Toľko demagógie zo strany OZ Triblavina ohľadom tohto problému - jediným ich cieľom je zjazd z D1 na Triblavinskú cestu - o toto ide celé tie roky. Kolektory sú len domnelý prostriedok na dosiahnutie tohto cieľa. Keby im ministerstvo a NDS povedali, že im spravia zjazd aj bez kolektorov, tak téma kolektory neexistuje, tak ako neexistovala v prípade MÚK Blatné.
A tá trápna hra so slovíčkami, že 8-pruh vrátane odstavných znamená vlastne 6-pruh + odstavné, len dokazuje účelovosť celého akože problému. Odstavný pruh nie je jazdný pruh to vie aj študent STU.
Kolektory na D1 od BA po TT a D2 BA - MA sú dopravnoinžiniersky fail, ktorý vznikol za čias developerského boomu v rokoch 2008/2009 bez akéhokoľvek kapacitného posúdenia a empirických dát. Proste sa určilo, že takto to bude.
Áno môžeme sa baviť o tom, že vyvolený developer si dokázal vybaviť križovatku Triblavina a druhý nemá zjazd a že sa cíti dotknutý
https://foaf.sk/ludia/58863, ale je to chyba tých čo vymysleli hlúposť ako kolektory a developerom posľubovali, že kolektor akože nie je diaľnica a naňho si pripoja aj účelové komunikácie.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... at-nebude/ Cestný zákon (135/1961) jednoznačne hovorí v §3b (2) Je zakázané zriaďovať vjazdy a výjazdy z diaľnic na susedné nehnuteľnosti alebo pripájať na diaľnice účelové komunikácie s výnimkou účelových komunikácii, ktorými sú na diaľnice pripojené objekty a zariadenia pre správu a údržbu diaľnic alebo objekty a zariadenia umiestnené na odpočívadlách.
Čiže zriadením vjazdu a výjazdu na Triblavinskú cestu, ktorá je účelovou komunikáciou by štát porušil vlastný zákon, keďže kolektorový pás je podľa STN 736101 súčasťou diaľnice.
A hádajte za koho vlády bolo podpísané memorandum o spolupráci pri výstavbe križovatky Triblavina – písal sa rok 2011 (3F = Figel + Frešo + Ftáčnik)
Rozšírenie I/61 malo vypracovanú DÚR pred 10 rokmi a vtedajší starosta MČ Vajnory v tom čase dal nesúhlasné stanovisko. Potom sa pretláčali len a len kolektory.
Neskôr bol členom OZT a kandidátom na primátora, župana a čo ja viem čo všetko a momentálne je horúci kandidát na prednostu Okresného úradu Bratislava, ktorý bude stavebne povoľovať tento projekt. Som zvedavý ako rozšírenie I/61 dopadne – BTW začína (P3/Pri mlyne) a končí (Senec križ. s 1041) kruhovým objazdom.
Mimochodom celý koncept D1 sa zmenil kvôli D4, lebo sa zmenil aj tvar križovatky D1/D4 v územnom rozhodnutí z 2014. Pôvodný tvar križovatky D1/D4 schválený ÚR pre rozšírenie D1 bol obyčajný 4-lístok ako pri Trnave a križovatka neprešla kapacitným posúdením a musel sa zmeniť jej tvar na špirálovitú podľa STN 73 6102 a pre smer TT – Jarovce a Jarovce – TT musel sa muselo navrhnúť komplet 2-pruhové pripojenie a odpojenie. Keď sa križovatka Triblavina rozostavala (2013) nebol schválený ešte nový tvar križovatky D1/D4. Keď bola na svete finálna podoba križovatky D1/D4 bolo potrebné následne robiť zásahy do stavby križovatky Triblavina, ktorá bola v tom čase už rozostavaná. Čiže zmena celej koncepcie diaľnice D1 bola spôsobená D4 a kolektory tam robili obrovské problémy návrhu celého tohto úseku. Ak by tam aj prešla verzia s kolektormi, Triblavinská by aj tak nebola napojená na diaľnicu resp. diaľničný kolektor, lebo to proste nevychádzalo ani omylom.
Je pravda, že MDV a NDS tento postup zle komunikovala a vždy boli o krok aj 3 kroky ZA aktivistami.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ