Stránka 184 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 07:51
od pohodak
jozin z bazin napísal:Na zvysenie respektovania linioveho riadenia pomoze asi iba usekove meranie rychlosti s automatickym generovanim pokut.
Policajne hliadky dokazu vyriesit za hodinu par jedincov, ostatni vodici mozu bez obav pokracovat dalej nadlimitnou rychlostou.
A keby sa nebodaj nasiel vodic, co by sa odvazil dodrzat MPR 60 km/h, tak by paradoxne sam sposoboval rizikovu situaciu. A este by aj bol za blbca :?


na zvysenie respektovania linioveho riadenia resp. MPR vo vseobecnosti treba zacat uplne inde - nastavenim zmysluplnych hodnot MPR, lebo ked niekde na D/RC chyba 10 metrov zvodidiel, nikto tam nepracuje a my tam mame 3 mesiace 80ku tak toto nikto v zivote respektovat nebude :idea:

ja jazdim na dialnici 130, v obci 50, mimo obce <95 (podla GPS) ale tieto nezmyselne obmedzenia na SK ma zacinaju uz neskutocne vytacat, subjektivne to je daleko najhorsie z okolitych krajin

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 12:48
od ondrejko_t
svojho času, keď ešte MPR bola v obci 60tka, kolovala stará dobrá hláška - prečo v sp. štvrtku dali 40tku? aby šoféri dodržiavali 60tku.
súhlasím, že častokrát je to na hlavu. ale často krát je 60tka práve pre to, aby šoféri nešli 90tkou. áno, možno sme na tom najhoršie z ok. krajín, ale aj máme jedných z najhorších vodičov podľa mňa.
šofér, ktorý na SVK nedodržiava rýchlosť či sa nepripúta jak je rok dlhý, len prejde hranice s AUT a už je pripútaný a jazdí predpisovo. kto ho vie prečo.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 13:21
od Kvík
Toto je presne cesta do pekla a tiež dosť hlúpy argument. Jediné korektné riešenie je nastaviť rýchlostné obmedzenia zmysluplne (a teda často výrazne benevolentnejšie, než sú dnes), ale potom ich zase dôsledne vymáhať.
Nepochybujem, že bežnej slovenskej náture presne tento druh bordelu vyhovuje, ale dobre to nie je. Pritom minimálne odkedy sa platí mýto, infraštruktúra na masové úsekové meranie v podstate existuje a keby sa chcelo, riešiť sa to dá.

Inak policajtov na cestách vlastne ani nevnímam. K dnešnému dňu mám najazdené 56244 km, z toho asi 50000 na Slovensku a pritom ma zatiaľ zastavili jediný raz, a ani to nie kvôli rýchlosti.
Navyše viem, že ma radar odmeral ísť viac ako MPR+10 km/h aspoň trikrát (práve na takýchto miestach), ale ani tak nikdy neprišla žiadna pokuta ani nič.
A ešte ich občas vídam odchytávať nejakého chudáka, čo ide po diaľnici 180+ km/h, inak skoro nie sú.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 13:58
od jozin z bazin
pohodak napísal:
jozin z bazin napísal:Na zvysenie respektovania linioveho riadenia pomoze asi iba usekove meranie rychlosti s automatickym generovanim pokut.
Policajne hliadky dokazu vyriesit za hodinu par jedincov, ostatni vodici mozu bez obav pokracovat dalej nadlimitnou rychlostou.
A keby sa nebodaj nasiel vodic, co by sa odvazil dodrzat MPR 60 km/h, tak by paradoxne sam sposoboval rizikovu situaciu. A este by aj bol za blbca :?


na zvysenie respektovania linioveho riadenia resp. MPR vo vseobecnosti treba zacat uplne inde - nastavenim zmysluplnych hodnot MPR, lebo ked niekde na D/RC chyba 10 metrov zvodidiel, nikto tam nepracuje a my tam mame 3 mesiace 80ku tak toto nikto v zivote respektovat nebude :idea:

ja jazdim na dialnici 130, v obci 50, mimo obce <95 (podla GPS) ale tieto nezmyselne obmedzenia na SK ma zacinaju uz neskutocne vytacat, subjektivne to je daleko najhorsie z okolitych krajin


ale pri liniovom riadeni je praveze predpoklad, ze rychlostne obmedzenia sa upravuju dynamicky podla aktualnej situacie a maju svoj realny vyznam, niesu to kadejake zabudnute obmedzenia alebo dlhodobe "neprace" na ceste. Ale to si vodici asi nedokazu uvedomit, ze znizenie rychlosti moze pomoct plynulosti premavky (alebo im to nedovoli ich ego, ze preco by mali prave oni znizit rychlost ...)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 14:48
od pohodak
ondrejko_t napísal:svojho času, keď ešte MPR bola v obci 60tka, kolovala stará dobrá hláška - prečo v sp. štvrtku dali 40tku? aby šoféri dodržiavali 60tku.


ja som kludne okej aj s tymto pristupom, pokial nebude PZ SR rozdavat pokuty za jazdu MPR+20, tak ako je napisane nado mnou - nech daju zmysluplnu MPR a tvrdo vymahaju jej dodrziavanie

jozin z bazin napísal: ale pri liniovom riadeni je praveze predpoklad, ze rychlostne obmedzenia sa upravuju dynamicky podla aktualnej situacie a maju svoj realny vyznam, niesu to kadejake zabudnute obmedzenia alebo dlhodobe "neprace" na ceste. Ale to si vodici asi nedokazu uvedomit, ze znizenie rychlosti moze pomoct plynulosti premavky (alebo im to nedovoli ich ego, ze preco by mali prave oni znizit rychlost ...)


v tomto kontexte je jedno ci sa to nastavuje staticky alebo dynamicky, pointa je ze to ma byt nastavene zmysluplne a to sa nedeje...aj v takom boriku mas PDZ a realne tam funguje zimny a letny rezim bez ohladu na to ake su vonkajsie poveternostne podmienky, je takmer iste ze rovnaky vysledok by sme mali aj keby sa zaviedlo na useku BA-TT

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 17:15
od mike007
v tomto kontexte je jedno ci sa to nastavuje staticky alebo dynamicky, pointa je ze to ma byt nastavene zmysluplne a to sa nedeje...aj v takom boriku mas PDZ a realne tam funguje zimny a letny rezim bez ohladu na to ake su vonkajsie poveternostne podmienky, je takmer iste ze rovnaky vysledok by sme mali aj keby sa zaviedlo na useku BA-TT

ale PDZ na D1/D2 v BA je uz na urcitej urovni logiky a ma svoje opodstatnenie.... ked tam je 60, tak to ma zmysel a ma sa 60 naozaj ist... bodka.
znizi to pritok vozidiel do konkretneho pripojneho uzla... nerespektovanim PDZ sa zbytocne vytvaraju narazove kolony a hlupaci vodici idu sami proti sebe, mysliac si, ze budu kdesi rychlejsie - ale paradoxne si sposobia opak...
ta 60ka tam nie je furt a ked to situacia dovoluje, je tam stovka, co je na mestsky dialnicny prietah OK

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2023 09:50
od pohodak
ano da sa povedat ze v ramci BA to funguje este kolko tolko podla zdraveho rozumu ale to je akurat vynimka potvrdzujuca pravidlo

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2023 10:04
od ondrejko_t
čo dodať na SVK, keď si vyrábame značky na značky, ale nedodržiavame normy a vyhlášky / zákony.
a keď šoféri nepoznajú základné zákony fyziky.

na druhej strane, v pia som šiel cez čertovicu smerom na BB a na min 4 úsekoch bola znížená rýchlosť prenosným značením na 50 so značkou práce na ceste, ale po prácach, ľuďoch, materiáloch či čomkoľvek, ani chýru, ani slychu, len naraz koniec obmedzenia.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2023 16:36
od metelesku.blesku
Za Piešťanmi na 67-68km D1 je už mesiac obmedzenie na 80km/h potom, čo odtiaľ odstránili predchádzajúce zúženie a presmerovanie jedného pruhu do protismeru. Čiže plnohodnotne prejazdné 4 pruhy bez akýchkoľvek prekážiek.
A potom sa tu niekto (NDS) sťažuje, že vodiči ignorujú obmedzenia rýchlosti. No nech idú do r.t., keď si nevedia urobiť poriadok sami u seba a robia si z vodičov prdel. Po takejto skúsenosti sa dá viac, ako len očakávať, že vodiči budú spomaľovať až vtedy, keď skutočne pred sebou uvidia fyzické prekážky na ceste.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 15:45
od badger-FB
MB (som si dovolil skrátiť ťa :D ): bingo, ja hovorím to isté, bezdôvodné zníženia maximálky na diaľnici bežne na 80 alebo až 60 keď to nie je potrebné, sa ignoruje a NDSka a jej BOZP technik sa čuduje, prečo je tomu tak. Dtto cesty I. triedy, robia zvodidlá na hlavných ťahoch, ale aj keď sa nepracuje tak tam zostáva 50tka ... a niekto sa diví, že sa riskantne predbiehajú tých, čo idú pre istotu 45 lebo čo keby tam merali?

Kebyže to aspoň otočia. Občas sa im to podarí. Za najhoršie považujem, keď jednu zakryjú plachtou a ďalšie vynechajú ... inak vždy platí formulka, že vodič má predovšetkým brzdiť pomaly, čiže v istej rýchlosti, ak sa toto stane, tak nie je nevyhnutné ísť maximálkou presne od značky. (ale zase apelujem, treba argumentovať a to môže ten, ktorý pozná predpisy)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 08:17
od ondrejko_t
no, síce OT k tejto téme, ale čo sa značiek týka, topka to je teraz v BB, kde opravujú 4prúdovku. 70tka je zakrytá, ktorá platila aj mimo obce (za Jakubom na Donovaly). ale koniec obce zas ruší 50tku, takže namiesto zníženia, paradoxne, rýchlosť zvýšili až po ďalšiu značku. asi to tak úplne nechceli, ale vďaka Bohu za každý taký omyl :D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2023 11:50
od korfo27
Dneska ráno na výjazde s BA v mieste Muk Vajnory. Stály bager s kliešťami vedľa tej budovy čo patrí MV.(je to tá budova čo je na každom vjazde do BA) Ide k zemi už asi

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2023 19:19
od badger-FB
Dúfajme. Kedysi (už za existencie SR) takto raz dali niekde bager pri nejakej hlavnej ceste/diaľnici. Potom ho rozložili, akože vysunuli hydrauliku, opreli do zeme. Vyzeralo to fajn. Potom dlho nič. A potom a to si pamätám dodnes, rameno bolo zdvihnuté a na ňom zavesený banner, ktorý propagoval nejaký nevestinec v druhej krajine. :D Alternatívna obdoba bola potom na autobazár. Stále ten istý "pán podnikateľ", ktorého potom jedného krásneho dňa "odpratali".
Ale to nebude tento prípad. :) Teda nie v tej druhej časti, inak dúfam, že nezostane pri rozloženej technike, aby sme v 2025 previezli, teda hlavne NADka, aby sa uľavilo niektorým úsekom v BA. Že nebudeme svedkami ságy o nečakaných nálezoch, spornej výslednej cene etc.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2023 19:45
od badger-FB
Bratislava - Bernolákovo by mohol byť úsek, kde by počas prác na Seneckej ceste ( I/61 ), nemuseli vodiči platiť za prejazd: viewtopic.php?f=35&t=26626 + niečo je aj tu https://sita.sk/nasadoprava/usek-d1-by- ... a-dopravy/

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2023 22:32
od Vlados
Nemusel by, dá sa zakúpiť mesačná známka alebo stáť v zápach ako inde na Slovensku pri reko...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2023 08:18
od Jonathan
pri oprave mosta v Piešťanoch bol úsek Lúka - Horna streda bez poplatku
Pri výstavbe podjazdov pod železnicu v Trenčíne, bol úsek od SSÚD po Trenčín bez poplatku

Ja nevidím ako problém, že počas rekonštrukcie bude úsek bez poplatku. Samozrejme, musí to byť iba počas rekonštrukcie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2023 09:24
od sapphire
tak isto je teraz bez poplatku úsek pri Seredi

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2023 16:31
od korfo27
Na križovatke D1/D4 bolo včera v pohybe okolo 20ks strojov realizovali prekladky sietí a navážali násyp na vetve TT - Rača a tiež realizovali aj zarazanie larsen. Robia na oboch stranách diaľnice D1

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2023 09:33
od jozin z bazin
Rozširovanie diaľnice D1 a dostavba križovatky D1xD4 (október 2023)
https://www.youtube.com/watch?v=GJXZYsH90Lw

viac-menej iba propagacne video.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2023 14:31
od metelesku.blesku
Ako všetko, čo vychádza von z NDS (v tomto prípade síce kolaborácia s BSK, ale videá NDS sú úplne rovnaké, resp. viac infantilné) a namiesto toho, aby poskytovali normálne informatívne a faktografické videá od nich, tak ich máme od nadšenca "Popradská okružná".

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 08:28
od sapphire
no tak sú to videá pre širokú verejnosť, aby menej pindali, nie pre nás 8+ ludí čo nás to zaujíma podrobnejšie :D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 19:48
od metelesku.blesku
Sledovanosť videí Popradskej okružnej na youtube je násobne vyššia, ako videí NDS, pričom prvé videá z výstavby začal dodávať len pred rokom. Jeho videá sú konceptom dosť podobné vidám ŘSD.
Fakt by sa v NDS mohli nad sebou trochu zamyslieť.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2024 16:22
od krompacik

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2024 18:30
od Vlados
na tom videu krásne vidno že búraný most nepotrebuje náhradu https://youtu.be/poCKsCAp4Tg?feature=shared&t=250. o 1km vedľa je nový podjazd pod D1 (cesta II/127)