Chcel by som sa opýtať, čo sa ešte bude robiť kým budeme môcť uvidieť prvú Tatrovku naplnenú hlinou alebo pieskom. Ešte prídu statici alebo Váhostav hneď začne pokračovať vo výstavbe a prípravou prístupových ciest ku stavbe?
Nemal by tam uz byt ziadny problem a mozu nabehnut rovno tatrovky Jediny problem je ze uz nastupuje zima = koniec stavbarskej sezony. Ale mozno este skusia a mesiac potiahnu ak bude dobre pocasie. Boli tam urobene aj pripravne prace takze tam hned nabehnu ako na useku pred Levocou.
Stavia sa aj v zime, nakoniec pokiaľ nie je teplota tak nízka, že to znemožňuje technologické postupy. Viď práce na estakáde v PB nedávno. Nie všetky stavby sú len cesty a diaľnice, stavebná činnosť býva v zime síce v útlme, ale je práca aj v budovách ktoré sa rozostavali počas roka.
Jedine obdobie, kedy su stavbari stabilne doma, je od Vianoc po 3 krale, tento rok to vychadza na cca 2 tyzdne. Dovtedy je cas 6 tyzdnov. Navyse mame opät teplu a najmä extremne suchu jesen.
Inac takato tepla a sucha jesen je idealna na zakladanie stavieb a to aj dialncnych. Treba znova zhrnut nalety v trase, pripravit a vystrkovat obsluzne komunikacie k mostom. Pilotovanie je mozne aj v zime. Ako aj betonovanie zakladov je mozne aj pri dost silnych mrazoch, ktorych vpliv zmiernuju nemrznuce prisady do betonov ako aj velke kunatury a hrubky betonaze a prirodzene zohrievanie betonu pri tvrdnuti a v neposlednom rade prisady urychluju tvrdnutie a viazanie vody.
Vahostavaci uz rozmiestnuju unimobunky. Stavebnu techniku som nevidel.
Inac som prekvapeny, co vsetko sa na tomto useku spravilo este pocas pripravnych prac. Pri Vrutkach je vidiet nielen zaklady, ale aj vystuz pilierov mosta cez Vah. Zrejme aj na tom mohol Vahostav usetrit v tendri.
Ina firma by musela prispôsobit projekt tomu, co uz mal Vahostav z casti postavene. Takze Vahostav usetril nielen na hotovom projekte ale aj na pripravnych pracach, ktore boli kompletne preplatene.
Ja som to hovoril od zaciatku, ze usetria presne na tomto. Pre toto mohli s cenami ist tak nizko na vsetkych usekoch co vyhrali. Maju dokumentaciu a vedia co je uz spravene a to ine firmy nevedia.
len vsetky pripravne stali na prvom baliku 42 mio euro, t.j. na 75km, to ale neovplyvnuje to az tak, ze dokazu zrazu ist s cenou doslova o vyse polovicku dole ..
Navyse nizko s cenou dokazali ist aj na useku Jan.Jabl.I, ktory mal stavat najmä Boyguyes a navyse sa staval cez cerveny FIDIC - cize VHS si nemohol prispôsobit projekt.
V Stredu pribudla ďalšia unimobunka na privádzači do MT(budúca R3). A cestou som stretol Tatrovku Váhostavu vezúcu ďalšiu unimobunku(neviem kde). Na privádzači do MT boli v Stredu zo 4 autá a jeden pracujúci báger(modrá farba Váhostavu). V Piatok poobede som videl blízko tej unimobunky nejaké ryhy do zeme. Je to troška ďalej od cesty 1/18, takže to dobre nevidno a nebol som tam pozrieť(nebol moc čas). No už tam vtedy žiadny báger ani pracovníci neboli.
Chcel som pridať fotky,ale skoro nič sa na tomto úseku nezmenilo,takže to nemá zmysel, a prípravné práce sú urobené len na niektorých častiach od Dubnej Skaly po privádzač, od privádzača po Turany sú len vypílené stromy a všetko už zarástlo burinou.
JPP: Prace by sa mali ciastocne zacat tento tyzden.
Ked maju na to 3 roky, ani by som sa necudoval, keby sa zacalo az na jar, hoci pocasie skutocne praje aj teraz. Pravdepodobne sa uz neoplati vytahovat tazku techniku pred zimou.
Stavebny dozor bude vykonavat Infraprojekt za priam zlomkovu cenu oproti predpokladanej. By ma zaujimalo, ci je vôbec vhodne zadavat len kriterium najnizsej ceny aj na cinnost stavebneho dozoru ? http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/30924
Stale ziadne stavebne aktivity, az na jeden stojaci bager na privadzaci MT. Takze tento rok uz definitivne ziadne prace. Fotak nazhaveny ale niet co fotit...