D1 Studenec – Behárovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod JaNY » 18. Okt 2019 02:08

Po tych mnohych prispevkoch som sa pozrel na moju realitu. Trochu divocina z pohladu SK. 3.8 l V6 290 HP. mesto/mix/dialnica 14/10.6/8.3. :D Podotykam ze palivo tu stoji polovinu co u vas.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 22. Okt 2019 10:25

No neda mi, moj 3,7 V6 306HP, 100km/h 6,7l, 120km/h 7,5l, 140km/h 8,7l. Priemerna spotreba 8,5l. Na okreskach 7,5l. 0-100km/h 5,5s
Cez vikend som mal pozicany Fiat 500, automat, nezrychlovalo to, pri 5000 otackach to islo vyplut piesty cez hlavu, v 120km/h uz nepotiahlo ziaden kopcek. Priemerna spotreba 6,7l. S tym by som na tom useku 140km/h teda nepochodil :)
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

O. T.: (D1 Studenec – Behárovce)

Odoslaťod KN.SK » 22. Okt 2019 12:47

Septemtiliae napísal:Ak nechapes, nieco so sebou rob
Tu mas priklad tej krivky:
https://i.stack.imgur.com/GYcvN.jpg
Tu mas krivky aj so zlozkami ako som ich vyrataval:
https://i.stack.imgur.com/PKkDf.jpg
A tu to mas dokonca aj s jednotlivymi stupnami.
https://ecomobile.gouv.qc.ca/images/upl ... _en_03.gif
Snad vies citat a porozumiet po anglicky.
Obrázok. Ещё раз.
Hádam, azda, možno, vari, nebodaj, aj Ty vieš písať, čítať a porozumieť:
Septemtiliae napísal:... Pri malych rychlostiach prevlada spotreba trenim motora, ked stojis je nekonecna, ...
= Pri malych rychlostiach prevlada spotrebA trenim motora, ked stojis je nekonecnA (<spotreba>)...
ale i o trení pochybujem, že je nekonečné, aj keď uznávam, nie som Einstein:
= Pri malych rychlostiach prevlada spotreba trenIM motora, ked stojis je nekonecnE...
Trocha mi to pripomína apóriu letiaceho šípu: Letiaci šíp je vlastne nehybný, lebo v každom okamihu sa bude nachádzať na presne určenom mieste, teda v pokoji.
1159
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Kvík » 22. Okt 2019 12:57

Keď stojíš a motor beží, spotreba paliva na jednotku dĺžky je naozaj nekonečná, to je úplne korektné. S trením to ale nemá nič, rovnako by to bolo, aj keby žiadne trenie neexistovalo. Trenie nekonečné nemôže byť.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 22. Okt 2019 13:01

Studoval si filozoviu? Pretoze, pri citani tvojich odpovedi mam pocit, ako ked som raz v zivote opravoval studentom na pisomnej skuske navrh algoritmu v C. Pri niektorych som nevedel ci je to genialne, alebo je to sprostost, pretoze to bolo nad moje chapanie. Nakoniec v 100% pripadov to bola sprostost.
Moja veta bola mozno neobratna, ale je logicky spravna.
Celkovu spotrebu ti tvori viac zloziek ktore som spominal hore a dodal aj graf.
V pripade malych rychlosti je najvyraznejsia cast spotreby sposobena trenim motora.
Cim ides pomalsie tym je ta spotreba vyssia az limitne ide k nekonecnu, kedze ak stojis tvoja spotreba v l/100km je nekonecna.
Nemyl si to s absolutnou spotrebou v l/hod. ked stojis.
Pretoze ked akukolvek absolutnu spotrebu vydelis rychlostou 0km/h tak hodnota je nekonecno.
To je vidno na tomto grafe:
https://i.stack.imgur.com/PKkDf.jpg
na tejto stranke
https://physics.stackexchange.com/quest ... senger-car
pri nulovej rychosti je hodnota grafu nekonecno.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Dendik » 22. Okt 2019 15:55

Servisak, ku ktoremu chodim hovoril ze motor 1,6 tdi 77kw ktory pravidelne servisuje dosahuje priemernu spotrebu pod 4,5.
Majitel jazdi 2x tyzdenne PO-PP a je to vraj stylom mesto-50 dialnica-co to da (t.j. nad 180 km/h). Poznamka o konstrukcii
novodobych motorov a debata ze existuje este jedno minimum (kdesi medzi 3000-4500 rpm) dava zmysel...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Kvík » 22. Okt 2019 16:58

Ak by išiel 180 km/h, potrebuje naozaj aspoň 70 kW na rovine, medzi PO a PP to vyjde ešte o dosť viac. Na plné gule (teda 180 km/h, 77 kW) je to (77 kW * (100 km / 180 km/h) * 40% účinnosť * (35.86 MJ/l) energetická objemová hustota nafty) = 10.736 litra, a to je ešte len absolútne teoretické minimum...
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 23. Okt 2019 10:33

Ja som mal na firemnej Ceed s 1.6 diesel priemernu spotrebu 4,1l podla tankovania a to som ju nesetril. Cast cesty som mal do prace po dialnici, 140km/h podla GPS. Takze tomu udaju 4,5l sa da verit.

Kvik:
Moje skoro SUV na rovine pri 180 zoberie okolo 13l. Liter benzinu 9kWh ma pri ucinnosti 0,35 obsah energie 3,15kWh.
Pri 180km/h prejdem za hodinu 180km a spalim 1,8x13l=23,4l paliva. Cize za hodinu spalim palivo s obsahom 23,4x3,15kWh=74kWh, co znamena, ze som cely cas siel s vykonom 74kW.

U diesela to moze vyzerat takto, ucinnost diesela 43%, obsah energie v nafte 10kWh. Cize z jedneho litra dostane 4,3kWh.
Auto moze mat 60% vahy mojho a 60% celneho profilu ktory je priamo umerny odporu vzduchu. Cize to auto realne potrebuje 60% z mojich 74kW na udrzanie 180km/h, co je 44kW. Na to potrebuje 10,3l paliva na prejdenie 180km. Vysledna spotreba 5,7l/100km.
Ak este meriame s vetrom do chrbta a profil cesty je dole kopcom tak sa moze niekto v niektorych pripadoch dostat na 4,5l...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Kvík » 23. Okt 2019 14:53

Na spotrebu 4,5 litra sa dostane jedine tak, že mu na vyvinutie rýchlosti 180 km/h stačí nie 77 kW, ale 33 kW. Úprimne, neviem si veľmi predstaviť naftové auto, ktoré by s 33 kW výkonu dokázalo ťahať 180 km/h na rovine, a už vôbec nie na diaľnici PO-PP. Celkový odporový koeficient C_D*S potom vychádza na asi 0.4 m²...
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod sendvo » 23. Okt 2019 15:57

moze tu niekto odmazat tie vase blaboly o spotrebe?
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 23. Okt 2019 16:01

Pod 4,5l sa da dostat este tak, ze tachometer ma odchylku +10% co u napr. Octavii je prakticky standard. Potom 180 na tachometri je realnych 162. Dalej este koncern mal v oblube prilepsovat o 10% spotrebu podla palubneho pocitaca, takze ak tych 4,5l nebolo pocitanych podla tankovania tak tak to mohlo kludne byt realnych 5l.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

O. T.: (D1 Studenec – Behárovce)

Odoslaťod KN.SK » 25. Okt 2019 14:12

PK napísal:Studoval si filozoviu?
Cim ides pomalsie tym je ta spotreba vyssia az limitne ide k nekonecnu, kedze ak stojis tvoja spotreba v l/100km je nekonecna.
Nemyl si to s absolutnou spotrebou v l/hod. ked stojis.
Pretoze ked akukolvek absolutnu spotrebu vydelis rychlostou 0km/h tak hodnota je nekonecno.
Nefilozufuj. To je len matematicko-teoretický pomer veličín. Nekonečná nemôže byť.
1164
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Kvík » 25. Okt 2019 16:35

To nie je o filozofii, to je definované rovnako dobre ako ľubovoľná iná fyzikálna veličina. Striktne vzaté spotreba nie je nekonečná, len nedefinovaná... ale v limite nekonečná je a PK má pravdu.

(Beriem výhradu, že do tohoto vlákna to fakt nepatrí, nemáme dáke o spotrebe?)
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Pacho » 25. Okt 2019 18:22

a keď auto má S&S, tak aká bude spotreba, keď auto stojí?: :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod matus71 » 19. Apr 2020 08:20

Čaute,
Urobil som nové video niekoľkých mostov medzi Braniskom a Levočou. Na mojom kanáli je niekoľko úsekov D1, ktoré som natáčal teraz v aprili 2020.
https://youtu.be/-OMVXT7w4Ec
matus71
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 19. Nov 2019 20:29

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Vlados » 19. Apr 2020 12:03

Pekné videá. Most má aj spodnú stranu a piliere, môžeš ich zahŕňať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.