3xI/18 sa jednoducho nevyhnes. Dajme tomu, ze by sa namiesto nej teraz postavilo docasne napojenie na kruhak (cca 700 metrov), ale aj to by sa muselo neskor zburat a postavit MUK. Ten kruhac bol postaveny len a len pre priemyselnu zonu. Jednoducho vsetky riesenia okrem tohto by boli len docasne.

Ja viem, ze tam myli ten vyjaz nikam, ale keby tam uz teraz stala nejaka hala rovnako ako na druhej strane, tak tam asi nikoho nenapadne tahat aj R3 ;) Ak sa nemylim, niekde sa tu povaluje aj link na uzemny plan resp. riesenie celej tejto oblasti, tam to cele pekne vidno. Ono sa vsetky tie parcely po vybudovani dialnice zaplnia...

Moj osobny odhad k R3 - skor ako o 2 volebne obdobia to nebude.


Tie moje "úvahy" su len z toho severného výjazdu 2+2 pruh do stratena, samozrejme ničim nepodložené. Samozrejme aj ja so za to , keĎ sa stavia, nech sa stavia poriadne, a nie provizoria
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod sergej » 31. Okt 2009 21:51

ten vyjazd je 1+1
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Pacho » 31. Okt 2009 22:37

sergej napísal:ten vyjazd je 1+1


no aspoň vidiš aké su moje úvahy uplne odveci :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod rado » 21. Dec 2009 17:16

Ahojte, keď som minulý týždeň cestoval cez MT, všimol som si že približne na polceste medzi kruháčom a benzínkou ktorá je na výjazde z MT (smer RK) sa vedľa cesty I/18 robili terénne úpravy. Podľa mapy by to mohlo byť miesto budúceho napojenia privádzača na D1 - vie niekto či to súvisí s tým privádzačom, alebo ide o niečo iné?
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod MiroT9 » 21. Dec 2009 18:50

podľa mňa je to určite privádzač, lebo ornicu odhrnuli od cesty I/18 až po železnicu http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6761 a momentálne tam navážajú štrk
Obrázok používateľa
MiroT9
diskutujúci
 
Príspevky: 155
Obrázky: 2719
Založený: 01. Nov 2009 18:35

Odoslaťod Pacho » 21. Dec 2009 19:04

MiroT9 napísal:podľa mňa je to určite privádzač, lebo ornicu odhrnuli od cesty I/18 až po železnicu http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6761 a momentálne tam navážajú štrk


je to privádzač z D1, resp časť R3, ktorá bude pokračovať na TR.....?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod MiroT9 » 21. Dec 2009 19:25

áno s toho privádzača spravia R3
Obrázok používateľa
MiroT9
diskutujúci
 
Príspevky: 155
Obrázky: 2719
Založený: 01. Nov 2009 18:35

Odoslaťod sergej » 21. Dec 2009 20:18

Myslim, ze sa o tom v tejto teme popisalo celkom dost, odporucam precitat aj prispevky dozadu ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod duli » 27. Dec 2009 17:51

nasiel som niekolko fotiek pripravnych prac v okoli Martina
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 33&page=53
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod MiroT9 » 28. Feb 2010 22:35

nové fotografie celého úseku, začiatok tu: gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=7606
Obrázok používateľa
MiroT9
diskutujúci
 
Príspevky: 155
Obrázky: 2719
Založený: 01. Nov 2009 18:35

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod land surveyor » 06. Jún 2010 22:19

zopar novych foto so starou situaciu :)

gallery/album.php?album_id=168
Obrázok používateľa
land surveyor
návštevník
 
Príspevky: 30
Obrázky: 4
Založený: 11. Apr 2010 21:11

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod Pacho » 19. Jún 2010 16:19

Tento úsek je podľa mňa najdôležitejší k dokončeniu, z hľadiska intenzít a priepustnosti cesty. Zaujíma ma Vaš názor, či súhlastite somnou , alebo nie, a prečo?

Včera som išie z BA od EU v Petržalke . BA - ZA až po Dubnú Skalu cca 2 hod, v podstate v pohode. Od DS 20-30km/h posúvanie cca 500m až 2km na jeden raz. Celá kolóna sa začala "trhať" až za Trusalovou. Najhoršie úseky Vrútky-Martin-Sučany, doslova krokom. Čiže ZA - LM skoro 3 hodiny.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod sergej » 19. Jún 2010 16:58

Určite, táto situácia sa tam opakuje pravidelne. Problém je, že prípadné zmeny v trasovaní úseku Turany - Hubová môžu ovplyvniť aj tento úsek. Čo sa týka výstavby je to úplne pohodový úsek, svojim spôsobom je divné, že ešte nestojí...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod dusans » 19. Jún 2010 18:48

Podľa toho, čo som čítal na fórach, tak čo sa týka trasovania, tak na výstavbu tohto úseku by to nemalo mať až tak veľký vplyv, pretože sa počíta s napojením úseku na cestu I/18 pri Turanoch. Buď formou privádzača (Korbeľka) alebo MUK Turany (povrchový variant). Inak Súhlasím s tým, že je buď najdôležitejší alebo aspoň jeden z najdôležitejších úsekov z hľadiska dokončenia.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod Milos » 19. Jún 2010 21:16

Tento úsek už mohol byť dávno postavený, keby bola vôľa. Štátne financie by nezruinoval a tranzitu Z-V v Turci by neskutočne pomohol. Dnes sú často problémy na I/18 už pri Turanoch, ale hlavne Sučany (problémová svetelná križovatka, kruháč) popri Priekope a Záturčí (kedysi sa tam dalo ísť pomerne plynule, dnes často v kolónach) a vo Vrútkach (to už človeka ide poraziť, či už ide od PP a má za sebou v lepšom prípade pomalú jazdu od Sučian alebo od BB a má za sebou "červenú vlnu" na všetkých x svetelných križovatkách na martinskom "obchvate")
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod i15 » 20. Jún 2010 10:59

To by museli pani veduci pripustit, ze aj usek "odnikial nikam" moze velmi pomoct.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod duli » 20. Jún 2010 13:38

ak by sa nepodpisal 1. balik mal by sa v prvom rade stavat tento usek spolu s usekom hubova- ivachnova. tieto dva useky by poriesili dva najvacsie problemy na tejto trase. vrutky+martin a RK. prejadz zilinov rojkovom a hubovou by sa s este dal vydrzat. takze ak je tu otazka ci je dolezite stavat tento usek tak urcite ano.
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Re: D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod Tomas PO » 21. Jún 2010 12:49

Nedela, trasa ZA (od vstupu do ZA) - Ivachnova (vjazd na D1) 10:21 - 11:25.
Teda 74km za hodinu a nieco. Prejazd cez dediny predpisovo, ale mimo dedin nepredpisovo.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.