Stránka 16 z 18

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2013 20:06
od Tomas PO
som velmi zvedavy ci MUK bude na 130km/h

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2013 20:44
od i15
V smere na LE aj hej. V opacnom smere je medzi koncom dlheho pripajacieho pruhu od Beharoviec a koncom rozsirenia len asi 300m, takze tam bude pravdepodobne zbiehanie pruhov s obmedzenou rychlostou. Cize v priestore MUK 100-ka a od konca pripajacieho pruhu 80tka

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 12:43
od svaco
Andrej napísal:Neviem, ci prebehol zrovna hladko, kedze obalky sa otvarali este v septembri, t.j. pred 4,5 mesiacom.

Lehota vystavby je 1,5 roka, takze dokoncenie pravdepodobne leto/jesen 2014.

Osobne to vidim na December 2014 a to este budeme radi.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2013 15:15
od LubosG
http://www.ndsas.sk/aktuality-dobudovan ... 372s45262c

Dĺžka začínajúcej stavby je 760m, obsahuje mostný objekt, časť ľavého jazdného pásu s odbočovacím pruhom. To znamená, že presmerovanie premávky do jedného (pravého) jazdného pásu sa posunie z tohto miesta http://goo.gl/maps/1tYWo, kde končí momentálne štvorpruhová D1, niekde sem http://goo.gl/maps/8AHoX , pár desiatok metrov pred mostným objektom nad cestou do Pongrácoviec. Malo by to byť nejako takto, nie? Síce zlepšenie a zrýchlenie len o niekoľko sto metrov, necelý 1km, no pomôže aj to, hlavne vďaka tomu, že sa dobuduje MÚK Beharovce na komplet.

P.S. Neviem, či som aspoň približne trafil to miesto budúceho zbiehania sa štyroch pruhov do dvoch, meral som to pomocou toho nástroja na získanie, zmeranie trasy a nameral som tých cca 760m, tak hádam áno.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2013 17:10
od Tomas PO
Zhotoviteľom stavby je spoločnosť EUROVIA SK, a.s. s ktorou bola dňa 30.01.2013 podpísaná zmluva o dielo s termínom začiatku výstavby 14.03.2013.
Lehota vystavby 18 mesiacov, cize ukoncenie 14.9.2014.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2013 19:22
od radmar
LubosG napísal:http://www.ndsas.sk/aktuality-dobudovanie-krizovatky-beharovce/44372s45262c

Dĺžka začínajúcej stavby je 760m, obsahuje mostný objekt, časť ľavého jazdného pásu s odbočovacím pruhom. To znamená, že presmerovanie premávky do jedného (pravého) jazdného pásu sa posunie z tohto miesta http://goo.gl/maps/1tYWo, kde končí momentálne štvorpruhová D1, niekde sem http://goo.gl/maps/8AHoX , pár desiatok metrov pred mostným objektom nad cestou do Pongrácoviec. Malo by to byť nejako takto, nie? Síce zlepšenie a zrýchlenie len o niekoľko sto metrov, necelý 1km, no pomôže aj to, hlavne vďaka tomu, že sa dobuduje MÚK Beharovce na komplet.

P.S. Neviem, či som aspoň približne trafil to miesto budúceho zbiehania sa štyroch pruhov do dvoch, meral som to pomocou toho nástroja na získanie, zmeranie trasy a nameral som tých cca 760m, tak hádam áno.


myslim, že to je presne za tym mostom na fotke. Tých pár metrov má 2 významy:
1/zrýchlenie dopravy, kde 60tka je asi kvôli blbemu vyjazdu hasičov
2/bez MUK sa nedá rozumne poriešiť dostavba 2 rury Braniska/ neviem si predstaviť pustenie dopravy cez kopec a neumožnenie napojenia na novú MUK.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 22:27
od sergej
Detaily k obmedzeniam pocas dostavby krizovatky Beharovce vratane infografiky:
viewtopic.php?f=35&t=18019

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2013 17:22
od i15
Uz sa asi zacalo pracovat, videl som tam ten vysoky stroj na vrtanie pilot. A co sa tyka obmedzeni - 60tka smer Branisko je predlzena az po most, kde bude koncit rozsirenie na 2+2. Neviem aky to ma zmysel, ked rozsirenie sa bude robit v opacnom jazdnom pase, ale co uz.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2013 18:55
od eucitizen
Stale si mylsim ze to mohli potiahnut az po tej estakade pred tunelom.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2013 00:39
od JaNY
Nemyslim ze je dobre robyt zipsovanie a podobne veci tesne pred tunelom. Niekomu nevyjde manever a nehoda je potom skoro na najblbejsom mieste.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2013 01:18
od eucitizen
Myslel som pred estakadou ktora je dost dlha a potom urcite by nechali este par metrov na druhom profile pre to zuzenie.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2013 08:41
od i15
JaNY pri 6000 vozidlach denne v jednom smere sa ziadne zipsovanie nedeje :)

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2013 12:28
od JaNY
:D zabudol som na taky detail, ze na spisi bode este dlllho klud na dialnici( okrem snehovych kalamit).

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2014 21:43
od jarino
Dopracovanie križovatky Behárovce: Oznámenie o začatí konania o zmene stavby pred jej dokončením
SO 101-00 Diaľnica D1 dochádza k prehĺbeniu trativodu do hĺbky 110 mm v km 8,600-9,200 a následná výmena podložia do hĺbky 800 mm v km 8,600-8,900 a úprave konštrukcie vozovky za dodržania celkovej hrúbky konštrukcie vozovky. Taktiež dochádza k výmene stredových oceľových zvodidiel za obojstranné betónové vľavo v smere staničenia v km 8,536-9,300
SO 204-00 Most na diaľnici ponad privádzač... zosúladenie projektovej dokumentácie so súčasne platnými STN EN normami, čo spôsobuje zvýšenie počtu pilót o jeden kus pre každú z opôr, bez zmeny dĺžky pilót

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2019 09:59
od 110mat110
Bol som si pojazdit 140km/h. Na dialnici sa vlastne nic nezmenilo. Nadalej som rychlejsi ako kamiony a pomalsi ako 90% osobakov. Jedine co je zvlastne je to ukoncenie 140tky. Znacka 130, hned za tym 110 a za krizovatkou 80 smerom na tunel.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 05:10
od expwy
Klasika, Slovenská logika. Správne by tam malo byt 120-100-80. Rýchlosti v nepárnych desiatkach by sa na diaľnici nemali používať. Nižšie rýchlosti ako 80 by mali byt takisto neprípustné. Slovenská 60 v prejazdoch stredným deliacom pasom pri odklonení premávky do protismeru je takisto svetová rarita.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 08:43
od Vlados
Málo si vychovával :wink:

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 11:50
od svaco
Išiel som po úseku vo štvrtok a piatok oboma smermi. Najme v piatok to bolo dosť husté a nemyslím si, že toto je ten správny úsek na skúšanie 140. Dúfam, že to cez zimu zmenia, pretože môže dôjsť k problémom, hlavne v exponované dni ako piatok, sobota a sviatky, keď sa presúva pol Slovenska a na ceste bude sneh a námraza. Najbližšie dušičky, bude veľmi záležať od počasia.

Z niektorých vodičov som mal v piatok dojem, že nevedia čítať a pomýlili si 140 so 160. Zjavne sa niektorí utrhli z reťaze, aj keď chápem, že ak niekto cestuje z BA cez celú repubiku tak naháňa každú sekundu, ale reálne ušetrí max 3 minúty

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 15:36
od PK
Siel som po tej trase a co bolo neprijemne boli skokani z praveho do laveho. Z tym asi vela nespravime, pretoze dnesne priemerne downsizovane motory zrychlia zo 100 na 140 za desiatky sekund ak vobec.
Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 15:51
od lostrail
S tym zvysenim rychlosti do 160 sa dalo pocitat, kedze napr. na R1 mnohi jazdia do 150 dnes.
Co sa tyka skokanov, ti naozaj predstavuju problem. Zvlastnu kategoriu maju najma taki, co sa tahaju za kamionom a az ked sa priblizi auto v lavom pruhu, tak sa mu tam este "rychlo" vytiahnu, lebo ved uz by ich zabilo pockat. Takto ich moze zabit, ze nepockaju.
Co sa tyka downsizingu, nie je uplna pravda, ze ide vo vseobecnosti o zdochnute motory. Downsizing znamena aj motor, ktory je mensi, ale dokaze dat krutak a vykon, ako kedysi len pomerne velke kubatury. Samozrejme, tam nemozeme radit nejake litrove trojhrnce na steroidoch, co daju spotenych 77 kW a na stredne velkom polo-SUV ledva sposobia zdvihnutie obocia, nie to este nejake zrychlenie. Na druhej strane, downsizeovane 1,4 turbobenziny s vykonom okolo 100 kW na hatchbacku nizsej strednej triedy sa spravaju zhruba porovnatelne s motormi 2.0-2.2 TDI kedysi. De facto ide o downsizing, ale pravda je, ze nie az tak brutalny a hlavne v Opeli uz minuly rok avizovali, ze taketo motory uz nebudu vyhovovat prisnejsim emisnym normam, cize uz ich tusim ani nemontuju, co teda neviem, ako je pri inych znackach/modeloch. O Mazde viem, ze sla cestou vysokeho kompresneho pomeru, cize vyssie kubatury, vyssi vykon a nizsie emisie (bez turba). Da sa vsak ocakavat, ze ani downsizing sa nevyhne vsetkym moznym kombinaciam "vylepseni". Vobec by som sa nedivil, keby som onedlho videl v ponuke mackopsa v podobe vysokeho kompresneho pomeru, maleho objemu, turba, priameho vstrekovania a variabilneho casovania ventilov. Zivotnost takeho motora je samozrejme na celkom inu debatu.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 16:06
od PK
Mas pravdu, ja som skor pomyslel na tie 1.0 bez turba a podobne. Rovnako ako vsetky motory kde sa pozries na zrychlenie z 0 na 100 a tam su casy 14 -18s. V tejto kategorii asi 2.0 motor nenajdes.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 20:33
od Nido
PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.


to mozno tak na okreskach s obmedzenou rychlostou, ak pojdem tu trasu nejakych skromnych 125 km/h po dialnici tak 20 minut usetris po zvyseni rychlosti na 150 km/h. 45 minut uz potrebujes ist 200 km/h.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 08:39
od ondrejko_t
PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.


Az tak nesuhlasim. cestou ZA - SN (cca. 180km) som na rozdiele 130km/h a 110km/h mal rozdiel nejakych 10-15min. dalsia vec je ze kedze nemame suvislu dialnicu a musis to kombinovat s okreskami, velku cast z toho, co ziskas na D stratis na semaforoch a dalsich vodicoch, ktory na 90tke idu 75.

Btw. zmena zo 130 na 140 je cisto kozmeticka vec, ktora nic nezmeni. ti, co chodili 100, pojdu 100. ti, co chodili 140 pojdu 140 a ti co sli 180 pojdu 180. takze sa max znizi vyska pokuty pre tych, co aj tuto rychlost prekrocia.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 09:14
od PK
U mna rozdiel tempomatovych 120 a tempomatovych 153 (o 20) len na dialnici 250km, znamena usporu na trase zhruba Sered - Branisko 30 minut. Zbytok co mam po okreskach je asi 1h30, prekracovanim o 20 (to nerobim) sa zdvihne priemerka asi o 12km/h zo 70 na 82km/h, cize viem usetrit dalsich asi 15 minut. Spolu zhruba 45 minut.
To je uz celkom slusny cas. Najma prekracovanie po dialnici sa "oplati" ked dam cislo do tempomatu a ta uspora je v podstate "zadarmo", bezpecnost cesty rovnaka, nieco viac za palivo.

Re: D1 Studenec – Behárovce

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 10:24
od jozin z bazin
PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut

To moze byt pravda, ale nieje az taka ruzova.

Priklad 1 (na dialnici, ako zakladnu rychlost pouzijem 125, nech sa to dobre pocita) :
v1 = 125 km/h => 2 hod
v2 = 145 km/h => 1:43:26 hod, teda uspora 16:34 min.

Priklad 2 (mimo obce) :
v1 = 90 km/h => 2:46:40 hod
v2 = 110 km/h => 2:16:21 hod, teda uspora 30:19 min.

Priklad 3 (kedy dosiahneme usporu 45 min ? ) :
v1 = 72 km/h => 3:28:20 hod
v2 = 92 km/h => 2:43:02 hod, teda uspora 45:18 min.

Cize usporu 45 min by si na 250 km trase dosiahol vtedy, ak by si priemernu rychlost 72 km/h zvysil na 92 km/h. Zdoraznujem, ze sa jedna o zvysenie priemernej rychlosti na celej trase, cize napr. v obci +20 a aj na Donovaloch +20, co je teoreticky mozne, ale nebezpecne voci ostatnym ucastnikom. Na dialnici je +20 menej nebezpecne, ale stale diskutabilne.

PS : len pre zaujimavost, ak by si chcel dosiahnut na vzdialenosti 250 km usporu 45 minut pri dialnicnej rychlosti, tak by si musel zvysit rychlost o 75 km/h, co uz je aj na dialnici nebezpecne.
v1 = 125 km/h => 2 hod
v2 = 200 km/h => 1:15 hod, teda uspora 45 min.