Stránka 1 z 12

D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 22:40
od Diaľničiar
Diaľnica D1 v úseku Viedenská cesta – Prístavný most je začiatkom diaľničného ťahu D1 schváleného uznesením vlády SR vo februári 2001, pokračujúceho obchvatom Bratislavy a Trnavy na Trenčín – Žilinu – Prešov – Košice – št.hr. SR/Ukrajina. (koridor TINA č. Va).
Účelom výstavby je skvalitnenie prevádzkových podmienok pre užívateľov cestných komuni­kácií, zvýšenie ich bezpečnosti a zníženie nepriaznivých účinkov dopravy na obyvateľstvo.

Hlavným významom predmetného diaľničného úseku je prevzatie tranzitnej dopravy prechá­dzajúcej cez mesto Bratislava v smere západ – východ a západ – sever. Odľahčením do­pravného zaťaženia komunikácii v prieťahu mestom sa podstatne vylepší priepustnosť týchto komunikácií a tým sa zlepší životné prostredie obyvateľov hlavného mesta SR Bratislavy (z hľadiska hluku, emisií, stresu na obyvateľov, nehodovosti, atď.).

Trasa diaľnice je umiestnená uprostred dopravného koridoru mestskej rýchlostnej komunikácie Einsteinova a je od nej v celom úseku fyzicky oddelená.
Súčasťou projektu je i ochrana diaľnice proti vysokým hladinám podzemnej vody. Počas po­vodňových stavov (nad 7000m³/s) budú podzemné vody odčerpávané do Chorvátskeho ra­mena výtlačným potrubím napojeným na systém deviatich studní umiestnených v zelenom páse medzi Einsteinovou ul. a protihlukovou stenou diaľnice. Pre zabezpečenie bez kolíz­neho prechodu peších a cyklistov nad už existujúcimi komunikáciami Einsteinova ako i budúcou diaľnicou bude vybudovaných 5 lávok. Sú navrhnuté v zmysle ÚPN Mestskej časti Petržalka.
Dopravné prepojenie Mestskej časti Petržalka na ostatnú časť mesta Bratislavy je riešené cez komunikáciu Einsteinova (E1, E2) a jestvujúce radiálne komunikácie (Viedenská, Pa­nónska, Jantárová, Dolnozemská). Toto dopravné napojenie sa bude realizovať cez mimoú­rovňové križovatky Viedenská, Jantárová, Dolnozemská – Košická a Panónska – Nový most (je vybudovaná).

Návrh stavby bol posúdený aj z hľadiska vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona č. 127/94 Z.z.. Boli posúdené tri výškové varianty:
povrchový (v porovnaní s Einsteinovou ulicou je v záreze), čiastočne zapustený a celý pod povrchom. Vzhľadom na vysokú hladinu podzemnej vody a z toho vyplývajúcu technickú náročnosť dvoch podpovrchových variantov, najmä protipovodňovú ochranu, bola vybraná povrchová trasa .
Do projektovej dokumentácie, ako aj do vlastnej stavby, boli premietnuté všetky navrhnuté opatrenia na prevenciu, elimináciu, minimalizáciu a kompenzáciu vplyvov diaľnice na životné prostredie.
Pre kontrolu účinnosti, správnosti a prípadného doplnenia opatrení je navrhnutý monitoring vplyvov na životné prostredie. Monitoring sa realizuje už aj v príprave, pri výstavbe ako i budúcej prevádzke.

dĺžka úseku 3,9 km, kategória D 26,5/100

stavba už začala v apríli 2003
spojazdnenie diaľnice: december 2005

Stavba bola hodnotená ako vysoko efektívna, je financovaná z fondu ISPA, pôžičky EIB a štátneho rozpočtu.
Dodávateľ stavby: Doprastav a.s. Bratislava.

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest, kde aj niekoľko obrázkov a mapa celej oblasti:
www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=424

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2005 18:03
od devil
Tento usek je financovany z predvstupoveho fondu ISPA, ktory od 1.5. 2004 presiel pod kohezny fond.

Usek ma opravnene naklady 2,14 mld. Sk, cerpanie ku koncu 2004 boli vydavky 0,85 mld. Sk

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

3 pruhovy Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2005 19:06
od romanca
Myslite si, ze je realne aby sa pristavny most stal po dobudovani tohto useku stal trojpruhovy v kazdom smere? podla mna by to mohlo byt velmi dobre riesenie.

Re: 3 pruhovy Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2005 19:57
od aquila
romanca napísal:Myslite si, ze je realne aby sa pristavny most stal po dobudovani tohto useku stal trojpruhovy v kazdom smere? podla mna by to mohlo byt velmi dobre riesenie.


a myslim ze aj nutne :) lebo teraz sa ten treti pruh tak nejako aj tak vytvara :) takto by sa to aspon zoficialnilo ...

Stavba aktualne

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2005 11:23
od B;
Jedna aspon trochu pozitivna sprava:

Ked som v sobotu prechadzal po Einsteinovej, bolo tam niekolko robotnikov aktivne cinnych na stavbe.
Takze je asi v plane to dokoncit, ved uz nechyba vela, ja by som to z laickeho hladiska videl na spojazdnenie do 2 mesiacov, realita asi bude ina.

Este chyba dopojit jednu stranu zjazdu z Pristavneho mosta (najazd hore), cast smeru na D2 je uz vyasfaltovana, zemne prace sa zdaju byt ukoncene, kanalizacia je uz tiez osadena, precerpavacky som cital uz testovali, nadchody sa mozu dorobit aj potom.

Re: 3 pruhovy Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2005 12:08
od Milos
aquila napísal:
romanca napísal:Myslite si, ze je realne aby sa pristavny most stal po dobudovani tohto useku stal trojpruhovy v kazdom smere? podla mna by to mohlo byt velmi dobre riesenie.


a myslim ze aj nutne :) lebo teraz sa ten treti pruh tak nejako aj tak vytvara :) takto by sa to aspon zoficialnilo ...


Tiez som toho nazoru, ze pri snahe kompetentnych by to mozne bolo. Terajsi odstavny pruh by snad bolo mozne upravou zvodidiel, prip. nepatrnou zmenou rozvrhnutia jazdnych pruhov este trosicku rozsirit a nasledne z neho urobit jazdny pruh pre pomalsie vozidla plus symbolicky odstavny pruh, ved na tomto moste aj tak nemoze byt pri platnych dopr. predpisoch 130-ka, ale len 80-ka, nakolko sa uz nachadza v meste.

Re: Stavba aktualne

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2005 12:08
od aquila
B; napísal:Jedna aspon trochu pozitivna sprava:

Ked som v sobotu prechadzal po Einsteinovej, bolo tam niekolko robotnikov aktivne cinnych na stavbe.
Takze je asi v plane to dokoncit, ved uz nechyba vela, ja by som to z laickeho hladiska videl na spojazdnenie do 2 mesiacov, realita asi bude ina.

Este chyba dopojit jednu stranu zjazdu z Pristavneho mosta (najazd hore), cast smeru na D2 je uz vyasfaltovana, zemne prace sa zdaju byt ukoncene, kanalizacia je uz tiez osadena, precerpavacky som cital uz testovali, nadchody sa mozu dorobit aj potom.

podla vsetkeho to aj otvorene bude, ale asi az po lete. co je skoda.

Re: 3 pruhovy Pristavny most

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2005 16:17
od Jonathan
Miloš napísal:[Tiez som toho nazoru, ze pri snahe kompetentnych by to mozne bolo. Terajsi odstavny pruh by snad bolo mozne upravou zvodidiel, prip. nepatrnou zmenou rozvrhnutia jazdnych pruhov este trosicku rozsirit a nasledne z neho urobit jazdny pruh pre pomalsie vozidla plus symbolicky odstavny pruh, ved na tomto moste aj tak nemoze byt pri platnych dopr. predpisoch 130-ka, ale len 80-ka, nakolko sa uz nachadza v meste.


na

http://www.dalnice.com/pojmy/pojmy.htm#rozdil

je pisane, ze v tuneloch a na mostoch odstavny pruh byt nemusi. Neviem, ci normy platia stale rovnake aj u nas ako u susedov, ale ak ano tak nic nebrani, aby miesto odstavneho pruhu, bol pruh priebezny, ktory by sluzil pre mestsku dopravu.

Inak moj nazor je, ze obidva dialnicne mosty, by mali byt troj pruhove. Uvidime, ked dostavaju D1.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2005 14:13
od aquila
cez vikend som cez einsteinovu isiel. jeden pruh je uz aj vyasfaltovany, a uz je to v docela pokrocilom stadiu. cize ukoncenie po lete je docela realne (ak samozrejme zase nebudu problemi s peniazmi)

fotak som bohuzial mal v kufri a nejako sa mi nexcelo zastavovat 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 22:38
od aquila
pridavam odkaz na velku podrobnu mapu

http://www.ssc.sk/custom/img-content/pr ... ny_big.jpg

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 14:56
od Caesar
aquila napísal:cez vikend som cez einsteinovu isiel. jeden pruh je uz aj vyasfaltovany, a uz je to v docela pokrocilom stadiu. cize ukoncenie po lete je docela realne (ak samozrejme zase nebudu problemi s peniazmi)

fotak som bohuzial mal v kufri a nejako sa mi nexcelo zastavovat 8)


Problémy s peniazmi nie sú, zatiaľ. 8)

Fotky zo stavby

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2005 15:06
od Majkl
Fotografie z tejte stavby si môžete pozrieť v odseku Fotogaléria:

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=31

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2005 15:11
od aquila
wow, majkl! vrela vdaka!. vidno ze prace su uz docela pokrocile a dokoncenie do konca roku je docela realne :)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 10:43
od eucitizen
Caesar,

som sa pozeral na fotky a som si vsimol ze pri Inchebe usek dialnice sa prehlbuje do zeme. to tak bude aj po dokonceny, alebo to sa musi este vyrovnat?
Mam este jeden dotaz, nebolo to lepsie uz urobit 6 pruhovy usek?

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 11:25
od Čavo
eucitizen napísal:Caesar,

som sa pozeral na fotky a som si vsimol ze pri Inchebe usek dialnice sa prehlbuje do zeme. to tak bude aj po dokonceny, alebo to sa musi este vyrovnat?

Pokiaľ viem má byť pod úrovňou.
eucitizen napísal:Mam este jeden dotaz, nebolo to lepsie uz urobit 6 pruhovy usek?

Myslím, že to tam už nie je kam dať (musia byť odstavné pruhy), ale i tak Einsteinova bude prakticky osempruhová, len budú od seba fyzicky oddelené rýchle a pomalé pruhy. ;-)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 18:05
od aquila
presne ten usek je ciastocne pod urovnovou a budu tam navyse este protihlukove bariery => ochrana obyvatelov.

myslim ze je to docela sikovne riesenie, hlavne presne ako povedal cavo, budu tymto aj oddelene pomale a rychle pruhu ako aj vnutromestska doprava od tranzitu.

inak dneska som tadial siel a uz je to silne v pokrocilom stadiu.

akurat ten most od incheby/sadu janka krala ma hrozne blbe znacenie.

jo a taka perlicka, usek medzi pristavnym mostom a lafranconim je najvytazenejsi dopravny usek v celej republike. a vlastne to bude nepriamo aj prvy 8 prudovy v republike :)

inak ak by sa urobila uz 6 prudova, tak by bolo velkym problemom pristavny most ktory by bol hrdlom...

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 18:12
od random
hmm ... myslim ze v niektorych pripadoch nieje potrebne pri 6pruhovych dialnicnych usekoch mat odstavny pruh ... teda je tam asi urcita vynimka ... v prahe maju takto urobenu minimalne D1 a obchvat mesta (ale ten nie je klasifikovany ako D)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 18:21
od aquila
random, ked som dneska tadial isiel, tak ti ani neviem, ci tam vobec je odstavnymi pruhmi pocitane, lebo sa mi to zda byt docela uzke aby tam voslo 6 pruhov..

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 18:54
od random
no v prahe (lebo len odtial mam taketo skusenosti) to bolo poriesene tak ze klasicka dialnica 26,5/100 bola rozdelena na kazdej strane troma pruhmi... takze asi sa vojdu :o) ... ale bola to cista vrazda ... lebo ked kolo mna prefrcal nadrzany kamion (povolena bola 80ka a on isiel aspon 120) mal som plne gate ;)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 19:33
od aquila
presne na to som inak myslel aj ja :) na prahu :)

ale teraz vazne, neviem si predstavit ako by sa tam dalo 6 aut vedla seba. 5 aut este hej, ale 6 ee

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 19:59
od bystrik
keby mohli kamiony jazdit len v pravom krajnom pruhu a nemohli obiehat, tak sa tam podla mojho laickeho oka sest pruhov pri cca 8O km/h vojde. spomente si dopravne obmedzenia napr. na nemeckych dialniciach, ako su tam zuzene pruhy. na dvojpruhovu dialnicu sa zrazu vojdu styri pruhy.

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:56
od Caesar
Podľa mojich informácií, na tomto úseku nie sú žiadne výrazné problémy. Úsek by mal byť otvorený "načas" alebo možno aj skôr. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:37
od Alexander Velky
Inak mohol by byť raz otvorený aj nejaký úsek skôr, v ČR je to bežným javom, aj o dva mesiace v niektorých prípadoch. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:36
od aquila
Alexander Velky napísal:Inak mohol by byť raz otvorený aj nejaký úsek skôr, v ČR je to bežným javom, aj o dva mesiace v niektorých prípadoch. :lol:


clovece, ty tusim mas zalubu v sci-fi :lol:

ale nie, co som niekde cital/videl/pocul mozno sa o kusok skorej otvori einsteinova / pristavny .. ale uprimne ? pochybujem :) stat zase nieco posere :roll:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:44
od Alexander Velky
aquila napísal:
clovece, ty tusim mas zalubu v sci-fi :lol:

ale nie, co som niekde cital/videl/pocul mozno sa o kusok skorej otvori einsteinova / pristavny .. ale uprimne ? pochybujem :) stat zase nieco posere :roll:


Tak reálne to tam zatiaľ vyzerá dosť dobre a práce napredujú dosť rýchlo, tak prečo nie? :lol: