D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 12:07

Križovatka Blatné sa mala realizovať v r. 2005, no nebola na to pripravená, tak sa to odsunulu na rok 2006, tu sa to nedostalo do priorít, takže plán je taký, že priorita je rozšírenie D1 BA-TT a spraví sa to v rámci tohto projektu, teda do r. 2010 to ani nemusí byť vôbec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 13:35

aquila napísal:inak, asi sa neuvazuje s tym, aby sa pri rozsirovani na 3+3 robilo aspon predpriprava mostov na 4+4 ?


S týmto sa naozaj zatiaľ neuvažuje, ale ešte neboli ukončené všetky štúdie a k tomuto som mal pripomienky aj ja aj ďalší ľudia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Dec 2006 18:38

pri tom docasnom rozsireni, kedy by sa rozsirovali len useky medzi mostami by to samozrejme bolo ok, ale ked by sa burali mosty a nadjazdy, tak by sa to malo zvazit ...

inak pri tomto mi vzdy zovrie krv, ked si spomeniem ako dzurinda tlacil na vystavbu mierova - senecka na smiesnych 2+2 .... :evil:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 23. Dec 2006 06:05

aquila napísal:pri tom docasnom rozsireni, kedy by sa rozsirovali len useky medzi mostami by to samozrejme bolo ok, ale ked by sa burali mosty a nadjazdy, tak by sa to malo zvazit ...

inak pri tomto mi vzdy zovrie krv, ked si spomeniem ako dzurinda tlacil na vystavbu mierova - senecka na smiesnych 2+2 .... :evil:

Myslím, že 2+2 má svoj význam. Keby bol priepustný prejazd mestom, kto by použil obchvat? Má to len jednu chybu D4 nestojí a ešte chvíľu nebude. Ale možno to ten prejazd mestom dovtedy vydrží.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Jurislav » 28. Dec 2006 15:08

Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod johhan » 28. Dec 2006 22:06

Jurislav napísal:
Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...


Je to iba o peniazoch
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 10:21

johhan napísal:
Jurislav napísal:
Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...


Je to iba o peniazoch


Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 29. Dec 2006 10:36

Dialniciar napísal: Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)


Predpokladám že to je tá lacnejšia alternatíva. Tá normálna prerábka na plnohodnotné 3+3 s CB krytom vyjde na 30 mld.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 11:04

johhan napísal:
Dialniciar napísal: Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)


Predpokladám že to je tá lacnejšia alternatíva. Tá normálna prerábka na plnohodnotné 3+3 s CB krytom vyjde na 30 mld.


Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 29. Dec 2006 11:31

Dialniciar napísal: Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.


Pardon ešte tam chýba že 30 mld v cenách roku 2010
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 11:42

johhan napísal:
Dialniciar napísal: Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.


Pardon ešte tam chýba že 30 mld v cenách roku 2010


No, ale to je maximum, ja vždy radšej používam takmer vo všetkom strednodobý výhľad a ešte aj z neho len strednú hodnotu.

Na tomto úseku už prebehli 2 štúdie, z ktorých jedna navrhla postup opatrení a reštrikcií a druhá posudzovala stavebné zásahy a úpravy.

Tá prvá už beží, tá druhá nám dala 2 základné varianty:

1. Zbúrať všetky nadjazdy, rozšíriť teleso diaľnice, použiť CB kryt až po križovatku D1xR1. Náklady sú 22-26 mld. SKK.

2. Zmeniť vodorovné dopravné značenie, položiť pevný povrch na stredný deliaci pás, umiestniť do neho betónové zvodidlá alebo zúžené plechové, rozšíriť odstavné pruhy a len v min. búrať nadjazdy alebo rozširovať mosty. Náklady sú 8-12 mld. SKK.

Teraz beží ďalšie posudok na variant č. 2, aby sa rozpísali všetky možnosti, pričom sa má vziať do úvah predovšetkým faktor nákladov, ktorý by mal byť na hranici 12-18 mld. SKK do r. 2010.

MDPT si to ideálne predstavuje tak, že teraz by sa spravili min. opatrenia, že by boli 3+3 jazdné pruhy, možno nie úplne súvisle a obojstranne, ale predsa a to do r. 2010 za cca. 6-8 mld. SKK a pripravil by sa na prestavbu celý úsek v hodnote ďalších 10-12 mld. SKK do r. 2015.

Prvé stavebné úpravy by mali prebehnúť v r. 2007, možno až v r. 2008 a odvtedy budú trvať prakticky niekoľko rokov rôzne prerábky a úpravy, pretože MDPT nenájde ročne na tento účel 5 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 29. Dec 2006 20:33

Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 11:34

Lenny napísal:Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?


Ona bola nevyhovujúca už pri výstavbe. :shock: Myslím, že to niekde aj MH uviedol, hlavne vetva z D1 na R1 od BA na NR. Potom celkovo je tu aj po životnosti vozovky, sú tu tiež vyjazdené koľaje, v zlom stave nadjazd ... jej komplexná rekonštrukcia sa pre nedostatok financií neustále odkladá.

Počíta sa s rekonštrukciou tejto križovatky, ale tiež sa s ňou aj nepočíta. Všetko bude záležať od financií.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 02. Jan 2007 12:06

Dialniciar napísal:
Lenny napísal:Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?


Ona bola nevyhovujúca už pri výstavbe. :shock: Myslím, že to niekde aj MH uviedol, hlavne vetva z D1 na R1 od BA na NR. Potom celkovo je tu aj po životnosti vozovky, sú tu tiež vyjazdené koľaje, v zlom stave nadjazd ... jej komplexná rekonštrukcia sa pre nedostatok financií neustále odkladá.

Počíta sa s rekonštrukciou tejto križovatky, ale tiež sa s ňou aj nepočíta. Všetko bude záležať od financií.

Bohužiaľ, skôr sa s prestavbou x Trnava nepočíta ako počíta. Najlepšie by bolo keby sa táto stavba realizovala vrátane rekonštrukcie D1 na 3+3 a upraviť ju na diaľničné parametre. V stave v akom je teraz je úplne nevyhovujúca, hlavne dosť vyťažená vetva v smere NR - BA nevyhovuje úplne. Predstavoval by som si ju približne tak ako je teraz x BA-Jarovce, prispôsobená na Trnavu v tom, že hlavne vetva NR - BA a BA - NR by mala vyzerať tak ako je to v prípade D4 vetvy BA - A border a A border - BA.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Lenny » 06. Jan 2007 00:49

MH napísal:Bohužiaľ, skôr sa s prestavbou x Trnava nepočíta ako počíta. Najlepšie by bolo keby sa táto stavba realizovala vrátane rekonštrukcie D1 na 3+3 a upraviť ju na diaľničné parametre. V stave v akom je teraz je úplne nevyhovujúca, hlavne dosť vyťažená vetva v smere NR - BA nevyhovuje úplne. Predstavoval by som si ju približne tak ako je teraz x BA-Jarovce, prispôsobená na Trnavu v tom, že hlavne vetva NR - BA a BA - NR by mala vyzerať tak ako je to v prípade D4 vetvy BA - A border a A border - BA.


Přímé větve by to chtělo, taky by to chtělo vybudovat kolektotové pásy.

V jaké fázi přípravy se nachází rozšíření? Kdy je možno realně očekávat zahájení stavby? Nemam v tomto směru žádné info.
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod B; » 06. Jan 2007 00:52

Kolektorove pasy - je to veeelmi dlhy pripajaci pruh?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Lenny » 06. Jan 2007 01:36

Kolektorový pás je na dálnici napojen jen jedním výjezdem a jedním nájezdem. S kolektorového pásu jsou pak realizovány včechny ostatní napojení a připojení. Je to bezpečnější způsob odbočení. Teď mě napadá, že kolektory jsou na MÚK Brno-jih nebo na obchvatu Olomouce.

http://www.dalnice-silnice.cz/Fotky/R35_02/R35_03.jpg
http://www.dalnice-silnice.cz/Fotky/R55_01/R55_02.jpg
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 20:21

Lenny napísal:V jaké fázi přípravy se nachází rozšíření? Kdy je možno realně očekávat zahájení stavby? Nemam v tomto směru žádné info.


Ani ja nemám presné informácie, pretože ani presné informácie nie sú. V r. 2007 sa nebudú robiť stavebné zásahy žiadne, lebo niet financií a príprava.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Feb 2007 16:13

3. pruh v smere TT-BA sa planuje do 2009, v smere BA-TT roku 2010. Tak to hovoril nejaky dolezity typek v spravach. Moj nazor je, ze 3+3 bude do r. 2012.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod expwy » 14. Feb 2007 22:32

Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 14. Feb 2007 23:34

ja 4+4 :lol: ale to je scifi ;) ale aspon nadjazdy by sa na to mohli pripravit ...

inak ked sme pri tom, v tomto sa mi hrozne lubi system aky maju v rakusku. totizto, oni tam povacsinou nadjazdy/mosty nad dialnicu stavaju s piliermi v strede t.j. v case nudze len "odbagruju" a spevnia nasyp mostu a rozsiria o dalsi pruh.

aby sme sa pochopili, vyzera to asi takto

Kód: Vybrať všetko
 _______________________
/   \      ||       /   \


a potom to vyzera takto

Kód: Vybrať všetko
 ____________________
/|        ||        |\


u nas su podporne piliere po stranach cize asi takto ...
Kód: Vybrať všetko
 _____________________
/\  ||     ,     ||  /\


co logicky efektivne znemoznuje relativne jednoduche a lacne rozsirenie ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 15. Feb 2007 16:45

MH napísal:Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...


co to znamena, ak sa mozem opytat?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jurislav » 15. Feb 2007 19:31

teoretik napísal:
MH napísal:Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...


co to znamena, ak sa mozem opytat?


Že v prípade veľkého množstva áut v smere do BA priradia k 3 pruhom ešte štvrtý v strede cesty a oddelia ho nejakým dopravným značením (kužele alebo niečo podobné) a keď bude viac áut v smere do TT, tak ten štvrtý pruh priradia zase tomu smeru. Vyzerá to asi takto:
| : : | : : : | špička do BA; | : : : | : : | špička do TT
Dúfam že ma chápeš. Aspoň dúfam že to MH myslel takto.
Je to dobrý nápad, najprv by sa mohlo stavať 2-1-2 a potom dostavať 3. (resp. 4.) pruh.
Inak v Amerike sa bežne stavia 4+2+4
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 15. Feb 2007 19:38

Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 20:16

Jurislav napísal:Inak v Amerike sa bežne stavia 4+2+4


54% všetkých dialnic v USA je postavených 2 + 2 jazdné pruhy, 12% je nad tento pomer (teda 3 + 3, 4 + 4, 6 + 6).
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.