od badger-FB » 26. Júl 2022 17:15
Veď samozrejme. Aby sme mali 20% mostov na považských úsekoch s "nádhernými" ako z videí z Číny - zjazdovými vetvami, ktoré sú komplet na pilieroch. Takže v 2050 som zvedavý, či naozaj bude mať PB stále v prevádzke všetky tie MUK k svojmu územiu, ktoré si vybojovali alebo či sa jednoducho nejaký nezatvorí. Ešte aj na relatívnej rovine čo sú R2, R7, je v pláne dosť mostov. A už aj protihlukových stien, čo neuskutočne predražuje výstavbu. Napokon aj úsek D1 pri Martine, to tam je pomaly ako hradba. Tiež by sa mal niekto zamyslieť nad tým prečo u nás takéto megalománie a v Nemecku o dosť skromnejšie riešenia.
PPP sa vždy snaží okresať stavebné náklady a údržbu. Takže pre nich je najvýhodnejšie skrátiť mosty a skôr využiť násypy, prípadne násypy spevniť "obkladom". A určite potom mostom "doprajú" kvalitu, aby sa o ne nemuseli starať. Preto na R1 PPP to takmer netrasie, na rozdiel od aj nových úsekov D1. Je to zaujímavé, no je to tak. A to by sme mohli aj porovnať s Euroviou na tých úsekoch na D1 a nie je to tam také ako na R1 od Nitry na ZM. Tak čím to je? Čistý biznis, v jednom prípade záruka pre štát a v druhom čo najviac okresať výdavky na údržbu za "vlastné" súkromné.
Jasné, že dlhé mosty sú nevyhnutné nad dlhými korytami, nad sútokom riek a prípadne aj treba pamätať na ich rozvodnenie. Most na R1 nad Váhom pri Seredi, tam to má svoje opodstatnenie. Ale určite by sa dalo tie mosty stavať aj skromnejšie aj počtom aj dĺžkami.