D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod cPalo » 07. Mar 2021 20:40

O koľko metrov sa to akože bude rozširovať, lebo cca 15M/km za +1 jazdný pruh s odstavným na takmer rovine sa mi zdá dosť ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2021 22:02

metelesku.blesku napísal:Nie, nemá. 4 pruh zanikne medzi križovatkami Senec a Blatné za miestom napojenia kolektora križovatky Senec k D1, a to ukončením ľavého pruhu. Približne v mieste bývalého odpočívadla. Križovatka Blatné sa nebude už nijako upravovať.

Ešte si to myslíš? :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 07. Mar 2021 22:12

cPalo napísal:O koľko metrov sa to akože bude rozširovať, lebo cca 15M/km za +1 jazdný pruh s odstavným na takmer rovine sa mi zdá dosť ;)

Nepozeráš na to zo správnej strany. Vozovka sa bude rekonštruovať (rozoberať) v celej svojej šírke a výške a k tomu sa pridajú po dva pruhy v každom smere. Netreba zabúdať na rekonštrukciu mostov na D1 a novú výstavbu mostov podnad D1 okrem II/503, ktorý by sa mal len rekonštruovať + k nemu pribudne "predĺženie" ponad kolektory.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 08. Mar 2021 08:42

Vlados napísal:
metelesku.blesku napísal:Nie, nemá. 4 pruh zanikne medzi križovatkami Senec a Blatné za miestom napojenia kolektora križovatky Senec k D1, a to ukončením ľavého pruhu. Približne v mieste bývalého odpočívadla. Križovatka Blatné sa nebude už nijako upravovať.

Ešte si to myslíš? :wink:

Niečo sa akože zmenilo? Ako by si chcel nazvať tento úsek na mape: https://goo.gl/maps/fgLMJkgCdRUzatLB9 inak, ako "MÚK Blatné", keď je to až za križovatkou Senec? Niekde tam sa to bude zužovať do 3 pruhov :wink:
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 08. Mar 2021 18:40

Ak by sa malo ukončiť 4+4 v smere na TT 1 km pred MÚK Blatné a v smere na BA 0,5 km za MÚK, tak to by bolo fakt "skvelé".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Mar 2021 01:17

Niekde ten 4 pruh museli ukončiť a pokiaľ ho nechceli ťahať zbytočne ďalšie kilometre tam, kde už nemá využitie, tak sa rozhodli ho ukončiť aspoň za dosť vyťaženou a pred málo vyťaženou križovatkou.

Pozri kde končí 4 pruh južne od Wiedňe: https://goo.gl/maps/g12tc4qh5hRvidWs6
Prakticky v križovatke. Takže ten 1km pred križovatkou je ťažká pohoda pre skoncentrovanie áut do 3 pruhov a zároveň premyslenie si, či zísť z diaľnice, alebo pokračovať rovno :)
Ten náš 4 pruh bude končiť rovnako, ukončením rýchleho ľavého pruhu. Nebude to ukončovanie pravého pruhu jeho prechodom do odbočovacieho v križovatke. To je OK pri vetvení diaľnice, ako napr. v križovatke D1/R1, ale nie na nevýznamnej lokálnej križovatke.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod oldmostar » 09. Mar 2021 10:58

No, ked to tak ukoncili juzne od Wiedne, tak to bude urcite dobre.
osobne ale suhlasim s Vladosom.
Zmena poctu by mala byt podla mna na krizovatke. Na krizovatke sa znizi alebo zvysi pocet aut.
Mali to zrusit na krizovatke s 503, alebo 61
Pripadne znizit pocet pruhov tesne za krizovatkou a zvysit tesne pred krizovatkou, aby sa upokojila situacia (znizila rychlost pri rovnakom pocte aut, alebo zvacsili rozostupy) na krizovatke.
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Mar 2021 11:38

Čiže križovatku, ktorá sa postavila pred 3 rokmi ideme nanovo po pár rokoch prerábať, lebo (citujem) "podľa mňa" sa to má robiť na križovatke. Dobré vedieť.

Takisto by bolo dobré vedieť, že ukončenie pravého pruhu výjazdom v križovatke je problémovejší úkon pre kamión idúci ďalej rovno po diaľnici, ktorý sa musí preraďovať o jeden pruh doľava a môže tak vytvárať komplikovanejšiu situáciu na ceste (navyše aj v križovatke, kde sa jeho preraďovanie mieša s odbáčajúcimi vozidlami) vyplývajúcu už len z jeho veľkosti, ako osobné vozidlo, ktoré musí ukončiť jazdu v ľavom pruhu a už len z dôvodu väčšej obratnosti a menšej veľkosti sa vie zaradiť plynulejšie o jeden pruh vedľa. A tomu osobáku môže byť lautr jedno, kde sa mu skončí ľavý najrýchlejší pruh, ktorý je od odbáčacích pruhov (to sú tie najkolíznejšie) najviac vzdialený.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 09. Mar 2021 12:06

Neviem prečo operuješ s prerábkou križovatky? Pri Žiline sa prerábala križovatka, tam to bolo úplne zbytočne. Tu by si rád o 0,5 km skôr skončil so 4+4, aby potom o X rokov bolo potrebné robiť nejaké zmeny.

Ukončenie pravého pruhu by bolo subtrakciou. Je to tak (síce nezmyselne) dlhé roky v BB, a pár rokov je to aj pred BA, dá sa povedať že je to aj v MÚK (tak ukazuje ZDZ). Žiadny problém to nie je ani na tak vyťaženej D1. Subtrakcia je po novom aj vo viacerých MÚK na D1 v meste. Ešte jedna drobnosť, portál pred Blatným bol postavený už pre usporiadanie 4+4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Mar 2021 12:43

Pri Žiline nebudú musieť kamióny pri pokračovaní rovno (na D1) meniť pruhy smerom doľava.

Je to aj pred BA, akurát je to už v intraviláne mesta so zníženou rýchlosťou pre všetkch účastníkov premávky a stále ide o dočasné riešenie, aj keď vieme, aká je jednotka dočasnosti na Slovensku. O.i. bude táto vec doriešená presmerovaním väčšej časti kamiónovej dopravy na D4, čiže potrebu meniť pruhy smerom doľava (t.j. ostať na D1) bude využívať menšina kamiónov.
Tých viac MÚK na D1 v meste má jeden podstatný rozdiel. Kamiónová doprava je nútená dopravným značením ostať v strednom pruhu počas celého prejazdu BA všade, kde sú 3 pruhy.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 09. Mar 2021 13:06

To nemuseli ani pôvodne, jedine v prechodnom období (3y) by sa tak dialo.
Pred BA je to cez 5 rokov a žiadna sodoma-gomora sa tam nedeje. Naviac v 4-pruhu nebudú musieť kamióny len celkom v pravom, ale kľudne ušetrime tých 0,5km po jednom pruhu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Mar 2021 14:16

Posledný rok sa tam sodoma gomora nedeje, to máš pravdu. Ale to je rovnaké asi na celom Slovensku, keď skoro všetci sedia doma. Predtým tam boli kolízie, vzhľadom na to, že ide o diaľnicu, relatívne časté, aj keď nie fatálne.
Ono to väčšinou zaniklo v hláseniach o dopravných zápchach, ktoré tie nehody následne spôsobili.

No a vidíš. Žilinská križovatka ti vadí, že sa tam vyhadzujú peniaze, ale tu by si ich zas chcel vyhadzovať ty predlžovaním 4 pruhov až do tramtárie. Aj keď sa na D1 pôvodne so 4 pruhmi ani nepočítalo.
PS: aj kolektory boli sprostosť, lebo by na dlhé roky stačilo na D1 3+3 a namiesto kolektorov rozšíriť I/61.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 09. Mar 2021 14:47

V prípade premaľovania D1 sa MÚK neupravovala, ale zrušil sa výjazd na Vajnory. "Teraz" (tak o 5-10 rokov) keď sa bude rozširovať D1, tak by sme nemali ušetriť 0,x% ceny, že 4+4 skončí 0,5 km pred MÚK. Kľudne dajme 4+4 len po Triblavinu, veď 3+3 bude postačovať.

Žilinská MÚK sa prerábala po 15 rokoch. Za tie peniaze mohol stáť malý obchvat, možno aj dočasné napojenie v LL.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod oldmostar » 09. Mar 2021 17:16

metelesku.blesku napísal:Čiže križovatku, ktorá sa postavila pred 3 rokmi ideme nanovo po pár rokoch prerábať, lebo (citujem) "podľa mňa" sa to má robiť na križovatke. Dobré vedieť.

Takisto by bolo dobré vedieť, že ukončenie pravého pruhu výjazdom v križovatke je problémovejší úkon pre kamión idúci ďalej rovno po diaľnici, ktorý sa musí preraďovať o jeden pruh doľava a môže tak vytvárať komplikovanejšiu situáciu na ceste

A) Nikde som nepovedal ze maju prerabat Triblavinu, spomenul som tam 2 krizovatky
B)moznost znizenia jazdnych pruhov sa da vyriesit mnohymi sposobmi nielen nutenim prechadzania kamionu dolava, ak bude zaujem mozme to tu rozobrat detailnejsie.

Povedal som ze krizovatka je dovod na znizenie alebo zvysenie poctu jazdnych pruhov (pridava alebo odobera auta), a ze v idealnom pripade sa pocet pruhov ma znizit za krizovatkou a zvysit pred krizovatkou. Mozem pridat priklady riesenia bez zbytocneho prechadzania z pruhu do pruhu, ak je zaujem

Mimo krizovatiek ma zmysel menit mnozstvo jazdnych pruhov pri predpokladanej zmene rychlosti pohybu prudu aut
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Mar 2021 18:56

A) pokiaľ viem, bavíme sa stále o MÚK Blatné
B) dá sa všeličo, otázka je, koľko peňazí sa na to chce vytrieskať a či sa chcú tlačiť peniaze aj do len nedávno urobenej križovatky (Blatné).

V ideálnom prípade sa počet pruhov bude znižovať za križovatkou Senec (v opačnom smere pred križovatkou Senec), kde ubúda/pribúda väčší počet áut. Čiže to, čo píšeš bude splnené na 100%.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 09. Mar 2021 22:20

Vieš uviesť čo si predstavuješ pod tým B?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Mar 2021 09:51

To bola otázka na mňa? Asi skôr na oldmostar..

Čo sa týka novej križovatky Blatné, zmestia sa pod most 4+4+odstavné pruhy bez opätovnej prestavby nového mosta? Viď: https://goo.gl/maps/HnYR7zsR3drowxpH7
Asi najskôr už nie. Takže zúženie zo 4 na 3 pruhy musí prebehnúť ešte pred týmto mostom (od BA), resp. rozšírenie za týmto mostom (do BA). Pod tie vedľajšie mostovky sa ešte zmestia kolektory (keby sa napr. križovatka prestavala na 4-lístok), ale to už nie je hlavné teleso diaľnice. Navyše zánik štvrtého (pravého) pruhu plynulým prechodom do kolektora v nevýznamnej križovatke, ktorou Blatné je, kde 99% dopravy pokračuje rovno (vrátane kamiónov) je asi to, čomu sa snažia vyhnúť.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 10. Mar 2021 11:22

4+4 sa pod ten most nezmestia kedze cely tender na tuto krizovatku vznikol v dobe ked bola aktualna verzia prestavby D1 na 3+3, ale niekto by mi mohol logicky vysvetlit preco to nemoze byt takto:
- v smere do BA vznikne 4. pruh z pripajacieho pruhu v MUK Blatne
- v smere do TT zanikne 4. pruh v MUK blatne kde sa z praveho pruhu stane odbocovaci (mozno trosku problem preradovanie kamionov z praveho pruhu ale nic neriesitelne ak tam budu znacky dajme tomu 2km pred MUK blatne)

miesto toho ideme menit pocet pruhov niekde v poli medzi dvomi krizovatkami vzdialenymi od seba 3km aby sme usetrili po jednom kilometri jedneho jazdneho pruhu [facepalm], pricom kolektory tu absolutne netreba riesit kedze sa nad nimi ani neuvazuje
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sendvo » 10. Mar 2021 11:32

z hladiska bezpecnosti a plynulosti premavky je lepsie ukoncit lavy pruh ako pokracovat odbocovacim. tu je pekny priklad z rakuska kde pravy pruh odbocoval a dva pokracovali rovno ale po par tyzdnoch to premalovali a zuzili este pred vyjazdom pretoze pri tej intenzite pramavky co tam je tam mali kamiony problem sa preradit a vznikali z toho nebezpecne situacie. este tam vidiet stare ciary a prekrytu sipku na znacke. u nas to plati duplom kedze kamiony maju na dialniciach zakaz predchadzania (v rakusku nesmu kamiony jazdit iba v pruhu najviac vlavo na 3/4 pruhovych cestach). v rakusku tiez koncia troj- stvor- pruhy kade tade v poli, je to uplne normalne riesenie.

https://www.google.sk/maps/@48.1220785, ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1246626, ... 384!8i8192
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 10. Mar 2021 12:04

Bola to otázka na Teba.

Áno, pod most sa nezmestia 4+4+odstavné. Situácia pod mostom zostane tak ako je, t.j. 4+3+jeden odstavný. Tam kde sú pred mostom 4+4 bez odstavných by sa mala napojiť 4+4 s odstavnými. Z pravého (od BA) sa stane plynulo odbočovací. Nový pravý pruh (od TT) vznikne z pripájacieho.

edit: sorry, za duplicitu
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 10. Mar 2021 12:10

sendvo napísal:u nas to plati duplom kedze kamiony maju na dialniciach zakaz predchadzania (v rakusku nesmu kamiony jazdit iba v pruhu najviac vlavo na 3/4 pruhovych cestach)

Toto by vedeli z rukáva vytiahnuť expwy alebo StVO. Predpokladám, že u nás nikto nepočítal s viac ako 3 pruhmi. Viem si predstaviť, že na 4+4 by mohli jazdiť v dvoch pravých.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Mar 2021 13:03

pohodak napísal:- v smere do TT zanikne 4. pruh v MUK blatne kde sa z praveho pruhu stane odbocovaci (mozno trosku problem preradovanie kamionov z praveho pruhu ale nic neriesitelne ak tam budu znacky dajme tomu 2km pred MUK blatne)


Ako už aj sendvo napísal, je to problém bezpečnosti a plynulosti premávky. Naviac, ak tie (odhadom) 2km pred MUK Blatné sa bude ešte len končiť napájanie kolektora z križovatky Senec.
V opačnom smere (do BA) sa to samozrejme môže rozšíriť už v miestach pripájacieho pruhu, ale aj to akurát tak v šírkových parametroch. Aby opäť nemuselo 99% kamiónovej dopravy meniť pruhy (tentokrát smerom doprava), pripájací pruh od Blatného ostane len pripájacím (o šírku jedného pruhu viac vpravo, ako je to dnes) a v tých istých miestach za mostom sa rozšírením hlavného telesa diaľnice a prekreslením čiar pridá rýchly ľavý pruh. To by však bol len úplne minimálny zásah do pôvodnej prerábky MÚK Blatné.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 10. Mar 2021 13:08

sendvo napísal:z hladiska bezpecnosti a plynulosti premavky je lepsie ukoncit lavy pruh ako pokracovat odbocovacim. tu je pekny priklad z rakuska kde pravy pruh odbocoval a dva pokracovali rovno ale po par tyzdnoch to premalovali a zuzili este pred vyjazdom pretoze pri tej intenzite pramavky co tam je tam mali kamiony problem sa preradit a vznikali z toho nebezpecne situacie. este tam vidiet stare ciary a prekrytu sipku na znacke. u nas to plati duplom kedze kamiony maju na dialniciach zakaz predchadzania (v rakusku nesmu kamiony jazdit iba v pruhu najviac vlavo na 3/4 pruhovych cestach). v rakusku tiez koncia troj- stvor- pruhy kade tade v poli, je to uplne normalne riesenie.

https://www.google.sk/maps/@48.1220785, ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1246626, ... 384!8i8192


akurat ze ist zo 4 na 3 je pre kamiony kus ina situacia ako ist z 3 na 2 :idea: mne to stale pride radovo logickejsie a bezpecnejsie riesenie ako ked sa v MUK senec budu prepletat auta prichadzajuce na dialnicu s existujucou premavkou, hned na to sa strati jeden pruh cize opat mixovanie aut a par sto metrov dalej sa zas budu s kamionmi miesat auta ktore chcu odboxit v MUK Blatne
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sendvo » 10. Mar 2021 13:46

tak tu mas priklad zo styroch na tri ;)
najprv zbiehanie a potom odbocovaci: https://www.google.at/maps/@47.957674,1 ... 312!8i6656
na druhej strane najprv zbiehanie a potom rozsirenie laveho na styri: https://www.google.at/maps/@47.9546214, ... 384!8i8192

zasa si nefandime ze na senec bude odbocovat nejake obrovske kvantum aut ze by tam trebalo suvisly odbocovaci pruh. hlavny prud aut bude rovno po D1.
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Čavo » 10. Mar 2021 14:13

pohodak napísal:akurat ze ist zo 4 na 3 je pre kamiony kus ina situacia ako ist z 3 na 2 :idea: mne to stale pride radovo logickejsie a bezpecnejsie riesenie ako ked sa v MUK senec budu prepletat auta prichadzajuce na dialnicu s existujucou premavkou, hned na to sa strati jeden pruh cize opat mixovanie aut a par sto metrov dalej sa zas budu s kamionmi miesat auta ktore chcu odboxit v MUK Blatne


Ale ten pruh sa stratí na ľavej strane. s tým nič kamióny a prichádzajúce autá na diaľnicu nemajú. Teda ak majú aspoň trochu chochmesu a nebudú rušiť pravý pruh ako na iných miestach na Slovensku.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: mapman a 33 hostí.