Stránka 12 z 12

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 09:07
od Jarda
On pomůže i most přes Dunaj na D4, protože z Prístavného odvede tranzit od rakouské A6 a maďarské M15 i část vnitroměstské relace Petržalka - Slovnaft.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 10:35
od PK
To ano, posledny rok boli caste dni kedy pravy pruh od Pristavneho Mosta az po letisko tvorili suvisle kamiony. Co pre osobnu dopravu nechalo len jediny lavy pruh. Z ktoreho sa samozrejme museli pred exitmi preplietat s tymi kamionmi.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2021 14:20
od Vlados
aké kecy viewtopic.php?f=35&t=25709
keď stavali D1 v BA, tak bola postavená na 130km/h. Od Prístavného mostu po ZP sa 130km/h jazdilo. Pozdĺž Einsteinovej sa na 130 menili okná, kládol špeciálny asfalt ktorý bol pred 2 rokmi aj vymenený, tak čo sa zmenilo že technicky nevyhovuje 130? (Vallo nech sa stará napr. o stále nedokončenú rekonštrukciu s Karlovej Vsi, môže aj o značky ktoré zakrývajú stromy...)

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2021 16:11
od metelesku.blesku
Aké zvodidlá majú akože spĺňať dnešné normy? To zase čo za sprostosť vypustili? To akože teraz na celej D2 od hranice po hranicu sa bude jazdiť tiež 90, lebo zvodidlá nespĺňajú dnešné normy? D1 od Nového Mesta nad Váhom až po Považskú Bystricu detto? Fakt úžas, čo sa človek nedozvie...

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2021 19:54
od perets
Zvodidlá v strednom deliacom páse nespĺňajú súčasné normy na zachytenie vozidla.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2021 21:12
od Vlados
NDS na zvodidlá se.ie aj na nové. napr. medzi Zvolenom východ a Pstrušou sú New Jersey rozpojené, je tam medzera 10-20 cm, nie sú ani v lajne, NDS to zakamuflovala smerovou doskou. podobne rozpojené sú niekde medzi BA-TT. medzi Sencom a Voderadmi sú oceľové posunuté mimo stredu (niekto do nich buchol) no NDS to netrápi, veď na úseku je "hodne" miesta na prípadnú záchrannú uličku. medzi Prešovom a Košicami New Jersey presunuté zo stredu až za krajnicu... tu bolo investované do zvýšenia ich funkčnosti.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2021 08:19
od KN.SK
Dve "nepríjemnosti" na D1 a prázdna D4 a R7... 47413
O. T.: Na GoogleMaps zobrazená premávka na D4 a R7 i na Lužnom moste: 47412 (20.10.2021, 13:15 h.) 1679

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 22:08
od Vlados
Niekto sa na fóre ponosoval, že na Kysuciach často opravujú mostné závery. Teraz začali opracovať 3 závery na úseku Viedenská-Prístavný most. Relatívne nový úsek diaľnice a už sa menia všetky (minulý rok menili prvé 3).

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 16:47
od badger-FB
Je to asi rovnaké prekvapenie ako že most Apollo je hrdzavý na mostných ložiskách a tiež je zhodou okolností v prevádzke od približne toho istého dátumu.
Spravil sa biznis do budúcnosti, 100 km mostov z 850 km diaľnic. A nie sú ani v bohvieakom stave, čistý zámer. Začína to v projekt. kanc., lebo za most je viac ako za úseky s čisto len terénnymi úpravami, to je tiež jasné. A odcuciava sa aj z údržby. Veď nech niekto napíše, že čistý zisk z mýta a známok po odčítaní toho čo ide do kapsy prevádzkovateľovi ani nepokryje náklady na údržbu a opravy.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 17:01
od Vlados
S týmito mostami to bolo úplne jasno vidno pri PPP, ako ich maximálne skracovali. A ja som si kedysi dovolil komentovať dĺžku mostu ponad jednotku a železnicu pred Mýtnou...

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 17:15
od badger-FB
Veď samozrejme. Aby sme mali 20% mostov na považských úsekoch s "nádhernými" ako z videí z Číny - zjazdovými vetvami, ktoré sú komplet na pilieroch. Takže v 2050 som zvedavý, či naozaj bude mať PB stále v prevádzke všetky tie MUK k svojmu územiu, ktoré si vybojovali alebo či sa jednoducho nejaký nezatvorí. Ešte aj na relatívnej rovine čo sú R2, R7, je v pláne dosť mostov. A už aj protihlukových stien, čo neuskutočne predražuje výstavbu. Napokon aj úsek D1 pri Martine, to tam je pomaly ako hradba. Tiež by sa mal niekto zamyslieť nad tým prečo u nás takéto megalománie a v Nemecku o dosť skromnejšie riešenia.
PPP sa vždy snaží okresať stavebné náklady a údržbu. Takže pre nich je najvýhodnejšie skrátiť mosty a skôr využiť násypy, prípadne násypy spevniť "obkladom". A určite potom mostom "doprajú" kvalitu, aby sa o ne nemuseli starať. Preto na R1 PPP to takmer netrasie, na rozdiel od aj nových úsekov D1. Je to zaujímavé, no je to tak. A to by sme mohli aj porovnať s Euroviou na tých úsekoch na D1 a nie je to tam také ako na R1 od Nitry na ZM. Tak čím to je? Čistý biznis, v jednom prípade záruka pre štát a v druhom čo najviac okresať výdavky na údržbu za "vlastné" súkromné.
Jasné, že dlhé mosty sú nevyhnutné nad dlhými korytami, nad sútokom riek a prípadne aj treba pamätať na ich rozvodnenie. Most na R1 nad Váhom pri Seredi, tam to má svoje opodstatnenie. Ale určite by sa dalo tie mosty stavať aj skromnejšie aj počtom aj dĺžkami.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 19:54
od metelesku.blesku
Pri tej dĺžke mostov a neskutočne prehnanými protihlukovými stenami sa všetci zainteresovaní veľmo radi vyhovárajú na EIA.
Len toť jeden z posledných príkladov na II. etape SO Prešova, kde pri Kapušanoch predlžovali most kvôli "novým požiadavkám EIA" na zabezpečenie dostatočne širokého biokoridoru pre zver.
Lebo tej srne fakt záleží na tom, či má k dispozícii 300 alebo 375 metrov...

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 20:13
od badger-FB
Ak by to tak bolo, tak potom nemusíme mať oplotenia. Ani stavať ekodukty. Ale to sa nedeje, staviame ich. Dobre, D2 je rovná s minimom mostov, zas je tam dosť nadjazdov a v zlom stave. D3 nie je na tom takto a bude tam.
Ale akože tie mostné úseky s predĺžením sú v trasách migrácie zvere? Lebo to silno pochybujem, že máme tak postavené mosty, aby kopírovali ešte aj tieto trasy.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 13:39
od metelesku.blesku
Niektoré kopírujú trasy, niektoré nie. Most pri Kapušanoch zrejme áno. Každopádne zver pod tie mosty navádzajú ploty okolo diaľnice, takže nerozumiem tej poznámke o nepotrebe oplotenia diaľnic.

D2 tým, že je prakticky celá položená na zemi, postavili na nej dodatočne ekodukt. Nadjazdy zver neriešia, lebo je na nich buď železničná trať alebo úzka cesta.

D3 nebude mať ekodukt. Ten bude ponad železničnú trať a cestu I/11 ako vyvolaná investícia D3 preto, lebo to je jediné miesto, kade tá zver môže prechádzať zo severu na juh. Inak je skrz celú dolinu okrem samotnej D3 aj rozťahaná obec Skalité/Čierne/Svrčinovec/Čadca.

Re: D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 19:17
od badger-FB
Vďaka za 1. a 3. postreh. :)