Stránka 17 z 18

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 10:44
od Vlados
pre PK to nebude problém, veď v US je všetko možné... aj Trump, tak prečo nie u nás ;)

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 11:12
od PK
Myslim, ze sa zhodujeme, okresky su na prekracovanie rychlosti nebezpecne. Na dialnici ma vyssia rychlost u nas do asi 160 opodstatnenie. U mna je maximum asi 155, viac by som nesiel uz ani keby to bolo povolene. Auto by to zvladlo, ale uz to nie je pohodlne a bezpecne.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 14:58
od 110mat110
Vlados napísal:Málo si vychovával :wink:


Nemam preco vychovavat. Ked ma niekto dobieha, zaleziem. Ked nemam kde zaliezt pridam a idem pred nim kym mozem zaliezt. Moje auto ma slusne zrychlenie aj zo 160 na 200km/h. Vobec ma netrapi, ze ma niekto obieha. Len sucho konstatujem minimalny rozdiel medzi 130 a 140km/h.

PK>> dnesne auta maju castokrat lepsiu spotrebu pri vyssich rychlostiach, lebo na to maju usposobenu prevodovku. Bratove ma dokonca najlepsi pomer spotreba/rychlost okolo 190-200km/h.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 15:46
od 1mmortal2
Ako sa rata pomer spotreba/rychlost? :)

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 16:41
od Vlados
110mat110 napísal:
Vlados napísal:Málo si vychovával :wink:

Nemam preco vychovavat. Ked ma niekto dobieha, zaleziem. Ked nemam kde zaliezt pridam a idem pred nim kym mozem zaliezt. Moje auto ma slusne zrychlenie aj zo 160 na 200km/h. Vobec ma netrapi, ze ma niekto obieha. Len sucho konstatujem minimalny rozdiel medzi 130 a 140km/h.

PK>> dnesne auta maju castokrat lepsiu spotrebu pri vyssich rychlostiach, lebo na to maju usposobenu prevodovku. Bratove ma dokonca najlepsi pomer spotreba/rychlost okolo 190-200km/h.

To nepatrilo Tebe.

Lepšie oproti 0-10km/h? :lol:

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 19:44
od Kvík
1mmortal2 napísal:Ako sa rata pomer spotreba/rychlost? :)


Neviem, kde máš problém, vydelíš spotrebu rýchlosťou. Výsledok má rozmer m³s a celkom očakávateľne čím menšie číslo vyjde, tým lepšie. Napríklad pre lietadlá potom vyjdú celkom priaznivé čísla (samozrejme po prerátaní na jedného pasažiera)...

Aj keď tých 200 km/h sa mi už fakt nezdá.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 20:10
od jozin z bazin
Tak o takejto velicine pocujem prvykrat. A aj ten rozmer je trochu odveci, nechybaju ti tam napr. litre, ked sa bavime o spotrebe ?

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 06:42
od 110mat110
1mmortal2 napísal:Ako sa rata pomer spotreba/rychlost? :)


vytvoris si graf priemernej spotreby pri urcitych konstantnych rychlostiach a hladas lokalne minimum pri co najvyssej rychlosti. Vacsina aut ma na takychto grafoch globalne minumum niekde okolo 100km/h ale obcas sa zadari, ze je posledny prevod sprevodovany tak, ze mas este jedno lokalne minimum pri vyssej rychlosti.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 08:28
od caki
Ano jasne a odpor vzduchu ktory rastie kvadraticky znizi spotrebu pri 200 km/h na nizsiu ako pri akejkolvek inej rychlosti :D

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 08:33
od Sentilj
Odpor vzduchu je predsa "započítaný" vo zvýšenej spotrebe, nie?

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 08:51
od 110mat110
caki napísal:Ano jasne a odpor vzduchu ktory rastie kvadraticky znizi spotrebu pri 200 km/h na nizsiu ako pri akejkolvek inej rychlosti :D


Si to vyskusaj. Ved mas vyssiu spotrebu pri 50 ako pri 100, lebo mas prevody. Holt, ked mas auto, ktore zaradi osmicku pri 200, mas pokoj

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 08:54
od Vlados
Sentilj napísal:Odpor vzduchu je predsa "započítaný" vo zvýšenej spotrebe, nie?

ak ideš 300 (300 tisíc km/s) tak odpor vzduchu neriešiš :lol:

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 09:26
od Yoggy52
Mozno fukalo jeho smerom, tak mal pri 200km/h aktualnu spotrebu 0.5l :)

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 09:51
od Kvík
jozin z bazin napísal:Tak o takejto velicine pocujem prvykrat. A aj ten rozmer je trochu odveci, nechybaju ti tam napr. litre, ked sa bavime o spotrebe ?


Aj ja o tom počujem prvýkrát, ale to neznamená, že to nemôže byť dobrý nápad. Vyjadruje to nejakú metriku, ktorá berie do úvahy aj rýchlosť, aj spotrebu. Akurát to nemá žiadny fyzikálny zmysel. Rozmerovo to sedí, akurát som to napísal v SI. Inak aj okamžitá spotreba paliva má jednotku s rozmermi plochy (1 l/(100 km) = 0.001 m³ / 100000 m = 0.01 mm²), a to aj má priamy fyzikálny význam.
To s druhým minimom niekde pri vysokých rýchlostiach sa mi celkom nezdá, ale zase tie odpory sú dosť komplikované a diskrétne odstupňovaná prevodovka vie tiež spraviť celkom chaos.

V každom prípade s niečím podobným minimálne podvedome rátame všetci, podľa toho, ako nás trápi spotreba a ako doba prejazdu. Nad určitou rýchlosťou už spotreba rastie rýchlejšie, než získaný čas, a každý má ten limit niekde inde.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 10:40
od PK
Tak celkova spotreba ju sucet kriviek energii odporu vzduchu co je kvadraticke podla rychlosti, sucet kriviek odporu motora a prevodovky, to je linearne podla otacok, sucet trecich odporov co je tiez lienarne podla rychlosti a nasobene ucinnostou motora podla otacok. Vysledkom je nejake zvlnene U. Pri malych rychlostiach prevlada spotreba trenim motora, ked stojis je nekonecna, potom to klesa az na nejaky sweet spot, zhruba okolo 80k/h kde je totalne minimum a potom to zvlnene stupa az do maximalnej.
Zvycajne cim vacsi objem motora, tym je tato krivka plochejsia. Ma vyssie minimum v sweet spote, ale nizsie maximum pri maximalnej rychlosti.

O. T.: (D1 Studenec – Behárovce)

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 10:59
od KN.SK
Panenka skákavá, kde sme to v Tramtárii skončili. Obrázok
PK napísal:... Pri malych rychlostiach prevlada spotreba trenim motora, ked stojis je nekonecna, ...
Nem hápem? 1155

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 11:41
od Jano1
110mat110 napísal:Bratove ma dokonca najlepsi pomer spotreba/rychlost okolo 190-200km/h.


Napis typ auta, motor, nech zistime o co ide a kde je pravda. Ja tomu neverim a vseobecne reci, ze to existuje ma nepresvedcia.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 11:43
od Viktorius
110mat110 napísal:
Vlados napísal:Málo si vychovával :wink:


Nemam preco vychovavat. Ked ma niekto dobieha, zaleziem. Ked nemam kde zaliezt pridam a idem pred nim kym mozem zaliezt. Moje auto ma slusne zrychlenie aj zo 160 na 200km/h. Vobec ma netrapi, ze ma niekto obieha. Len sucho konstatujem minimalny rozdiel medzi 130 a 140km/h.

PK>> dnesne auta maju castokrat lepsiu spotrebu pri vyssich rychlostiach, lebo na to maju usposobenu prevodovku. Bratove ma dokonca najlepsi pomer spotreba/rychlost okolo 190-200km/h.


Si sa zblaznil? Najlepsi pomer pri 190-200km * h -1? Ty vies kolko akekolvek auto ma spotrebu pri takej rychlosti? Nech to Bratove auto jazdi tempomatom 100km/h a usetri.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 11:58
od Maxx787
rozmer ak delis spotrebu rychlostou je rozmer rychlosti ked uz tak nie objem za s.
ak nasobis spotrebu a rychlost tak je to objem za s a to je prietok v podstate co by malo ako taky vyznam.
spotreba lietadiel as udava v litroch za min alebo za hod. co je tiez prietok paliva.
takze ked uz tak pocitajte spotreba x rychlost.
v konecnom dôsledku plati zakon zahovania energie: ten mi hovori ze energia je schopnost konat pracu a s urcitou ucinnostou viem premenit chemicku energiu z paliva na vykovanu pracu. plati ze cim vyssi vykon motora pouzivate tym vykonate vacsiu pracu za jednotku casu. vykonana praca je teda rovna spotrebovanej energii paliva x ucinnost motora. zbytok je teplo. ucinnost motora sa meni s ohladom na otacky motora a pomerne presne ho vyjadruje tocivy moment.
pouzivany vykon sa meni tiez s otackami motora, ale, este tam zavisi aj od otvorenia skrtiacej klapky. pretoze tie max hodnoty v grafe dostanete pri upllne otvorenej skrtiacej klapke ale to mate velmi malokedy plyn na podlahe.
celkovo je dana funkcia skor 3D kde na osi x su otacky motora na osi y je vykon a krutiaci moment a na osi z je % otvorenia skrtiacej klapky. z danych velicin viete vypocitat spotrebu auta v kazdom bode 3D "mapy".

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 12:16
od Kvík
hej, nakoniec pozerám, že neviem počítať :-) I tak, nemá to rozmer rýchlosti, je to meter·sekunda a nepopisuje to vôbec nič, maximálne to môžeme nazvať "110mat110-ov ekonomický ukazateľ".

Ak vynásobíš spotrebu v l/km rýchlosťou, dostaneš úplne korektnú fyzikálnu veličinu, prietok paliva za čas. To je fundamentálnejšia vec, ako spotreba paliva na vzdialenosť, ale zase prakticky nie je až taká zaujímavá.

Re: O. T.: (D1 Studenec – Behárovce)

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 12:37
od PK
KN.SK napísal:Panenka skákavá, kde sme to v Tramtárii skončili. Obrázok
PK napísal:... Pri malych rychlostiach prevlada spotreba trenim motora, ked stojis je nekonecna, ...
Nem hápem? 1155


Ak nechapes nieco so sebou rob :)
Tu mas priklad tej krivky:
https://i.stack.imgur.com/GYcvN.jpg
Tu mas krivky aj so zlozkami ako som ich vyrataval:
https://i.stack.imgur.com/PKkDf.jpg

A tu to mas dokonca aj s jednotlivymi stupnami.
https://ecomobile.gouv.qc.ca/images/upl ... _en_03.gif

Snad vies citat a porozumiet po anglicky.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 15:22
od ondrejko_t
tolko k dialnicnemu useku Studenec - Beharovce :D :D :D

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 20:28
od 110mat110
Jano1 napísal:
110mat110 napísal:Bratove ma dokonca najlepsi pomer spotreba/rychlost okolo 190-200km/h.


Napis typ auta, motor, nech zistime o co ide a kde je pravda. Ja tomu neverim a vseobecne reci, ze to existuje ma nepresvedcia.


MB- S classe. Ale zle som si pamatal, nema to 8 ale len 7 rychlostny automat.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 22:05
od Jano1
110mat110 napísal:MB- S classe. Ale zle som si pamatal, nema to 8 ale len 7 rychlostny automat.


Tych verzii je mnoho, ale na nizsie uvedenom videu autor uvadza hodnoty, podla ktorych je tento zvlastny pomer rychlost/spotreba spomedzi 90km/h,120km/h, 140 km/h najvyssi pri 140 km/h, aj ked velmi tesne oproti 120 km/h, na urovni priblizne 1%, pritom chyba merania spotreby a merania rychlosti je obvykle vacsia, teda tie dve hodnoty by som povazoval za rovnake v ramci chyby merania.

https://www.youtube.com/watch?v=9gMnxVG0xKo

Aj 9-stupnove automaty MB radia 9 stupen uz od 85 km/h, takze spotreba by mala s rastucou rychlostou stupat, otazka je ako rychlo stupa spotreba pri rychlostiach nad 140 km/h.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2019 22:27
od Jano1
https://www.quora.com/By-how-much-does-driving-at-200-km-h-instead-of-100-km-h-increase-the-fuel-consumption

2 x MB a 1 x BMV, ostatne auta su na tom horsie pri 200 km/h oproti 100 km/h, teda vacsine aut v uvedenom zozname rychlejsie rastie spotreba nez rychlost, ale su tam 3 vynimky.