Stránka 182 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2022 19:57
od janso
Xisco napísal:@janso

Brácho, si na Slovensku. Opýtaj sa tú otázku tak za najskôr za 2-3 roky :)



Snazim sa byt optimista ;)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2022 07:41
od pristy27
Rada UVO je stale na dovolenke? Nejako je ticho aj po 45 dnoch...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2022 11:35
od ullsus
Z Doležalovho fb:
KONEČNE MÁME ZELENÚ PRE KRIŽOVATKU D1xD4

Rada ÚVO definitívne zamietla odvolanie neúspešného uchádzača a tak výstavbe križovatky diaľnic D1 a D4 už nič nebráni. Národná diaľničná spoločnosť v krátkom čase podpíše zmluvu so zhotoviteľom, ktorý následne (do 30 dní) pristúpi k reálnemu plneniu, teda začne s projekčnými prácami a so stavebnými prácami na všetkých objektoch, ktoré nie sú dotknuté jeho technickým riešením. Všetky podrobnosti o priebehu verejného obstarávania zverejníme v livestreame na budúci týždeň tak, ako sme sľúbili.

Križovatku postaví poľská firma Budimex za 110,85 milióna € a doba výstavby by mala byť 3 roky. V rámci prác sa zrekonštruuje diaľnica D1 na úseku Bratislava – Triblavina, zároveň sa na tomto 3,6 kilometra dlhom úseku diaľnica zdvihne a rozšíri a skompletizuje sa aj informačný systém.

Súčasťou zadania bolo urýchlenie a priorizácia výstavby vetiev, čoho výsledkom je, že kľúčový smer Trnava - Jarovce ako aj ďalšie vetvy bude možné sprejazdniť skôr a otvárať ich budeme postupne.

Najprv bude zrealizovaná obchádzková trasa pre vedenie dopravy z D1 a otvorený smer z D4 na D1 (Jarovce – Trnava) ako aj smer D1 na D4 (Trnava- Stupava). V ďalšom míľniku napojený opačný smer z D1 na D4. Celková lehota výstavby bude 1100 dní

Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=60 ... 7121493377

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2022 13:33
od aquila
paradoxne ma to aj tesi, kedze si tu budimex urobi urcite aj vacsie zakladnu a budu aspon lepsie sutaze (snad)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2022 16:05
od expwy
Za Budimexom sú Španieli, ktorí stavali D4/R7.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2022 19:42
od badger-FB
taká fi mala byť rovno vylúčená, to je môj pohľad
od nelegálnej ťažby materiálu cez nebezpečný odpad..
to sa tu rok vyberá takáto firma teda..
asi sa tomu nerozumiem

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2022 10:29
od jarino
Budimex ťažil nelegálne materiál?
Veď doteraz tu ani nepôsobili.
Je to spoločnosť vo vlastníctve Ferrovial, ktorá rozširuje svoje pôsobenie z Poľska postupne do Česka aj na Slovensko.
Neexistujú zákonné dôvody túto spoločnosť z VO vylúčiť.

Ak štát má problém s praktikami D4R7, musí si to riešiť s nimi...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2022 10:08
od vladik67
Jarino, to bola reakcia na druhého v poradí, aspoň tak som to pochopil ja.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2022 12:56
od metelesku.blesku
Druhý v poradí bol Budimex, ktorý sa doteraz súťaží nezúčastňoval, resp. žiadnu ešte nerealizoval.

Pochybenia pri stavbe D4R7 treba otieskať o hlavu hlavne zástupcom štátu dosadeným v úradoch životného prostredia za bývalého ministra maďara, straníckeho kolegu iného maďara vo vedení ministerstva dopravy. Keby nebolo týchto "nevidím-nepočujem-nepoviem" opičiek, tak štát by zhotoviteľovi D4R7 klepol po prstoch už v zárodku ich potreby ťažiť tam, kde nemali povolenia a voziť bordel do násypov.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2022 17:31
od badger-FB
zmiatla ma reakcia od expwy v tom, že kto vyhral, bez ohľadu na to, že tam neboli alebo boli 2., tak som len okomentoval, že nemali ani čo súťažiť (nemal som naštudované kto sa zúčastnil súťaže, dohľadal som to až teraz: strabag-porr, budimex, doprastav, váhostav) a tá info, že za budimexom je ferrovial mne moc nepovedala do "vlastníctva" než do poradia, ja poznám "miestne firmy" kvôli preverovaným prepojeniam, slušne povedané, ale ja som z toho vyvodil záver aký usúdil vladik, tak som len napísal, že ich mali rovno vyhodiť z tendra. a aj keď sa akože bránia, nehrajme sa tu na neviem čo. tá firma je podozrivá alebo jej bolo všeličo dokázané a je to na súdoch. štáty bežne vedia vyradiť firmy aj za ďaleko iné veci, od neleg. zamestnávania až po.. bežne, talianskom začínajúc, je fakt, že občas tam vyletí do luftu nejaký úradník na strane práva, ale inak to proste nejde, lebo tu je vidieť za "čo staviame" - "aká je kvalita" a inde stavajú za menej a lepšie. tak asi tak. no, ale keďže teda samostatne tam neboli, tak som to uviesť nemal. :) ÚVO sa pozerá "len" na nejaké procesné postupy.. my sa tu musíme viac pozerať na postupy z minulosti od narábania s odpadmi, ŽP, všetko veci na ktoré sa má dbať viac a viac, vrátane finančných machinácií etc. a už takéto fi vyraďovať, nekompromisne, aby si to tie ďalšie rozmysleli. dtto nejaké konkurzy, o.k. skrachoval si, tak ale nebudeš súťažiť v žiadnej právnej podobe po dobu 5 rokov. a nie ako to je tu že sa otrasú, škody zaplatí pán X a oni si idú ďalej..
to, že súťaží iná ich firma v ich vlastníctve, je mi jasné, že to zákonne nejde eliminovať, ak na to nie je iný "ban"
keďže máme dobu obrovských firiem, akvizícií etc., tak je to ťažko realizovateľné
tak uvidíme, čo Budimex na Slovensku dokáže :)
čo sa týka maď. straníkov, tak by som tam zaradil aj spravodlivosť, pretože mal dohľad nad "pozemkami" a tam sa fakt preliali milióny z daní do súkromných vreciek. akože legálne, ale je to v štádiách.. na každého pomaly príde. mal by sa regulérne zverejniť zoznam (ako existoval aj pri nebakovkách - dodnes sa nezverejnil), aby sa národ prebral zo snov o poctivosti niektorých ľudí, no viac to rozvádzať nechcem
takže ak to vyznelo zle, tak sorry

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2022 20:24
od zakaznik
Ten semafor na Triblavine programoval nejaký osol a zdá sa, že to nikomu neprekáža.

Dosť dlho púšťa len smer od Metra do Senca a nič iné. :D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2022 21:27
od metelesku.blesku
Áno. A každý piatok, ak je prúser na D1 v meste, to tam potom aj tak vyzerá, keď cez to ľavé odbočenie na jeden interval prejde max. 4-5 áut alebo jeden kamión a dve autá... kolóna na kilometer.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 07:39
od sapphire
tak prioritný smer je BA-SC aby sa neupchávala Cesta na Senec
a nie je tam náhodou senzorový snímač v asfalte? predpokladám že áno a keď sa tam niekto zastaví 5m od križovatky tak sa netreba čudovať

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 12:07
od metelesku.blesku
A keď už niekto na tom snímači zastaví, tak sa ľavý smer púšta presne tak krátko, ako som napísal. A keďže je tak krátky interval, upcháva aj priamy smer, ktorý je potom zbytočne pustený, keď cez neho nemá kto prejisť, lebo stojí v kolóne kvôli nemožnosti iných odbočiť vľavo.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 14:31
od zakaznik
Možno je tam nejaký snímač. Podstatné ale je, že je to pokazené.

Zvláštne je to vzhľadom na to divadlo, ktoré sa robí okolo nedokončenej križovatky d1 x d4. A trasa, ktorá túto križovatku priamo nahrádza, nikoho nezaujíma. Týždne dodrbaný semafor nikto nerieši.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 14:44
od sapphire
no pravda že tá križovatka mohla byť inak riešená, možno velkokapacitným kruháčom alebo to odbočenie vľavo mohlo byť riešené mimoúrovňovo

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2022 09:17
od metelesku.blesku
Malo byť riešené mimoúrovňovo. Je na to aj projekt aj územná rezerva. Ale skôr, ako prerobia I/61 na 4 pruhy, tam MÚK nebude. Tu sa nerozmýšľa koncepčne už dobrých 30 rokov, iba sa látajú veci až keď je doprava neúnosná.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 13:13
od metelesku.blesku
NDS podpísala s poľskou firmou Budimex zmluvu na výstavbu chýbajúcej križovatky bratislavského obchvatu s diaľnicou D1. Cena je zhruba 110 miliónov eur, stavbu zaplatí štát.


https://dennikn.sk/minuta/3128496

Na crz zmluva zatiaľ nesvieti.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 14:25
od aquila
konecne ... tak uvidime ako sa s tym popasuju, ale kedze je to firma z obchvatu a kopu strojov je este "volne pohodenych" pri rovinke, tak mozu zacat temer hned :)

len ozaj skoda, ze kvoli neschopnosti NDS a ministerstva sa presrala dalsia stavebna sezona ..

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 15:35
od cPalo

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 20:16
od Vlados
ak budú obchádzkové trasy takto, tak zostanú 2+2. pre 3+3 by bolo potrebné použiť oba mosty ponad D4 a aj oba podjazdy.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 21:12
od JozefM77
Od BA su tam aj tak len 2 pruhy tak sa to len predlzi o tu obchadzku. Ano, horsie to bude smerom do BA

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2022 21:32
od jozin z bazin
aquila napísal:konecne ... tak uvidime ako sa s tym popasuju, ale kedze je to firma z obchvatu a kopu strojov je este "volne pohodenych" pri rovinke, tak mozu zacat temer hned :)


Jaaaaj, to este vela vody cez Sursky kanal pretecie, kym sa zacnu bagre startovat :-)

viewtopic.php?f=35&t=26371
Budimex najprv bude musieť začať s projektovým inžinierstvom s cieľom získať všetky potrebné stavebné povolenia.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2022 06:48
od RudoLM
Nový Web pre križovatku

https://www.d1d4.sk/

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2022 15:42
od JaNY
2.5 km protihlukovych stien,ked tam neni ziadna rodinna zastavba? Vyzera to potom ako na bobovej drahe.