D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 01. Dec 2005 12:31

B; napísal:A co bolo naplanovane v stredovom pase?
Opat trava? Alebo parkovisko?
dik


boli 3 verzie - otvorený zárez, polootvorený zárez, a uzavretý tunel

kadečo .. od malej stavby až po Einsteinovu, tam bolo veľa verzií
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 01. Dec 2005 22:28

johhan napísal:Tak či tak, je to jeden zo "zmrvených" úsekov mal sa stavať podľa pôvodného projektu teda po úrovňou terénu.


A cena by isla nahore? :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Otvorenie úseku Viedenská cesta - Prístavný most

Odoslaťod Jozef » 02. Dec 2005 18:13

Už 3. decembra tohto roka odovzdá Národná diaľničná spoločnosť, a.s. do predčasného užívania bratislavský diaľničný úsek Viedenská cesta - Prístavný most v dĺžke 3 867 metrov. "Do užívania ho odovzdáme s polročným predstihom," uviedol Mráz s tým, že práce na tomto úseku začala firma v marci 2003. Celková plocha stavby pozostávajúca zo 113 objektov je 83 tis. metrov štvorcových, pričom na takmer 65 tis. metroch štvorcových bude drenážny asfaltový koberec, ktorý sa nevyskytuje na žiadnej inej ceste na Slovensku. Výška nákladov na tento úsek ponúknutá v tendri presiahla 53,5 mil. eur, čo predstavuje približne 2,027 mld. Sk. Na samotnú stavebnú časť diela pripadá z tohto objemu 46,1 mil. eur, čo je okolo 1,747 mld. Sk. "Tendrový objem by sa mal dodržať, aj keď tam môže byť malý nárast nákladov. Sú to však zanedbateľné čiastky," povedal Mráz.

Zdroj: http://www.zilina.sk/index.php?page=uka ... avodajstvo
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

MHD na dialniciach

Odoslaťod mmm » 04. Dec 2005 17:43

Cau, chcem sa spytat ci je normalne ze v Bratislave po vytazenych dialnicnych u sekoch premavaju autobusy MHD. Neviete kedy ich presunu na ine ulice? :evil:
Dalej nevie tu niekto preco nefunguje elektronicke informacne zariadenie na dilaniciach v BA? Urcite nebolo lacne... A ak aj funguje tak nic aktualne neukazuje........ :? :shock:
mmm
nováčik
 
Príspevky: 2
Obrázky: 3
Založený: 04. Dec 2005 12:40
Bydlisko: Bratislava

Re: MHD na dialniciach

Odoslaťod Čavo » 04. Dec 2005 19:48

mmm napísal:Cau, chcem sa spytat ci je normalne ze v Bratislave po vytazenych dialnicnych u sekoch premavaju autobusy MHD. Neviete kedy ich presunu na ine ulice? :evil:

Prečo vám prekážajú autobusy MHD na dialnici? Majú konštrukčnú rýchlosť viac ako 50 km/h? Majú. Majú na dialnici zástavky? Nemajú. Kde vidíte problém?
mmm napísal:Dalej nevie tu niekto preco nefunguje elektronicke informacne zariadenie na dilaniciach v BA? Urcite nebolo lacne... A ak aj funguje tak nic aktualne neukazuje........ :? :shock:

Časť nefunguje kvôli tomu, že niekto ukradol z riadiacej skrine všetku elektroniku (procesorové dosky a iné). Lacné to nie je. Asi ešte nenašli dostatok financií na nové.
A to čo funguje, zobrazuje preto to čo zobrazuje, lebo schváliť úpravu dopravného značenia majú v kompetencii len policajti a tým sa nechce kvôli tomu sedieť v riadiacej centrále.

Možno som sa v niektorej z informácií pomýlil a tak budem rád ak ma niekto opraví.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 04. Dec 2005 22:10

tiez nevidim problem s autobusmi na dialnicnych mostoch .. je to bezne aj vo viedni ;) aj ked nei na A23, to je fakt :lol:

navyse mimo zopar spojov, sa vacsina spojov presunula z pristavneho na apollo ..

inak znacenie odbocovania na dolnozemsku je podla mojho nazoru a dnesnej skusenosti, docela divoke, resp kopu ludi si na ot nevie zvyknut, bolo by to lepsie nejako inak oznacit, lebo tam vznikali doslova havarijne situacie.

resp problem je najma s tym, ze ludia si stale myslia, ze odbocenie na dolnozemsku je prioritne, co nie je pravda :)

ohladne dotazu mmm, cavo ti to pekne vysvetlil ;)

inak taky detail, neviem ci boli oficialne otvorene aj ine lavky ako pri inchebe a auparku, ale na 100% som videl v ist ludi cez lavku pri dopravnom podniku. a aj lavka pri artmedii bola plus minus hotova.

nevie niekto ako to je o po oficialnej strane ? nechysta sa nejake skorsie otvorenie ? (takze nakoniec dobre, ze sa ludia ozvali, aspon to bude skorej :)

inak za tie lavky moze byt do znacnej miere este petrzalka velmi vdacna, lebo sa vyriesi aj dlhorocny problem prechadzania zeleznice ...

p.s. inak dneska ludia jazdili ako saleni.. som mal dojem ako keby sa ani nechceli dozit vianoc .... :shock:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

to all

Odoslaťod tatranko » 05. Dec 2005 08:40

ako je to teraz vlastne? zaciatok obce sa posunul na zlate piesky? alebo ostal na pristavnom moste? akou rychlostou tam vlastne jazdit? (pytam sa, aby som tam nerobil chaos...znova 8) )
tatranko
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 5
Založený: 17. Júl 2005 12:55

Odoslaťod expwy » 05. Dec 2005 09:30

Začiatok obce je od Zlatých Pieskov. Podľa noriem a platnej legislatívy je najvyššia dovolená rýchlosť na diaľnici v obci 80 kmh. Takže po bratislavskom obchvate sa smie jazdiť 80 kmh.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod eucitizen » 05. Dec 2005 11:21

MH,
tak preco potom pri Pristavnom moste zo Zlatich pieskoch davali 100 km/h, potom 80km/h a nakoniec 60km/h ked uz clivek bol na moste?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod expwy » 05. Dec 2005 13:06

Lebo vtedy bola na useku Mierova - Senecka 130-ka a pri vstupe na Prístavny most sa vchadzalo do mesta a na diaľnici sa rýchlosti musia znižovať postupne. Nemôže sa stať aby vodiča prekvapila na diaľnici zrazu 60-ka. Mohli by byť kvoli tomu nehody. Znížiť rýchlosť zo 130 na 60 naraz by bolo nebezpečné. Rýchlosť sa môže znížiť, ale len postupne. To znamená, že najprv na 100, potom na 80 a nakoniec 60. Musí to byť vždy po 20-tich kilometroch. Jediná výnimka je zo 130 na 100. Minimálna vzdialenosť týchto obmedezení je 100 metrov.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod mel » 05. Dec 2005 13:18

MH,

nesiel som tadial, tie znacky teda boli odstranene?

Stale by som bol za to, aby boli znacky 80 po kazdom exite na Senecka- Mierova - Viedenska, lebo nikde na tabuliach pri vstupe do SR nie je uvedene, ze v meste je na dialnici 80tka ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 05. Dec 2005 14:04

inak ja by som len dodal, ze v mestach resp na mestkych obchvatoch sa dava nizsia rychlost, kvoli vacsej priepustnosti.

aj ked sa to mozno na prvy pohlad nezda, pri nizsej rychlosti je priepustnost komunikacie vyssia => nie je treba mat take velke rozostupy => viac aut/ludi prejde, kvoli nizsim rozostupom danym usekom

inak myslim, ze taketo otvaranie so zapojenim verejnosti, alebo prehliadky ala sitiny je velmi dobry krok NDS smerom k verejnosti ;) za toto chvala na NDS!
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod eucitizen » 05. Dec 2005 14:38

MH,
ja tomu rozumiem ze sa tak musi znizit rychlost postupne, ja som chcel len povedat ze ked tam ma byt 80km/h preco vtedy bola 130km/h, ale ty si mi uz na to odpovedal. Ale mali by tam dat DZ 80km/h, lebo Slovaci mozno to vedia ze na dialnici ktora prechadza cez mesto je 80km/h, ale co cudzinci? V Rakusku, ale aj v Cechach pri kazdom vjazde je tam dana DZ s max. rychlostou. A si myslim ze 80km/h je velmi malo, mohlo by byt kludne aj 100km/h. A to pokial bude ta 80km/h? az po odbocke na Brno?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod expwy » 05. Dec 2005 15:14

80-ka končí teraz na Prístavnom moste tesne pred zjazdovou vetvou do Mlynskej doliny a Karlovej Vsi a smerom do H končí 80-ka za križovatkou BA-Petržalka-Pečňa a Kapitulské pole.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 05. Dec 2005 15:25

Pridávam link o tejto problematike aj s obrazovou prílohou:

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/28030/Ry ... odinu.html
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 05. Dec 2005 18:37

MH ten odkaz je velmi dobry ;) si ma predbehol, vcera som na to zabudol :)

inak co musim uznat, ten 4 prudovy asi pol kilometreovy usek kde sa napaja D1 a D2 je docela dobry ;)

ale teraz fakt bude problematicky pristavny, ktory bude nutne prebudovat aspon an 3+3 ale snad to budu prebudovavat rovno na 4+4 ... potom by nebol ani problem s napojenim sa dolnozemskej a einsteinovej ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 05. Dec 2005 20:50

Aquila myslím si, že v najbližšom horizonte 5 - 7 rokov sa s Prístavným mostom nič diať nebude...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 06. Dec 2005 20:39

MH ma pravdu. Pristavny most nebude menit svoju podobu min. do r. 2010, doba prestavby tiez bude trvat min. 1 rok. Pocas doby prestavby sa zvyrazni fakt, ze existuje most Apollo.

Akokolvek je potrebne PM rozsirit, nie je to momentalne financne realizovatelne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod mel » 07. Dec 2005 08:38

Podla mna sa pristavny most moze rekonstruovat az ked bude siesty most a D4 potiahnuta az k D1.

Okrem toho pravdepod. ho budu rekonstruovat naraz aj zeleznice, cize to bude skor 1,5-2 roky ako 1 rok, 1 rok je minimum pre dialnicnu cast.

teda skor to vidim na 2015 ako 2010.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 07. Dec 2005 13:17

mel napísal:Podla mna sa pristavny most moze rekonstruovat az ked bude siesty most a D4 potiahnuta az k D1.

Okrem toho pravdepod. ho budu rekonstruovat naraz aj zeleznice, cize to bude skor 1,5-2 roky ako 1 rok, 1 rok je minimum pre dialnicnu cast.

teda skor to vidim na 2015 ako 2010.


mel,

aj s tymto sa da suhlasit. Ja som tym chcel len dat najavo, ze Pristavny most bol priorita v r. 2005 - opravil sa jeho povrch.

A teda az kym sa neznici tak sa nebude robit nic. A uz vobec nie nejaka prestavba - na to sa postavil most Apollo, aby sa odlahcil Pristavny most a je naivne si mysliet, ze sa bude hned najblizsie investovat do Pristavneho mosta a ani nesuhlasim v tomto pripade, ze to je potrebne, pretoze to nie je potrebne a za tym si ja stojim. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 07. Dec 2005 13:20

A teraz ma byt predsa na rade Stary most s rekonstrukciou, nie?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 07. Dec 2005 13:26

B; napísal:A teraz ma byt predsa na rade Stary most s rekonstrukciou, nie?


Ano, je na rade. Ale tu zalezi hlavne od realneho investovania do rychloelektricky v meste BA.

Inak je potom na rade dalsi most v ramci obchvatu BA.

Tolko mosty. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Vedenie NDS asi kandiduje na cenu za hlupost roka

Odoslaťod jopop » 10. Dec 2005 10:59

Ja uz skutocne neviem co si mam mysliet o vedeni NDS a ich vysoko "kompetentnych" rozhodnutiach.

V televizii bol prispevok o Pristavnom moste (najvacsie hrdlo useku) ktory by podla statikov kludne zniesol premavku v 3 pruhoch kazdym smerom.

Nasledne sa vyjadril hovorca NDS v tom zmysle, ze staticka unosnost nie je vsetko, a kedze ide o dialnicu, musi tam byt odstavny pruh - a preto NDS ani do buducnosti neuvazuje o vyznaceni 3 pruhov kazdym smerom.

"Kompetenti" z NDS asi nikdy neboli vo Viedni, Prahe a inde. kde je bezne, ze na kritickych usekoch mostov, tunelov a pod. odstavny pruh nie je. Dokonca vo Viedni je bezne, ze uplne lavy pruh ma sirku iba 2,2 m.

Vrcholom vsetkeho je zuzenie spolu 4 pripojnych pruhov z Petrzalky (z Einsteinovej a Dolnozemskej) do jedneho a ich napojenie pripajacim pruhom na dialnicu.

Asi je na case zacat sa pytat, preco pre hlupe rozhodnutia nekompetentnych ludi vo vedeni NDS musia kazdodenne trpiet mnozstva bratislavcanov a preco nemale financne prostriedky vynalozene z penazi danovych poplatnikov nie su vyuzivane optimalnym sposobom.
jopop
návštevník
 
Príspevky: 10
Založený: 01. Aug 2005 18:57

Odoslaťod mel » 10. Dec 2005 11:14

jopop,

v podstate suhlasim, ale zakony si treba ctit, a ked sa hovori v nich o dialnici s odstavnym pruhom, tak to tak ma byt ... ak nie, treba najprv zmenit zakon, ale to si treba premysliet dosledky tiez ...

takisto si myslim, ze ak by aj boli 3 pruhy, tazko by si vyriesil napojenie ... to by asi zostalo tak ako je ... myslim z dolnozemskej .... prioritny je smer na most apollo a to je spravne.

Situaciu vyriesi az obchvat - predlzenie D4, kam by sa mal odklonit transit ... docasne bude riesit aj rozsirenie pristavnej ulice na 4 pruhy, cim sa zlepsi aj vyuzitie mosta apollo v smeroch, v ktorych sa teraz vyuziva pristavny most.

Cesta cez pristavny most z petrzalky do mesta je pohodlna, lebo je to dialnicny most a mas tam pripajacie a odpajacie pruhy, podla noriem (a zakona), cize tu to vyhovuje ... ale ked ide o odstavny pruh, tak si vo vyvrtke. Proste, na prepravu Petrzalka - centrum/Ruzinov je most Apollo, pristavny je dialnicny, teda kazdy, to na nom robi vnutromestsku dopravu musi ratat s nekomfortom v podobe nizsej priority oproti transitu po samotnej dialnici.

Proste sa dostavala dialnica po mlynsku dolinu a treba si zvyknut, ze dialnica ma prednost a nie pripajanie z dolnozemskej ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: Vedenie NDS asi kandiduje na cenu za hlupost roka

Odoslaťod johhan » 10. Dec 2005 12:52

jopop napísal:V televizii bol prispevok o Pristavnom moste (najvacsie hrdlo useku) ktory by podla statikov kludne zniesol premavku v 3 pruhoch kazdym smerom.


To je pekné, až na to že žiadny statik sa pod to nechce podpísať. Takže reči sa vedú, chlieb sa je.

Prístavný most sa rozšíriť jedine prestavbou. A to až po dostavaní dalšieho mosta a po dobudovaní ŽSR - Filialka.

A ešte existuje iná verzia že sa popri Prístavnom moste paralelne postaví nový mestský most a Prístavný bude čisto dialničný
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: mareks96 a 23 hostí.