Stránka 175 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 12:58
od jozin z bazin
No neviem, ale moja interpretacia je taka, ze par metrov plati 60 a potom 100.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 13:07
od Miro
viewtopic.php?f=35&t=25672

Polícia pátra po mužovi, ktorý išiel po D1 na elektrickej kolobežke.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 13:09
od Miro
Jožin, máš pravdu, tie značky nie sú v jednej úrovni. A tá 100vka platí aj v ľavom uzavretom pruhu.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 13:19
od KN.SK
47096 Dosť nezreteľný obrázok, snímaný za jazdy (ja som neriadil) ešte v sobotu 21. augusta t. r. Chcem sa opýtať, či to je to otáčacie, rolovacie PDZ? 1654

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 13:35
od pa3ck
Podľa mňa je tá čierna plocha svetelný panel (teda ciele sa zrejme budú zobrazovať podľa aktuálnej situácie). Pri rolovacích značkách nie je dôvod, aby neboli zelené.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 13:43
od Sentilj
KN.SK napísal:47096 Dosť nezreteľný obrázok, snímaný za jazdy (ja som neriadil) ešte v sobotu 21. augusta t. r. Chcem sa opýtať, či to je to otáčacie, rolovacie PDZ? 1654


To čierne je digitálny panel, kde sa budú zobrazovať resp. meniť ciele podľa vyťaženosti, napr. ak bude zasekaný Prístavný, tak navedie na Lužný most. Rolovacími PDZ som myslel malé šedé štvorcové, sú asi o polovicu menšie ako svetelné PDZ, vidno ich je napr. na Pečni pred D1xD2 alebo aj pred Prístavným m. v smere od TT, majú tuším 3 strany-polohy: 100, preškrtnutá 100, resp. koniec všetkých obmedzení. Znalešjí opravte ma ak sa mýlim. Zároveň ďakujem insiderom StVo a ďalším za zaujímavé doplnenie faktov k novej líniovke.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 14:26
od Miro
A prečo sú vlastne tie tabule biele? Nemali by byť zelené (teda okrem tých svetelných panelov)?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 19:52
od cPalo

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2021 21:19
od jozin z bazin
Myslim, ze ten clanok ma iba zbytocne bulvarny nadpis, nic nove v nom nebude.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2021 16:53
od Miro
Dnes doobeda po desiatej hodine som išiel prvýkrát po D1 do Bratislavy odvtedy, ako spustili líniové riadenie. Tam, kde býval začiatok Bratislavy, je koniec 110, takže po prvý portál platí 130. Na ňom svietila 120, potom na ďalších 100, 100, 80, medzi Gagarinkou a Prístavným mostom 60 a na Prístavnom moste 80. Za ním som išiel dolu na Einsteinovu a prisámbohu, že som si nevšimol, či je tam koniec diaľnice a začiatok Bratislavy. Išiel som v ľavom odbočovacom pruhu a musel som dávať pozor na toho predo mnou, ktorý nejako čudne spomaľoval a na poslednú chvíľu potvrdil smerovkou, že odbočuje doľava.
Podľa môjho skromného názoru ten koniec stodesiatky ani nemusel byť a prvý portál by sa hodil už za odbočením vpravo do mesta.

Vodiči v drtivej väčšine jazdia popamäti, čiže v celom úseku 100-110, resp. čo situácia dovolí, bez ohľadu na to, čo tam svieti. Takže za Gagarinkou namiesto toho, aby sa išlo plynule tou šesťdesiatkou, tak sa dobrzďovalo do kolóny, až sa to chvíľami takmer zastavovalo.
Jeden expert ale išiel v ľavom pruhu asi 80-90 už od toho konca 110tky, predbehnúť sa ho nedalo, pretože pravý pruh bol plný kamiónov.

Takže taká je moja prvá skúsenosť s líniovým riadením.

Späť som išiel po Trnavskej a Rožňavskej, takže na diaľnicu do Trnavy som sa napájal pri Zlatých pieskoch. Tam je začiatok diaľnice a koniec Bratislavy, takže 130. Tam by podľa môjho názoru už mohla byť 110. Stotridsiatkou tam nikto nepôjde, ja som tam všetkých predbiehal stodvadsiatkou a stačilo mi.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2021 07:53
od juancarlos
Môže mi niekto ako laikovi polopate vysvetliť čo budú robiť 5 rokov na MÚK D1xD4? Resp. ide sa vlastne dvíhať niveleta D1? A ak áno načo?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2021 10:54
od 1mmortal2
No dva roky to budu len sutazit takze asi tak

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2021 12:56
od traverza42
určite ešte niekto podá vo VO aj námietku ako to zvyčajne býva...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2021 08:52
od tondiego
.....

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2021 20:13
od TruenoCZ
Diaľnice D1 a D4 čaká ŠKANDÁL - najdôležitejšia križovatka v SR nevznikne 5 rokov!

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=mahR-ZA9hnc

TOPSPEED. sk
Vedenie Národnej Diaľničnej Spoločnosti (NDS) na tlačovej konferencii novinárom 25. 08. 2021 predstavilo niekoľko dôležitých faktov. Niektoré motoristov v Bratislave a blízkom okolí veľmi potešia, iné mimoriadne sklamú. Aplikaciou moderného líniového riadenia dochádza koncom augusta 2021 k zásadnej modernizácii dynamického riadenia dopravnej situácie bratislavského obchvatu. To má zrýchliť a zlepšiť dopravu o 10 - 20%. Zároveň je o 11 dní skôr odovzdaná problematická rekonštrukcia polovice diaľničného mosta nad železnicou v časti BA-LAMAČ. To sú skvelé správy.

No fakt, že najdôležitejšia križovatka v SR (prepojenie D1 a D4) nebude hotová skôr než o 5 rokov je však hotový ŠKANDÁL! Dnes totiž ani nie zrejmé, kto ju má postaviť a vláda SR sa s riešením vôbec neponáhľa. Práve naopak, napriek stavbe národného významu a záujmu veci už mesiace nepochopiteľne stoja!

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2021 20:29
od TruenoCZ
… pokračovanie:

ŠKANDALÓZNA KRIŽOVATKA D1/D4 - Čo sa ešte musí stať, aby začali stavať?!

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=1iZY-y88joc

TOPSPEED. sk
V prvom videu na tému križovatka D1/D4 o ktorej stále viac ľudí, no hlavne odborníkov tvrdí, že má nie národný, ale medzinárodný význam sme slúbili, že sa téme ešte budeme venovať.
Pred kamery sme do diskusie pozvali vskutku fundovaných hostí, ktorí majú k tomuto fiasku a zúfalstvu slovenska nie len čo povedať, ale budúcnosť kľúčovej križovatky a jej dokončenie, či núdzové otvorenie môžu aj reálne ovplyvniť.
Naše pozvanie prijali:
Generálny riaditeľ NDS p. TLAPA,
trojnásobný ex primátor Vajnôr a ex aktivista v OZ Triblavina Ján MRVA
a úspešný stavebník, ex poradca ministra dopravy, specialista na PPP projekty a cestné stavby Milín KAŇUŠČÁK.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 09:00
od Cybersoc
Mrva tam toho nataral, z velkej casti je to jeho maslo na hlave

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 16:08
od pristy27
Cybersoc napísal:Mrva tam toho nataral, z velkej casti je to jeho maslo na hlave


Pravda, pan Mrva toho zmrvil naozaj dost a vynutil si riesenie, ktore je komplexnejsie a zlozitejsie na implementaciu. Moze aj zaroven aj za to preco krizovatka Triblavina v je stave v akom je...
Mimochodom, terminy na D4 a R7 su viac-menej zverejnene, ako je to s Triblavinou? Preco stale nebola otvorena?

Zaujalo ma tiez vyjadrenie sefa NDS, ze uz neplanuju rozsirenie starej seneckej, co tym chcel povedat, ze sa na to uplne vykaslali?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2021 23:14
od bzzi
V tomto článku https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25705&view=unread#p242782 je foto križovatky D1/D4 s čiastočne postavenými križovatkovými vetvami. Do akej miery to postavia v rámci PPP a čo sa má vlastne dostavať novým tendrom?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 00:08
od metelesku.blesku
Cez PPP už postavili všetko, čo mali, ostatné chýbajúce časti už rieši nový tender.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 07:57
od Vlados
cez PPP sa mali postaviť súvislé križovatkové vetvy, t.j. aj 4 chýbajúce časti popod D1

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 08:50
od bzzi
"... sa mali ..." - tým myslíš, že by to bolo dobré, aby to bolo v PPP, alebo to v zmluve skutočne je a niečo sa bude ešte dorábať?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 12:40
od Vlados
vetvy boli súčasťou súťaže. či boli nejakým dodatkom vypustené treba preveriť.... kľudne ich bude môcť koncesionár PPP dorobiť po úprave D1.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 14:12
od bzzi
Keď pozerám na tie 2 "kúsky", ktoré by stačilo dobudovať, aby aspoň tranzit Trnava-Ivánka a späť mohol prechádzať medzi D1/D4 (cez vajnorskú križovatku), tak tam treba spolu možno 300 metrov. Spomenul som si na tento článok https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1277063-japonci-opravili-zemetresenim-rozparanou-silnici-za-6-dni - príde mi, že to bude približne rovnaká pracnosť. U nás to bude takisto za 6, ale nie dní, bude to možno za 6 rokov :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2021 15:49
od Vlados
Tie 2 "kúsky" sa budú budovať hneď v prvej etape. Nakoľko jej súčasťou sú aj 2 mosty tak prvá etapa nebude realizovaná za 6 dní. Týmto dôjde k trvalému prepojeniu D1-D4. Využije sa to len na odklonenie dopravy z telesa D1 a na smerovanie dopravy z D1 cez MÚK Vajnory na D4, aj to bude na hrane nakoľko most ponad kanál už nebude 3 pruhový ako bolo kedysi počítané ale bude dvojpruhový. Opačne je most len dvojpruhový a pred ním nie je priestor na zbiehanie pruhov od BA a D4, takže sa v prvej etape nebude dať smerovať doprava z D4 na D1.
Neviem prečo NDS a aj mindop stále topédujú s 5 rokmi, keď v tomto počítajú s VO prvé dva roky a 3 roky na kompletnú prestavbu križovatky. Treba tam postaviť 5 a pol mosta. Vhodným postupom sa dá niečo otvoriť už po prvom roku výstavby...